Hier kan je al je Sims Verhalen delen met andere fans.
In 2009 ben ik dit verhaal gestart in De Sims 2. Het leek me leuk om dit weer opnieuw te plaatsen aangezien het forum waar het eerst op stond inmiddels niet meer bestaat. Het is voornamelijk nostalgie voor mezelf, het verhaal is nooit afgemaakt en dat ben ik ook niet meer van plan om te doen. Verder zijn er misschien nog wel mensen die dit verhaal ook (nog) eens willen lezen, dus hier is het dan. :mrgreen:

Advertentie

Er klonk een luide knal en het werd zwart voor je ogen. Toen je wakker werd, merkte je meteen dat er iets anders was.
Even later begon de vreselijke waarheid tot je door te dringen. Je handen, nee, je hele lichaam was niet langer meer van vlees en bloed. Je eerst zo zachte huid was veranderd in iets dat je niet direct kon thuisplaatsen. Nadat je in de spiegel keek, werd het duidelijk: je hele lichaam bestond nu uit pixels!
Je was niet langer meer in de echte wereld, maar zat vast in de Sims 2.

Dit overkomt Dieter, Marika, Mogway, Nefje, Rosana en Suzanne in de tweede DMS2C Soap.
Hoe zal het leven als Sim zijn? Zullen ze zo succesvol worden dat ze niet meer terug willen of zullen helemaal gek worden van de groene diamant die hen overal achtervolgt?

Afbeelding
(v.l.n.r : Mogway, Rosana, Suzanne, Nefje en Dieter. Onderin: Marika)

In dit topic zal ik mijn verhaal posten dat gepresenteerd wordt door niemand minder dan pinguïn!
Het introductiefilmpje dat hoort bij het verhaal kan je hieronder bekijken:
phpBB [video]
De pinguïn show: Aflevering 1

Afbeelding
“Beste kijkers, welkom bij de leukste reality-show die er is gepresenteerd door uw favoriete presentator Pinguïn! Ja, u hoort het goed: ook ik zal mij mengen in de wedstrijd om de felbegeerde titel als beste reality-show presentator!
Tot nu toe durfde niemand het op te nemen tegen Heinio en zijn show, maar deze pinguïn deinst nergens voor terug en heeft alles over voor zijn fans!”

Afbeelding
“Dit zijn onze, natuurlijk geheel vrijwillige (als het schreeuwen “Nee, ik wil niet!” niet wordt meegeteld), deelnemers. Van links naar rechts ziet u Mogway, Rosana, Suzanne, Nefje en Dieter. Op de grond ziet u Marika zitten.
Deze groep Sims zal de komende tijd in één huis bij elkaar zitten en daarbij opdrachten moeten uitvoeren om kans te maken op pinguïntastische prijzen! Deze prijzen kunnen zij na afloop weer terugnemen naar hun eigen wereld.”

Afbeelding
“U blijft als trouwe kijker natuurlijk ook niet achter met lege handen, maar daarover aan het einde van de show meer. Het is nu tijd voor de eerste aflevering van de pinguïn show! Dus pak uw bak met vissen en ga er eens lekker voor zitten!”

Afbeelding
Dat was me een heerlijk tukje. Hmm, bloemen als bed slaapt heerlijk. Veel beter dan die bamboestruiken in wat die mensen een tuin noemen.
Zouden die bloemen net zo lekker smaken als ze eruit zien?

Afbeelding
Wat is dat? Aah, water! Welk verduveld apparaat spuit er nou weer water?!?
Wie dit bedacht heeft... heeft vast muizenhersenen. Stomme knaagdieren met hun water. Het enige waar ze goed voor zijn is om op te eten.

Afbeelding
“Euhm. Beste kijkers, er is iets mis met de camera. We krijgen verkeerde beelden door.”
*richting de cameralui* : “Wat is hier aan de hand? Los dit eens op en een beetje snel graag.”

Afbeelding
Eindelijk weg bij dat duivelse water. Wat zal ik nu eens gaan doen… ik heb al mijn dutje van 24 uur gehad.
Hey, daar, een trap! Eens kijken of er bovenaan iets lekkers te halen valt.

Afbeelding
Zo te zien leidt de trap naar een huis. Maar het is niet het huis van mijn baasje.
*maag knort hard*
Achja, wat maakt het ook uit, ik ga naar binnen als het lukt.

Cameraman: We hebben bijna het probleem gevonden. Als het goed is zien we zo het onderwerp dat we al de hele tijd volgen.

Afbeelding
Ah, wat handig, de deur gaat automatisch voor mij open! Eindelijk krijg ik eens het respect dat ik verdien.

Afbeelding
Oeh, een eigen klimpost, helemaal voor mij alleen. Dat hadden jullie nou niet moeten doen…
*ziet klimpost verplaatst worden*
Nee, ik maakte maar een grapje! Terug met MIJN klimpost!
*ziet klimpost terug op zijn plek gezet worden*
Braaf. (heheh, stomme honden)

Nu ik het rijk voor mezelf heb, kan ik eindelijk doen wat ik altijd al wilde doen…

Afbeelding
Spidercat, Spidercat
Does whatever a spidercat does.
Look out, he’s a spidercat.

Afbeelding
Hey, wat is dit nou dat mij in mijn spidercat moment stoort?

Afbeelding
Oeh, een camera. Hallo mensen, ik ben Twix, de kat van Dieter. Ik ben altijd al een geboren tv ster geweest. Ik zal jullie eens wat laten zie…

*ondertussen*
Pinguïn: “Ik zal het zelf wel doen. Pff, sims, als je wilt dat iets goed gebeurd dan moet je het zelf doen. Ah, daar zit het probleem!”

Afbeelding
Pinguïn: “Ja, goed beeld! Eindelijk!”
Twix: Neeeeeeeee, mijn faam ;____;

Afbeelding
“Uhuh, uhuh, go pinguïn, go pinguïn.
Ow, de camera staat nog aan. Nou beste kijkers, we gaan nu echt met de show beginnen. Trakteer uzelf maar op een extra visje en ga er maar weer lekker voor zitten!

Afbeelding
Nefje: “Was dat niet net Twix die daar naar binnen liep? Wat doe ik hier eigenlijk? Ow, god, ik ben weer…”
Nefje, Dieter, Mogway, Rosana en Suzanne tegelijk: “een Sim!”
Dieter: “Jullie ook al hier? En ja, die kat leek verdraaid veel op Twix; altijd veel aandacht voor zijn lieve baasje.”
Nefje: “Ik heb anders wel álle aandacht voor je.”
Rosana: “Euhm jongens, leuk dat hier een kat rondloopt, maar zullen we eens stoppen met naar de wolken kijken voordat er een satelliet op ons valt?”

Afbeelding
Suzanne: “Ok, we staan nu zodat er niet langer meer een dreiging is van neerstortende satellieten. Wat nu?”
Rosana: “Waarom moet ik nou weer een sim worden. Het is zo oneerlijk.”
Nefje: “Bekijk het positief, er zijn ook goede kanten aan.”
Rosana: “Zoals?”

Afbeelding
Nefje: “Zoals dat Dieter en ik niet meer 4 uur van elkaar verwijderd zijn!”
*knuffelt*

Afbeelding
1 uur later…

Mogway: “Ok, genoeg jullie twee!”
Nefje: “Wat nou, mag ik niet gewoon blij zijn om Dieter weer eens te zien?”
Dieter: “Ja, we knuffelden elkaar gewoon gedag. (a) ”
Mogway: “Ja, maar dan hoeven jullie elkaar nog niet uren te knuffelen. Get a room!”
Nefje: “Je baalt er gewoon van dat jouw dekbed er niet is…”
Marika: “Dek.. bed?”
Suzanne: “Ja, DeKDeS, de vriend van Mog. Ken je hem niet eens? Je moet wel nieuw zijn…”
Rosana: “Ja, dat klopt. Marika is een nieuw lid bij ons op het forum.”
Mogway: “Dit is zeker ook je eerste keer in De Sims 2?”
Marika: “Dit is inderdaad de eerste keer voor mij dat ik in De Sims 2 zit. Zitten jullie dan wel vaker in games?”
Mogway: “Lol, ja, ik ben bijna vaker in de Sims dan dat ik in de echte wereld zit!”

Afbeelding
Nefje: “Er zijn echter wel een paar dingen die je moet weten als je voor het eerst een Sim bent.
Les 1: Koken
Zorg altijd dat je zelf redelijk kan koken en nog belangrijker: weet altijd wie er in de keuken is.”
Marika: “Helpt dat weten wie er in de keuken is dan voor de kwaliteit van het eten?”

Afbeelding
Nefje: “Nee, maar als er weer eens brand uitbreekt, dan weten we tenminste wie we de schuld moeten geven.”
Mogway: “Ja, de vorige keer brak er brand uit en iedereen dacht dat ik het gedaan was, omdat ik het eerste in de keuken was!”
Dieter: “Volgens mij was het Odie!”
Nefje: “Wie was er hier aan het uitleggen? Juist ja, niet jullie. Ok, ik ga verder…”

Afbeelding
Nefje: “Voor de rest moet je er eigenlijk alleen maar op letten dat je eten niet bedorven of door Odie gemaakt is. Ik heb nog steeds maagklachten van de vorige keer.”

Afbeelding
Nefje: “Les 2: de badkamer. Zorg dat je voor 6 uur gaat douchen, want even later is er een stormloop op de badkamer. Verover ook je eigen badeendje op tijd, anders moet je het zonder stellen.”

Afbeelding
Dieter: “Les 3: Geef Twix te eten, anders eet hij jou…”

Afbeelding
“of je eten.”

Nefje: “Goede aanvulling Dieter! Ok, nu weet je de zo’n beetje de belangrijkste dingen.”

Afbeelding
Vervolgens gingen we maar naar binnen, aangezien iedereen het wel zo’n beetje zat was om buiten te staan. Veel tijd om even te wennen aan het idee dat we (weer) Sims waren, kregen we echter niet door plotseling bezoek. De beveiliging ook van simshuizen… iedereen kan zomaar in en uit lopen…

Afbeelding
“Hey, ik ben Sarah en jullie raden nooit wie me gestuurd heeft! Ik geef jullie een hint…”
Nefje: “Pinguïn!”
Sarah: “Maar ik had nog niet eens gezegd dat mijn kleding de hint was. Hoe wist je dat?”
Nefje: “Ow, ik wist dat niet hoor. Ik zeg gewoon om de drie seconden pinguïn.”
Afbeelding
Sarah: “Ow… oke. Ik zal het jullie maar eens verder uitleggen. Pinguïn heeft me gestuurd om jullie in groepen te verdelen voor jullie eerste opdracht. Als jullie deze opdrachten goed voltooien, verdienen jullie pinguïntastische prijzen die jullie ook mee terug kunnen nemen naar jullie eigen wereld. De eerste opdracht is om een townie een make-over te geven, aangezien ze er allemaal zo extreem lelijk uitzien. Ik bedoel maar; dat haar en die make-up kunnen écht niet. Ow, sorry, ik dwaal af. De eerste opdracht spelen in teams: blond tegen bruin haar.”

Afbeelding
Suzanne: “Ja hoor maar. Ik wil niets meer van je dwaze plannen horen. Stuur ons maar weer terug naar de echte wereld!”

Afbeelding
Rosana: “Ik sta er ook niet om te springen om weer tijden een Sim te blijven, maar we kunnen er toch over na denken. De prijzen kunnen we zelfs weer mee terug nemen zei ze. Waarom blijven we niet even, winnen wat prijzen en gaan dan weer terug? Wat vinden jullie ervan?”
Nefje: “Ik was al om bij het pinguïntastische.”
Mogway: “Tsja, wat extra geld of spullen is natuurlijk nooit weg.”
Marika: “Mij lijkt zo’n wedstrijd best wel spannend!”
Dieter: “Ik vind alles best, zolang ik maar bij Nefje kan zijn.”
Suzanne: “Aww.. Oke, jullie hebben me overtuigd: we doen mee!”

Nefje: “Alleen één dingetje: ik zou graag bij bruin willen in plaats van blond.”
Mogway: “Blond moet trouwens wel met een t.”
Dieter: “Dat hoor je toch niet? Maar ik wil trouwens liever bij blond.”
Nefje: “Het moet natuurlijk met dt. Ben je blond of zo?”

Afbeelding
Sarah: “Oke, dan zijn de teams als volgt en ze worden niet meer gewijzigd! Jullie moeten trouwens zelf de townie uitzoeken die jullie een make-over willen geven en de wedstrijd start morgen. En nu ga ik weg aangezien nog wat vis moet halen op de markt. Tot later!”
Nefje: “Maar.. maar, ik wilde bij Dieter.”
Dieter: “En ik bij Nef…”

Aangezien de teams toch niet meer veranderd zouden worden, legden Nefje en Dieter zich erbij neer en gingen ze met de rest inkopen doen voor de make-over.

Afbeelding
Nefje: “Kom team, verzamelen. We gaan brui.. eh.. blond inmaken!”

Mogway: “Ik haat shoppen, moet dit echt?”
Marika: “Ik kies dan wel wat uit. Mannen hebben toch geen verstand van shoppen.”
Dieter: “Heyla! Ahja, kiezen jullie dan maar wat uit. Ik ga wel wat anders doen.”
Mogway: “Zoals staren naar Nefje?”
Dieter: (a)

Afbeelding
Suzanne: “Kies jij maar wat uit Nefje, dan bespioneer ik ondertussen wel het andere team!”
Rosana: “En ik zal wel staren naar de muur!”

Afbeelding
Suzanne: “Zo, ze hadden hélemaal niets door joh. Van wat ik heb gezien, gaan we ze inmaken.”
Nefje: “Wat denk jij Rosana?”
Rosana: “Wat, de muur? Ja, die is prima hoor. Misschien iets te bruin, maar voor de rest wel aardig.”
Nefje: “Nee, ik bedoel welke outfit we zullen nemen. Jij bent immers kledingontwerpster voor Sims.”

*na wat overleg hebben ze eindelijk wat mooie kleding gevonden voor de make-over*

Afbeelding
“Pff… alsof mannen geen verstand hebben van kleding. Dan koop ik wel wat sieraden. Dat zien vrouwen altijd graag als cadeau, dus dat moeten we wel goed doen. Hoop ik.”

Afbeelding
“Hey, ze hebben speciaal voor onpartijdige, roodharige kassameisjes gekozen! Zie je, ons mannen vallen sommige dingen wél op. Zo hopeloos zijn we dan ook weer niet. Ik snap ook niet wat al die vrouwen steeds zeuren. We zijn altijd zeer oplettend.”

Afbeelding
Hmm, apart kostuum voor Halloween. Die jeugd van tegenwoordig…

*Aangezien het al laat werd en beide groepen gekocht hadden wat ze nodig hadden, gingen ze weer richting huis. Had Mogway alleen wel gelijk; was het gewoon maar een kostuum van een kind?*

Afbeelding
Thuis aangekomen werden de kamers verdeeld. Mogway, Rosana en Suzanne zouden de komende tijd samen in deze kamer slapen.

Afbeelding
Marika heeft haar eigen kamertje.

Afbeelding
Net zoals Nefje, die de kamer meteen vol zette met, hoe kan het ook anders, pinguïns.

Afbeelding
Dieter kreeg ook een eigen kamer waar hij gelijk zijn nieuwe gitaar ging testen.

Afbeelding
Nefje werd nieuwsgierig door de mooie klanken en besloot op onderzoek uit te gaan.
“Deze kast komt me bekend voor van het simsen. Hoe ging dat ook alweer? Een boek pakken en…”

Afbeelding
“Yes, hij gaat open. En nog beter: de kast leidt naar Dieter!”

Afbeelding
Nefje: “Hey, ik stoor toch niet?”
Dieter: “Ow, nee hoor, zeker niet. Damn, wat zou ik graag thuis ook zo’n boekenkast willen hebben…”
Nefje: “Je weet dat ik ook niets liever wil, maar het is nu eenmaal niet anders. Waarom stopte je eigenlijk met gitaar spelen? Het klonk erg mooi”
Dieter: “Dankje. Het leek me niet zo sociaal om nog zo laat gitaar te spelen.”

Afbeelding
Nefje: “Dat is waar. Ik mis trouwens best wel het online schietgames spelen.”

Afbeelding
Dieter: “Ja, ik ook wel. Zullen we dat dan morgen eens doen?”
Nefje: “Goed idee! Maar ik ga nu weer terug naar mijn kamer. Ik ben doodop.”
Dieter: “Oke, lekker slapen en tot morgen.”
Nefje: “Trusten en tot morgen!”

Afbeelding
Marika was middenin de nacht wakker geworden omdat ze naar de wc moest.
“Wat zei Nefje ook weer over de badkamer? Owja, laat ik maar gelijk even een badeend reserveren nu ik hier toch ben.”

Marika zocht de mooiste badeend uit en maakte daarna aanstalten om weer terug naar haar bed te gaan.
Afbeelding
“Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Een monster!”

Afbeelding
Een seconde later bleek echter de gedaante achter het raam weg te zijn.
“Ik zal het mij vast verbeeld hebben. Het is ook al zo laat. Gauw maar slapen.”

Afbeelding
“Tsja, was het Marika’s verbeelding of toch niet? Daar komt u binnenkort achter.
Beste kijkers, we zijn alweer bij het einde van de eerste aflevering beland. Ik hoop dat u heeft genoten.”

Afbeelding
“Volgende aflevering zal een special gast onze deelnemers gaan verrassen. Denkt u te weten wie deze special gast zal zijn, sms dan uw antwoord door naar Pinguïn-5858!”

Afbeelding
“U maakt dan kans op een van deze pinguïntastische pinguïn shirts! Wie wilt er nou niet zo’n shirt? Deze exclusieve pinguïnshirts zijn niet te koop in de winkel en zijn alleen te winnen bij de pinguïn show, de beste sims reality-show die er is! Vergeet niet te stemmen!”

Afbeelding
“Nou kijkers, tot de volge… Hey, vis!”
*rent naar de vis*
De pinguïn show: Aflevering 2

Afbeelding
“Goedendag kijkers en welkom bij alweer de tweede aflevering van de Pinguïnshow.
De ‘special gast’ die in deze aflevering zal meespelen is vorige keer niet geraden. Dus helaas geen pinguïntastische t-shirts voor jullie!

Ik wil verder geen tijd meer verspillen dus laten we maar meteen naar onze sims gaan!”


De volgende ochtend…
Afbeelding
“Pom pom pom… ah, daar is een mooie parkeerplek!”

Afbeelding
“What the hell?!?”

Afbeelding
“Zo, hier staat hier mooi. Eens kijken wat er binnen te doen valt.”

Twix: Eindelijk eens iemand die wat doet aan die duivelse plantensproeiers! Met hem kan ik praten! Maar moest het nou zo drastisch?
De bloemetjes waarin ik mijn ochtend-, middag- en avond tukje doe zijn nu ook plat ;____;

Afbeelding
Nefje: “Hoi Jorri… huh.. Wouter? Zit ik rustig te chatten, rijd jij als een maniak tegen ons huis aan!
Het is nu wel duidelijk dat Dieter in ieder geval niet zijn autorijkunsten van die kant van de familie heeft.”
Wouter: “Hey, die sims auto’s werken gewoon niet goed. En… en… de kat leek er anders erg blij mee!”

Afbeelding
Nefje: “Ja, blij dat je hém niet hebt aangereden… Maar verder heb je wel gelijk, die goedkope auto deugt niet.”
Wouter: “Blij dat iemand het ook inziet. Waar is mijn lang verloren gewaande tweelingbroer eigenlijk?”
Nefje: “Een momentje.”

Afbeelding
*typt een chatbericht naar Dieter*
“Het gevaar is geland. Ik herhaal: alarm, alarm!”

Wouter: “Wat typ je daar?”
Nefje: “Niets (a)”
*typt verder*
“Vlucht nu het nog kan!”

Afbeelding
Dieter typt: “Is Wouter er?”
Nefje typt: “Ja, hij staat achter me”
Dieter typt: “Ik had al zo’n vermoeden bij die luide crash… Ik kom eraan.”

Afbeelding
Dieter: “Hey, broertje van me, leuk je eens te zien!”
Wouter: “Ja, eindelijk eens oog in oog met mijn lang verloren gewaande tweelingbroer!”
Dieter: “Je had alleen wel een wat mooiere auto kunnen kiezen voor je binnenkomst.
Alhoewel *kijkend naar buiten*, dat zou misschien weer zonde van de wagen geweest zijn.”

*er volgt een oninteressant gesprek over auto’s*
*zucht, mannen… nooit eens een leuk gesprek over vis, maar nee het moet altijd over die gevallen met 4 wielen gaan die niet eens vis vervoeren! Schandalig is het niet?*

Afbeelding
Wouter: “Stond dat aquarium er eerst ook al…?”
Dieter: “We zijn in de simswereld, niets is hier logisch. Ik ben het inmiddels al gewend.”

Afbeelding
Pinguïn: “De perfecte verstopplek. Wat was dat weer een geniale ingeving van me. Vanuit hier kan ik de deelnemers perfect in de gaten hebben zonder dat ze wat doorhebben!
Hé, een vis! Zo heerlijk, sappig… Nee! Nee, pinguïn, je moet je niet laten afleiden.
Later neem ik wel een visje, maar eerst een kijken wat die sims doen.”

Afbeelding
Wouter: “Ah oke, ik moet je trouwens nog iets vertellen. Ik heb twee sims gevonden die geknipt zijn voor jullie make-over wedstrijd.
Als je wil, dan kunnen ze straks langskomen.”
Dieter: “Dat klinkt goed, bel ze maar op.”
Wouter: “Komt voor elkaar.”

Afbeelding
Even later arriveerden Stefan (links) en Thomas (rechts).
Stefan: “Ik zou helemaal niet weten waarom ik een make-over zou moeten krijgen, maar mijn moeder vond het wel een goed idee.”
Thomas: “Ja, dat zei mijn moeder ook al. Op haar aandringen ben ik hier, maar ik ben eigenlijk al knap en stijlvol genoeg van mezelf.
Maar zo hebben jullie ook eens makkelijk werk omdat jullie amper iets hoeven te veranderen.”

Afbeelding
“Hoewel het - natuurlijk - niet nodig is, gaan we toch het een en ander aan jullie veranderen.”
Suzanne en Marika gingen voor kapster spelen terwijl de rest een outfit uitkoos voor de heren.

Mogway: “Kom op, Dieter, help me eens met wat leuks uitzoeken!”

Afbeelding
Thomas: “He, je blijft toch wel van mijn mooie afro af!”

Afbeelding
Suzanne: “Van dat haar moet zeker een flink stuk af en we zullen je ook contactlenzen geven.
Je zult zien dat je er straks een stuk vlotter uitziet!”

Afbeelding
De dames gingen aan de slag, terwijl de rest hoopte op een klein wonder. Hoewel… erger kan het niet meer worden, toch?

Afbeelding
Stefan en Thomas leken tot nu toe erg blij met het resultaat. Zullen zij ook hun nieuwe outfit waarderen?

Het eindresultaat mocht er zijn.

Team blond:
Afbeelding

Afbeelding
Mogway: De eerste ronde is zeker voor ons! Thomas ziet er stukken beter uit dan eerst.”

Team bruin:
Afbeelding

Afbeelding
Suzanne: “Nee hoor, Mogway, dat zie je helemaal verkeerd! Stefan is nu een lekker ding!”
Dieter: “Met míjn outfit! :O”
Nefje: “Ehr.. in dit verhaal heb je een andere outfit… en.. en.. en… Hé, kijk daar, een pinguïn!” *rent*
Dieter: “Leuk ;___; ”

Even later…
Afbeelding
Wouter komt net binnen lopen en vangt nog net de laatste paar woorden van het gesprek van Dieter en Nefje op.
“Niet vergeten heh? Vanmiddag jouw zombie, mijn zombie.” hoort hij Dieter nog net zeggen.

Afbeelding
“Hmm, jouw zombie, mijn zombie? Dat zal vast wel een nieuwe tv show zijn waar twee families voor een week wisselen van zombie.” denkt Wouter.
“Ik zou ze kunnen helpen en nu alvast alles regelen als verrassing, dat zullen ze vast leuk vinden!” denkt Wouter verder waarna hij vertrekt naar de studio van ‘Jouw zombie, mijn zombie’.


Ondertussen…
Afbeelding
“Er gaat niets boven rustig een boek lezen.”

Afbeelding
“Wat is dat nou? Ow, hoi Twix. Ga maar lekker spelen.”
*leest verder maar merkt dat Twix blijft zitten*
*zuchtend staat Rosana op waarna ze naar een andere kamer loopt*

Afbeelding
“Dan maar tv kijken. Hier heb ik vast geen last van nieuwsgierige kattenoogjes.”

Afbeelding
“… jij weer? Wat wil je toch van me?”
*loopt naar boven*

Afbeelding
“Eindelijk rust. Hier zal niemand mij lastig vallen, heerlijk!”

*hoort het zachte geluid van tippelende pootjes gevolgd door de harde knal van iets hards dat de trap opgetrokken wordt*
Afbeelding
“Wat zullen we nu krijgen? Dat meen je toch niet?!?”

Afbeelding
“Ik geloof dat ie mij wat wilt vertellen…”
Twix: “Mauw”
“Oke, oke, ik geef je wel wat te eten.”
Twix: Het werkt altijd, heheh.

Wouter is ondertussen teruggekeerd van de studio.
Afbeelding
Wouter: “Zo, jij blijft nog even hier staan, zodat we ze echt kunnen verrassen. Ik ben zo terug. Maar eerst bevestig ik deze rode strik nog even.”

Afbeelding
Wouter: “Hoi Dieter, wat ben je aan het doen?”
Dieter: “Hey Wouter! Ik speel samen met Nefje ‘Jouw zombie, mijn zombie’. Echt vet spel joh!”
Wouter: “Ehrr… een game?”
Dieter: “Ja, een online schietgame waarin je zombies moet doodschieten, dat zie je toch? Wat dacht jij dan?”

Afbeelding
Wouter: “Ow, niets hoor…”


Wouter twijfelt eerst een tijdje wat hij nou moest doen. Uiteindelijk besloot hij iedereen te vragen om naar beneden te komen. De zombie kon immers niet meer terug…
Afbeelding
“… Nou, dit is hem dan.” zei Wouter na een korte uitleg te hebben gegeven over het misverstand.
“Ik heb zelfs een rode strik om hem heen gedaan!” voegde hij er nog snel aan toe.

Marika: "Al draagt een zombie een rode strik, het is en blijft een lelijk ding.”
Wouter: "Ja, zeg. Ik dacht dat jullie zombies leuk vonden."
Nefje: "Ja, om dood te schieten, niet om in huis te hebben."
Mogway: “Mensen, doe eens rustig, kunnen we dit gesprek beter niet verder buiten vervolgen?
Het is niet bepaald aardig om zo te praten waar hij bijstaat.”

Afbeelding
Wouter: “Oke, prima vergaderplek bij de euh… koeplant?”
Mogway: “Ja, die heb ik hierheen gebracht. Hij was zo zielig zonder baasje en wat moet je nou zonder een koeplant?”
Suzanne: “We hebben het later wel over de koeplant, maar eerst de zombie. Ik denk niet dat we hem te snel moeten veroordelen. We kunnen het toch op z’n minst proberen?"

Afbeelding
Mogway: "Ja, bedenk je eens de mogelijkheden van een zombie butler…"


Afbeelding
Nefje: "Maar wacht eens even. Voor dat tv programma moet je eerst een zombie hebben.
Waar heb je die vandaan gehaald Wouter? Toch niet met behulp van de koeplant?"

Afbeelding
Wouter: “Ow, nee. Ik kwam de zombie lamamascotte tegen toen ik eens een kijkje ging nemen in jullie kelder. Ik herkende ‘m meteen als de zombie van een simsverhaal van Nefje en dacht dat hij daar was voor de ruil. Dus ik heb hem meegenomen en vervolgens omgeruild voor deze andere zombie.”

Afbeelding
Marika: “Zien jullie wel; ik ben niet gek! Dat ene monster voor mijn slaapkamerraam was dus die zombie!”

Afbeelding
Mogway: “Nu je het zegt, tijdens het winkelen zag ik ‘m ook al. Gheheh, ik dacht dat het een halloweenkostuum was van een verkleed kind. Tsja, ik kijk daar niet meer zo van op. Ik ben zelf immers al vampier geweest en daarnaast heb ik al de ergste schok van mijn leven meegemaakt: het hebben van kinderen en zelfs kleinkinderen in de sims!”

Afbeelding
Rosana: “Waarom zou de zombie lamamascotte ons eigenlijk half lopen stalken?”
Wouter: "Zou hij heel misschien boos zijn omdat je hem anderhalf jaar geen aandacht hebt gegeven?"
Nefje: " (noa) misschien. Ahja, wel jammer, ik had gehoopt dat de zombie van de koeplant kwam. Was wel grappig geweest."

Afbeelding
Wouter: "Zit je er dan helemaal niet mee?"
Nefje: "Nee joh, ik heb Dieter om me te beschermen"
Wouter: “Awww.”
Nefje: "Je zou toch eens een ander beroep moeten gaan kiezen ipv functioneren als een bandje dat reacties van een zogenaamd publiek bevat."
Dieter: "en het is nog een behoorlijk slecht en irritant bandje ook!"
Wouter: "Hé, ik doe ook maar mijn werk.”
Dieter: "Ja, en als je daarmee doorgaat, dan maken we van jou nog eens een zombie.”
Nefje: "Koeplant, grijp hem!"

Afbeelding

Afbeelding
Dieter: "Waar gaat hij nou doen?"
Rosana: "Ik denk dat hij is weggevlucht door jullie dreigement.”
Nefje: "Het was maar een grapje… Achja, we zullen waarschijnlijk nooit elkaars humor begrijpen."

Afbeelding
“Goedendag kijkers! Dankzij pinguïns speciale spionage technieken kon er goed toezicht worden gehouden of de deelnemers wel bezig waren met de eerste opdracht.
De eerste opdracht hebben ze dan ook volbracht.”

Afbeelding
“Maar wie heeft het volgens U het beste gedaan? Is dat team blond of team bruin? Sms uw keuze door naar Pinguïn-5858!”

Afbeelding
“Ditmaal maakt u helaas geen kans op pinguïntastische t-shirts, maar u kunt wel deze geweldige spidercat pyjama’s winnen!

Ik heb nu mijn visje dubbel en dwars verdiend, dus daar ga ik nu meteen van genieten.
Dat betekent dat deze aflevering nu voorbij is, maar wees niet getreurd, in de volgende aflevering van de pinguïnshow kunt u weer gaan genieten van de avonturen van onze deelnemers!”