Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
Hallo allen,
Ik heb altijd de sims 3 (met alle uitbreidingen) zonder problemen kunnen spelen.
Ook de sims 4 ging, tot een week of 3 terug, prima.
Plots ging het scherm op zwart, pc sluit niet af, blijft hangen maar het beeldscherm geeft voor het standby gaan no signal af.
Alle cc eruit gehaald etc..., maar het probleem blijft.
De ene keer kan ik een half uur spelen en de andere keer nog geen kwartier.
Alles heeft de laatste update
Ik heb ook zo'n stresstest gedaan en daar kwam niets uit.

Hier mijn pc gegevens:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 555

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt.

Ik heb een nieuwe videokaart erin gezet en het probleem lijkt opgelost.
Laatst gewijzigd door Consuela op 27 jun 2015, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Advertentie

Welkom op dit forum :) Ik heb je bericht even gesplitst aangezien dit om een probleem gaat en niet over de vraag of je systeem voldoet aan de minimale vereisten.

Jouw systeem voldoet overigens ruim aan de minimale vereisten voor De Sims 4 en De Sims 3, dus dat is in ieder geval niet de oorzaak van de problemen. Heb je dit probleem enkel bij het spelen van De Sims 4 of ook bij De Sims 3? En speel je nog andere games waarbij dit ook gebeurt? Dit probleem kan in ieder geval meerdere oorzaken hebben. Vaak is de oorzaak een oververhitte videokaart, corrupte videokaartdrivers of een ontoereikende voeding/voeding die het aan het begeven is. Aangezien je zegt dat je een stresstest hebt gedaan (welk programma heb je hiervoor gebruikt?) denk ik persoonlijk niet dat het de videokaart of voeding is.

Het eerste wat je kan doen is de drivers van je videokaart bijwerken indien mogelijk: http://www.geforce.com/drivers
Mocht dat het probleem niet verhelpen, dan zou ik als ik jou was eens de temperatuur van je systeem (met name de videokaart, maar het kunnen ook andere onderdelen zijn) gaan bijhouden met bijvoorbeeld een programma als PC-Wizard: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
En het kan ook geen kwaad om voor de zekerheid te checken of de kabels van je beeldscherm goed vast zitten. Meestal zorgt dat voor andere problemen, maar je weet maar nooit.
Hallo Nefje,

Dank je wel voor het verplaatsen, zodat ik het forum niet vervuil.
Ik wist niet zeker of mijn gegevens het probleem zou zijn omdat de sims 4 (volgens mij)
meer van je pc vereist.
Bij de sims 3 had ik eigenlijk nooit problemen, tenzij een mod niet up to date was.
Bij de sims 4 heb ik tot nu toe ook nooit problemen ervaren.
Andere spellen speel ik eigenlijk niet.
De stresstest was FurMark.
Ik houd al mijn pc onderdelen altijd up to date door bij geavanceerde systeeminstellingen naar updates
te zoeken.
Van de Videokaart krijg ik update meldingen en andere software updates krijg ik altijd via Glary Utilities.
Het opschonen van de pc doe ik ook regelmatig, omdat ik best veel op de computer zit.
Ik zal nog even de kabels controleren, maar anders ben ik ook een beetje uitgedacht....
In ieder geval bedankt voor het meedenken Nefje :)
@Nefje; kan het zijn dat het programma 'Telegram' de oorzaak is van bovenstaand probleem?
Mijn vriendin gaf aan dat haar CPU erg hoog werd door dit programma.
Ik heb het van mijn pc verwijderd en tot nu toe al 3 uur ongestoord gespeeld....
Apart dat zo'n programma voor zo'n cpu load kan zorgen. Het is mogelijk dat programma's die op de achtergrond draaien voor problemen kunnen zorgen. Ik vind het wel wat apart dat één klein programma op de achtergrond voor zoveel problemen kan zorgen, maar ik ben blij voor je dat je de mogelijke oorzaak hebt gevonden. Nu maar hopen dat de problemen wegblijven. :)
Dat is inderdaad jammer. :( Maar drie en een half uur is in ieder geval al beter dan een half uur.
Heb je nog gecontroleerd of de temperatuur van je pc-onderdelen misschien te hoog wordt? En wellicht is het handig om bij taakbeheer te kijken of er geen andere programma's op de achtergrond draaien.
Goedemorgen Nefje,
Ik heb alle achtergrondtaken afgesloten behalve explorer, avgnt.exe en dwm.exe.
Ik heb wel weer met een ander programma (hot cpu tester) gekeken, maar ik kan geen rare dingen ontdekken.

Test Started at: 19:17:16
Test Duration: 01:23:58
Physical Processors Available: 8
Logical Processors Available: 8
Multi-Processors System(SMP): Available
Hyper-Threading Technology: Not Available
CPU Name String: Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz
Speed: 3391MHz
Logical Processors Tested: CPU 0, CPU 1, CPU 2, CPU 3, CPU 4, CPU 5, CPU 6, CPU 7
Average CPU(s) Performance: 100.0%

Modules Results:
Complex Matrix: Finished without error
Calculating Pi: Finished without error
Sorting Algorithms: Finished without error
Prime Test: Finished without error
Fast Fourier Transforms:
Chipset:
L1 Cache:
L2 Cache:
Memory: Finished without error
HD: Finished without error
MMX: Finished without error
SSE:
SSE2/SSE3:
3DNow!:

Misschien weet jij nog een ander programma wat ik er doorheen kan draaien?
Dan hoor ik graag van je.

Nogmaals en alvast bedankt.