Hier kan je praten over alles wat niet direct met Sims te maken heeft
Deel hier wat je graag kwijt wilt met andere forumleden. Je kan hier bijvoorbeeld posten wat je vandaag hebt gedaan of van plan bent om te gaan doen. Het hoeft natuurlijk niet met De Sims te maken te hebben: je kan ook posten over je hobby's, school, studie, werk en nog veel meer.

Wat wil jij vandaag kwijt? :mrgreen:

Advertentie

Bedankt Libby! (moet nog steeds aan de 'nieuwe' naam wennen hoor)
Jij (en de rest die dit leest) ook een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst. :D

Heeft iedereen een gezellige avond gehad? :)
Ik in ieder geval wel. Heb het dit jaar in Leiden gevierd. Was zeer gezellig, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel vuurwerk zou worden afgestoken. Er waren jongeren die een heel spoor van afgebrand vuurwerk hebben achtergelaten. Verder zit ik helemaal vol van de oliebollen. :D
Gelukkig Nieuwjaar! ^^ Hopelijk hebben jullie het goed gevierd. ;) Veel succes in 2012. :)
Nefje en Dieter, dank jullie wel.
Nefje schreef:Bedankt Libby! (moet nog steeds aan de 'nieuwe' naam wennen hoor)
Haha, noem me op het De Sims 3 forum ook Libby. Dan kan je goed wennen. Deze naam heeft altijd mijn voorkeur gehad maar op het forum was de naam al vergeven, hier gelukkig niet. Dat is één van de voordelen van een relatief nieuw forum. Dat de meeste namen nog niet gebruikt zijn door anderen.
Nefje schreef:Heeft iedereen een gezellige avond gehad?
Ik in ieder geval wel. Heb het dit jaar in Leiden gevierd. Was zeer gezellig, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel vuurwerk zou worden afgestoken. Er waren jongeren die een heel spoor van afgebrand vuurwerk hebben achtergelaten. Verder zit ik helemaal vol van de oliebollen.
Ik heb niets bijzonders gedaan. Lekker avondje achter de PC. En ipv oliebollen had ik kaaskoekjes. Het was wel de eerste Oud&Nieuw dat mijn huishouden niet meer alleen uit mij bestaat maar dat Sammy, mijn poes, er is. Ze is heel flink geweest met al dat vuurwerk maar om 0.00 ging ze toch maar even in de badkamer zitten. Dat vuurwerk was inderdaad wel heftig, not a big fan van al dat geknal. En toen kreeg ik het "briljante" idee om d'r op te tillen en uit het raam naar het vuurwerk te kijken. Ik dacht, dan ziet ze al die leuke kleurtjes en is ze niet bang. Ik heb wel eens betere ideeën gehad! Sammy sprinte weg. Mijn jaar was best intens, dus het is mijn intentie, om de investeringen die ik in meZelf heb gestopt de afgelopen jaren in 2012 te oogsten. Beetje vage zin, ach zolang ik het maar begrijp.

Leiden vind ik een leuke stad. Ik heb daar op kamers gewoond, al is dat al 15 jaar geleden, en ik heb me goed vermaakt in Leiden.

Warme groeten,
Libby
Ik las het al op het officiële forum van je nieuwe kat (inmiddels niet meer zo nieuw, maar goed). Lijkt mij echt een schatje. :D Moest stiekem wel lachen om je idee om Sammy het vuurwerk te laten zien. Ik zie het zo al voor me. :lol:

Leiden is inderdaad wel een leuke stad. Maar er is intussen ook wel weer veel veranderd. Ik vond er toch wat te veel groepjes jongeren met vuurwerk lopen. Natuurlijk is dat van alle tijden, maar ik had nog nooit zoveel van dichtbij meegemaakt. Ik blijf volgend jaar wel weer binnen voor 17:00 (ja, ze waren al rond 17:30 bezig).


En Dieter ook nog een gelukkig nieuwjaar gewenst! (beetje laat maar ach)
Zo te horen had jij ook wel een leuke avond. :)
He Nefje,

Gefeliciteerd met het behalen van je tentamens. Ik las in het WWJK topic ook dat je je afvroeg of het lot je duidelijk wilde maken om met deze studie te stoppen. Misschien maakte je een grapje, dat kan ik niet goed inschatten. Omdat ik iemand ben die voortdurend tekenen en signalen ziet (ontvangt) uit het leven en ik geloof dat die er ook zijn om ons te leiden. Daarbij zijn wij, mensen, wezens die creëren door onze gedachten en intenties wat betekent dat veel dingen die ons "overkomen" dat wij, mensen, dat vaak zelf hebben veroorzaakt. Hierbij is het niet de vraag of we dit doen maar of we beseffen dat we dit doen.

Ik weet niet wat het lot je wilde duidelijk maken, als het lot je iets wilde duidelijk maken. Ik denk dat het ook samenhangt met hoe jij in deze kwestie staat. Vaak is het zo dat als er bepaalde gebeurtenissen, situaties op je pad komen die verband lijken te houden met elkaar en met waar jij mee bezig bent, dat dat op verschillende manieren uitgelegd kan worden. Afhankelijk van hoe jij ergens in staat. Daarbij zijn deze toevalligheden niet in steen geschreven. Het is meestal niet zo, denk ik, dat die toevalligheden als betekenis hebben: doe dit of doe dat. Jij hebt altijd je vrije wil. Het is volgens mij meer een signaal van: zo kan het ook, die keuze is er voor je als je hier gebruik van wilt maken.

Bijv.: al die verkeersomleidingen kunnen een teken zijn om te stoppen maar wil jij stoppen met je studie? Vindt je je studie niet leuk? Als je je studie wel leuk vindt en niet wilt stoppen betekenen die verkeersomleidingen waarschijnlijk wat anders. Misschien is het om je doorzettingsvermogen te testen, misschien is het een teken dat je eens wat rustiger aan moet doen (omdat je via deze omleidingen niet snel ergens komt en om moet fietsen, daarbij is een fiets langzamer dan OV dus in zekere zin rustiger). Misschien ontmoet je door deze omleidingen voor jou interessante mensen die je anders nooit zou ontmoeten. Of misschien, is gewoon het OV een zooitje en betekent het niets anders dan dat. Die hersenschudding kent waarschijnlijk wel een grote(re) symboliek die samenhangt met hoe jij je voelt, hoe jij in je leven staat en andere ervaringen/gebeurtenissen in je leven, dat wil je iets zeggen. Wat, dan weet alleen jij.

Voor zover mijn filosofische overwegingen.
Het was slechts als grapje bedoeld. Ik bedoel maar, hoeveel pech kan een mens hebben?
Eerst nam ik de bus om nog een ongeluk te vermijden (dus voor mij juist rustiger), vervolgens schrappen ze de bus en nu wordt het fietsen me bijna nog onmogelijk gemaakt.

Ik ben in ieder geval niet van plan te stoppen. Ik vind het wel jammer dat geen van mijn vrienden dezelfde richting opgegaan is, maar voor de rest gaat alles prima. Ben weer andere gezellige mensen tegengekomen (die overigens ook niet hetzelfde gaan doen).

Het is denk ik zoals je al zegt: meer het OV wat lastig doet. Daarom ben ik deels ook blij dat het niet meer zo lang zal duren zodat ik af ben van dat OV gedoe. Dat zou misschien nog de enige 'les' uit dit alles zijn. Ik moet namelijk nog een beetje wennen aan het idee dat het straks voorbij is. Ik weet ook nog niet wat ik naar mijn studie wil gaan doen. Alle tijd werd het afgelopen jaar opgeslokt door mijn gezondheid en het bijhouden van de studie. Het gaat voor mijn gevoel allemaal veel te snel.

Trouwens: mijn nieuwe fietsroute zal wel langs veel oude klasgenoten gaan waar ik het laatst nog met anderen over had. Minstens één daarvan is overigens wel verhuisd. Persoonlijk denk ik weer een gevalletje puur toeval, aangezien er gewoon zoveel mensen dicht bij elkaar wonen. Maar wellicht loop ik straks nog tegen wat oude vriendinnen aan...
Morgen is de grote dag.

Spannend !!

Ik ben zo benieuwd. Ik ben een grote fan van Pinguïntech maar voor sommige informatie moest ik best zoeken. Ook als ik wist dat er iets belangrijks op de homepage stond, waar ik naar wilde verwijzen op het De Sims 3 forum, moest ik steeds die hele lange pagina lezen om dat stukje tekst te vinden. Als ik je goed begrijp, uit je reactie op mijn bericht in dat andere topic, komt er verandering in hoe de informatie op de nieuwe site staat. Dus dat lijkt me een hele vruchtbare ontwikkeling. Ik, en mijn ogen (van al dat gelees), danken je. En Dieter natuurlijk ook.

Veel plezier en succes.

Ik ben er morgen als de kippen bij in ieder geval ;)
Leuk om te horen! Wij kunnen zelf ook niet wachten en we zijn ook zeker benieuwd naar de reacties van onze bezoekers. Vanaf morgen werken we in ieder geval met een blogsysteem voor het nieuws. Dat was ook wel mogelijk met weebly, maar met onze huidige layout werd dat onleesbaar waardoor we daarvan hebben afgezien. Op de nieuwe website hebben alle nieuwsberichten dus wel een aparte url, zodat er ook makkelijker naar verwezen kan worden. Wat betreft de andere pagina's staat er vanaf nu bovenaan elke pagina een 'breadcrumb' die aangeeft op welke pagina je zit (bijv. home > simclopedie > middeleeuwen > cheats). Dat is vooral handig voor de mensen die via zoekmachines ergens middenin de website belanden. Nog niet alle informatie is overigens bijgewerkt. "Technisch" en "Systeem" moeten bijvoorbeeld nog onder handen worden genomen, omdat het wat meer tijd kost om alles te actualiseren en het tegelijk beter te structureren.

Het menu heeft verder een update gekregen zodat alles veel overzichtelijker is en sneller te vinden. Daarnaast hebben we een aantal nieuwe mogelijkheden om informatie beter te presenteren. Dit zie je (voorlopig) veel terug op de patches pagina: belangrijke mededelingen hebben hun eigen kader gekregen en daarnaast is veel (oude) informatie weggestopt in uitklapmenu's zodat men niet door bergen informatie hoeft te zoeken wat voor hun relevant is. Ook zijn er op de pagina's soms verwijzingen aangebracht zodat er nergens meer staat 'scroll naar kopje x', maar dat men gewoon bij kopje x belandt als ze ergens bovenaan de pagina op de verwijzing klikken. Verder hebben de tabellen een upgrade gekregen. Het is nu ook mogelijk om de tabellen te sorteren (bijv op prijs van laag naar hoog) of in de tabel te zoeken.
Kortom: naast het geheel nieuwe uiterlijk zijn er vele nieuwe mogelijkheden die de website hopelijk een stuk aantrekkelijker en handiger maken voor onze bezoekers. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26