De Sims Middeleeuwen Piraten en adel lessen

Oorlogsinzetmeter

sims middeleeuwen piraten en adel
De oorlog tussen Handelscha en Buitenwiek is een nieuw onderdeel van De Sims™ Middeleeuwen: Piraten & Adel en het is nu mogelijk om oorlogsqueesten te volbrengen.  Deze specifieke queesten worden in het queesteboek weergegeven met een icoontje van gekruiste zwaarden.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Na het volbrengen van de queeste ‘Het incident’, zal de oorlogsinzetmeter ontgrendeld worden. Op deze meter wordt bijgehouden hoe loyaal jouw koninkrijk aan de twee rivaliserende partijen is, met Buitenwiek links en Handelscha rechts. De alliantie van jouw koninkrijk zal veranderen, afhankelijk van de keuzes die je maakt tijdens oorlogsqueesten die nog komen gaan. Je kunt dit in de gaten houden via het scherm waar voltooide queesten worden weergegeven en deze informatie is ook beschikbaar via het paneel met aspecten van het koninkrijk.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Je kunt de oorlogsinzetmeter ook zien op de territoriumkaart, door op het icoontje met de gekruiste zwaarden te klikken rechts bovenin. Op de kaart zullen vlammen verschijnen om de locatie van Buitenwiek en Handelscha aan te duiden. Het gebied met de meeste vlammen, is de oorlog aan het verliezen.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Het is gunstig voor je koninkrijk om de oorlogsinzetmeter neutraal te houden, of volledig naar één zijde te laten schieten. Door met de muis over de meter heen te bewegen, krijg je uitleg over de verschillende voordelen te zien.
 

 

Schatkaart

sims middeleeuwen piraten en adel
In De Sims Middeleeuwen: Piraten & Adel kun je schatkaarten kopen in de dorpswinkel, of op andere wijze verkrijgen.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Klik in de inventaris van je Sim op de schatkaart en selecteer ‘Kaart lezen’ om een aanwijzing te krijgen over de locatie van de schat. 
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Stuur je Sim naar de schat door middel van de aanwijzingen. Klik als je op de gewenste locatie aanbeland bent op de schatkaart en kies ‘Naar schat zoeken’. Als je Sim niet naar de kaart kijkt, ben je niet in de buurt van de schat. Blijf zoeken en ‘Naar schat zoeken’ selecteren, tot je Sim naar de kaart kijkt.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Als je Sim naar de kaart kijkt, is dat een teken dat je in de buurt van de schat bent. Klik op de grond en kies ‘Hier naar de schatkaart kijken’.  Als je op de plek bent, zul je te zien krijgen of je dichter in de buurt van de schat bent gekomen, of juist verderaf, in vergelijking met je vorige plek. Zo gauw je denkt te weten waar de schat is, klik je op die betreffende plek en kies je ‘Naar schat graven’.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Sims die in de buurt van een schat zijn, kunnen zelfstandig gaan zoeken, maar het kan op die manier wel even duren.

 

 

Schattenjacht

sims middeleeuwen piraten en adel
De schattenjacht is een nieuw onderdeel van De Sims Middeleeuwen: Piraten & Adel. Allereerst heb je een spade nodig. Je kunt spaden kopen bij de dorpswinkel, of door de smid laten smeden.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Je Sim moet een spade in de inventaris hebben om naar schatten te kunnen graven. Zo gauw je uitgerust bent met de spade, kan je Sim naar schatten graven door op de grond te klikken.  Alleen op bepaalde locaties in de wereld liggen schatten begraven. 
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Als je Sim op de juiste locatie aan het graven is, zal je Sim een schat vinden. Die kan bestaan uit Simdollars, relikwieën en andere speciale voorwerpen.
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Aan grote beloningen zijn grote risico’s verbonden.  Tijdens het graven naar schatten, kan je Sim ontvoerd worden door het Putbeest.
 

 

Verhoorstoel

sims middeleeuwen piraten en adel
Om informatie uit een Sim te trekken, heb je twee dingen nodig: een verhoorstoel (die je via Inrichten kunt kopen) en een tweede Sim op je kavel.

Klik op de stoel en kies ‘Sim vastzetten…’ en selecteer vervolgens een Sim uit de lijst.

 
sims middeleeuwen piraten en adel
Het niveau van de ‘Wil’ geeft aan of je al bijna informatie uit je slachtoffer kunt krijgen.

Je kunt ervoor kiezen om het kwaadschiks aan te pakken en onder dwang informatie uit je slachtoffer te persen met allerlei acties die een negatief effect op de Sim zullen krijgen (waardoor de ‘Wil’ van de andere Sim afneemt). Maar je kunt het ook anders aanpakken en de andere Sim er op vriendelijke wijze van overtuigen om informatie kenbaar te maken. De andere Sim zal hier positief op reageren (waardoor de ‘Wil toeneemt).

Als je op positieve wijze de ‘gevoelige snaar’ weet te raken, kun je de Sim ervan overtuigen om jou informatie of voorwerpen te geven. Als je op negatieve wijze de ‘gevoelige snaar’ weet te vinden, kun je de Sim ondervragen en onder dwang informatie laten spuien.

Iedere Sim reageert anders op de verschillende interacties, dus let goed op de reacties van je slachtoffer.

 
sims middeleeuwen piraten en adel
Iedere interactie zorgt er ook voor dat de ‘Alertheid’ van je slachtoffer wat afneemt.

Het niveau van de ‘Alertheid’ geeft aan wat de andere Sim kan verdragen op het vlak van ondervragingen. Als het niveau van de ‘Alertheid’ de 0 bereikt, zal je Sim buiten westen raken indien de ‘Wil’ laag is, of uit de stoel loskomen als de ‘Wil’ hoog is. Hoe dan ook zal de voortgang verloren gaan. Maak je keuzes dus zorgvuldig!

Je kunt op ieder gewenst moment je slachtoffer vrijlaten uit de stoel, door de stoel te selecteren en daarna ‘Vrijlaten’ te kiezen.
 

 

Vogels

sims middeleeuwen piraten en adel
Een vogel moet eerst geroepen worden, zodat het dier naar de held toe komt. Pas dan kan de vogel gebruikt worden. Klik op het vogelfluitje in de inventaris van de held, of klik op de vogelstok, als de vogel er eentje toegewezen heeft gekregen. (Je kunt vogelstokken kopen via Inrichten.)
 
sims middeleeuwen piraten en adel
Nadat vogels naar de arm van een held toegeroepen zijn, kunnen ze een naam krijgen, gevoed worden, geaaid worden, op jacht gaan of een andere Sim aanvallen, wanneer hen dit opgedragen wordt! Nadat de held klaar is met de vogel, kan het commando ‘Wegsturen’ gebruikt worden. De held kan ook gewoon weglopen en een andere interactie uitvoeren.