De Sims 3 Na Middernacht Review

De Sims 3 Na Middernacht is de derde uitbreiding voor De Sims 3. Duik nu het wilde nachtleven in en verhuis naar de nieuwe wereld Bridgeport vol met hoge flats, spannende nachtclubs en nog veel meer! Laat je Sims uitgroeien tot plaatselijke beroemdheden, geef ze een carrière in de filmbusiness of start een band. Lees snel deze De Sims 3 Na Middernacht Review verder om alles te weten te komen over deze uitbreiding.

Het laadscherm van De Sims 3 Na Middernacht

Bridgeport

Bridgeport is heel anders dan bijvoorbeeld Sunset Valley of Riverview. De laatste twee ogen meer als rustige dorpjes terwijl de nieuwe wereld Bridgeport die bij De Sims 3 Na Middernacht zit meer stedelijk gebied is met veel hoge gebouwen. Het heeft dan ook een totaal andere unieke uitstraling. Vooral ’s nachts komt Bridgeport goed tot zijn recht door alle verlichting en niet te vergeten de gekleurde verlichting op de brug die twee eilanden combineert. Ook is er aan de kleine details gedacht. Zo zie je bijvoorbeeld veel duiven door de stad lopen en vliegen. Ook rijdt er een snackbus door Bridgeport die af en toe ergens stopt langs de weg. Hier kunnen je Sims even een snelle hap halen.

Op het hoofdeiland vind je de hoge gebouwen met appartementen en clubs, openbare gebouwen en parken en natuurlijk de plekken waar je Sims kunnen werken. De Sims 3 Na Middernacht is de eerste uitbreiding die verschillende rabbitholes combineert in één gebouw. Zo zit bijvoorbeeld in het gemeentehuis ook het leger en de politie. Ook het kuuroord en de boekenwinkel zitten bij elkaar in Bridgeport en bij het gebouw voor de zakencarrière kunnen je Sims ook een hapje eten. Dit bespaart natuurlijk ruimte in de stad en tegelijk ook reistijd voor je Sims als ze toevallig bij meerdere gebouwen moeten zijn. Je Sims hoeven trouwens niet per se in een groot appartement te gaan wonen: ze kunnen ook wat meer in de buitenwijken van de stad gaan wonen in normale huizen. Een andere leuke nieuwe toevoeging is dat er metro’s zijn in Bridgeport. Je ziet trouwens niet veel van de metro: je ziet slechts alleen een trap die onder de grond gaat en vervolgens reist je Sim naar een ander metropunt. Maar het is zeker leuk om te zien dat je Sims nu ook gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer.

Op het andere eiland liggen op de heuvels de huizen van de voornamelijk rijke beroemdheden van Bridgeport. Een aantal van deze huizen hebben een prachtig uitzicht op de stad. Aangezien iedere fan natuurlijk graag dichtbij zijn of haar grote idool wilt komen zijn veel van deze huizen ook beschermd met grote hekken.

Het nachtleven

Er zijn verschillende clubs en bars in Bridgeport. Vaak is er ook een gedeelte waar bands kunnen optreden. In dansclubs kunnen je Sims vanzelfsprekend de dansvloer op gaan, maar ze kunnen ook een drankje drinken aan de bar of zich vermaken met andere activiteiten zoals darten, sjoelen, de bellenblaasmachine of wat dacht je van lekker ontspannen in een warm bubbelbad? Er is voor elke Sim dus wel wat te doen. De meeste clubs zijn gelegen in hoge gebouwen. Dit betekent dat je Sim vaak de lift moet nemen om de club te bereiken. Dat is natuurlijk niet echt een probleem, maar soms kan het daardoor best wel lang duren voordat je Sim de club heeft bereikt. In De Sims 3 Na Middernacht zijn clubs trouwens niet de hele dag open. Afhankelijk van het soort club hanteren ze openingstijden. Bars zijn vaak ook in de (na)middag open, maar dansclubs zijn vaak alleen ’s avonds en ’s nachts open. Dit maakt het spel natuurlijk wel weer wat realistischer, maar soms is het ook wat onhandig omdat je een avondje uit dus best wel goed moet plannen om er optimaal gebruik van te kunnen maken.

Mixologie

Mixologie is een nieuwe vaardigheid in De Sims 3 Na Middernacht. Je Sims kunnen de mixologievaardigheid leren door vaardigheidsboeken te lezen of meteen in de praktijk aan de slag te gaan en een drankjesbar kopen om daarmee te gaan oefenen. Er zijn veel verschillende drankjes die je Sim kan maken. Als ze beter worden dan kunnen ze ook zogenaamde “stemmingsdrankjes” maken. Door het drinken van zo’n stemmingsdrankje krijgt de Sim tijdelijk een bepaalde gemoedstoestand af afhankelijk van het soort drankje en het karakter van de Sim die het op heeft gedronken. Als ze goed genoeg zijn dan kunnen ze eventueel ook wat geld bij verdienen door te gaan werken als mixoloog in de bars en clubs van de stad. Als je Sim het hoogste niveau heeft behaald in de mixologievaardigheid dan kunnen ze zelfs een drankje naar een bepaalde Sim vernoemen.

In de verschillende bars en clubs in Bridgeport kunnen je Sims trouwens ook zelf drankjes bestellen aan de bar. Je hoeft dus niet speciaal een getalenteerd mixoloog te zijn om te kunnen genieten van de speciale effecten van de stemmingsdrankjes.

Beroemdheden

In De Sims 3 Na Middernacht kunnen je Sims beroemd worden. Door beroemdheidspunten te verdienen kunnen ze hun sterrenniveau verhogen. Ze kunnen beroemdheidspunten verdienen door bevriend te raken met andere beroemdheden en door kansen te voltooien waarmee je beroemdheidspunen kan verdienen. In het Beroemdheidsdagboek kan je de voortgang en statistieken van jouw Sim bekijken. Een beroemdheid zijn levert zowel voor- als nadelen op. Zo kan je bijvoorbeeld in VIP-ruimtes komen en kortingen of zelfs cadeaus krijgen. Andere Sims zullen ook anders op jouw Sim reageren en soms naar ze toekomen om een handtekening te vragen. Maar de constante aandacht van de paparazzi heeft natuurlijk ook een keerzijde. Je Sims zouden wel eens publiekelijk aan de schandpaal genageld kunnen worden of vals beschuldigd worden. Dit is slecht voor hun imago, maar ze kunnen eventueel om hun reputatie te herstellen de paparazzi omkopen, het schandaal afwenden door het door te schuiven naar een andere beroemdheid of zelfs de roddelaars aanklagen voor smaad.

In het begin is het zeker leuk om steeds beroemder te worden met je Sims zodat je VIP-ruimtes binnen kan en andere voordeeltjes krijgt. Maar na een tijdje worden al snel veel Sims in de stad beroemd als veel Sims bevriend met elkaar zijn. Ook de kinderen van beroemde Sims worden ook automatisch weer beroemd. Maar gelukkig kan je als je het zat bent het uitschakelen aangezien er met een recente patch de mogelijkheid is bijgekomen om je Sims te onttrekken uit het beroemdheidssysteem.

Vampiers

Vampiers zijn natuurlijk als wezen van de nacht een goede toevoeging voor een uitbreiding als De Sims 3 Na Middernacht. Meer over deze speciale Sims kan je lezen in onze gids over vampiers in De Sims 3.

Wonen in hoge gebouwen

Je Sims kunnen nu ook wonen in hoge gebouwen. Of dat nu een klein flatje is of een luxe penthouse is helemaal aan jou. In de lobby tref je de lift, brievenbus en vuilniskoker. Ook is er een intercom waarmee je de buren kan bellen. Vervolgens kan je vragen of ze naar beneden komen of ze kunnen jouw Sim in hun woning uitnodigen. Wij vonden het persoonlijk erg leuk dat je Sims op deze manier ook buren kunnen hebben en dat je bij ze langs kan gaan. Verder is het uitzicht prachtig bij hoge woningen maar de vrije camera is wel lastig te besturen in deze huizen. Verder kan je geen muren en ramen buiten je woonruimte plaatsen in een appartement, maar wel binnen je woonruimte. Dit valt ook redelijk samen met het idee van een appartement en is verder ook niet echt storend. Als je immers een appartement wilt aanpassen dan kan dat via stad bewerken of je kan altijd nog zelf een appartement bouwen.

Een band beginnen

In De Sims 3 Na Middernacht zijn een aantal nieuwe instrumenten toegevoegd: de piano, bas en drums. Dit zijn overigens ook weer drie nieuwe vaardigheden. Zeker voor de muziekliefhebber is dit natuurlijk een erg leuke toevoeging aangezien alleen spelen op een gitaar op den duur ook wel wat gaat vervelen. Maar het Simsteam heeft nog een nieuwe optie toegevoegd met deze uitbreiding: je Sims kunnen nu namelijk ook een eigen band beginnen! Er kunnen maximaal 4 leden in een band zitten en ze moeten ook allemaal een instrument bespelen (het is dus bijvoorbeeld niet mogelijk om een zanger of zangeres te hebben). Of dit vier verschillende instrumenten zijn of niet is aan jou. Je kan natuurlijk alle instrumenten combineren in één band. Ze kunnen dan met elkaar jammen en stemmen dus hun spel op elkaar af. En dit klinkt zeker niet verkeerd als je Sims goed hebben geoefend.

Een band oprichten is heel simpel: je vraagt een andere Sim die ook een instrument bespeelt of je samen een band gaat starten. Vervolgens kan je jouw band een naam geven en vanaf dat moment kan je geboekt worden om op te treden in de stad. Jammer genoeg zal je (met name in het begin) niet zo vaak geboekt worden. Maar je kan natuurlijk ook spontaan met je band in een club optreden voor fooi. Wil je van een bepaalde Sim af, dan kan je ‘m altijd simpel vragen de band te verlaten. Je kan dan weer eventueel aan een andere Sim vragen om bij de band te komen. Persoonlijk vinden we de band een leuke toevoeging. Het zou natuurlijk nog leuker zijn geweest als je ook een zanger of zangeres bij je band kon hebben, maar het samen optreden in clubs is ook al erg leuk om te doen.

Conclusie

Houden je Sims van een bruisend nachtleven? Dan is De Sims 3 Na Middernacht misschien wel wat voor jou! In deze uitbreiding kunnen je Sims in hoge gebouwen wonen middenin de drukke stad vol met nachtclubs die ze in de avond kunnen verkennen. Ook kunnen ze de nieuwe filmcarrière starten en beroemd worden. Beroemd zijn zorgt voor voordelen zoals dingen gratis krijgen en toegang krijgen tot de exclusieve VIP-ruimtes in nachtclubs! Ben je meer een muziekliefhebber, dan kan jouw Sim een band starten met maximaal drie andere Sims. Spelen ze op de gitaar, de piano, bas of misschien zelfs de drums? Het is helemaal aan jou! Er is genoeg te doen en te ontdekken in De Sims 3 Na Middernacht waardoor je zeker uren speelplezier zal beleven met deze uitbreiding.