Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Ik heb sinds een paar weken Jaargetijden op mijn nieue laptop. Voor dat ik jaargetijden had waren er geen problemen en de sims 3 + ep's draaide gewoon goed. Maar nu zijn de spullen in mijn huizen eerst een paar seconden grijs en na 5 seconden is het wel geladen, ik zit er niet zo heel erg mee maar het is toch een beetje irritant. Maar nu mijn grotere probleem: als ik in Bridgeport speel loopt mijn spel heel vaak vast, of mijn sim zit vast en moet ik 'resetsim' gebruiken. In andere buurten heb ik daar geen last van, wel van het alden van spullen. Mijn vraag is wanneer komt de patch voor Jaargetijden en is er een kans dat daarmee het probleem opgelost kan worden? Ik gooi Jaargetijden er liever niet af, want alleen in Bridgeport zijn de problemen echt storend en alle functeis doen het wel gewoon. Ik speel de sims trouwens op gemiddelde instellingen en het laagste aantal pixels dat mogelijk is bij 16:9.

Advertentie

Ik heb dit topic verplaatst aangezien het hier beter past. Het technisch forum is namelijk ook voor de Sims 3 problemen bedoeld. Het Sims 3 en uitbreidingen subforum meer voor het delen van ervaringen, screens, informatie en dat soort dingen.

De grijze meubels kan soms aan het systeem liggen en soms ligt het ook aan het spel zelf. Als je weinig spellen hebt geïnstalleerd en je hebt daar last van, dan helpt het meestal om een betere videokaart te nemen of sneller en meer RAM. Echter hebben ook onwijs goede systemen en zelfs de systemen van EA hier wel eens last van als er veel uitbreidingen zijn geïnstalleerd. In dat geval helpt een beter systeem weinig, aangezien het dan meer aan het spel zelf ligt. Het is in ieder geval geen aanwijzing dat er verder problemen zijn, het duurt alleen soms eventjes voordat alles geladen is. Met kleine huizen (met weinig spullen) zul je dit een stuk minder hebben. Dit probleem kan alleen denk ik niet opgelost worden in een patch. Het spel wordt gewoon te groot door al die uitbreidingen waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren.

Over je andere probleem in Bridgeport: heb je al eens geprobeerd om alle Sims in de buurt te resetten met resetSim *? Vooral de wereld Bridgeport staat erom bekend dat andere Sims en/of auto's op bepaalde plekken helemaal vast kunnen zitten. Hierdoor kan het inderdaad gebeuren dat het spel vastloopt. Het is dan ook aan te raden om te kijken of er plekken zijn waar Sims of dieren vastlopen. Misschien is het handig om tijdelijk paarden uit te schakelen in Bridgeport zodat je kan zien of het beter gaat zonder wilde paarden? Wat ook nog wel eens wilt helpen is om de WorldCaches voor Bridgeport te legen zodat ze opnieuw kunnen worden aangemaakt.

Deze bestanden kan je bij standaardinstallatie hier vinden: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\WorldCaches
In die map zou je als het goed is twee bestanden voor Bridgeport moeten vinden. Hiervan kan je eventueel eerst een back-up maken als je wilt. Vervolgens verwijder je die twee bestanden en daarna start je De Sims 3 opnieuw zodat je kan testen of het heeft geholpen.
De problemen met grijze spullen kwamen pas met jaargetijden, ik heb zelf alle EP's, geen SP's. En dat vind ik niet heel erg, het stoort niet zo heel veel. Als ik minder spullen heb in de huizen laadt het idd sneller. Aan mijn videokaart ligt het niet, nVidia GeForce 610M is wel goed genoeg, want ik heb verder geen grafische problemen en RAM ook niet. 6GB is meer dan genoeg, ik kan zelfs Sims 3 en Sims Middeleeuwen tegelijk open hebben staan en andere dingen doen. En met vastlopen in Bridgeport bedoel ik echt helemaal, niet alleen mijn sims, maar echt het hele spel loopt vast en die moet ik dan sluietn via taakbeheer. En in dei wereld liep hij ook telkens 2 seconden vast en ging dan weer verder en dan liep hij weer vast. Op mijn oude laptop had ik die problemen ook, maar dat was wel de hardware. Voor Jaargetijden had ik helemaal geen problemen, ook niet met laden van spullen. Als het echt storend wordt gooi ik Jaargetijden er wel af, maar echt pas dan. Het ligt niet aan de hardware! Wss komt het gewoon doordat Jaargetijden veel vraagt, en ik verder alle uitbreidingspakketten heb.
Ik probeer alleen aan te geven dat het soms aan het systeem kan liggen. Met mijn oude systeem (dat ruim aan de minimale vereisten voldeed) kon ik bijvoorbeeld eerst alles super vloeiend spelen. Dat was achter in het begin van De Sims 3 en toen was alleen nog Wereldavonturen uit. Een aantal spellen later kreeg ik voor het eerst last van de grijze meubels. Ik heb vervolgens sneller en meer RAM erin gedaan en de grijze meubels kreeg ik niet meer te zien. Ondertussen zijn we weer een aantal uitbreidingen verder en heb ik een nieuwe videokaart en bij het wisselen tussen kavels zie ik de ene keer grijze meubels en de andere keer niet. Als je goed oplet bij een live broadcast van EA, dan zie je ook dat het soms ook bij hun systeem even duurt voordat het geladen is. Je ziet ze soms dan ook expres even pauzeren zodat het minder opvalt. Kortom: bij jou is daar waarschijnlijk ook niets aan te doen, aangezien je laptop verder ruim voldoende is en het RAM ook snel is.

De andere problemen zouden echter niet mogen gebeuren. Er zijn wel meer mensen die met Jaargetijden ineens problemen kregen die ze voorheen niet hadden. Het is alleen nogal lastig om de exacte oorzaak aan te duiden. Als het verwijderen van de Worldcaches en de andere cachebestanden (zie onderaan tip 1 op deze pagina) niet helpt, dan zou je eens kunnen proberen om een nieuw spel te starten in Bridgeport. Mochten de problemen zich ook voordoen in het nieuwe spel, dan vrees ik dat er weinig aan is te doen. Je zou kunnen proberen om Na Middernacht opnieuw te installeren, maar het is niet zeker of dat zal werken. Bridgeport is in ieder geval een wereld waar vaak problemen mee zijn nadat een nieuwe uitbreiding of update is verschenen. Dat hoeft overigens niet te gebeuren, maar als je er wel last van hebt dan is het heel vervelend.

Er is nog niet bekend wanneer er een nieuwe patch komt voor De Sims 3 (Jaargetijden). Met de release van De Sims 3 70′s, 80′s, en 90′s Accessoires (24 januari 2013) verschijnt er in ieder geval één, maar die lost meestal weinig bugs op. Men vermoedt dat er in maart een nieuwe uitbreiding zal verschijnen (waar we 8 januari vermoedelijk meer over zullen horen) en dan kunnen we waarschijnlijk ook een grote patch verwachten. Er kan natuurlijk ook nog eerder een patch verschijnen, maar dat wordt meestal niet ver van tevoren aangekondigd. En daarnaast is het natuurlijk ook niet zeker of de patch jouw problemen met Bridgeport kan oplossen.
Na de laatste update (1.47) draait mijn hele spel soepeler. de problemen in Bridgeport zijn verdwenen en van de grijze meubels heb ik nog maar 2 seconden of minder last. Dat komt nu wss gewoon doordat ik alle EP's heb. Ik kan nu weer sims spelen zonder echt storende problemen! Ookal lost de update volgens EA geen problemen met jaargetijden op, toch doet mijn spel het weer fijn!
Goed om te horen dat je spel beter loopt sinds patch 1.47! :)
Je ziet best vaak berichten dat het spel bij mensen soms slechter gaat lopen na een patch, dus het is ook wel eens fijn om te horen dat een patch juist een positief effect had op de prestaties.