De Sims 4 Producerblogs

Op deze pagina vind je alle producerblogs die zijn verschenen over De Sims 4.

Je bent uitgenodigd: zwembadfeest!

Hallo Simmers!

Ik speelde met mijn Sims-familie – Amanda en Ty Page, en Marcus Lundy (Amanda’s broer), toen ik merkte dat Ty een impuls had om een zwembad te kopen. Hij is dol op het buitenleven dus het was logisch om een zwembad aan hun huis toe te voegen! Dit is hun verhaal.

Aangezien ik een fervent toetsenbordgebruiker ben, drukte ik in Bouwen op F3 om snel toegang te krijgen tot de zwembaden en aan de lay-out te werken. Ik had niet veel ruimte op de begane grond omdat ik heel wat fonteinen en struiken had neergezet om mijn stulpje wat op te leuken, maar een zwembad op het dak was te doen!

de sims 4 zwembadfeest

Maar voordat ze een plons konden nemen, hadden Amanda en Ty de juiste kleding nodig. Dus hup naar Creëer-een-Sim om een bikini of badpak voor Amanda te kiezen, en een zwembroek (of minder) voor Ty, en ik vond precies wat ik nodig had…

de sims 4 zwembadfeest

Om de laatste toevoeging aan hun huis te onthullen, nodigde Ty familie en vrienden uit om dit te vieren. Neven, nichten, tantes, goede vrienden…iedereen was aanwezig. Zelfs de sombere en snobistische Marcus.

Ty is dol op eten en dacht dat een volle maag Marcus wel uit zijn sombere toestand zou trekken, dus begon hij hotdogs voor het hele gezelschap te grillen. Maar dat pakte niet echt goed uit. Marcus ‘hielp’ aan de grill totdat hij ineens vlam vatte! Gelukkig voor hem stond hij vlak bij het zwembad. Hij sprong erin en doofde snel de vlammen, maar voelde zich toch een tikkeltje verschroeid.

de sims 4 zwembadfeest

Het feest was afgelopen, maar Ty en Amanda hielden nog even veel van zwembaden. Hoogste tijd om nog meer zwembaden toe te voegen! Er werd een zwembad op de tweede verdieping gezet en de fontein aan de voorkant werd in een zwembad voor het hele gezin veranderd. Een grote hit!

de sims 4 zwembadfeest

Dat zou het einde van dit zwembadverhaal zijn geweest, maar het zou niet compleet zijn zonder het ongeluk te vermelden. Marcus zwom alleen in het zwembad op het dak toen hij ineens zag dat een paar muren zijn uitgang blokkeerde. De hele familie wist van het bouwproject, maar blijkbaar was iemand vergeten dit aan Marcus te vertellen. Zonder uitgang bleef Marcus zwemmen tot hij te moe werd en toen… tja, nu is hij een geest, moe van het water, wat Ty prima vindt, zodat hij wat tijd alleen met Amanda aan het zwembad doorbrengen.

de sims 4 zwembadfeest

 

 

The 5 coolest (and most outrageous) pools we built in The Sims 4

It’s a pretty good week to be a Sim. Pools have been added for free to The Sims 4, and they’re cooler than they’ve ever been. How cool? We snuck over to Maxis’ lair to experiment and see exactly how creative we could get.

The results were, well… you’ll need to see them to believe them.

sims 4 zwembaden
Semi-lazy River. Ever go swimming and then immediately decide you need a sandwich straight away? It’s terrible. You need to get out of the pool, and it’s cold, and you have to walk around while soaking wet, and… yeah. Wouldn’t it be better if you could just swim from the pool to the kitchen? We thought so too! The Sims of this house ended up using this pool as a sort of highway, jumping in and swimming from room to room instead of walking because, let’s be honest – walking is for chumps.

sims 4 zwembaden
The Origin(al) Pool. Try as we might, we haven’t been able to convince our bosses to let us build an pool in the shape of an Origin logo on the Electronic Arts campus. Something about it being “an absolutely preposterous idea that no one in their right mind would think is worthwhile.” Well, bosses, take a look at THIS pool and tell us it isn’t awesome!

sims 4 zwembaden
Pool House 2.0. Pool House is simple. Make one giant square pool, attach all of your rooms to it so your Sims need to swim to get between any two rooms, and you’re done! Your Sims will exercise every time they wake up in the middle of the night to go to the bathroom. Just make sure you put the dining room table near the kitchen – Sims can’t bring food with them in the pool. We learned that the hard way. Rather, the eight Sims that died in Pool House 1.0 learned that the hard way. Those poor, poor souls.

sims 4 zwembaden
The Fish Tank. Fun fact: you can replace all of the walls of your pool with windows. Why? Because it’s super cool! It’s like all of your Sims are swimming in a giant fish tank. We made this one two stories tall, and then added a balcony above the entire thing for people to lounge on. It’s super swanky, and shows all of the other Sims in the neighborhood that you Sims are really confident in their bodies.

sims 4 zwembaden
Gnome Man’s Land. Why did we put a garden gnome on an island in the middle of a pool? Because we thought of the pun “Gnome Man’s Land” and had to work backwards to actually think of the concept. Obviously.

Pools are now available for all The Sims 4 players, and the update is totally free! Just pick up The Sims 4 if you haven’t already and you’re ready to start making your own pools. Mix this with the last free update, which added Star Wars costumes and ghosts, and… well, we’ll let you figure out how pools and ghosts are connected. Let’s just say that Sims don’t take kindly to having walls block them from getting out of the water. They don’t like it at all.
 

 

Top 10 Tips voor het bouwen van zwembaden

Hoi Simmers

Intussen heb je vast al over de lancering van ZWEMBADEN gehoord en misschien heb je zelfs al de kans gehad om ze in de game te bekijken. Als dat nog niet is gebeurd, raad ik je ten zeerste aan om je aan te melden via Origin, zodat je de update voor De Sims 4 uit kunt voeren en met zwembaden aan de slag kunt gaan. Je zult zien dat er allerlei leuke dingen zijn die je kunt ontdekken, van een gloednieuwe categorie met zwemkleding in ‘Creëer-een-Sim’ tot flexibele bouwmogelijkheden in Bouwen en leuke interacties voor je Sims. Zo vind ik het bijvoorbeeld heel leuk om Sims nat te spetteren die aan de rand van een zwembad zitten!

Als producent voor Bouwen leek het mij een goed idee om mijn favoriete tips te geven, waarmee je geweldig uitziende zwembaden aan kunt leggen. Ik hoop dat ze goed van pas komen!

sims 4 zwembaden

10 tips van SimGuruSteph
1.) Je kunt zwembaden op terrein en op verschillende verdiepingen bouwen. Om een zwembad op verschillende verdiepingen te bouwen, hoef je alleen maar de vorm van het zwembad te selecteren en het binnen een bestaande ruimte te plaatsen.

2.) Net als met ruimtes, kun je nadat je een zwembad geplaatst hebt de HORIZONTALE PIJLEN gebruiken om het formaat aan te passen, de RONDE PIJLEN gebruiken om de fontein te draaien, of de knop met MEERDERE PIJLEN gebruiken om de fontein te verplaatsen.

3.) Als je zwembaden op meerdere verdiepingen bouwt, moet je niet vergeten om een pad aan te leggen, zodat je Sims het kunnen bereiken.

4.) Je kunt een fundering toevoegen aan zwembaden met meerdere verdiepingen. Als je de muren weghaalt kun je een zwembad boven het terrein aanleggen, met wat extra hoogte!

5.) Als je het Zwembadgereedschap gebruikt, kun je CONTROL gebruiken om snel zwembaden te verwijderen. Denk eraan dat je door CONTROL ingedrukt te houden op terreinzwembaden snel gedeelten van het zwembad kunt verwijderen, of zelfs een eilandje aan kunt leggen.

6.) Wil je de diepte van je zwembad veranderen? Geen probleem, selecteer het zwembad in het contextmenu om uit drie verschillende dieptes te kunnen kiezen.

7.) Je kunt glazen zwembaden bouwen door ramen toe te voegen aan een zwembad van meerdere verdiepingen. Hierdoor krijg je natuurlijke lichtinval, waarmee je in huis een prachtig transparant zwembad kunt creëren.

8.) Plaats verlichting in het zwembad en bepaal de sfeer door de lichtintensiteit en -kleur aan te passen.

9.) Zo gauw je zwembad of zwembaden af zijn, moet je niet vergeten om nog even wat accessoires toe te voegen via de sorteerfunctie ‘Zwembadspullen.’ Hier vind je allerlei decoratieve spullen om het helemaal af te maken. Gebruik een zwembadbar, bomen of buitenverlichting om de ruimte verder te verbeteren, zodat je Sims er nog meer van kunnen genieten. Vergeet de zwembadkabouter niet, mocht je haar nog niet gevonden hebben.

10.) Je kunt jouw zwembad of je complete huis met zwembaden ook delen via de galerie!

Als je zwembad in de game af is, kun je het resultaat met mij, @SimGuruSteph, delen. Ik ben heel benieuwd naar al jullie creaties.
 

 

Joepie! Er zijn nu zwembaden in De Sims 4!

Hé feestbeesten!!

Ik ben zeer blij aan te kondigen dat we zojuist een nieuwe, gratis update voor De Sims 4 hebben uitgebracht. Je bent hierbij uitgenodigd om er meteen in te duiken! ZWEMBADEN! SUPERVET!!!

Een van de aspecten van zwembaden in De Sims 4 waar ik zelf heel erg enthousiast over ben, is de nieuwe manier van bouwen. We hebben het al maanden over de functie Bouwen en hoe gemakkelijk het is om een huis te bouwen. Al die fraaie technologie is nu ook van toepassing op zwembaden, waardoor het bouwen van zwembaden sneller en eenvoudiger is dan ooit.

Ten eerste: je kunt nu een diagonaal zwembad bouwen! Dit was een wens van vele fans en we zijn zo blij dat het nu in De Sims 4 zit (als je het spel hebt bijgewerkt).

sims 4 zwembaden

Ik wilde altijd al die visueel spectaculaire zwembaden bouwen die je vaak ziet in exotische resorts. Spelers kunnen nu ramen in de muren van zwembaden plaatsen om een infinity-pool voor je Sims te maken waarin ze even aan het alledaagse kunnen ontsnappen. We hebben ook de mogelijkheid toegevoegd dat je de diepte van het zwembad kunt bepalen door de muurhoogte aan te passen.

Zwembaden op daken! Jawel, in De Sims 4 kun je zwembaden bouwen op de begane grond, de eerste verdieping en zelfs op het dak!

Moet je dit gave zwembad op het dak eens zien dat we hier in de studio hebben gemaakt:
sims 4 zwembaden

Maar hoe zit het met je Sims? Ze hebben natuurlijk wel toffe outfits nodig voor bij het zwembad. Bekijk de nieuwe badkleding in Creëer-een-Sim! Je kunt de verschillende zwemkledingstukken bij elkaar zoeken of de Uitgelichte ‘Zwemkleding’-looks passen voor de allernieuwste badmode. Je Sims kunnen nu in het net nat worden.

Je Sims hoeven niet te zwemmen, ze kunnen aan de rand van het zwembad gaan zitten om met Sims in het zwembad te kletsen of om met hun liefje te knuffelen. Toeschouwers opgepast: die kunnen nat worden door het gespat van de andere Sims in het zwembad. Kijk uit voor die boze Sim die zijn woede probeert te koelen door een beetje rond te zwemmen.

En zwembaden zijn natuurlijk niet compleet zonder een nieuwe manier van sterven. Ja hoor, je oude favoriet, de Verdrinkingsdood is terug! En je zult zien dat het spook dat terugkeert iets banger voor water is dan ervoor.

sims 4 zwembaden

Ik wil niet alle verrassingen verklappen die je te wachten staan in deze update (want er zijn er nog meer!), dus ik laat je nu zelf met zwembaden aan de slag gaan in ware De Sims 4-stijl. Als je wilt weten wat er allemaal in deze game-update zit, kun je de patchopmerkingen hier lezen. Meld je aan bij Origin* en start De Sims 4 om de update te installeren.

Deel je zelfgemaakte zwembaden met mij in de Galerie en op Twitter (@SimGuruShannon). En voor vragen of meer informatie over zwembaden, ga je naar Vragen en antwoorden in het Forum hier.

 

 

Snoep of je leven in De Sims 4

Hoi Simmers! Zoals jullie weten, bieden we jullie graag een aantal cheats voor de game. Sommige spelers spelen volgens hun eigen regels en wij willen dat graag aanmoedigen. Naast de cheats die we al hebben gepubliceerd en met jullie hebben gedeeld, zijn een paar van onze ontwikkelingcheats ook in de game geslopen!

Even ter informatie, deze cheats werden gecreëerd om dagelijkse ‘rooktests’ uit te kunnen voeren. We moesten deze cheats in de game verwerken zodat de game het ook zonder menselijke interventie zou doen. Deze tests werden in de kleine ochtenduurtjes uitgevoerd als we niet op het werk achter onze computers zaten.

Snelle disclaimer: cheats zijn cheats. Met deze cheats kom je verder dan de standaard tuning en het verloop van de game dus het kan zijn dat je op wat storingen of rariteiten stuit. Kijk dus uit als je cheats gebruikt!

sims 4 cheats blog

Open de commandoconsole (Ctrl + Shift + C) en typ jouw commando uit onderstaande lijst in:

*OPMERKING: je hoeft de < > symbolen niet in je cheatcode in te voeren. Deze zijn toegevoegd om aan te geven waar je de specifieke waarden in moet voeren.

Hieronder staan een paar cheatcodes waarmee je De Sims 4 op jouw manier kunt spelen:

1. Ben je vergeten je rekeningen te betalen en zit je ineens zonder licht en water? Met automatisch rekeningen betalen is dat probleem zo opgelost: households.autopay_bills

2. Wil je automatisch dialogen beantwoorden die op het scherm verschijnen? Deze cheat zal annuleren kiezen wanneer beschikbaar of kiezen uit de geboden keuzes: ui.dialog.auto_respond

3. Wil je de mijlpaal van je huidige doel voltooien? Gebruik deze cheat: aspirations.complete_current_milestone

Carrièrecheats – we hebben een behoorlijk aantal cheats voor carrières. Voor typ je de naam van de carrière in.

1. Wil je een willekeurige carrière toevoegen aan je Sim? Probeer dan dit: careers.add_career

2. Wil je een degradatie? Gebruik dit: careers.demote

3. En dit voor een promotie: careers.promote

4. Wil je ontslag nemen? Voer dan dit in: careers.remove_career

5. Om maken te versnellen: crafting.shorten_phases

6. De behoeften van je Sims vervullen: sims.fill_all_commodities

7. De behoeften van je huishouden vervullen: stats.fill_commodities_household

8. Wil je een bepaald geldbedrag toevoegen? Hiermee voeg je een bepaald bedrag toe aan je familiekapitaal.: sims.modify_funds

*OPMERKING: < amount> is waar je het gewenste bedrag invoert.

9. Ruim gemoedstoestanden uit de weg: sims.remove_all_buffs

10. Wil je willekeurige groepen Sims weer terug laten komen? Gebruik dit: sims.spawnsimple<#>

*OPMERKING: vervang <#> met het aantal Sims dat je wil. KIJK UIT: als je een belachelijke hoeveelheid invoert, loopt de game vast.

11. Filmmakers, schakel onderwerpeffecten uit: headlineeffects

*OPMERKING: hiermee verwijder je geen Plumbobs.

Dit zou geen cheatsheet zijn zonder deze beroemde geldcheats. Typ het volgende in om een klapper te maken:

12. motherlode

13. rosebud

14. kaching

Veel plezier met De Sims en deze cheats!
 

 

Griezel er op los in De Sims 4 met Halloween

Het is bijna Halloween en er zijn heel wat manieren om in De Sims 4 te laten zien hoe eng jij bent. Zet je schrap om te gaan griezelen!

Star Wars-kostuums
Wist je dat je jouw Sim kunt verkleden als een van jouw favoriete personages uit Star Wars? In De Sims 4 zijn de kostuums van Darth Vader, Luke Skywalker, Leia en Yoda nu gratis beschikbaar. Je kunt zelfs de spoken deze kostuums laten aantrekken, zodat deze Sims er nog enger uit komen te zien!

sims 4 halloween

Spookachtig gedrag
Iedereen vindt het leuk dat er spoken naar De Sims 4 komen. Maar wist je dat de manier waarop jouw Sim sterft van invloed is op hoe het spook zich gedraagt en dat dit ook weer zijn uitwerking op de Sims rond het spook kan hebben?

Stel je voor dat jouw Sim zich bijvoorbeeld op tragische wijze heeft doodgelachen. Kijk wat voor ander gedrag je tussen de spoken kunt vinden!

Kijk de dood in de ogen!
sims 4 halloween

Er zijn verschillende manieren waarop jouw Sims aan hun einde kunnen komen in De Sims 4. Als je echt goed je best doet, kun je jouw Sim zich zelfs dood laten lachen!

Er zijn heel wat Simmers die graag met Magere Hein spelen in De Sims 4, maar misschien heb jij al geconstateerd dat de dood zich deze keer een beetje anders gedraagt. Heb jij al gezien hoe Magere Hein spelletjes op zijn tablet speelt, of op de vreemdste momenten een selfie maakt? Leg dit snel vast met behulp van een screenshot en deel het met ons via @TheSims op Twitter.

We wensen jou en je spookachtige Sims een fantastisch griezelig Halloween!
 

 

Grillen En Doelen: Een Verkorte Gids

Hoi Simmers!

We bouwen grote games met een heleboel dingen om te doen. Er is een HELEBOEL materiaal in De Sims 4 waarvan je het bestaan misschien niet zou weten als wij je er niet op hadden gewezen. Een van die manieren om dat te doen is door middel van grillen en doelen. Deze doelen creëren een soort pad van ‘broodkruimels’ dat naar materiaal leidt en, als deze doelen zijn behaald, krijg je een leuke beloning waarmee je jouw strategie, opties en verhaal in de game kunt veranderen.

Vandaag heb ik een paar screenshots gemaakt om dingen te benadrukken die je misschien hebt gemist.

Grillen
Ik vertelde mijn Sim een snelle douche te nemen. Hierdoor kreeg ze de emotie ‘Energiek’. Sims hebben altijd twee basisgrillen die worden weergegeven door kleine wolkjes boven hun portretten. Als Sims een emotie hebben die anders is dan Prima (wat onze neutrale emotie is) dan krijgen ze een emotionele gril. Deze gril vind je aan de linkerkant en is gebaseerd op de huidige emotie van je Sim.

Emotionele grillen zijn ontworpen om je in de richting van bepaalde acties te dirigeren die je ALLEEN kunt doen als je een bepaalde emotie hebt, OF om je huidige emotie te veranderen. Als je Sim bijvoorbeeld verdrietig is, krijg je misschien een gril om de tuin met je tranen water te geven.

Als je de muis boven een van de grillen houdt, vind je meer informatie over die gril. Hier zie je hoe de gril is ontstaan (via een emotie, eigenschap of doel) hoeveel tevredenheid je ontvangt als je hem voltooit (waarover later meer) en een gedetailleerde uitleg. Zie je de kleine rode X? Als je geen gril wilt voltooien, of een andere gril wilt hebben, klik dan op die X en hij verdwijnt.

sims 4

Doelen
Laten we nu de doelen eens bekijken. Klik op de grote ster rechts onder aan het scherm. Deze vertelt je wat je huidige doel is, je niveau van tevredenheid en wat je nog moet doen om je mijlpaal te behalen. Hier vind je ook knoppen om je doelen te wijzigen en voor het kopen van beloningen.

sims 4

Als je de muis boven de grote gouden knop binnen de rechthoek houdt, zie je jouw huidige mijlpaal en de beloningseigenschap die je verdient als je het doel voltooid hebt.

sims 4

Als je de muis boven de doelen houdt, zie je gedetailleerde informatie over hoe je die doelen moet voltooien en hoeveel tevredenheid je verdient.

sims 4

Doel wijzigen
Je huidige doel zat? Zin om de boel wat om te gooien? Je kunt van doel wisselen zonder voortgang te verliezen. Klik eerst op de ster aan de rechterkant van het paneel en je ziet een menu waarin je op verschillende doelen kunt klikken om te bekijken wat ze allemaal inhouden.

Vergeet niet dat je ALLEEN de bonuseigenschap verdient voor het doel dat je aan het begin in Creëer-een-Sim hebt geselecteerd. Dus als je als hengelaar begint maar dan overschakelt naar een creatief doel, houd je de oorspronkelijke bonuseigenschap. Maar je kunt nog altijd coole eigenschappen verdienen voor het voltooien van alle doelen dus experimenteer er lekker op los.

sims 4

Voortgang
Als je op pad bent en je boekt voortgang voor je huidige doel, dan verschijnt er een korte tooltip rechts onderin het scherm. Deze geeft aan dat je goed werk hebt verricht. Dus ga zo door!

sims 4

Nu je met het voltooien van grillen en doelen een heleboel tevredenheidspunten hebt verdiend, is het tijd om ze uit te geven.

Klik op het kleine cadeautje aan de rechterkant van je doelpaneel om de Beloningenmarkt te bekijken. Hier kun je drankjes kopen die het gewicht van je Sims of hun emotie veranderen. Of, en dat vind ik het leukst, je koopt hier permanente beloningseigenschappen. Deze zijn HEEL handig en ontgrendelen heel wat coole spulletjes. Met deze kun je het verhaal echt veranderen of je strategie compleet omgooien. Experimenteer, combineer en kijk hoeveel je kunt verdienen tot de noodlottige dag waarop Magere Hein je Sim meeneemt.

sims 4

Weet je niet meer wat je eigenschappen zijn? Klik dan gewoon op de knop Eigenschappen om je geheugen op te frissen.

Dat was het wel voor nu. Nog vragen over grillen of doelen? Laat ze me dan weten via Twitter @SimGuruGrant. Je mag nu weer terugkeren naar je dagelijkse simtastische bezigheden.
 

 

Leer hoe je kavels bewerkt en aanpast in je wereld in De Sims 4

Er zijn tal van manieren om je ervaring in De Sims 4 aan te passen, waaronder de mogelijkheid om een kavel te bewerken.

Hier volgt een stap-voor-stap gids voor bewerken in De Sims 4.

We gebruiken de Sandtrap Flat in Oasis Springs als voorbeeld. Laten we zeggen dat ik er iets anders dan alleen een woonkavel van wil maken. Wat als ik het in een bibliotheek wil veranderen?

Ga naar Oasis Springs, klik op de Sandtrap Flat en bekijk de opties in het contextuele menu. Vanaf boven gezien, kun je

1. Een nieuwe familie laten intrekken

2. Gratis bouwen. Er zijn geen geldbeperkingen, maar je moet wel voldoende geld hebben om in te kunnen

3. Klik op de … voor Meer en verander het kaveltype. Hierop klikken we voor onze bibliotheek.

sims 4 kavel bewerken

Er verschijnt een dialoogveld met alle opties om locaties te creëren.

sims 4

Ik klik op Bibliotheek en vervolgens het vinkje. Vervolgens krijg ik te zien dat ik naar Bouwen moet om de wijzigingen door te voeren. Waarom?

Omdat voor onze game specifieke voorwerpen op een locatie aanwezig moeten zijn om als die locatie te functioneren. Daarom zal er altijd een mixoloog in een bar verschijnen en zijn er altijd Sims aan het trainen in de sportschool. We willen dat jij naar binnen gaat om te zorgen dat de locatie tiptop in orde is voordat de game hem kan ‘gebruiken’.

Opmerking: je kunt geen locatie creëren waarop Sims wonen. Dat zou namelijk een woonkavel zijn. Als je bij een kavel waarop Sims wonen op ‘Soort kavel wijzigen’ klikt, moet je die Sims eerst uitzetten. Deze Sims kun je later terug vinden in het huishoudenbeheer, zoals hieronder weergegeven.

sims 4

Je ziet vervolgens een checklist. Hierop staat alles wat je nodig hebt om je gekozen kavel te maken. Zie je de vinkjes? Dat betekent dat ik alles voor dat item heb gedaan. Je kunt altijd over het minimum gaan, je moet gewoon het vereiste zien te halen.

sims 4

Als je de checklist wilt verbergen, klik dan op de knop met de blauwe cirkel (je kunt er later nog een keer op klikken om de checklist opnieuw weer te geven).

Wil je er een lounge van maken in plaats van een bibliotheek? Klik dan op het boekicoontje, omcirkeld met rood. Hier kun je alles veranderen wat je wilt. Als je een andere naam aan de kavel wil geven, klik dan op het tekstveld omcirkeld met groen. Wil je de kavel slopen? Klik dan op de bulldozer omcirkeld met oranje.

Als je kleurenblind bent, dan mijn excuses, maar hopelijk begrijp je me toch met deze snelle methode.

Als je een andere naam aan een woonkavel wilt geven of een kavel wilt slopen, dan kun je dezelfde knoppen gebruiken waarover ik je net verteld heb. Ze zijn allemaal hetzelfde!

sims 4

Nog een ding: op woonkavels kun je op de uitklapmenu’s klikken om het aantal slaapkamers en badkamers te veranderen. Dit moet je zelf doen dus zorg dat je nauwkeurig te werk gaat!

sims 4

Stel dat je weg moet voordat je klaar bent met je locatie. Er verschijnt dan een waarschuwingsbericht dat aangeeft dat de locatie nog niet af is. Waarom? Tja, als je niet alles op de checklist hebt gedaan, is hij niet compleet. De game weet natuurlijk niet dat het een bibliotheek is. Maar geen zorgen! Klik gewoon op de knop om terug te gaan naar ‘Werelden beheren’. Daar zie je een nieuw oranje icoontje en een label dat ‘onvoltooid’ aangeeft. Je kunt nu afronden waar je mee bezig was door op de kavel te klikken en Bouwen te selecteren in het contextuele menu. Vergeet alleen niet om op te slaan! Zorgt een locatie die nog niet af is voor problemen? Nee. De door jou bestuurde Sims kunnen de locatie bezoeken, maar je niet speelbare Sims zul je er niet zien. Het zal zich niet als bibliotheek of bar gedragen. In feite is het gewoon een spookstad. Zodra je de locatie hebt afgemaakt, zullen je Sims weten hoe ze hem moeten gebruiken!

sims 4

De galerie en werelden aanpassen

De galerie is met afstand een van de beste onderdelen van De Sims 4. Ik durf zelfs te stellen dat het een van de coolste dingen is die Maxis ooit heeft gedaan. Dat meen ik serieus. Je kunt de galerie gebruiken om je wereld sneller en beter dan ooit aan te passen.

In elk speltype staat de galerie rechts boven in de hoek. De galerie is gratis en je hebt er alleen een online verbinding voor nodig.

sims 4

Laten we zeggen dat je geen tijd hebt om een dozijn kastelen te ontwerpen.. Je kunt dan in de galerie de mooiste kastelen vinden om te gebruiken. In de galerie van interne ontwikkeling staan bijvoorbeeld vier prachtige kastelen.

sims 4

Zodra je hebt gevonden wat je zoekt, klik je op de afbeelding en klik je rechts onderin op ‘Kavel plaatsen’. Hupsakee. En je kunt ermee doen wat je wil.

sims 4

Om je zoektocht te bespoedigen kun je de Geavanceerde opties links onderin gebruiken. Hiermee kun je iets zoeken dat op je kavel past of binnen je budget valt.

sims 4

Je kunt overigens niet alleen spullen van de galerie DOWNLOADEN, maar je kunt ook spullen aan de galerie TOEVOEGEN. Goed, je hebt een prachtige bibliotheek gemaakt. Laten we zeggen dat je de openbare bibliotheek van New York hebt nagemaakt. Die uit Ghostbusters. Geweldige film. Oeps, ik dwaal af.

Sla de kavel eerst op. Dit zie je in het bovenste paneel. Klik op het mapicoontje en klik dan op het ‘Kavel opslaan’ icoontje.

sims 4

Als je daarop klikt, verschijnt er een dialoogvenster. Hier kun je slaap- en badkamers instellen (als het een woonkavel is) de naam (klik op de tekst bovenaan) en de beschrijving gebruiken om mensen er meer over te vertellen. Daarna klik je op ‘Kavel delen’ in de galerie, links onderin. En daarmee maak je deel uit van onze community. Je bent nu ook een ontwerper, net als wij. Jij zult de game voor talloze mensen zelfs nog beter maken.

Opmerking: ik had geen tijd om een super coole bibliotheek als voorbeeld te maken. Dus let niet op onderstaande afbeelding.

sims 4

Aanvullende woonopties

We weten nu hoe we een locatie moeten creëren, of een kavel moeten slopen, en nieuwe creaties kunnen downloaden en delen in de galerie. Maar wat dacht je van wat basisbeginselen voor het veranderen van huishoudens in de wereld? Ga naar ‘Werelden beheren’ en klik op de kavel die je wilt bewerken. Net als bij het klikken op een koelkast waarbij je de eetopties te zien krijgt, kun je op een kavel klikken om te zien wat je er allemaal mee kunt doen.

Bovenin kunnen we Betalen of Bouwen kiezen. Maar als je op ‘Meer’ klikt, vind je nog veel meer opties.

sims 4

Vanuit hier kun je Sims kiezen om samen mee te reizen. Je kunt het huishouden naar een andere plek in de wereld verhuizen. Of naar een compleet andere wereld. Sims zitten niet vast in hun huidige werelden zoals in De Sims 3. Je kunt een Sim in Willow Creek zo naar Oasis Springs verhuizen. Eitje.

Je kunt een huishouden uitzetten. Hiermee verhuizen ze naar het huishoudenbeheer, zoals hierboven uitgelegd. Maar maak je geen zorgen, je kunt ze weer terug in je eigen wereld zetten. Je kunt ook het kaveltype veranderen wat ik hierboven al heb uitgelegd. Tot slot kun je op ‘Huishouden beheren’ klikken om de familie te verwijderen, Sims in laten trekken, de beschrijving veranderen en meer.

En nu?

We zijn ontzettend trots op de mogelijkheid binnen De Sims 4 om de werelden van je Sims te bewerken. Je kunt de kavels veranderen en op snelle wijze nieuwe locaties of woonhuizen creëren. Je kunt nieuwe Sims in laten trekken; Sims die je zelf hebt gemaakt of gedownload via de galerie. Je kunt waanzinnige huizen neerzetten die gemaakt zijn door de community van de galerie, of je eigen creaties delen.

Bedankt voor het lezen. Veel plezier met De Sims!

 

 

Emoties In Een Oogopslag: Een Voorproefje

Hallo allemaal! Ik wil jullie kennis laten maken met emoties en laten zien hoe de omgeving van je Sims van invloed is op hun gevoelens, zodat je meer grip op hun emoties kunt krijgen. We vinden het heel leuk dat we dankzij de emoties Leven en Bouwen op allerlei nieuwe manieren kunnen gebruiken.

Een van de beste (en meest voorkomende) manieren om je Sim een bepaalde emotie te geven is door middel van de douche! Je kunt de douche gebruiken om jouw Sim flirterig, energiek of geïnspireerd te maken.

Leuke tip: omdat concentratie bij veel carrières ten goede komt is het verstandig om een computer aan te schaffen en je Sims Simpedia te laten doorzoeken.

sims 4 emoties

sims 4 emoties

Mijn Sim is nu bijvoorbeeld flirterig vanwege de douche die ze net genomen heeft. Ik heb een ezel voor haar gekocht, zodat ze een flirterig schilderij kan maken. Je zult zien dat deze optie met een roze markering in het keuzemenu verschijnt.

sims 4 emoties

Nadat ze uitgeschilderd is, kan ik het schilderij een naam geven, inlijsten (natuurlijk!) en aan de muur hangen. Als ik er met de muis overheen beweeg, zie ik dat het voorwerp een ‘Flirterige sfeer: 2’ oplevert. Mocht je benieuwd zijn naar hoe de emoties van je Sims beïnvloed worden, dan kun je met je muis over verschillende voorwerpen heen bewegen om het resultaat te kunnen bekijken.

sims 4 emoties

De meeste voorwerpen leveren standaard GEEN emotionele effecten op. Je kunt dit Inschakelen of Uitschakelen door op het voorwerp te klikken. Zie je de optie ‘Emotionele aura uitschakelen’? Door die optie te selecteren, kan ik het emotionele effect uitschakelen.

sims 4 emoties

Niet alle voorwerpen leveren direct een positief effect op. Soms heb je meerdere exemplaren nodig om de werking te activeren. En als er meerdere voorwerpen met emotionele effecten in dezelfde ruimte aanwezig zijn, zoals 2 geconcentreerde schilderijen en 1 flirterig schilderij, dan zal het dominante voorwerp de boventoon voeren. In dit geval is dat de emotie ‘Geconcentreerd.’ Vervolgens wordt de sfeer bij elkaar opgeteld. Een sfeer van 4 is dus krachtiger dan een sfeer van twee x 1. Dat is een logische berekening, of niet soms?

Nadat ik de emotionele aura geactiveerd heb en er genoeg voorwerpen in de buurt zijn, kan ik het voorwerp bekijken of er gewoon bij in de buurt zijn om de emotionele voordelen te ervaren.

sims 4 emoties

Hier kun je zien dat mijn Sim de gemoedstoestanden Romantisch decor +1 Flirterig ervaart. Op dit moment is dat niet krachtig genoeg om haar emotie, Geïnspireerd, te veranderen. Maar als er nog iets bijkomt, zal ze misschien in de liefdesstemming komen.

sims 4

Je kunt allerlei verschillende emotionele schilderijen maken. Maak wanneer je Sim geconcentreerd is een wiskundig diagram en hang het op in je kantoor om je programmeer- of gamesessies te verbeteren. Hang wat flirterige schilderijen in de slaapkamer. Fietfieuw!

Als je het verhaal van een opstandige tiener vertelt, kun je zijn of haar slaapkamer volhangen met verdrietige schilderijen. Ben je bezig met een gemene schurk? Hang zijn huis vol met schilderijen vol woede.

Je zult de emotionele effecten van allerlei voorwerpen die je maakt voorbij zien komen. Van het voedsel dat je bereidt, de schilderijen die je schildert, de boeken die je schrijft of de beeldhouwwerken die je uithakt. Als je Sim in een emotionele stemming is, kun je op de gereedschappen van je Sim klikken om te zien wat hij of zij zoal kan maken!

Veel plezier met De Sims!
Grant
 

 

Bekende gezichten in Willow Creek

Afgelopen maand hebben we je wat meer verteld over de families in Oasis Springs en nu gaan we de families in Willow Creek wat nader onder de loep nemen.

In mei hebben we de Van de Kerkhofs voor het eerst van dichtbij bekeken; een van de bekendste koppels in Willow Creek. Sinds we bekend hebben gemaakt dat Christiaan en Cora weer terugkeren naar De Sims, vragen veel spelers zich af hoe het met hun kinderen zit, Cassandra en Alexander. We weten allemaal dat de puberteit niet altijd meevalt, maar Cassandra is een knappe meid die duidelijk steeds meer op haar moeder begint te lijken! Om over de jonge Alexander nog maar niet te spreken: zal de jongste telg van het gezin de tijd vinden om zijn duistere familiegeschiedenis te overstijgen en een normaal leven kunnen leiden, of groeit hij ook uit tot een griezelig gezinslid?

Ondanks de bekendheid van de familie Van de Kerkhof, zullen Bob en Eliza Pancakes misschien nog wel meer stof op doen waaien. Dit koppel komt voor de allereerste keer voorbij in De Sims en vormt misschien wel het meest ongelukkige stel dat je in Willow Creek kunt vinden! Terwijl je kennismaakt met de familie Pancakes, kun je er misschien achter proberen te komen waarom deze twee Sims bij elkaar blijven. Eliza heeft voldoende mogelijkheden om erop uit te trekken in Willow Creek of in het verderop gelegen Oasis Springs. Wie weet; misschien is Bob wel beter af terwijl hij in zijn eentje pannenkoeken bakt.

Laten we vooral de driehoeksverhouding in Willow Creek niet vergeten. Liberty Lee is een vrije geest, Summer Holiday is een vrolijke meid en Travis Scott is een echte nerd. Samen vormen ze onverwachts een opvallende groep vrienden. Op het eerste gezicht lijkt niets tussen de vriendschap van deze drie Sims in te kunnen staan. Zal iemand er blij van worden als er eindelijk balans ontstaat in deze driehoeksverhouding?

Verder hebben we nog een van onze meest favoriete en meest gecompliceerde families: het huishouden Spencer-Kim-Lewis. Denk eraan dat het met de nieuwe emoties in De Sims 4 nog complexer wordt om relaties in de hand te houden. Vooral wanneer het om grote gezinnen gaat, is dit een flinke uitdaging. Het zit zo: Dennis Kim en Lydia Spencer kregen samen voor hun scheiding een dochter, Alice Spencer-Kim. Hun dochter Alice is getrouwd met Eric Lewis, met wie ze zelf een dochtertje kreeg: Olivia Spencer-Kim-Lewis. Alice, Eric en de kleine Olivia zijn pas weer ingetrokken bij hun ouders: de vader van Alice en de moeder van Eric. En o ja, Vivian Lewis verhuisde ook gezellig mee. Hoe kunnen Alice en Eric zich financieel al deze nieuwe gezinsleden veroorloven? Ze zullen gegarandeerd flink carrière moeten maken! Zal het hun lukken om snel wat geld te verdienen voordat al het spaargeld op is, of zullen ze dubbel moeten liggen om de rekeningen te kunnen betalen? Nou ja, iedereen weet dat het niet meevalt om een huishouden draaiende te moeten houden, vooral als er zoveel mondjes te voeden zijn!

We hopen dat je van deze verhalen over de pieken en dalen van de verschillende families zin hebt gekregen om met de levens en verhalen van de Sims in Willow Creek te spelen! Je zult ongetwijfeld nu al allerlei plannetjes in je hoofd hebben voor deze stellen en gezinnen. Veel plezier met alle Sims!
 

 

Creëer-een-Sim en animatie

De Sims 4 bevat misschien wel de meeste krachtige personagemaker in gaming. Dit gereedschap biedt tal van aanpasbaar materiaal, inclusief fysieke kenmerken. Je kunt je Sims een wespentaille geven of ze zo dik als een sumoworstelaar maken. Neuzen kunnen enorm of klein, krom of recht, breed of smal zijn. Monden kunnen over het hele gezicht verplaatst worden. Het hoofd van een Sim kan plat worden gedrukt of uit worden gerekt, het is helemaal aan jou.

En hoewel al die afwisseling geweldig is, betekent dit tevens een enorme uitdaging voor de animatie:

Stel je voor dat je een animatie creëert waarbij een Sim zijn hand vlak bij zijn heup plaatst. In de animatie moet die hand een bepaalde positie in de ruimte hebben – zo’n 1 meter boven de grond en zo’n 30 cm van het midden van de Sim. Het probleem is dat de heup van een Sim ter grootte van een sumoworstelaar zo’n 15 cm groter is dan dat van een wat slankere Sim. Dus als de Sim die animatie afspeelt, zal zijn hand in zijn lichaam worden verborgen:
de sims 4 animatie blog

Afbeelding A geeft de actie op een dunne Sim weer. Afbeelding B laat zien hoe het eruit zou zien als we A’s animatie zonder aanpassing op B zouden afspelen. Afbeelding C toont de gecorrigeerde versie die De Sims 4 automatisch creëert.

Omdat met Creëer-een-Sim zo veel extreme aanpassingen van de lichaambouw mogelijk zijn, levert dit niet alleen een probleem op voor animaties waarbij de Sim zijn lichaam aanraakt, maar voor elke animatie waarbij de handen in de buurt van het lichaam komen. En dit bleek voor bijna elke animatie in de game het geval te zijn.

Om dit probleem op te lossen moesten we een manier verzinnen waarbij onze animaties rekening hielden met de lichaamsbouw van de Sim en de handbeweging daarop aan zouden passen.

Onze oplossing plaatst tal van markeerders, vakken genoemd, op het oppervlak van het lichaam van een Sim. De positie van deze vakken wordt aangepast voor elk kledingstuk om aan te geven waar het oppervlak is. Als spelers de bouw van hun Sim in Creëer-een-Sim veranderen, bewegen de vakken met die veranderingen mee.

de sims 4 animatie blog

De witte stippen op het lichaam van de Sim worden ‘vakken’ genoemd om de animaties voor lichaamsbouw en kleding aan te passen.

Onze animaties worden dan met de informatie gecombineerd die aangeeft welk vak het dichtst in de buurt van de Sim is. We hebben een aangepast gereedschap om dit voor ons te doen, en om de zachte overgangen tussen vakken te bepalen voor als de hand van het ene vakgebied naar het volgende beweegt. Onze animators maken deze markering met de hand voor elke animatie die ze creëren en wordt op tal van omvangen getest om te zorgen dat de beweging er na de aanpassing nog steeds goed uitziet.

In De Sims 4 past onze animatie-engine dan de handbeweging volgens de daadwerkelijke positie van de vakken aan. Dus voor de sumoworstelaar, als zijn heupvak 30 cm verder wordt geplaatst dan normaal, voegt de game een extra 30 cm toe aan de buitenkant van de positie van de hand.

In de officiële gameplaytrailer van De Sims 4 kun je dit systeem in actie zien: telkens wanneer Ryan de heupomvang van zijn Sim aanpast, wordt de positie van de handen daarop aangepast. Dit is rond 0:48 in deze video te zien:

We hopen dat je van dit ‘achter-de-schermen’ kijkje in de evolutie van De Sims-gamereeks hebt genoten. De volgende keer dat je in CES bent en je past de taille van je Sim aan of ziet zijn hand bewegen, onthoud dan dat we veel aandacht hebben besteed aan al die bewegingen en aanpassingen om het er zo echt mogelijk uit te laten zien.

Zoals altijd hopen we dat jullie net zo veel plezier aan deze systemen beleven als wij met het maken hebben gehad. Dus doe lekker creatief en Creëer-een-Sim!
 

 

Mods gaan het helemaal maken

Hallo, Simmers!

Sinds de eerste versie van De Sims, hebben we altijd de creativiteit van onze spelers gesteund. Hulpmiddelen in de game, zoals Creëer-een-Sim en Bouwen zijn door de jaren steeds beter geworden, waardoor ze nog meer functies hebben gekregen en steeds eenvoudiger te gebruiken zijn.

We weten dat sommige van onze fans de grenzen van de game nog verder hebben geprobeerd te verleggen, door zelf liefdevol aan aangepast materiaal te ploeteren, oftewel de ‘Mods’ voor De Sims. Jullie eindeloze fantasie blijft ons inspireren en we willen die passie voor creativiteit niet in de weg staan. Dat is precies waar deze blog over gaat: aangepast materiaal en De Sims 4.

de sims 4

De belangrijkste gedachte achter De Sims 4 is dat we de creativiteit van spelers willen prikkelen en we jullie creativiteit de vrije loop kunnen laten gaan.

We hebben De Sims op een gloednieuw technologisch platform gebouwd, dat niet alleen deze nieuwe generatie van onze game aanstuurt, maar ook flexibel genoeg is om zich aan te passen op toekomstige behoeften, zodat spelers die aangepast materiaal willen creëren hier ook mee aan de slag kunnen gaan.

Dit is nog een vroeg stadium, maar we zijn hard aan het werk om onderdelen te maken waarmee jullie eenvoudiger aangepast materiaal kunnen toevoegen, beheren of verwijderen. We willen ook de kans kleiner maken dat jullie aangepaste materiaal beïnvloedt wordt wanneer we de game verbeteren of bijwerken.

•De eerste stap is de map met Mods. Diegenen die De Sims 4 Creëer-een-Sim Demo al geïnstalleerd hebben, kunnen de map met Mods vinden in de map met Gebruikersgegevens. Hier kun je jouw aangepaste materiaal verzamelen, zodat je niet meer diep in de bestanden van de game hoeft te graven.* Deze map zal jouw aangepaste materiaal overzichtelijker houden, doordat het niet te diep verweven is met de game zelf.

•De komende weken zullen we een gids publiceren over de basis van bestandsstructuren en het ‘decoderen’ van onze bestanden, zodat je meer te weten kunt komen over de verhoudingen tussen aangepast materiaal en De Sims 4.

•We creëren een speciaal gedeelte op ons forum waar spelers aangepast materiaal en mods kunnen bespreken. Daar kun je feedback geven op jouw ervaringen, hulp inroepen van andere Simmers en met het team in de studio over je ideeën praten.

We hebben al wat aangepast materiaal voor De Sims 4 Creëer-een-Sim Demo voorbij zien komen en we weten dat jullie staan te trappelen. We vinden het geweldig dat onze fans zo creatief zijn en het is ons doel om jullie te helpen om die creativiteit met de rest van de Sims-community te delen. Met De Sims 4 breekt er een nieuw en spannend avontuur aan. We kijken ernaar uit om samen met jullie, zij aan zij, aan dit avontuur te beginnen.

Bedankt!

Lyndsay Pearson (Senior producent)

Darren Gyles (Technisch directeur)

*Denk eraan dat we aangepast materiaal niet vooraf goedkeuren. Spelers moeten altijd voorzichtig omgaan met aangepast materiaal dat ze aan de bestanden van hun game toevoegen.

 

 

Daar zit muziek in: de soundtrack van De Sims 4

de sims 4 muziek
NIEUW

Het leuke aan het schrijven van muziek voor een game zoals De Sims, is dat telkens wanneer er een nieuwe game wordt gemaakt, we ons als artiesten weer opnieuw kunnen ontpoppen. Alle muziek in De Sims 4 is helemaal nieuw, origineel en geconcentreerd op onze spelers. We schrijven muziek waar spelers een goed gevoel van krijgen en waardoor ze geïnspireerd raken om zichzelf creatief te ontpoppen.

CREATIVITEIT DIRIGEREN

Dankzij de volledig nieuw opgebouwde systemen voor Creëer-een-Sim en Bouwen, kunnen we ervan uitgaan dat onze fans heel wat tijd zullen besteden aan het creëren van mooie Sims en huizen. We wilden er zeker van zijn dat er genoeg muziek was om onze fans geamuseerd te houden. Er is nu nog meer variatie dan ooit tevoren in beide onderdelen, waardoor je de game nog intenser kunt beleven. Ieder nummer in Creëer-een-Sim en Bouwen heeft acht niveaus met betrekking tot intensiteit. Terwijl jij je aandacht voor jouw creaties verlegt naar meer of minder detail, verandert de dynamiek van de muziek met je mee.

Hoe dichter je bijvoorbeeld binnen Creëer-een-Sim bij het gezicht in de buurt komt, des te eenvoudiger de compositie van de muziek wordt. Wanneer je in de meest gedetailleerde stand aangekomen bent en je wellicht op een wang, oog of oor aan het concentreren bent, zul je enkel een snarentrio of pianosolo horen. Als je uitzoomt om een volledige outfit te bekijken, zul je het volledige orkest te horen krijgen. De nieuwe creatieve hulpmiddelen zijn zeer intuïtief en op jouw aandacht georiënteerd. Die ervaring komt tot uitdrukking in de muziek, die jou nog meer inspiratie zal bieden!

MUZIEK OM MET HET LEVEN TE SPELEN

Het onderdeel Leven bevat ook allerlei nieuwe muziek. Is het niet geweldig als binnen Leven de muziek op cruciale momenten aanzwelt en dat de gameplay nog dramatischer maakt? In De Sims 4 zal dit effect nog meer in de smaak vallen, want doordat de gameplay op emoties gericht is, wordt het emotionele karakter van de muziek nog verder versterkt. De vele leuke en nieuwe animaties worden begeleidt door muziek die de emoties nog meer kracht bijzet. Je zult in allerlei opmerkelijke situaties terecht komen, die door de achtergrondmuziek nog memorabeler zullen blijken! Je kunt er zeker van zijn dat iedere Sim in zijn of haar leven op verschillende manieren door muziek begeleidt wordt.

Zelfs via de stereo is er allerlei nieuwe muziek te horen, die speciaal voor De Sims 4 is geschreven. Sims kunnen naar vijf verschillende muziekzenders luisteren, waaronder pop, elektronica, blues en natuurlijk romantische muziek. Of je het liefje van jouw Sim nou wil verleiden met wat ritmische Latinonummers of juist voor zuidelijke soul gaat; je zult vast en zeker iets vinden om in de juiste stemming te raken. En hier is nog een leuk weetje voor je: toen we de romantische muziek voor De Sims 4 aan het schrijven waren, hebben we het totale team van ontwikkelaars gevraagd wat zij als “romantische” muziek beschouwen.

MAESTRO

We vinden het ook een hele eer om je wat te kunnen vertellen over de man die ons heeft geholpen om de geweldige soundtrack voor De Sims 4 te componeren. Als je de films Stardust, Layer Cake, Young Victoria, Johnny English Reborn of Austenland hebt gezien, dan ben je vast bekend met het eclectische werk van de Engelse componist Ilan Eshkeri. Ilan werkt tijdens het componeren graag samen met andere mensen en hij vond het erg leuk om voor de muzikale soundtrack voor De Sims 4 samen te werken met de doorgewinterde geluidstechnicus Robi Kauker van EA, die al sinds 1997 aan Maxis-games werkt. Ilan klapte zelfs een beetje uit de school over Robi: “Robi is een zeer getalenteerde muzikant, al geeft hij dat zelf niet graag toe! Het was dus echt heel leuk en simpel om specifieke muzikale ideeën met hem uit te werken. Ik heb hem nog steeds niet zover gekregen om een van de muziekstukken te spelen, maar ik heb de hoop nog niet opgegeven,” aldus Eshkeri. Hij liet ons ook weten dat een aantal muzikanten die de muziek hebben gespeeld, zoals Emmy the Great, Tim Wheeler en Andy Burrows, zelf ook enthousiaste Simmers zijn, net als wij!

EXCLUSIEF NUMMER TE DOWNLOADEN

Als speciale traktatie voor onze fans hebben we een exclusief nummer gemixt, zodat jullie daar alvast van kunnen genieten voordat de game in september uitkomt. Dit nummer is een exclusieve mix van het muzikale thema in Bouwen. Het is vanaf morgen gratis te downloaden via de Soundcloud-pagina van De Sims 4.

We kunnen niet wachten om alle muziek met jullie te delen wanneer de game op 4 september gelanceerd wordt!
 

 

Bekende gezichten

De familie Landgraaf is weer terug! Ook in deze game is dit de rijkste familie die een stempel op Oasis Springs wil drukken. We hebben Malcolm teruggebracht naar die verschrikkelijke puberteit, waarin hij zijn snobistische karakter nog beter tot uitdrukking kan laten komen. Geoffrey doet zijn best om de goedaardige vader te zijn die Malcolm nodig heeft, maar misschien brengt al het gekonkel van Nancy hem alsnog op het verkeerde pad? Deze historische familie heeft je in De Sims 4 hoe dan ook een hoop pret en kattenkwaad te bieden.

de sims 4 blog bekende gezichten

Verder heb je het huishouden Heethart, met onze twee favoriete zussen Dina en Nina en hun moeder: de aantrekkelijke en wulpse Katrina. Katrina heeft tegen beter weten in de beruchte rokkenjager Stefano Bigoli toegelaten in haar huis en wellicht haar hart. Stefano heeft op dit moment een oogje op Katrina, maar hoe lang zal het duren voordat hij zijn pijlen op Nina en Dina richt? Zal Nina besluiten om Stefano van haar moeder af te pakken? Zal Dina eindelijk genoeg geld verdienen voor een eigen huisje, zodat ze alle gekte achter zich kan laten? We weten alleen maar dat het niet lang zal duren voordat de vonken overspringen!

Johnny Zest is een ambitieus nieuw personage dat we aan je voor willen stellen. De familie Landgraaf heeft hem onterfd omdat hij zijn school niet af wilde maken en nu hoopt hij zelf rijk en beroemd te worden als cabaretier. Hij heeft aan den lijve ondervonden dat wanneer de familie Landgraaf je laat vallen, ze dat dan ook keihard doen! Johnny woont in een woonwagen en is gezegend met de goede looks van een Landgraaf, maar zonder de naam en het familiefortuin is het een zware klim naar de top. Kan hij pa en ma laten zien dat hij het ook op eigen houtje kan maken? Het lot van dit zwarte schaap ligt in jouw handen.

Tot slot hebben we nog wat jong grut; de Huisgenoten. Dit stel zou zomaar een eigen televisieshow kunnen hebben. De groep bestaat uit ‘J’ (Jameson), de gespierde spetter, Gavin het creatieve heertje, Mitchell, een bro die het liefst de hele dag op de bank hangt en Zoe, het hele gewone meisje dat zich hier helemaal op haar gemak voelt en alle kerels gewoon als vrienden ziet.

Met welk bekend gezicht je straks ook gaat spelen, wij zijn ervan overtuigd dat deze kleurrijke personages jouw game nog leuker zal maken. Zoveel pret kun je alleen met De Sims hebben!

-Sim Guru Zephyr
 

 

Welkom in Oasis Springs!

Hoi Simmers! Ik ga jullie wat meer vertellen over de levendige werelden waar jij en je Sims jullie eigen unieke verhalen kunnen vertellen in De Sims 4.

We beginnen in Willow Creek, een groene, weelderige wereld die echte fans waarschijnlijk bekend voorkomt. We wilden Willow Creek aan een totaal andere omgeving koppelen, en dat is de wereld Oasis Springs geworden. Oasis Springs is dankzij de rotsachtige heuvels een lust voor het oog en zal spelers misschien aan Lunar Lakes en Lucky Palms doen denken. Je zult zien dat niet alleen de landschappen bijzonder zijn, maar dat zelfs de bouwstijl van de huizen uniek is per wereld.

de sims 4 willow creek

Er zijn voorwerpen beschikbaar in Oasis Springs die je niet in Willow Creek zult vinden en vice versa. Stel dat je een smakelijke groentesoep wilt bereiden. De wortels zijn in Oasis Springs te vinden, maar voor uien zul je naar Willow Creek moeten gaan. Voor het perfecte gerecht moet je dus naar de verschillende werelden reizen om zo de juiste ingrediënten te verzamelen en dat is heel eenvoudig.

Willow Creek en Oasis Springs bestaan allebei uit vijf buurten. Op iedere kavel binnen deze buurten kun je nieuwe huizen of zelfs locaties bouwen, waardoor je de wereld af kunt stemmen op de verhalen die je wilt vertellen. Binnen deze buurten zijn er ook openbare ruimtes die Sims kunnen verkennen en waar ze andere Sims kunnen ontmoeten, fijn kunnen spelen of zelfs een etentje kunnen organiseren. In iedere wereld zijn er al twee kant-en-klare buurten vormgegeven met openbare locaties, zodat je meteen wanneer je voor de allereerste keer de game induikt je Sims al van een onvergetelijk avondje uit kunt laten genieten.

We hebben de buurten veel levendiger en drukker gemaakt. Er wonen nu nog meer Sims, die stuk voor stuk hun eigen karakter hebben. Je weet nooit wat je te wachten staat. Misschien komt de knappe Cora van de Kerkhof wel voorbij rennen, terwijl jou Sim rustig in een beekje staat te vissen. In dat geval is de kans groot dat Stefano Bigoli ook in de buurt is. Wie weet kom je ook Malcolm Landgraaf tegen, die uitgeteld op een parkbankje ligt na de buurt de nacht ervoor op stelten te hebben gezet, terwijl de kinderen uit de buurt pret hebben in het park! Deze grappige verhaaltjes komen vanzelf voorbij en zorgen ervoor dat jouw buurten echt tot leven komen.

In de buitenlucht
Parken en buitenruimtes zijn ook heel belangrijk voor de manier waarop je jouw verhalen in De Sims 4 vertelt. Het park in Oasis Springs bestaat uit sfeervolle valleien, waar een hoop te ontdekken valt. Zo is er een prachtig woestijnlandschap, dat bijzonder geschikt is voor een gezellige barbecue tussen de picknickbankjes en grills. Het park is zelfs zo groot, dat we nog maar een extra openbaar toilet hebben gebouwd, zodat je Sims tijdens een gezellige barbecue niet in hun broek hoeven te plassen!

de sims 4 oasis springs

In de woestijn draait niet alles om voedsel, pret en zand. Tussen de rotsen vind je misschien wel een oude, vergeten waterpomp, die een bron van nieuw leven blijkt te zijn. Met al die nieuwe unieke activiteiten en locaties is het goed om te weten dat je nu naadloos over kunt schakelen tussen verschillende werelden.

Reizen met gemak
Misschien herinner je je nog dat het in De Sims 3 niet mogelijk was om je Sim mee te nemen van de ene naar de andere wereld, of om Sims uit twee verschillende werelden een relatie te laten hebben. Als je Sim nu in Willow Creek woont, maar die ondeugende Malcolm in Oasis Springs wil opzoeken, is dat net zo eenvoudig als even op de koffie gaan bij een van je buren uit de straat. Houd je meer van een droge hitte en wil je daarom naar Oasis Springs verhuizen? Geen probleem! De relaties, vaardigheden en banen van je Sims blijven gewoon behouden. Het verloopt allemaal naadloos.

Nu weet je waar je naar uit kunt kijken: nieuwe werelden met veel open ruimte. Dankzij alle nieuwe mogelijkheden kun je zelf jouw eigen unieke verhalen creëren. We hopen dat je net zoveel plezier zult beleven aan het verkennen van Oasis Springs als wij hadden tijdens het maken van deze wereld!

-Sim Guru Zephyr

 

 

Wat is eruit en wat zit erin?

Hallo Simmers,

Binnen 60 dagen wordt De Sims™ 4 gelanceerd en er is nog een heleboel wat ik wil vertellen. Om te beginnen wil ik eerst uitleggen waarom we besloten hebben om geen zwembaden en peuters in De Sims 4 op te nemen, want dit baart een hoop spelers blijkbaar zorgen.

Wij zijn jullie daarom een heldere verklaring verschuldigd en we willen jullie uitleggen waarom zwembaden en peuters geen onderdeel van De Sims 4 uit zullen maken tijdens de lancering, dus daar gaan we. Het begint allemaal met de nieuwe technologie en systemen die we voor dit nieuwe basisspel van De Sims hebben gebouwd. Zo is er een nieuw systeem voor kunstmatige intelligentie, een nieuw animatiesysteem, nieuwe hulpmiddelen voor het positioneren van geluid, nieuwe motoriek, nieuwe routeberekening en nog veel meer nieuws in deze game. Onze visie voor De Sims 4 is een geheel nieuwe ervaring die jouw Sims nog uitgebreider en op unieke persoonlijke manieren tot leven wekt; door middel van emoties, karaktereigenschappen, gedrag en interacties. Om dat te kunnen doen, moest onze technologische basis drastisch vernieuwd worden.

Het komt erop neer dat toen we overleg voerden over wat we allemaal in deze game wilden doen, met alle nieuwe technologische onderdelen die we in wilden bouwen, we ons realiseerden dat dat ten koste zou gaan van bepaalde andere elementen. Als gevolg zullen we sommige fans daar dus mee teleurstellen. Dit was voor ons ook oprecht moeilijk te verkroppen, maar we wilden ons volledig concentreren op de nieuwe visie die we voor De Sims 4 hebben. We hebben ons geconcentreerd op het revolutioneren van de Sims zelf. Dus de peuters hebben plaatsgemaakt voor de onderdelen die Sims echt tot leven doen komen: betekenisvolle en vaak amusante emoties, geloofwaardigere bewegingen en interacties, meer hulpmiddelen in Creëer-een-Sim en realistischer (en soms vreemd!) gedrag. De zwembaden moesten wijken voor belangrijke nieuwe onderdelen in Bouwen: directe manipulatie, waardoor het mogelijk is om ruimte voor ruimte een huis te bouwen en aangepaste ruimtes eenvoudig uit te wisselen. Daardoor wordt de directe omgeving nog geloofwaardiger en interactiever voor je Sim.

de sims 4 blog

Laten we het nu even over de voordelen hebben: De Sims 4 is een geheel nieuwe game en het voelt ook anders om te spelen. Je zult vanaf de eerste keer dat je de game speelt al te maken krijgen met de nieuwe technologische basis.

Ik zal je een voorbeeld geven van iets waar ik voortdurend mee te maken heb en uitleggen waarom De Sims 4 uniek en persoonlijk aanvoelt voor de spelers. Ik noemde eerder Creëer-een-Sim al. Dat is naar mijn mening nog steeds een van de krachtigste onderdelen van de hele game. Het is niet alleen bijzonder vermakelijk, maar je kunt nu ook een echt een karakter samenstellen. In De Sims 4 zijn er zeven unieke loopjes waar je uit kunt kiezen. Hiermee kunnen Sims zich extra goed uitdrukken. Om die loopjes tot leven te wekken, moesten we ongeveer 75 losse animaties creëren. En dat is nog niet alles. Iedere emotie in De Sims 4 wordt geïllustreerd met een visuele reactie of zelfs een extra speciaal loopje. Je hoeft dus niet meer naar de gebruikersinterface te kijken om te zien hoe je Sims zich voelen, want hun gezichten, houdingen en bewegingen spreken boekdelen. Daarom zul je ongeveer 320 nieuwe animaties voorbij zien komen die op emoties gebaseerd zijn en nog eens 600 reacties op voorwerpen.

De Sims 4 heeft zoveel meer diepgang. De Sims gedragen zich voor de eerste keer net als echte mensen. Ze kunnen omgaan met complete groepen in plaats van enkel individuele Sims. Een staande Sim kan met een zittende Sim praten. Ze kunnen multitasken (etend en pratend naar de TV kijken? Dat doe ik iedere avond!). Je kunt zelfs een hoofddeksel bovenop ieder kapsel zetten, of laarzen met verschillende broeken combineren… Nou ja, misschien ben ik de enige die dat echt belangrijk vindt.

de sims 4 blog

Maar dat is ’t ‘m nou juist met De Sims 4, dat soort details doen er toe. Omdat ze bestaan. Emoties zijn van invloed op ieder systeem binnen onze game en alle belevenissen die je ermee zult hebben. Het mutitasken verandert de manier waarop Sims hun leven leiden en hoe ze omgaan met hun omgeving totaal. Dankzij het nieuwe onderdeel Creëer-een-Sim en alle hulpmiddelen in Bouwen kijken we helemaal anders tegen het maken van Sims en hun huizen aan.

Maar we kunnen het beter aan je laten zien dan erover vertellen. Later deze zomer zal daarom De Sims 4 Creëer-een-Sim Demo worden gelanceerd, zodat werkelijk iedereen daar mee kan spelen. We staan nu al op het punt om een vroege proefversie in omloop te brengen en binnenkort zullen een beperkt aantal fans een uitnodiging krijgen om ons te helpen om die te testen. Daarna kunnen jullie er allemaal mee aan de slag gaan en zelf ervaren hoe uitgebreid de game is en hoe karaktereigenschappen en emoties van invloed zijn op je nieuwe Sims.

En dan nog iets; we vinden het fantastisch dat meer dan 1.200 mensen een kijkje zijn komen nemen in onze demoruimte tijdens E3 de afgelopen maand om zelf De Sims 4 in actie te zien, maar we willen dit de rest zeker niet onthouden. Ergens binnen de komende twee weken zullen we een video van 15 minuten lanceren waarin het onderdeel Leven (met de complete gebruikersinterface) te zien is. We staan te popelen om te horen wat jullie daarvan vinden.

Dus namens het volledige team van ontwikkelaars hier in The Sims Studio wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie reacties en steun. We hebben vol overgave iedere coderegel geschreven, alle onderdelen van de game vormgegeven en alles op alles gezet om de beste Sims ooit te creëren. We bouwen een gloednieuwe Simservaring voor jullie op, met een basis die we verder uit kunnen werken en dankzij jullie reacties nog verder kunnen ontwikkelen. We denken dat jullie wederom met heel veel plezier op nieuwe wijze met het leven gaan spelen.

– Rachel

 

 

Buurten, vreemde momenten en meer!

Wauw, de afgelopen weken waren echt een achtbaan! E3 is altijd al een drukke tijd geweest voor ons in The Sims Studio – maar met een game zo groot als De Sims 4 is die week in Los Angeles als een waas aan mij voorbij getrokken. Ik kan oprecht zeggen dat we in de afgelopen zeven jaar nog nooit zoveel plezier hebben gehad met het introduceren van een game als De Sims 4! Demo’s van De Sims zijn altijd een unieke ervaring, omdat het een levensechte simulatie is, en we nooit precies weten hoe onze Sims zullen reageren op de verhalen die we vertellen. En dat geldt helemaal voor onze gloednieuwe Sims in De Sims 4 – hun unieke persoonlijkheden en emoties hebben een aantal absoluut hilarische, verdrietige en wilde momenten tijdens de E3 opgeleverd die we, eerlijk gezegd, niet helemaal gepland hadden of hadden zien aankomen. Of het nu een smoezelige Sim was die een vuilnisbak omver stootte om er op zijn gemak doorheen te graven terwijl wij probeerden om een van onze nieuwe buurten laten zien, of dat het een bruid-in-spé was die in tranen naar de sportschool kwam terwijl wij het over de nieuwe fitnessvaardigheid hadden, de game liet zelf zijn magische krachten zien zonder dat wij er ook maar iets voor hoefden te doen.

de sims 4

En om je eerlijk te bekennen, daarom ben ik ook zo enthousiast over De Sims 4. Voor mij gingen het spelen van De Sims altijd over die speciale momenten waarop er iets onverwachts gebeurde: iets verdrietigs, hilarisch of intrigerend. In De Sims 4 zijn deze momenten naar een compleet nieuw niveau getild! Ik kan niet wachten om te zien wat de Sims in hun buurt uitspoken, ze zijn ontzettend expressief dus ik ben ontzettend benieuwd naar al hun verhalen. Is die bruid in de sportschool bij het altaar in de steek gelaten? Zoekt die smoezelige Sim naar verloren schatten in de vuilnisbak? Welke verhalen zullen jullie allemaal vertellen als de game in september uitkomt? Ik kan niet wachten om ze allemaal mee te maken.

de sims 4

Ik weet dat jullie HONDERDEN vragen en misschien ook wel een paar bedenkingen hebben over deze gloednieuwe Sims-beleving. En dat snap ik helemaal! Velen van jullie hebben de afgelopen 14 jaar uren werk en liefde in de Sims gestoken dus het logisch dat jullie een beetje nerveus zijn en jullie je afvragen hoe anders deze game zal zijn. Dus ik wilde wat tijd besteden aan de uitleg van de wat kleinere (maar heel belangrijke) details van de game – dingen die niet zo vaak naar voren komen in grote interviews of demo’s, maar wel erg belangrijk zijn voor de complete Sims-beleving:

• Maar het belangrijkste is dat jij als speler de volledige controle over jouw Sims en nu ook hun emoties hebt. Net zoals in voorgaande games van De Sims heb je de mogelijkheid om verschillende autonomieniveaus voor je Sims te selecteren zodat je de besturing kunt kiezen die het beste bij jou past. En maak je geen zorgen, we zetten alles op alles om alles zo fijn mogelijk af te stellen om te zorgen dat de emoties de verbetering voor jullie verhalenvertellers en machinimakunstenaars verbeteren in plaats van een nieuw obstakel op te werpen.

• Bouwen is echt het krachtigste en leukste Bouwen dat we ooit hebben gemaakt. Hoe wel het niet mogelijk voor ons is om elk onderdeel en elke functie op te nemen die we de afgelopen 5 jaar aan De Sims 3 hebben toegevoegd, hebben we de door jullie verzochte functies toegevoegd die voor een compleet nieuwe en intuïtieve manier van bouwen zorgt. Dit zijn functies zoals aanpassing van muurhoogte, dynamische fundering en slimme ramen! En hoewel je geen zwembad kunt bouwen in september, hebben we wel een nieuw fonteingereedschap zodat je stijlvolle landschappen kunt creëren. Of je nu een beginnend bouwer in De Sims 3 bent, of een ervaren pro, ik denk echt dat jullie het nieuwe Bouwen van De Sims 4 geweldig zullen vinden.

• Als het aankomt op contact met andere spelers online, is De Sims de game die je moet hebben. Je kunt door de creaties van andere spelers bladeren, of je eigen creaties rechtstreeks in de game delen via de gloednieuwe galerie, of je kunt het met één klik uitschakelen. Hoewel we jullie dolgraag de kans willen geven om te kijken wat de community van De Sims jullie te bieden heeft (jullie maken echt geweldige dingen) is het maken van de game die jullie willen spelen onze hoogte prioriteit.

• We zijn ook heel enthousiast over onze nieuwe Creëer-een-Sim! Maar dat hadden jullie misschien al geraden aangezien we het overal laten zien. We zijn met name weg van ons nieuwe genetische systeem waarmee je familieleden van elke andere Sim kunt afleiden. Het is net een game binnen een game! En wat leeftijden betreft: we hebben baby’s, kinderen, tieners, jongvolwassenen, volwassenen en senioren. Met onze nieuwe persoonlijkheden kun je echt voelen hoe hun individualiteit in de game tot uiting komt. We kunnen niet wachten om jullie het uit te zien proberen.

• We hebben ook prachtige nieuwe buurten! Wist je dat voor de allereerste keer in De Sims je Sims nu niet alleen naar andere buurten kunnen reizen, maar zelfs naar compleet andere werelden zonder een nieuwe game te hoeven beginnen!? Dit is iets wat ik altijd al in De Sims 3 had willen doen dus ik vind het fantastisch dat het nu mogelijk is in De Sims 4. Buurten en werelden zijn door een kort laadscherm van elkaar gescheiden, maar nu kun je in één wereld wonen en in een andere wereld werken (of spelen)! De persoonlijkheid, prestaties en relaties van je Sim reizen gewoon met hem of haar mee.

de sims 4

Ik weet dat dit een snelle blog is en dat ik onmogelijk al jullie vragen over De Sims 4 kan beantwoorden, maar ik hoop dat we een paar onderdelen wat duidelijker hebben kunnen maken. Je zult zien dat we een aantal belangrijke beslissingen hebben genomen om ons op de nieuwe aspecten van de game te concentreren. Dingen als onze gloednieuwe Sims, levendige buurten en krachtige nieuwe hulpmiddelen, om er maar een paar te noemen. En hoewel we erkennen dat sommigen van jullie teleurgesteld zullen zijn dat zwembaden en peuters niet beschikbaar zijn als de basisgame van De Sims 4 in september wordt uitgebracht, moeten jullie weten dat we een ongelooflijk sterke fundering bouwen die in de komende jaren al jullie wensen zal vervullen! De toekomst van De Sims 4 ziet er zonnig uit!

In de korte tijd tussen nu en september vertel ik jullie er graag meer over en zal ik zo veel mogelijk vragen over De Sims 4 proberen te beantwoorden. En belangrijker nog, ik kan echt niet wachten om te zien hoe jullie gaan experimenteren met wat we hebben gemaakt en jullie eigen verhalen vertellen in deze gloednieuwe wereld van De Sims.

-Sim Guru Ryan
 

 

Voorpret met De Sims 4

“Flexibel. Snel. Leuk. Gebruiksvriendelijk.” Dit zijn de basisprincipes die het ontwerpteam bij Maxis heeft gebruikt bij het creëren van Bouwen voor De Sims 4. Alles wat we toe hebben gevoegd, en alles wat we aan hebben gepast, moet de bouwervaring niet alleen makkelijker maar ook bevredigender maken. Hoe we dat hebben gedaan? Hier volgt een snel overzicht van wat bouwers kunnen verwachten van het nieuwe Bouwen in De Sims 4.

de sims 4

BENADERBAAR
In De Sims 4 hebben spelers eindelijk het Bouwen dat we altijd al hebben willen maken. We hebben het systeem volledig van de grond opnieuw opgebouwd om het niet alleen gebruiksvriendelijk te maken, maar je ook de kans te bieden er naar hartenlust mee te experimenteren. De hele ervaring is krachtiger, tastbaarder en eerlijk gezegd ook veel leuker.

Het belangrijkste verschil in het nieuwe Bouwen is hoe snel en makkelijk je iets kunt veranderen. Je kunt elk bouwelement oppakken (zoals een muur, trap, dak of zelfs een hele kamer) en het uitrekken, draaien en verplaatsen zonder het te hoeven wissen en weer helemaal opnieuw te beginnen. Funderingen, normaal gesproken een lastig element om gelijk goed te krijgen, kunnen op elk willekeurig moment tijdens het bouwproces toe worden gevoegd. Selecteer een van de acht hoogten en de hele structuur wordt in een oogwenk aangepast.

KLIK EN BOUW
Vond je in onze vorige games het ontwerpen van een heel nieuw huis beangstigend of tijdrovend? Met het nieuwe Bouwen kunnen spelers hun visie sneller realiseren dan ooit tevoren. Met één klik met de muis kun je een hele kamer van ramen voorzien, of alle hekken op een veranda veranderen. Je zult tal van nieuwe functies als deze ontdekken die het hele bouwproces minder langdradig, maar nog net zo krachtig maken.

Wil je nóg sneller bouwen? We hebben nu een gloednieuwe onderdeel: ingerichte ruimtes. Blader door de het gedeelte ‘Ingerichte ruimtes’ van Bouwen en bekijk badkamers, slaapkamers en tal van andere kamers die speciaal voor jou al zijn gebouwd en ingericht. Kies een kamer uit de catalogus en zet hem neer waar je wilt. De kamer is gemeubileerd, maar je hebt nog wel de volledige controle over de aanpassing van de kamer. Je kunt ‘m uitrekken en draaien, opnieuw schilderen of de meubels op een andere plek neerzetten. Ingerichte kamers kunnen door zowel beginners als geavanceerde spelers worden gebruikt; ofwel als een snelle manier om een prachtig huis in elkaar te zetten, ofwel als de basis voor decoratieve inspiratie.

de sims 4

HUISRENOVATIE

We hebben het bouwproces in onze eerdere games uitvoerig bestudeerd (en we zijn zelf fervente bouwers) en hebben ons ten doel gesteld het zo goed mogelijk te verbeteren. We weten zeker dat onze ervaren bouwers deze verbeteringen direct zullen opmerken, terwijl nieuwe spelers zullen ervaren dat het systeem precies doet wat ze willen!

Het plaatsen van objecten is nu ook veel intuïtiever. Om een paar voorbeelden te geven: stoelen kunnen aan de zijkant van tafels worden gecentreerd, zelfs als ze niet op één lijn met het rooster staan, en kolommen kunnen nu rechtstreeks in hekken en muren worden geplaatst. Daarnaast heb je ook meer zeggenschap over het plaatsen van muurobjecten. In De Sims 4 kun je muurobjecten zoals ramen, schilderijen en tv’s overal verticaal op de muur plaatsen (en je Sims zullen hun nek uit moeten rekken om naar de tv te kijken die je heel gemeen onder het plafond hebt opgehangen)!

We hebben compleet nieuwe bouwopties toegevoegd om mee te spelen; details zoals borstwering, friezen, pilasters en andere sjiek klinkende woorden, tillen het bouwen naar een heel nieuw niveau. Elk deel van elk dak kan uit worden gerekt om tal van hoogten, rondingen en randen te creëren. Er zijn ook drie verschillende muurhoogten om uit te kiezen, en je kunt elke vloer aanpassen met een andere muurhoogte! Dit is zo leuk om mee te spelen en het helpt om het maken van gebouwen nog realistischer en unieker te maken! Misschien gebruik je de hoge muren op de eerste verdieping wel voor een grootse entree en zet je juist een loft op de bovenste verdieping met een lage muur. De opties zijn eindeloos en we kunnen niet wachten wat jullie met al die creativiteit zullen doen! Dus alles bij elkaar zijn we belachelijk opgewonden om onze spelers eindelijk dit niveau van detail en controle in Bouwen te kunnen bieden.

de sims 4
 

 

Maak nader kennis met de nieuwe functie ‘Creëer-een-Sim’ in De Sims 4

de sims 4 CAS blog

Sinds ik De Sims voor de eerste keer speelde, had ik de behoefte om mijn Sims als klei in model te kneden. Ik wilde die neuzen uitrekken en in wangen knijpen en het gezicht wat ik voor ogen had in de game tot leven wekken. In plaats van schuifjes wilde ik de gezichten van mijn Sims wat persoonlijker en intiemer vormgeven. Ik was vast niet de enige en daarom vind ik het zo fantastisch om nu wat meer te kunnen vertellen over ‘Creëer-een-Sim’ in De Sims 4! De functie waar ik altijd al van droomde, bestaat nu echt.

Het nieuwe hulpmiddel ‘Creëer-een-Sim’ is zelfs helemaal opnieuw opgebouwd, zodat het nog tastbaarder en intuïtiever dan ooit is.

In De Sims 4 is het mogelijk om je Sims vast te grijpen en hen uiterlijk met een paar muisklikken aan te passen. Je kunt nu op het lichaam van een Sim klikken en er direct aan plukken en trekken om het uiterlijk en de bouw te veranderen. Selecteer om te beginnen uit een reeks kant-en-klare gezichten en lichamen. Ga vervolgens aan de slag en boetseer het gezicht en lichaam van je Sim in model door lichaamsdelen uit te rekken en te vergroten of te verkleinen. Zo creëer je de meest unieke Sims tot nu toe. Daarna kun je in het menu ‘Gedetailleerd bewerken’ alle lichamelijke kenmerken van je Sims nog geavanceerder te manipuleren. Zoom in op de ogen, oren, neus, kin en mond van je Sim, zodat je al deze kenmerken tot in het kleinste detail aan kunt passen. Dankzij dit hulpmiddel kun je nu vrijwel iedereen nog preciezer en gemakkelijker namaken: je familie, vrienden, of zelfs jezelf. Naar mijn mening zorgt deze geweldige nieuwe wijze om Sims te maken ervoor dat je de game nog persoonlijker kunt ervaren.

de sims 4 cas blog

We hebben ook nieuwe standaardgezichten toegevoegd, waarmee je voor de allereerste keer onderscheidende gezichten kunt creëren. In het verleden was het een hele uitdaging om Sims te creëren met de unieke uiterlijke kenmerken van over de hele wereld. Nu is het mogelijk om de onderliggende botstructuur van het gezicht van je Sims aan te passen, waardoor je Sims kunt creëren met allerlei verschillende en karakteristieke gezichten. Daar kun je mooi gebruik van maken door wie je maar wilt na te maken, waar die ook vandaan komt!

de sims 4 cas blog

Iedereen die De Sims ooit gespeeld heeft, weet dat niet alles om het uiterlijk van je Sims draait. Het creëren van een Sim houdt niet op bij de buitenkant, want het draait tijdens het spelen ook om het innerlijk. Net zoals in voorgaande De Sims-games kun je eigenschappen selecteren om invloed uit te oefenen op de karakters van je Sims. Maar in De Sims 4 heeft het karakter een nog grotere invloed op de interacties van je Sims en wie ze uiteindelijk worden met de nieuwe emoties. Emoties beïnvloeden alle handelingen van je Sims en bepalen hoe ze in verschillende situaties reageren. Hierdoor ontstaat er een nieuwe samenhang wanneer ze met eigenschappen gecombineerd worden in De Sims 4. Ik ben altijd fan geweest van de eigenschap ‘Gestoord’ bijvoorbeeld en door deze eigenschap met emoties te combineren, kunnen de gevolgen nog vergaander zijn dan voorheen. We hebben een aantal nieuwe eigenschappen aan de game toegevoegd, waarvan ‘Broederlijk’ mijn persoonlijke favoriet is. Wanneer deze eigenschap gecombineerd wordt met emoties, kan je Sim bijvoorbeeld in een nieuwe ‘bromance’ verwikkeld raken. Het is heel erg leuk om in De Sims 4 te experimenteren met de verschillende manieren waarop eigenschappen en emoties aan elkaar verbonden zijn. Zo kun je tijdens het spelen nog slimmere Sims tegenkomen en gekkere verhalen meemaken.

de sims 4 cas blog

Maar het karakter van jouw Sim wordt niet alleen door eigenschappen en emoties bepaald. We hebben gloednieuwe loopjes toegevoegd, waarmee jouw Sim zich nog beter uit kan drukken. Het is verbluffend om te zien hoeveel persoonlijkheid deze loopjes jouw Sims geven. De nieuwe stijlen insinueren een nieuwe laag zelfvertrouwen, beschaamdheid of humor in je Sims. Dat begint al in ‘Creëer-een-Sim’ en komt verder tot uitdrukking in hoe je Sims zich in de game bewegen. Deze functie draagt bij aan een belangrijk onderliggend thema in ‘Creëer-een-Sim’; het draait niet alleen om de buitenkant, want ‘Creëer-een-Sim’ kan je Sims op geheel nieuwe wijze tot leven wekken.

En nu we het toch over het tot leven wekken van dingen hebben, is het een mooi moment om het over ons verbeterde genetische systeem te hebben. Zoals voorheen kun je ook nu twee Sims creëren en een kindje proberen te maken. Het DNA van beide Sims wordt gecombineerd in deze baby, zodat die zowel qua uiterlijk als innerlijk op vader en moeder lijkt. Vanaf nu is het ook in ‘Creëer-een-Sim’ mogelijk om al een combinatie van de twee Sims te maken, zodat je kunt zien hoe hun kind eruit zou komen te zien. Het is zelfs mogelijk om vervolgens het uiterlijk van dat kind aan te passen, mocht het resultaat je niet bevallen. Je kunt ook familieleden creëren, afhankelijk van de genetische informatie van jouw Sims! Het is een eitje om een broer voor een van je Sims te maken! Of maak snel even een klein zusje! De verbeterde genetische functies zijn dynamisch, veelzijdig en heel leuk om mee te spelen.

Zoals ik al aangaf, is dit de ‘Creëer-een-Sim’ waar ik altijd al van gedroomd heb en ik ben blij dat ik deze nieuwe functie na de lancering in de herfst met jullie kan delen.

Wil je nog meer weten over genetica of mijn nieuwste ‘bromance’? Spreek me aan op de fora of via Twitter (@SimGuruRyan) en ik zal mijn best doen om al jullie vragen over CES te beantwoorden.

 

 

Kennismaking met Ryan Vaughan, producent van De Sims 4

Hallo allemaal! Ik ben Ryan Vaughan en ik werk als producent aan De Sims 4. Misschien vragen jullie je af wat een producent in hemelsnaam de hele dag doet. Hoe ik mijn tijd doorbreng in The Sims Studio. En misschien zijn jullie zelfs benieuwd wat mijn lievelingseten is. Dit is mijn kans om jullie wat meer over mijn werk te vertellen en uit te leggen hoe ik bijdraag aan De Sims 4.

Om te beginnen moeten jullie weten dat ik al meer dan zes jaar aan De Sims meewerk! De tijd is voorbij gevlogen, maar zo lang je plezier in je werk hebt, is het inspirerend om elke dag weer vol goede moed de handen uit de mouwen te steken. Begrijp me niet verkeerd; iedere baan heeft ook zijn mindere kanten, maar voor mij is het ongelofelijk om aan De Sims te werken.

In The Sims Studio werken de producenten samen met alle verschillende teamleden. We werken met vormgevers, programmeurs, ontwerpers, kwaliteitsbeheer, andere producenten… noem maar op! Waar het in het kort op neerkomt, is dat we hen op schema houden, alle belangrijke mijlpalen op tijd behalen en ervoor zorgen dat de game zo goed mogelijk wordt. Dat klinkt simpel, of niet soms? Er komt in de praktijk heel wat meer bij kijken.

De Sims 4 blog

Een van de belangrijkste taken van een producent is het waarborgen van de ontwikkeling van bepaalde onderdelen en de ontwikkeling vanaf het eerste ontwerp in de gaten houden, zodat alle onderdelen uiteindelijk goed binnen de game passen. Wij zorgen ervoor dat onderdelen van de game, zoals ‘Creëer-een-Sim’ (waar we het vorige week over hadden) en Bouwen, op de juiste manier functioneren. Games worden uit verschillende componenten opgebouwd en het is van onze belangrijkste doelen om hier een balans tussen te vinden.

Nu we het er toch over hebben, wil ik jullie laten weten dat ik razend enthousiast ben over het gloednieuwe menu ‘Creëer-een-Sim’ in De Sims 4. Ik heb er altijd al van gedroomd om mijn Sims zelf in model te kneden (zonder schuifbalken), vanaf de allereerste keer dat ik De Sims speelde. Ik kijk ernaar uit op deze game af te maken, zodat iedereen zelf kan ervaren hoe leuk het nu is om je eigen Sims te maken.

Verder houd ik ook voortdurend de status van verschillende projecten in de gaten, speel ik de game en werk ik samen met de verschillende mensen in mijn team. In mijn werk is het ontzettend belangrijk om het team op alle mogelijke manieren te ondersteunen. Als een van de ontwikkelaars een probleem heeft waardoor ander werk stagneert, is het aan de producent om dit probleem op te lossen, of om de juiste persoon te vinden die het voor elkaar kan krijgen. Wie goed is in het oplossen van problemen, kan uitgroeien tot een uitstekende producent!

De Sims 4 blog

Maar mijn leven draait niet alleen om mijn werk. Thuis wacht iedere avond een fantastisch gezin op me. Uit die waardevolle ontspannen momenten haal ik de meeste inspiratie voor het spelen van De Sims. Toen ik mijn zoon laatst bijvoorbeeld met blokken een huis zag bouwen, realiseerde ik me dat het nieuwe ‘Bouwen’ op bijna dezelfde manier werkt; het wordt mogelijk om huizen op te bouwen aan de hand van individuele kamers en vormen. Ik koester die momenten die ik thuis in het echte leven beleef en ik probeer ze zoveel mogelijk in mijn werk te gebruiken.

Dat was het wel zo’n beetje. Ik hoop dat je mij wat beter hebt leren kennen.

OO en voor ik het vergeet: pizza is mijn lievelingseten. Zonder twijfel!

Volg me via Twitter @SimGuruRyan.
 

 

SimMichelangelo: Nick Corea over ‘Creëer-een-Sim’

Wauw! Het is bijna niet te geloven dat het alweer september is. Ongelofelijk dat het al weer drie weken geleden is dat we in Duitsland De Sims 4 aan de wereld onthuld hebben!

De Sims 4 blog

Mijn favoriete onthulling tot nu toe was hoe we het menu ‘Creëer-een-Sim’ totaal opnieuw hebben opgebouwd. Op gamescom hebben we laten zien hoe dat precies in zijn werk ging. Mocht je het nieuws gemist hebben; het menu is nu krachtiger en intuïtiever dan ooit tevoren. Het wordt nu mogelijk om je Sims precies het uiterlijk te geven dat je voor ogen hebt. Ik kan persoonlijk niet wachten om vrienden en familieleden nog beter na te bootsen dan tot nu toe. En ik kan niet wachten om hen allerlei dingen te laten doen voor mijn eigen Sim in de game. Ik stel me voor hoe mijn familie en vrienden in de game voor me koken en me op andere manieren op mijn wenken bedienen. Hahaha.

Ik weet dat fans talloze vragen hebben over ‘Creëer-een-Sim’ en daarom heb ik ontwerper Nick Corea gevraagd om me wat meer uitleg te geven over de nieuwe elementen van ‘Creëer-een-Sim’ in De Sims 4 en waarom dit menu nog beter en leuker dan ooit wordt.

SimGuruRaeEliz: Wat is er precies nieuw aan deze versie van ‘Creëer-een-Sim’ en waarom is dat zo geweldig?

Nick Corea: Dat is simpel: je kunt sneller aan de slag dan ooit!

SimGuruRaeEliz: Oké, maar wat betekent dat precies?

Corea: Het is heel eenvoudig. Het betekent dat ‘Creëer-een-Sim’ totaal vernieuwd is. Je hoeft niet meer met losse schuifbalken te rommelen. Je hoeft niets meer aan de verbeelding over te laten om die schuifbalk net op het juiste punt te krijgen voor die joekel van een gok of die grote amandelvormige ogen. Je kunt nu als een kunstenaar in de weer met het uiterlijk van een Sim. Je kunt rechtstreeks veranderingen aanbrengen op het gezicht of lichaam van je Sim. Het is net alsof jij de kunstenaar bent en je muis de schilderkwast.

SimGuruRaeEliz: Kun je ons stap voor stap uitleggen hoe je binnen het nieuwe hulpmiddel je eigen Sim creëert?

Corea: Allereerst kun je in ‘Creëer-een-Sim’ uit een groot aantal lichaamsvormen en gezichten kiezen. En nadat je een Sim hebt gevonden die het beste aan jouw beeld voldoet, wordt het pas echt leuk. Je kunt bijna ieder punt op het lichaam en gezicht van je Sim nauwkeurig aanpassen. Denk je eens in dat je zelf in de spiegel kunt kijken en je eigen voet groter of kleiner kunt maken door erop te drukken. Zo eenvoudig is het dus.

SimGuruRaeEliz: Wacht eens even! Zelfs de voeten?

Corea: Jazeker! In De Sims 4 kun je het formaat van je Sims voeten aanpassen. Er zijn talloze nieuwe punten op een Sim die direct gemanipuleerd kunnen worden. Dit zijn een paar van onze favorieten: de borstkas, schouders, dijen en je raadt het al… de voeten! Behalve de nieuwe kneedpunten op je Sims, is het verder mogelijk om verschillende gezichtsstructuren voor de gezichten van je Sims uit te kiezen. Op die manier kun je Sims creëren waarvan de uiterlijke kenmerken nauwkeurig overeen komen met de verschillende etniciteiten. Het is nu eenvoudiger dan ooit om de Sim van je dromen te maken.

De Sims 4 blog

SimGuruRaeEliz: Of mijn digitale ridder op het witte paard? O jee! Is dat een beetje te persoonlijk? Oké, maar er is vast en zeker nog veel meer mogelijk. Hoe zit het met de kleding van je Sim?

Corea: Nou, we hebben goed naar onze fans geluisterd en allerlei nieuwe manieren toegevoegd om de stijl en kleding van je Sim nog beter aan te kunnen passen. In De Sims 4 kun je hoofddeksels bijvoorbeeld op ieder gewenst kapsel zetten. Je hoort het goed! Je Sim kan straks vrolijk een hoedje opzetten, zonder dat het kapsel verloren gaat.

SimGuruRaeEliz: Ik heb als Simmer voldoende ‘bad hair days’ meegemaakt om helemaal door het dolle te zijn van deze nieuwe informatie.

Corea: Rustig aan maar, SimGuruRaeEliz. Er is nog meer! Verder hebben we ook hele bijzondere technologie ontwikkeld waarmee het mogelijk is om laarzen met broeken te combineren. Je kunt je strakke spijkerbroek nu gewoon vrolijk in je laarzen proppen! En als je gek bent op die laarzen, maar die liever met een broek met wijde pijpen combineert, dan zal die broek automatisch over je laarzen heen vallen. Zo kun je ervoor zorgen dat jouw Sim er altijd goed en hip uitziet.

SimGuruRaeEliz: Ik zou willen dat het in het echte leven zo eenvoudig was om modieus voor de dag te komen. Waarom bestaat ‘Creëer-een-Sim’ niet in het echte leven?

Corea: Daar wordt nog aan gewerkt!

SimGuruRaeEliz: Nu we al deze nieuwer dan nieuwe elementen besproken hebben, vraag ik me af of er ook dingen hetzelfde zijn gebleven. Is het nog steeds mogelijk om karaktereigenschappen te bepalen of om snel kant-en-klare Sims te creëren?

Corea: Het is absoluut nog steeds mogelijk om je Sims karaktereigenschappen te geven in De Sims 4. Maar daar blijft het niet bij! In ‘Creëer-een-Sim’ kun je nu bijvoorbeeld het loopje van je Sim uitkiezen, zodat dat perfect bij zijn of haar karakter past. Of juist niet; dat is helemaal aan jou. Kant-en-klare Sims zijn ook nog steeds van de partij, maar ze zijn verbeterd. Er is een nieuw onderdeel dat ‘Slimme willekeur’ heet. Hiermee kun je individuele onderdelen van een Sim willekeurig veranderen. Als je bijvoorbeeld helemaal tevreden bent met je Sim, maar het juiste kapsel maar niet kunt vinden, dan kun je nu alle onderdelen van je Sim vastzetten, behalve het kapsel. Op die manier kun je snel allerlei mogelijkheden bekijken, tot je iets ziet dat je helemaal bevalt.

SimGuruRaeEliz: Ik heb nog een laatste vraag voor je. Wat is jouw favoriete onderdeel van ‘Creëer-een-Sim’?

Corea: Daar hoef ik niet lang over na te denken! Ik vind het helemaal geweldig dat ik mijn Sims nu rechtstreeks in model kan kneden. Het is zo simpel en leuk! Bovendien vind ik het ook fantastisch dat er nu veel meer etniciteiten vertegenwoordigd zijn. En ik kan niet wachten om te zien wat de spelers allemaal met de nieuwe gezichtsstructuren gaan doen.

De Sims 4 blog

Bedankt voor dit gesprek, Nick. Je haalt me de woorden uit de mond!

We weten dat jullie talloze vragen hebben over ‘Creëer-een-Sim’, dus houd je ogen goed open. We zullen meer informatie over de levensloop en erfelijke eigenschappen van de nieuwe Sims onthullen. En zet je schrap, want het wordt vanaf nu ook eenvoudiger om je Sims op te maken en accessoires aan te brengen! Nu moet ik nog een manier vinden om ‘Slimme willekeur’ in mijn echte leven in te bouwen. Wie heeft er nog tips voor deze Simmer?
 

 

Meet The Sims 4!

A first look at the long list of things new and different.

The Sims 4 is exactly what you’d expect a sequel to be – a deeper game, a better experience, and more, more, more of the stuff we’ve loved since the original The Sims. We’ll have a lot to cover in the months between now and the game’s 2014 launch, so let’s start with the basics: Create A Sim, Build, and just a hint of the new gameplay features to come.

What’s Different?

Styling Your Sims
De Sims 4

Create A Sim ditches the menu-heavy merry-go-round of CAS in favor of a more intuitive click-and-drag experience with minimal category menus. Players in CAS use the mouse to select individual body parts – thighs, calves, butt, stomach, chest, shoulders, biceps, feet, head – and sometimes even more detailed sets of body parts (selecting the head opens up the entire face to the click-and-drag experience). By scrolling or dragging, players can change the size and dimensions of each of these body parts to create truly unique-looking Sims.

De Sims 4

Beyond the body, there are outfits, and Sims fans will be pleased to see a broad selection of shirts, pants, shoes, skirts, dresses, accessories, and hairstyles to get you started. Each piece has been crafted by The Sims artists to fit with any combination of other pieces. So boots will automatically fit under dresses or inside boot cut jeans, long hairstyles will automatically swoop down over the top of clothing, and hats can be worn with any hairstyle. Clothing options in The Sims 4 now serve an actual gameplay function (see “Getting Emotional” below), so there are prices attached to each individual piece – and your Sim won’t be able to afford some of the more expensive stuff until they’ve made some simoleons. This should make the act of dressing Sims a whole lot more interesting.

De Sims 4

Building
Build introduces new room-based building techniques. Once placed on a lot, players can adjust a room’s dimensions by dragging walls. Rooms placed side-by-side automatically join walls. Foundations can also be added (or subtracted) without the need to demolish the entire house. The Sims 4 now has a Magazine View sorted both by room type and additionally by item type (which should be familiar to The Sims 3 players).

De Sims 4

By clicking a tile, players can take a look at various items in a room (e.g. a “modern” living room with flatscreen TV, blocky couch, and cream-white rugs) and then purchase an entire set or individual item to drag onto the lot. Rooms can also be viewed in a set of different color palettes so that players can mix and match items or guarantee that all items placed in a room will have the same color palette.

De Sims 4

What’s New?

Getting Emotional
The Sims 4 sticks with the moodlets seen in The Sims 3, but it takes them to an all-new level. In The Sims 4, Sims are now emotionally aware. They are capable of a range of emotions that have a direct impact on the way you play the game. In effect, Sims’ emotions govern all their interactions, both with objects and with other Sims. Certain emotions make some interactions impossible, just like in real life. The Sims 4 opens up (and closes off) interactions that fit with their emotional state. For example, a Sim in a romantic state might be able to play new types of music on a violin – but they couldn’t say mean things to a Sim they were flirting with; that type of interaction would be grayed out. Sims in an angry state can actually run faster on treadmills to burn away the rage, but they might not be able to look at a painting. There are even some wacky emotion-specific socials and actions – like sulking in a bathtub while eating ice cream.

De Sims 4

Whims, Traits, Aspirations
We’re used to crafting Sim personalities with Traits, and those of us that played The Sims 2 even remember when we used to control their Wishes. The Sims 4 lets us get to know our Sims’ thoughts and feelings not just through Traits, but through Whims and Aspirations. Whims are like the thought bubbles that come up when Sims are out in the world doing stuff. They’re often something a Sim wants to do in the moment, like mix a drink or play with a chess set. Fulfilling a Whim grants the Sim something like Lifetime Happiness points to spend on rewards.

De Sims 4

Aspirations are more long-term Sim desires, similar to the Lifetime Wishes from The Sims 3. A Sim might want to master a certain skill or career, or own certain items. Unlike The Sims 3, which limited players to only one Lifetime Wish, the Aspirations in The Sims 4 are organized such that every Sim can have as many as he or she wants. Once a Sim completes an Aspiration, they’ll get the corresponding Aspiration Trait that goes along with it. A Sim that becomes a master chef, for example, will get a cooking-based Aspiration Trait.

What’s the Same?

Gotta Have More Stuff
The Sims 4 includes a lot of familiar things from all the previous Sim games. Though we can’t share too much just now, we can tell you to look for the crafting table, the voodoo doll, the cowplant, and the telescope – only it’s an “observatory” telescope that your Sims can go inside to get up to all kinds of mischief. Your Sim’s day-to-day life will also look familiar, with things like trash piles, puddles, public spaces, and various collectable or upgradable objects.

De Sims 4

Careers

Each career has up to 10 levels for a Sim to master. Like The Sims 3 Ambitions, there will also be timed events that your Sim can complete for a job boost. Each job level will unlock new content for a Sim to place in their home, so it’s easier for players to represent that Sim’s career in decoration.

De Sims 4

Friends and Lovers

In The Sims 4, players will now be able to develop relationships, romances, or both. There is a “relationship” bar that tracks how well your Sim knows another Sim, which has been seen in previous iterations of the game, but now The Sims 4 introduces a separate “romance” bar. This is independent of the “relationship” bar, and it allows your Sim to develop romance-specific relations with other Sims. If a one-night rendezvous is what your Sim is after, they can live their life hopping from one bedroom to the next, WooHooing with Sims they barely know – if the chemistry is there. These new romantic relationships are characterized in modern terms.

De Sims 4

Skills

Here are the skills we can confirm so far. Yes! For the first time ever, Sims can now level-up their WooHooing abilities.
-Hydrocombo Lighting
-Plants in Glass
-Faire Tale Shell Vase
-Botanists Nightmare
-Flux Flora
-Little Trees
-Resonant Receptacles
-Zero G Boomerang
-Celestialscape
-L4 Bookshelf
-Linear End Table

 

 

Welkomstbrief van Rachel Franklin

Hallo! Ik ben Rachel Franklin, VP en Uitvoerend Producent voor De Sims 4. Aan mij de eer om je als eerste welkom te heten op de nieuwe thuisbasis van De Sims. Hier vind je de nieuwste en interessantste informatie over alles wat er speelt in de wereld van De Sims.

De ontwikkeling van De Sims 4 is in volle gang en het team maakt iedere dag opnieuw geweldige vooruitgang. Door de jaren heen hebben we goed naar jullie verlangens en wensen (en zo nu en dan wilde speculaties!) geluisterd. Jullie enthousiaste feedback komt goed van pas bij het vormgeven van de nieuwe wereld van de Sims. De aankomende maanden zullen we hier de nieuwste ontwikkelingen van The Sims Studio bekend maken.

Op onze gloednieuwe website worden regelmatig allerlei nieuwe berichten over De Sims geplaatst door ons, vanuit de studio. Verder laten we hier geweldige creaties van de fans zien, dus houd je ogen open voor alle kunstwerken, afbeeldingen, verhalen en video’s die jullie, de leden van onze enthousiaste community, zelf gemaakt hebben.

Neem rustig een kijkje, kom meer te weten over De Sims 4, bekijk het nieuwste Uitbreidingspakket voor De Sims 3 en laat ons weten wat je ervan vindt. Dankzij jouw enthousiasme kunnen wij geweldige dingen maken en je feedback wordt zoals altijd erg op prijs gesteld. Bedankt namens iedereen in The Sims Studio.

We wensen je veel plezier op TheSims.com!

The Sims 4 Welcome Letter from Rachel Franklin