Ik heb windows 8 op mijn laptop, en ik wou de sims middeleeuwen erop zetten, maar hij doet het niet. Als ik het startprogramma open en op play klik doet hij niks meer. Als ik nog een keer op play klik zegt hij dat hij al open is. In mijn taakbeheer staat middeleeuwen ook als actief. Compatibiliteitsmodus is geen optie want dat heb ik ook al geprobeerd. Weet iemand een andere manier om te spelen, of wanneer er een patch komt?

Advertentie

Schijnt inderdaad dat er problemen zijn met De Sims Middeleeuwen en Windows 8. EA is op de hoogte van het probleem, dus ik vermoed dat er wel een patch voor zal komen in de toekomst.

Tot die tijd zal je een nieuwe installatie kunnen overwegen. Sommige mensen geven aan dat het probleem zich alleen voor doet in combinatie met patch 2.0. Dus je kan eens proberen het Middeleeuwen opnieuw te installeren en dan te patchen tot versie 1.3: http://www.pinguintech.nl/simclopedie/m ... deleeuwen/

Je kan ook eens proberen om via de directe toepassing op te starten:
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Middeleeuwen\Game\Bin\TSM.exe

Update: het probleem is inmiddels opgelost. Als je De Sims Middeleeuwen (opnieuw) installeert via Origin zou het spel wel moeten werken: http://www.pinguintech.nl/forum/viewtop ... 2215#p2215
Hallo,
Ik heb dit probleem dus ook ! Heb het geprobeerd te verhelpen door gewoon de patch 2.0 niet te downloaden, alleen nu heb ik ook de sims middeleeuwen piraten en adel en zodra ik deze instaleer vraagt hij direct om de update en ik kan deze niet vermijden, :s is er een manier dat ik toch ook mijn sims middeleeuwen piraten en adel kan spelen zonder dat ik de patch hoef te downloaden ?
Ja, dat klopt. Als je Piraten en adel hebt is dat niet mogelijk.
Ik las hierna nog een bericht van een SimGuru dat onder meer De Sims Middeleeuwen niet speciaal was aangepast voor Windows 8. Ik kreeg ook niet het idee dat het op de planning stond, maar hij gaf als tip om het in de compatibiliteitsmodus uit te voeren.

Afbeelding
Onder de eigenschappen van De Sims Middeleeuwen (klik met de rechtermuisknop op de programmanaam en vervolgens op eigenschappen) kan je instellen dat het spel wordt uitgevoerd in een bepaalde compatibiliteitsmodus. Kies bijvoorbeeld Windows XP, Vista en 7 en probeer dan opnieuw het spel te starten.

Ik hoop voor je dat het werkt. Ik vind het zelf trouwens wel tegenvallen dat EA (nog) niet met een goede oplossing hiervoor is gekomen. De Sims Middeleeuwen Piraten en adel is nou ook weer niet zo'n oud spel, dus ik vind het wel jammer dat ze al zo snel de support hebben laten vallen.
Ik heb dus geprobeerd om hem in een andere compatibiliteitmodus te zetten alleen dan pakt hij hem nog niet :S Ook heb ik hem nog een keer opnieuw geïnstalleerd en hem dan voor ik hem opstarten in een andere modus gezet maar dit werkt ook niet. Toen ben ik verder gaan kijken wanneer de nieuwe patch uitkomt voor windows 8 en dat is pas in April dit jaar... dat word dus wachten :( maar wel bedankt voor je tips !
Jammer dat het niet werkt. Ik hoop voor je dat er nog een oplossing komt.
Als ik nog wat hoor dan zal ik het in ieder geval laten weten. :)
"Ik heb dus geprobeerd om hem in een andere compatibiliteitmodus te zetten alleen dan pakt hij hem nog niet :S Ook heb ik hem nog een keer opnieuw geïnstalleerd en hem dan voor ik hem opstarten in een andere modus gezet maar dit werkt ook niet. Toen ben ik verder gaan kijken wanneer de nieuwe patch uitkomt voor windows 8 en dat is pas in April dit jaar... dat word dus wachten maar wel bedankt voor je tips !" Hee, ik heb dit probleem dus ook.... :( Weet je misschien de exacte datum van de patch?? :)