Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Beste,
Het lijkt erop dat ik na de "laatste" update een aantal dingen kwijt ben, die ik ooit heb moeten kopen.
Het betreft oa. :
Een peuter kan bv op een bord een tekening maken waar je taken/prijzen mee kunt maken/verdienen. Dit bord krijg ik niet meer gevonden en kan ik ook niet meer kopen.

Ik had een xylofoon gekocht, maar is nu verdwenen in mijn inventaris

Meer mensen dit probleem of is hier iets aan te doen? Alvast bedankt voor de reacties

Advertentie

Hoi,

Bij mij zie ik niks afwijkends na de update:

In mijn inventaris staan nog twee vingerverf-ezels onder het tabblad "hobby- en carriere voorwerpen" .
Tevens zijn deze te vinden via de woonwinkel onder het tabblad "meubels" en dan onder het tabblad "hobby- en carriere voorwerpen". Daar staat bij mij ook een xylofoon te koop.
Ze zijn overigens niet onder het tabblad "peuter" te vinden.

Verder zie ik in de dumpwinkel (in de Engelse versie heet dit "Promotions R Us Store") onder het tabblad "hobby's" ook de xylofoon en vingerverf-ezel staan (waar bij de laatste een melding staat dat ik er maar maximaal 3 kan kopen).
Als je deze melding over de vingerverf-ezel ook krijgt en je kan er geen terugvinden in je inventaris, dan heb je deze wellicht toch nog ergens in een van je huizen staan. Zo niet, dan moet het denk ik wel een bug zijn.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Succes!
Sim Plist » 01 sep 2023, 21:26 schreef:Hoi,

Bij mij zie ik niks afwijkends na de update:

In mijn inventaris staan nog twee vingerverf-ezels onder het tabblad "hobby- en carriere voorwerpen" .
Tevens zijn deze te vinden via de woonwinkel onder het tabblad "meubels" en dan onder het tabblad "hobby- en carriere voorwerpen". Daar staat bij mij ook een xylofoon te koop.
Ze zijn overigens niet onder het tabblad "peuter" te vinden.

Verder zie ik in de dumpwinkel (in de Engelse versie heet dit "Promotions R Us Store") onder het tabblad "hobby's" ook de xylofoon en vingerverf-ezel staan (waar bij de laatste een melding staat dat ik er maar maximaal 3 kan kopen).
Als je deze melding over de vingerverf-ezel ook krijgt en je kan er geen terugvinden in je inventaris, dan heb je deze wellicht toch nog ergens in een van je huizen staan. Zo niet, dan moet het denk ik wel een bug zijn.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Succes!
Bedankt voor je reactie. Helaas krijg ik dit alles niet terug gevonden bij mij. Bij mij staat de melding dat ik maar 1 vingerverf ezel kan kopen. Op de plaatsen die jij aangeeft kan ik ze helaas niet terug vinden. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu het beste kan doen.....
Ja, dat is lastig.
Als je nog 1 vingerverf-ezel kan kopen en er niks in je inventaris staat, betekent dit wellicht dat je er al twee in je huizen hebt staan. Maar als je erg ver bent in het spel, kan het een hele klus zijn om alle huizen met al hun verdiepingen en kelders af te zoeken. En dan nog kun je er over heen kijken. Helaas is er geen andere mogelijkheid om "zoekgeraakte" voorwerpen op te sporen, dan zelf alles af te zoeken.

Als je zeker weet dat je op de juiste plekken in je inventaris, de dumpwinkel en de woonwinkel gekeken hebt, zou ik in jouw geval nog een keer grondig al je huizen doorzoeken. Mijn beste gok is dat je voorwerpen daar dan toch ergens staan (wellicht een keer verplaatst).
Als je daarna echt zeker weet dat je op geen enkel perceel een vingerverf-ezel hebt staan, dan rest je denk ik alleen nog om de vraag aan de spelmakers voor te leggen (Engels-talig):

https://help.firemonkeys.com.au/hc/en-us/requests/new

Ik weet niet welke mogelijkheden zij hebben, misschien kunnen ze wel aan de hand van je opgeslagen spel de positie van de voorwerpen die je kwijt bent, opzoeken. En als die daar niet te vinden zijn, weten ze ook meteen dat er sprake is van een bug, die ze dan (hopelijk) kunnen repareren.

Het maximum aantal xylofoons is trouwens ook beperkt tot 3. Hiervoor geldt dus hetzelfde als voor de vingerverf-ezels. Bij mij staan de twee xylofoons die ik eerder had gekocht, nog op de juiste plek in de huizen. Daarna kon ik er nog 1 kopen.
Sim Plist » 02 sep 2023, 21:56 schreef:Ja, dat is lastig.
Als je nog 1 vingerverf-ezel kan kopen en er niks in je inventaris staat, betekent dit wellicht dat je er al twee in je huizen hebt staan. Maar als je erg ver bent in het spel, kan het een hele klus zijn om alle huizen met al hun verdiepingen en kelders af te zoeken. En dan nog kun je er over heen kijken. Helaas is er geen andere mogelijkheid om "zoekgeraakte" voorwerpen op te sporen, dan zelf alles af te zoeken.

Als je zeker weet dat je op de juiste plekken in je inventaris, de dumpwinkel en de woonwinkel gekeken hebt, zou ik in jouw geval nog een keer grondig al je huizen doorzoeken. Mijn beste gok is dat je voorwerpen daar dan toch ergens staan (wellicht een keer verplaatst).
Als je daarna echt zeker weet dat je op geen enkel perceel een vingerverf-ezel hebt staan, dan rest je denk ik alleen nog om de vraag aan de spelmakers voor te leggen (Engels-talig):

https://help.firemonkeys.com.au/hc/en-us/requests/new

Ik weet niet welke mogelijkheden zij hebben, misschien kunnen ze wel aan de hand van je opgeslagen spel de positie van de voorwerpen die je kwijt bent, opzoeken. En als die daar niet te vinden zijn, weten ze ook meteen dat er sprake is van een bug, die ze dan (hopelijk) kunnen repareren.

Het maximum aantal xylofoons is trouwens ook beperkt tot 3. Hiervoor geldt dus hetzelfde als voor de vingerverf-ezels. Bij mij staan de twee xylofoons die ik eerder had gekocht, nog op de juiste plek in de huizen. Daarna kon ik er nog 1 kopen.
Hoi,
Het is me gelukt!!! Heel hartelijk bedankt voor je tips, ik heb het uiteindelijk toch ergens gevonden.

Verder zie ik bij verschillende buren oa varkens, witte katten etc etc, allemaal dieren die ik, volgens mij, niet kan kopen. Zijn die alleen bij speciale evenementen te krijgen, of hoe zit dat?
Graag gedaan, fijn dat het opgelost is!

Dieren kun je op verschillende manieren krijgen:

- Volwassen honden, katten, konijnen via de dierenwinkel.
- Voor puppies en kittens is er een ontdekkingsmissie in het park. Deze schijn je ook ouder te kunnen laten worden m.b.v. een verjaardagstaart, door op de puppy / kitten te klikken (heb ik zelf nog niet geprobeerd). Misschien dat je op die manier een volwassen witte kat kan verkrijgen.
- Een varkentje kun je krijgen door via het metro-station naar de binnenstad te reizenen daar de hoge school te bouwen. Er start dan een ontdekkingsmissie die je binnen de tijd moet voltooien.
- Paarden krijg je via de hoofdmissie "Lekker rossen", welke alleen bij de stallen op het mysterieuze eiland kunnen verblijven.
- Een dwergpapegaai via de "vogels voeren" hobby (voor senioren Sims).

Ik heb ook aquariums met vissen ontgrendeld maar weet niet meer hoe ik daar aan kwam, wellicht via een live missie. Ze schijnen in het spel ook voor echt geld te koop te zijn.
En ik vergeet vast nog wel een paar dieren.

Omdat het spel in ontwikkeling blijft is er altijd een kans dat er weer nieuwe dieren bij komen.
Mocht er een dier zijn die je alleen via een live missie kan krijgen, dan is er altijd een kans dat deze missie vroeg of laat weer herhaald wordt (maar dat kan soms jaren duren, dus daar moet je net geluk mee hebben).

Bij de markplaatsevenementen heb ik tot nu toe alleen een robokat en robohond voorbij zien komen.

Mogelijk zijn er nu of in de toekomst ook voor echt geld dieren te koop in het spel (buiten de aquariums), maar hier maak ik zelf nooit gebruik van dus daar kijk ik eigenlijk nooit naar.

Sim ze!
In de burenlijst worden maximaal 100 buren zichtbaar (gesorteerd op de stadswaarde).

Je kan natuurlijk wel meer Facebookvrienden hebben dit spel ook spelen. Als er dan een buur uit die lijst van 100 verdwijnt, worden alle buren die daaronder stonden, automatisch naar boven geschoven in de lijst. De nummer 100 wordt dan weer opgevuld met de oorspronkelijke nummer 101 in de (niet zichtbare) wachtlijst.

Als je wil vermijden dat iemand die een heel lage stadswaarde heeft uit je lijst verdwijnt, zul je dus maximaal 100 Facebookvrienden kunnen hebben die ook de Sims Freeplay spelen.