Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Vandaag is het slaapkledingevenement in De Sims FreePlay gestart. Met deze missie kan je slaapkleding voor je Sims ontgrendelen. Telkens wanneer je de Modellenhobby binnen de tijdlimiet voltooit, verdien je een tijdelijk beschikbaar slaapkledingpakket!

Afbeelding

1. Het winkelcentrum bouwen.
2. De missie 'Winkelcentrum Zonsondergang' volbrengen.
3. Het eerste gebied van Winkelcentrum Zonsondergang repareren.
4. Gebied 2 van Winkelcentrum Zonsondergang bouwen.
5. De modellencatwalk bouwen in het winkelcentrum.

Afbeelding
6. Een modellenpose uitvoeren (3 uren en 15 minuten).
7. Voer de 12 verschillende modellenposes uit.

Nadat je doel 7 hebt volbracht ontgrendel je de eerste set slaapkleding. Mocht je al eerder het winkelcentrum hebben gebouwd en de catwalk vrijgespeeld hebben, dan begin je meteen bij opdracht 6.

8. Een tweede set modellenposes voltooien.
9. Een derde set modellenposes voltooien.
10. Een vierde set modellenposes voltooien.
11. Een vijfde set modellenposes voltooien.

Telkens als je alle 12 modellenposes binnen de tijdslimiet hebt voltooid, zal je een een nieuwe set slaapkleding ontgrendelen.
Spoiler: show
Update: het evenement is inmiddels gestart.

Deze week start het slaapkledingevenement in De Sims FreePlay. Met deze missie kan je slaapkleding ontgrendelen voor je Sims. Om direct te kunnen beginnen met deze missie moet je Winkelcentrum Zonsondergang hebben gebouwd en de modellencatwalk hebben ontgrendeld. Ook is het aan te raden om alvast de eerste collectie in de modellenhobby te voltooien (dus alle 12 medailles te verzamelen). De slaapkleding zal je namelijk vrij kunnen spelen door collecties in de modellenhobby compleet te maken. Voor elke collectie die je compleet maakt zal er slaapkleding worden ontgrendeld en in totaal zijn er 5 sets slaapkleding die je kan ontgrendelen.

Het heeft overigens geen zin om alvast een collectie bijna te voltooien, aangezien de collectie wordt gereset als je aan dit evenement begint.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Advertentie

Het is begonnen en het zal wel, net als de 'haarmissie' lastig worden om alles te verzamelen, hoewel je bij de haarmissie veel sims tegelijk elke 10 minuten mode kunt laten ontwerpen.

Ik heb nu 1 sim in mijn eigen stad en 1 sim in een stad van de buren op de catwalk lopen. Eens kijken hoe snel dit zal gaan.
Mijn winkelcentrum was al klaar en ik kon direct beginnen met de catwalkhobby, dus ik weet niet zo goed wat jij bedoelt.

Als je het winkelcentrum nog niet gebouwd hebt, moet je daar mee beginnen. Als dat klaar is, moet je de eerste winkelgalerij gaan bouwen en als je dan alle stappen volgt, speel je de catwalk vanzelf vrij.

Misschien heeft 1 van je buren al een winkelcentrum en een catwalk? Dan kan je daar i.i.g. beginnen.
De eerste taken behoren overgeslagen te worden als je die eerder al had gedaan. Zo begin je al meteen bij opdracht 6 als je al eerder de catwalk had ontgrendeld.
Ik weet niet precies waar je nu bent, maar je moet dus het winkelcentrum bouwen, de missie voltooien, de gebieden ontgrendelen voor de catwalk en dan de catwalk bouwen. Als de opdracht daar ergens blijft hangen terwijl je de taak al wel hebt gedaan, dan lijkt het erop dat je een bug hebt. Sluit De Sims FreePlay eens af en start daarna het spel opnieuw op. Misschien laat die dan wel de laatste taak zien.

@ Mracel
Dat is een goede tip om ook in de stad van je buren te lopen. Niettemin gaat het inderdaad erg lastig worden om alle kledingstukken binnen de tijd vrij te spelen. Ik denk dat zelfs 1 tot 3 collecties al moeilijk gaat worden.
Ik heb de eerste kledingset nu binnen.

Afbeelding

Ik heb 2 sims die catwalklopen (één in een stad van buren). Elke keer duurt het 3 uur en 15 minuten, maar na ongeveer 15 minuten versnel ik een aantal keren met 2 LP per sim. Al mijn andere sims zijn momenteel LP aan het verzamelen.

Zo moet het zeker wel gaan lukken.
Gefeliciteerd met je eerste set! :)

Update: onderstaande methode werkt helaas niet.
Ik zat net te bedenken dat er misschien een trucje is om de collecties sneller compleet te maken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik het wel hetzelfde gedaan bij de edelstenen omdat ik het zat was om telkens dezelfde te krijgen en daarbij werkte het. Je hebt hiervoor wel twee apparaten nodig en De Sims FreePlay moet gekoppeld zijn aan je FB of gamecenter account (heb zelf enkel getest met FB, maar ik denk dat het ook wel met gamecenter lukt).

Stap 1: Upload je savegame naar de cloud op apparaat 1 vlak voordat je een modellenactie afrondt.
Stap 2: Rond de modellenactie nu af. Als je geen nieuwe pose krijgt, ga dan door naar stap 3.
Stap 3: Download je savegame op apparaat 2.
Stap 4: Upload je savegame naar de cloud op apparaat 2 (weer voordat je een modellenactie afrondt).
Stap 5: Rond de modellenactie nu af. Als je geen nieuwe pose krijgt, download dan de savegame op apparaat 1 en begin weer vanaf stap 1.

De reden waarom je twee apparaten nodig hebt is omdat je een oude savegame niet kan downloaden op hetzelfde apparaat (aangezien 'de gegevens overeenkomen'). Door het op een ander apparaat te downloaden en meteen weer te uploaden omzeil je dat.
Dat is wel een goed idee, maar dat moet je denk ik alleen doen als je niet ook nog met andere missies of zo bezig bent.

Ik ben nog met de missie dromen en nalatenschap bezig. Als ik jouw manier zou toepassen, dan zet ik ook steeds de voortgang van die missie terug.
Als je het uploadt op het moment dat je Sim klaar is (dus je krijgt zo'n hobbyicoontje, maar je hebt daar nog niet op geklikt) dan gaat het hooguit om enkele seconden voortgang. Dus in principe zou dat niet mogen uitmaken.

Ik gebruikte het om de laatste edelsteen van de piraat te krijgen om het monument te kunnen bouwen. Voordat ik geruild had sloeg ik op. Als ik geen nieuwe edelsteen kreeg dan downloadde ik op apparaat 2 de savegame en uploadde het vrijwel meteen weer. Zo kon ik op apparaat 2 weer beginnen vanaf het moment voor de ruil. Andere opdrachten zouden gewoon door moeten lopen (ik had in ieder geval geen problemen daarmee) aangezien je in principe niet terug gaat in de tijd, maar steeds telkens een paar seconden verder gaat. Op het moment dat je de savegame op apparaat 2 uploadt ben je immers een paar seconden verder zeg maar. Alleen als er veel tijd tussen het downloaden en uploaden zit, dan kan je inderdaad problemen krijgen met andere missies. Dus om dit goed te kunnen doen is het wel handig om twee snelle apparaten met een redelijk goede internetverbinding te hebben. Het blijft wel wat werk (zeker als je telkens dezelfde poses krijgt), maar als je graag de slaapkleding wilt vrijspelen en geen LP wilt uitgeven dan lijkt mij dit een goede optie om te overwegen.