Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hallo allemaal, ik heb een probleem met de Sims 4.
Als ik ongeveer 15 minuten de sims 4 speel, staat het beeld heel even stil en valt het spel uit
en kom ik op mijn bureaublad met de melding: "The Sims 4 werkt niet meer."
En dan kan ik klikken op: "Online naar een oplossing zoeken en dit programma sluiten" en "Het programma sluiten".
Ik heb de sims 4 nog niet langer kunnen spelen dan 30 minuten! Dat is toch te gek voor woorden?!

Mijn specificatie van de computer:
Processor: Intel Core 2 Duo E6700 2x 2.66
Videokaart: 1 GB Nvidia Quadro FX 4500
Werkgeheugen (ik weet niet zeker of dit het is :?:): 4GB DDR2 Geheugen

Dit zijn toch goede specificaties voor het spel????? Het spel zou het gewoon moeten doen!

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met dit probleem??
Alvast bedankt :) :)

Advertentie

De videokaart is een oude van de 'zakelijke' markt. Vaak is het zo dat professionele videokaarten niet goed presteren bij Simsspellen hoewel ze in theorie (en soms ook bij andere spellen) best redelijk moeten kunnen presteren. Officieel gezien wordt de Nvidia Quadro FX 4500 niet ondersteund door De Sims 4 hoewel je het spel wel kan spelen (instellingen worden automatisch op het laagste niveau gezet). Ik weet niet precies of ze dit gezegd hebben omdat de videokaart zo oud is of dat De Sims 4 niet geoptimaliseerd is voor de Nvidia Quadro FX 4500.

Overigens is de chip van de Nvidia Quadro FX 4500 geloof ik gebaseerd op die van de GeForce 7800GTX die wel wordt ondersteund door De Sims 4 (deze videokaart zou tussen de lage en medium instellingen moeten presteren volgens EA). Maar zoals ik al eerder zei staan Simsspellen er best wel bekend om niet goed met 'exotische' videokaarten (die dus niet vaak voorkomen) om te kunnen gaan.

Het zou dus misschien aan de videokaart kunnen liggen, maar er zijn ook genoeg mensen die eerst problemen hadden terwijl hun systeem wel aan de minimale vereisten voldoet. Misschien helpt het om wat instellingen aan te passen en/of wat andere dingen te doen. Zoals hierboven ook al gezegd wordt zou je eens kunnen proberen om de instellingen wat lager te zetten (voor zover dat al niet het geval was). Ook zou je de tips op deze pagina kunnen proberen: http://www.pinguintech.nl/simclopedie/d ... n-draaien/
Dankjewel Nefje!
De gene waarvan ik deze pc van kocht zei dat deze videokaart geschikt voor De Sims 4 was, en hij wil de videokaart nu om gaan ruilen voor een Radeon HD 5770. Als dat nog steeds niet goed is dan ga ik maar 1 van de aanbevolen kaarten kopen.

groetjes, Leah
De Radeon HD 5770 is zeker een stuk beter en wordt wel ondersteund door De Sims 4. Ik hoop voor je dat je daarmee geen problemen meer zult hebben. :)