Hier kan je al je Sims Verhalen delen met andere fans.
In 2008 ben ik dit verhaal gestart in De Sims 2. Het leek me leuk om dit weer opnieuw te plaatsen. Het is voornamelijk nostalgie voor mezelf, het verhaal is nooit afgemaakt en dat ben ik ook niet meer van plan om te doen. Verder zijn er misschien nog wel mensen die dit verhaal ook (nog) eens willen lezen, dus hier is het dan. :mrgreen:

Afbeelding

Bij dit verhaal zit ook een introductiefilmpje die je hieronder kan bekijken.

Advertentie

Het begin

Soms vraag ik me af of ik te veel op dms2c zit… Daar weet ik nu het antwoord op. Op een regenachtige dag(hoe kan het ook anders; dit is Nederland…) gebeurde er iets vreemds terwijl ik achter de pc zat. Ik zou zweren dat ik de pc werd ingezogen! Toen ik mijn ogen opendeed, zag ik dat ik ergens anders was… Het kwam me zo bekend voor, maar ik kon niet zo snel bedenken wat het nu was. Toen ik naar de overkant van de weg wilde lopen, maar niet meer verder kon, besefte ik wat er aan de hand was. Ik was nu een sim en dat was het einde van de kavel! Ik merkte al snel dat ik gelukkig niet de enige was. Een aantal leden van dms2c moesten dit noodlot delen, namelijk Dieter, Mogway, Nimi, Odie en Suzanne.
Ik voel me nog steeds een beetje raar, maar ik zou er maar aan moeten wennen. We kunnen niets anders doen dan accepteren dat we nu sims zijn en er het beste van proberen te maken. Deze bijzondere ervaring wil ik graag met jullie delen, dus de komende tijd zal ik jullie melden hoe het ons allen vergaat. Zullen we slagen in ons leven als Sim of gaan we er compleet aan onderdoor?

Afbeelding
Dit is onze verblijfplaats. Het is werkelijk een prachtig huisje en van alle gemakken voorzien.

Afbeelding
Daar staan we dan. In de woonkamer staat iedereen zich wat af te vragen wat ze hier nu eigenlijk doen. Tsja, als we daar het antwoord op wisten, dan waren we hier niet…

Afbeelding
De eerste dag hier regende het gelijk. Blijkbaar weten ze dat we uit Nederland komen. Ik kreeg vervolgens de onweerstaanbare drang om naar buiten te kijken. Mogway stond ondertussen naar me te kijken of ik gek was.
“Ik kan er niks aandoen, dit doe ik normaal niet hoor. Ik kan er ook niks aandoen dat ik als Sim een bug vertoon!”
*fijn, iedereen denkt dat ik gek ben…*

Afbeelding
Nefje : “Aha, betrapt! Zie je nou wel dat ik er niks aan kon doen! Jij hebt dezelfde drang.”

Afbeelding
Mogway : “Ok, ik geef het toe. Nooit gedacht dat uitgerekend ik nu doe wat me altijd zo irriteerde bij mijn eigen sims.”

Afbeelding
Dit waren de eerste woorden die in de ruimte vielen. Suzanne probeerde de stilte te doorbreken. Maar of dat nou zo geslaagd was? Dieter leek niet echt te wachten op de omhelzing van Suzanne…

Afbeelding
Even later wilde Odie Suzanne omhelzen. Ook dit werd niet echt gewaardeerd. Hmm… het leek wel of iedereen last had van een bug die zorgt dat ze iedereen willen omhelzen die ze zien…

Afbeelding
Nadat de eerste pogingen tot contact niet zo geslaagd waren, besloten we om met z’n allen onwennig naar elkaar te staren.

Afbeelding
Dieter wilde het goedmaken met Suzanne. Maar in zijn poging daartoe, wurgde hij me bijna! :gosh: Lompe sim versie ook. <.<

Afbeelding
“Ik vraag me af wanneer ik ook last krijg van die rare omhels-drang…” Ik had de woorden nog niet uitgesproken, of ik kreeg een knuffel van Mogway. Waar dat opeens vandaan kwam, geen idee. Tsja, het zal ws wel liggen aan het feit dat het voor ons allemaal wennen is om nu een sim te zijn.

Afbeelding
Hierna probeerde Nimi een gesprek met mij aan te knopen… Tevergeefs…

Afbeelding
Snel vluchtte ik weg naar Dieter. Hem kende ik tenminste een beetje. Als sim zal hij waarschijnlijk niet veel anders zijn. Althans, dat mag ik hopen. De anderen kwamen ondertussen ook wat los en begonnen gezellig met elkaar te praten.

Afbeelding
Hierna was het tijd voor een kussengevecht. Suzanne leek het niet zo leuk te vinden en staarde ons aan of we een stel mongolen waren. Hmm… Misschien klopt dat enigszins. Als Sims waren we er niet veel op vooruit gegaan. xD


Tot zover mijn eerste berichtgeving over ons verblijf. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van wat er allemaal nog gaat gebeuren, maar dat komt later. Blijf zeker ons verhaal volgen, want ik voel dat de toekomst nog veel voor ons in petto heeft.
Deel 2

Afbeelding
Ondertussen knoopte ik een gesprek aan met Mogway. Alleen leek zij niet geïnteresseerd in sport… Wat was dat nou?!? :O Ik die over sport praat en Mogway die het niet leuk vindt? De simwereld lijkt wel de omgekeerde wereld…

Afbeelding
Dieter ging wat schilderen. Zijn droom is om rockgod te worden. Om dat te verwezenlijken, moet hij eerst zijn creativiteit wat verbeteren en een schildersezel was daar een goede manier voor.

Afbeelding
Voor het huis stonden wat buurtbewoners om ons welkom te heten.

Afbeelding
Hé, die sim kwam me bekend voor! Hij was nog steeds wat verbrand en zat onder de piercings… maar dat was mijn eigen sim!

Afbeelding
Ik stond meteen op om hem te begroeten.

Afbeelding
Alleen leek hij iets te enthousiast om me te zien…

Afbeelding
Zo snel intiem contact met mijn eigen sim hoefde ik nou ook weer niet…

Afbeelding
Mogway kwam intussen ook naar buiten om mijn andere sim te begroeten. Intussen zat ik tegen mijn sim enthousiast over sport te praten. Mogway stond achter me te genieten van het feit hoe ik sport ineens zo waardeerde als Sim… Maarja, ik kon haar er nog altijd aan herinneren dat zij sport nu haat. :sweet:

Afbeelding
Ik ging ondertussen weer naar binnen, terwijl Mogway buiten een balletje bleef overgooien met mijn andere sim.

Afbeelding
Hé, wat moet dat daar bij onze tuinkabouter?!?

Afbeelding
OMG, die robot gaat er met onze tuinkabouter vandoor! :O Doe wat, Dieter! Maar Dieter was helaas te verdiept in zijn kunstwerk om de diefstal op te vallen…

Afbeelding
Nimi en Dieter waren ondertussen in een erg interessant gesprek geraakt. We zullen ze verder maar niet storen. Het ziet er namelijk heel erg *ahum* normaal uit…

Afbeelding
Ik had ondertussen wel trek gekregen, dus ik had een lekker broodje voor mezelf gesmeerd. Het rook alleen wat… aangebrand. :S Of wacht, nee, dat was rook en het kwam uit de keuken!

Afbeelding
Het fornuis stond in brand!

Afbeelding
Mogway kwam als eerste naar het vuur toe gerend om hysterisch voor het vuur te springen. Ze maakte zo’n lawaai, dat ik besloot ook maar even een kijkje te nemen.

Afbeelding
Toen de brandweer het vuur had geblust, stortte Mogway in elkaar. Blijkbaar hield ze niet zo van vuurtjes… “Moet dat nou? We zijn hier pas 3 uur” dacht ik bij mezelf, waarna ik weer terug naar mijn broodje wilde.

Afbeelding
Nou wordt die mooi… Zo zie je maar weer: nooit bezorgd zijn naar je medesim. In die tussentijd dat ik bij Mogway keek, at mijn Sim MIJN broodje op. :@ %^^$^%#$%$^^$ Als ik hier ooit nog uitkom, mag die sim wel oppassen. Zal ik hem eens laten verhongeren…

Afbeelding
Ondertussen was er een therapeut gekomen om naar Mogway te kijken.

Afbeelding
Tot overmaat van ramp stonden die lui in de weg om mijn nieuwe broodje te smeren. Tsk, wat denken ze wel niet… niet rekening houden met anderen… en vooral mij.

Afbeelding
Een seconde later ging de telefoon. Aangezien ik toch niet mijn eten kon bereiden op dit moment, besloot ik eens de telefoon op te nemen. Aan de andere kant klonk de stem van een jonge man genaamd Jim. Hij vroeg me mee uit. Hij klonk best rijk. :sweet: Dus ik dacht bij mezelf “Waarom niet?” en stemde in.

Afbeelding
Mijn Sim was ondertussen Mogway het zeemanslied aan het leren.

Afbeelding
Ze had het al erg snel aardig onder de knie.

Afbeelding
Het was intussen alweer donker geworden en voordat ik vertrok op weg naar Jim, danste ik nog even met Dieter.

Afbeelding
Even later stond de taxi voor de deur en stapte ik in.

Afbeelding
Toen ik aankwam bij de bowlingbaan, merkte ik dat Jim nog meer Sims had uitgenodigd. Ach ja, hoe meer sims, des te meer vreugde, toch?

Afbeelding
Als eerste besloot ik te gaan snookeren. Misschien kon ik dat wel heel erg goed als sim zijnde. :P

Afbeelding
Na een tijdje hield ik het voor gezien en vroeg Jim me te dans.

Afbeelding
Ik vond het erg gezellig, maar ik voelde me niet als te prettig.

Afbeelding
Zeker niet toen er een weerwolfsim voorbij liep… Het was inmiddels al laat geworden en ik was doodop. Vermoeid nam ik afscheid van de anderen. Jim was deze avond een echte vriend voor mij geworden.

Afbeelding
Toen ik terug kwam, dook ik gelijk mijn bed in. De anderen waren nog totaal niet moe. Ik was even vergeten dat de tijd stil stond op de kavel als iemand die verliet… Moe, maar tevreden viel ik in slaap.

Afbeelding
Ik had nog een cadeautje voor Mogway achtergelaten in de tuin. Ze zag er vanmiddag erg belabberd uit. En aangezien ze graag kennis opdoet, leek me een telescoop wel wat voor haar. Mogway leek er erg blij mee te zijn.

Afbeelding
Mijn Sim leerde ondertussen de nog wakkere Sims de kunst van het dijenkletsen.

Afbeelding

Afbeelding
Het werd een gezellig boel en ze dansten de hele avond lang totdat ze moe waren en naar bed gingen.

Afbeelding
Het was nu volkomen stil in het huis. Hooguit wat gesnurk uit bepaalde slaapkamers… Alleen Dieter was nog op. Wat was hij van plan? In het diepst van de nacht liep hij naar buiten…

Afbeelding
De blik op zijn gezicht betekende niet veel goeds…



Wat doet Dieter nog zo laat op? Waarom verlaat hij de kavel midden in de nacht?
De antwoorden hierop kom je in het volgende deel te weten.
Deel 3


Afbeelding
Nee, Dieter is geen seriemoordenaar. In het diepst van de nacht ging hij erop uit om de tuinkabouter terug te jatten. Goed werk, Dieter.

Afbeelding
De volgende dag was vrij rustig. Iedereen ging zijn eigen gangetje. Dieter was helaas verkouden geworden door het winterweer. En ik zou mijzelf niet zijn als ik niet werd aangestoken… Odie werd vervolgens door mij aangestoken, waardoor het halve huis noodlottig binnen moest uitzieken.

Afbeelding
Dieter had ondertussen een mooi schilderij geschilderd. We besloten om ‘m aan de muur te hangen.

Afbeelding
Ik nodigde mijn sim, Gerald, uit om de verveling te verdrijven. Bijna iedereen was naar werk en ik zat ziek thuis. Gelukkig maar dat Gerald zelden ziek werd. We dansten samen wat af. Of tsja… iets wat ‘dansen’ moest voorstellen in ieder geval…

Afbeelding
Suzanne ging intussen de tuin omspitten op zoek naar een schat, maar helaas kon ze weinig vinden.

Afbeelding
Ik en Suzanne wilde graag een werkbank hebben om boeketten op te maken. Gelukkig hadden we nog wat geld ervoor over.

Afbeelding
Ik ging ‘m gelijk uitproberen.

Afbeelding
En het eerste resultaat mocht er zijn.

Afbeelding
Buiten ging het er ondertussen ruig aan toe.

Afbeelding
Arm poesje. :(

Afbeelding
Nimi had wat meer geluk met het opgraven en vond dit antieke beeld. Helaas konden we het niet houden, aangezien we het geld dat dit beeld kon opleveren op het moment hard nodig hadden.

Afbeelding
Helaas kon er daarna niets meer opgegraven worden, aangezien de kavel helemaal was ondergesneeuwd… Over een strenge winter gesproken zeg…

Afbeelding
In het midden van de nacht kregen we bezoek van een harige, sneeuwhappende viervoeter.

Afbeelding
“Is dat wel zo verstandig?” probeerde Mogway Suzanne nog tegen te houden. Suzanne was echter niet tegen te houden: “Ah joh, dit hondje is lief. Wat kan er nou gebeuren?”
Gelukkig(?) verdween de wolf niet veel later, voordat er dingen konden gebeuren…

Afbeelding
Het was alweer licht geworden, maar het was nog steeds koud. Sommige in huis kregen last van een winterdipje. Mogway en Nimi probeerde de sfeer erin te houden door gezellig samen liederen te zingen.

Afbeelding
Mijn winterdip was compleet voorbij na het zien van dit kleine rakkertje. Hyper haastte ik me naar buiten, gevolgd door blikken van bepaalde Sims die me zuchtend nakeken.

Afbeelding
Pinguïn. :wub:

Afbeelding
Wat is ie toch lief. :wub: Dit is nog beter dan 6 pinguïns! Nooit gedacht dat ik als Sim mijn lieve pinguïn zou kunnen vertroetelen. Zitten er toch nog goede kanten aan dat Sim-zijn. :”)

Afbeelding
Hmm… wat is erger… en pinguïn obsessie of denken dat je een duikboot of iets dergelijks bent?

Afbeelding
De volgende dag kwam Nimi nogal sip uit werk. Ze was ontslagen en dat gelijk de eerste dag van haar nieuwe baan!

Afbeelding
Ze was er nogal kapot van, dus ik besloot haar op te vrolijken.

Afbeelding
“Een baan in de rechten paste toch al niet bij je. Dus trek het je niet als te veel aan en wacht totdat er een baan in het onderwijs vrij komt. Geloof me, jij bent beter af zonder hen.
Laten we van deze middag een gezellige meidendag maken. Ik zag in een magazine zulke leuke schoenen! Kom, laten we wat gaan shoppen!”

Afbeelding
Een gezellige meiden-shop-middag sprak Nimi wel aan. De jongens kwamen ondertussen terug uit werk. Ze hadden beiden promotie gemaakt en op het moment dezelfde baan. Odie had ook nog een collega meegenomen van werk.
Dat kwam goed uit voor onze shopmiddag, dan konden we dat verdiende geld mooi gaan verbrassen. >:D Wat is er nou fijner dan geld uitgeven wat niet van jou is?

Afbeelding
Nimi leefde helemaal op in de winkel. Ze koos voor iedereen wat uit. Eerst wilde ze een wit overhemd aanschaffen voor Dieter, maar ik zei dat ze hem dat niet kon aandoen. In een ander rek zag ik wat zwarts hangen, dat zal hij vast wel leuk vinden.

Afbeelding
Niet veel later waren we klaar met shoppen en gingen weer op weg naar huis.

Afbeelding
Eenmaal thuis trok Nimi gelijk haar nieuwe outfit aan.

Afbeelding
“Kom, laat me je haar doen.” zei ik. Nimi leek erg tevreden met haar nieuwe kapsel.

Afbeelding
Ook ik deed mijn nieuwe kleren aan en nam gelijk een nieuw kapsel erbij. Hmm… golvend haar… eens wat anders dan steil!

Afbeelding
Dieter schrok een beetje toen ik beneden kwam. “Rustig maar, ik ben het. En nu ben jij aan de beurt. :sweet: ”

Afbeelding
Een stuk beter vond ikzelf, en Dieter leek ook wel blij om van zijn overhemd(wat hem ook best leuk stond) af te zijn. Daarnaast droeg hij nu contactlenzen in plaats van een bril. Als Sim lukte contactlenzen wel. ^-^

Afbeelding

Afbeelding
Odie en Suzanne kregen ook een nieuwe look. Alleen Mogway was nu nog aan de beurt, maar die was nog aan het werk.

Afbeelding
Een ietwat chagrijnige Mogway stapte die avond uit de auto. “OMG, Mogway, wát heb jij aan xD? Watvoor werk deed je nou ook weer? xD” riep ik uit. “Als je nu niet heel snel die camera uit mijn buurt houdt… dan sta ik niet voor de gevolgen in.” kreeg ik als antwoord terug. “De camera is al weg hoor, kom maar naar binnen, we hebben nieuwe kleding vandaag gekocht.”

Afbeelding

Afbeelding
Hmm… altijd al geweten dat Mogway van jurken houdt. :sweet:

Afbeelding
De volgende dag kwam Jim langs. Hij leek mij overduidelijk te zien zitten…

Afbeelding
Maar eerst weten of ie een beetje poen heeft… Hmm… zijn antwoord klonk mooi genoeg, vooruit met de geit! :sweet:

Afbeelding

Afbeelding
Hij was een beetje zelfingenomen… maar ja, dat moest ik dan maar voor lief nemen.

Afbeelding
Dit had ik nou altijd al willen doen als Sim. :sweet:

Afbeelding
Ik besloot er wat vaart achter te zetten. De anderen leken ondertussen niet door te hebben wat wij in deze kleine ruimte deden.

Afbeelding
Zou ze ook niet het bubbelbad zijn opgevallen die ik samen met de romantiek heren in de tuin had gesleept?

Afbeelding
Eens dat bubbelbad uittesten. :sweet: Jim ging er gelijk naakt in… Hmm… dat was misschien iets té spontaan…

Afbeelding
Maar dat mocht de pret niet drukken. Wat zeg je? Paarse icoontjes die zweven boven ons hoofd? Heb je vast verkeerd gezien, ik weet van niks hoor. (a)

Afbeelding
Nadat ik afscheid had genomen van Jim, kwam ik een andere sim tegen van mezelf, Pietje. Ik moet echt nodig nog eens die naam veranderen. >.< Als ik daar tenminste ooit nog de kans voor krijg… Wel jammer dat hij al was getrouwd. Ach ja, misschien nog als scharreltje voor andere huisgenoten?

Afbeelding
Even later kwam Jim een bos rozen voor mij brengen. Wat een schat toch.
Het was alweer lente geworden, maar de sneeuw lag er nog… Hopelijk werd het snel wat warmer! Iedereen had in ieder geval al de lentekriebels.

Afbeelding
Nimi leek Pietje wel te zien zitten.

Afbeelding
Het leek allemaal goed te verlopen…

Afbeelding
Totdat ze naar binnengingen om te eten. Pietje was helemaal uitgeput in de pannenkoeken met stroop gevallen. Tsja, daar heb je weinig aan. Helaas voor Nimi, was hij de komende uren ook niet meer wakker te krijgen.

Afbeelding
Mogway kwam weer uit werk en had wederom promotie gemaakt. OMG, die outfits worden met de promotie beter. _O- Ze had mijn sim meegenomen uit werk. Das waar ook, hij had ook een baan in de carrière avonturier.

Afbeelding
Aangezien Mogway dreigde me om te leggen als ik nog meer foto’s van haar in werkoutfit zou maken, gaan we even verder kijken bij Odie. Hij leek een andere sim van mij tegen te zijn gekomen.

Afbeelding

Afbeelding
Ook bij Odie waren de lentekriebels toegeslagen.

Afbeelding
Nimi had intussen eindelijk haar droombaan gevonden in de carrière onderwijs. Ze hoopte ooit op een dag minister van onderwijs te worden.

Afbeelding
Helaas voor Odie vertrok mijn Sim alweer snel en liet daarbij hem met lege handen achter. Ach ja Odie, morgen weer een dag!

Afbeelding
Suzanne werd intussen erg goed in boeketten maken. Nog even en ze had een gouden badge te pakken!


En dat was het weer voor dit deel. Het volgende deel belooft weer vele dingen, waarin onder andere wordt ingegaan op het liefdesleven van onze Sims. Zullen ze slagen in de liefde of eindigen hun verlangens in een complete ramp? Je ziet het in het volgende deel.
Deel 4

Afbeelding
Odie en Dieter stonden opeens midden in de nacht naast hun bed, maar hun bed leek nog beslapen…

Afbeelding

Afbeelding
Ze waren niet de enige, de rest stond ook in pyjama naast hun bed. Wat zal er aan de hand zijn? Ik voelde me wat raar… opeens was ik niet meer moe enzo… Er leek iets veranderd te zijn… maar wat?

Afbeelding
Nimi en Odie gingen nu ze klaarwakker waren maar beneden wat dansen. En Mogway vond het wel amusant om het te bekijken.

Afbeelding
Dieter kwam ondertussen mij knuffelen. Blijkblaar had nog steeds iedereen last van die knuffel-bug.

Afbeelding
Ik kende een nieuw cool dansje, die ik gelijk aan Dieter moest showen.

Afbeelding
“Kijk eens wat ik kan!”

Afbeelding
”Kan ik ook hoor!”

Afbeelding
“Je doet het nog charmanter dan ikzelf” lachte ik.

Afbeelding
Terwijl Mogway intussen genoot van een heerlijk warm bad, gluurde een insluip… euhm… ik bedoel, stond Odie naast het bad. Hierna vertrok de fotograaf wijselijk. Wij willen hier verder niets van weten.

Afbeelding
De volgende ochtend bij het ontbijt leek Dieter wel erg verdiept in Suzanne, tot ongenoegen bij mij. Of het moest het gebrek aan slaap geweest zijn…

Afbeelding
Na het ontbijt haastte iedereen zich om nog op tijd op werk te komen. Doordat ze de hele avond waren op gebleven, waren ze de tijd wat vergeten.

Afbeelding
Bijna iedereen was naar werk, behalve Mogway. Ik had geen werk, dus besloot maar wat te schilderen. “Dit wordt absoluut een meesterwerk. Maar ik houd het nog even geheim wat het wordt.”
“Iedereen weet dat je Adam Gontier aan het schilderen bent..” klonk Mogway uit de keuken.
“Maar, maar..” hmm… blijkbaar was ik nogal voorspelbaar. :P

Afbeelding
Toen ik aan het schilderen was, zag ik dat de tuin wel wat onderhoud kon gebruiken… “Mogway? :c:” “Ja dag, niet op mijn vrije dag! Dat ga je zelf maar lekker doen.” Hmm… het was te proberen.

Afbeelding
Wat me ook opviel was dat er een enge man onze tuin inliep.

Afbeelding
Een insluiper die zich achter de bosjes verstopt om me mee te sleuren! :O “Help, help, Dieter, een enge insluiper wilt me pakken! :( “ Owja, das waar, Dieter was werken. Waarom had ik nou weer niet die zelfverdedigingcursus gevolgd?

Afbeelding
De ‘insluiper’ liet een cadeau achter… Hmm… misschien was het toch geen insluiper, maar een terrorist en leverde hij nu een bom af.

Afbeelding
Het pakje tikte niet. “Cadeau, cadeau, cadeau, en helemaal alleen voor mij!” riep ik alvorens het uit te pakken.

Afbeelding
Er zat een vette pc in. Hmm, niet gek voor een insluiper.

Afbeelding
Hierna ging ik maar in de tuin werken, aangezien niemand anders dat van plan leek te zijn.

Afbeelding
Nadat het werk gedaan was, ging ik even in het zonnetje liggen. Dat had ik wel verdiend. De winter was intussen voorbij en het was nu mooi lenteweer.

Afbeelding
Suzanne was intussen super goed geworden in bloemen schikken en had zelfs een gouden onderscheiding ervoor ontvangen. Puik werk meid!

Afbeelding
Dieter kwam het eerst uit werk. Helaas geen promotie, maar mooi wel tijd om gezellig met mij te eten. Ik had een speciale maaltijd van Gerald gekregen, waardoor we zouden genezen van onze ziektes. Het hielp erg goed, en het hele huis was gelijk weer genezen.

Afbeelding
Odie kwam terug uit werk met niet zo mooi nieuws: hij was ontslagen omdat hij zich de woede van vele ouders op de hals hield toen hun kinderen een verkeerd nummer speelden…

Afbeelding
“Kom op Odie, we hebben een nieuwe pc met sims 3” probeerde ik. *snik snotter* “Mijn droom is in duigen!” jammerde Odie verder.

Afbeelding
“Wat? Sims3? :O” En opeens zat Odie kwijlend uren lang te spelen en vergat hij zijn ontslag al gauw… Hij leek wel een bepaald enthousiasme te hebben voor spelletjes, wat ik met hem deelde.

Afbeelding
Nimi was intussen ook al terug van werk en had promotie gemaakt. En blijkbaar zag ze Dieter niet zo zitten… Mooi zo! … euhm, ik bedoel: wat jammer voor Dieter. :whistle:

Afbeelding
Het was alweer avond geworden en Odie speelde nog steeds sims3… “odie, kom nou slapen.”
“Nee, ik moet spelen” klonk het terug. “nog héél even”

Afbeelding
Soms onderbrak Odie zijn spel voor de telefoon. Allemaal gare mensen die belden over tijdschriften en andere zaken. “Hebben die nou echt niets beters te doen?” dacht Odie, waarna hij weer verder ging spelen.

Afbeelding
Opeens kwam er een vrouw onuitgenodigd binnen. Vlak erna hoorde we Suzanne juichen. “Yes, ik ben uitgenodigd voor de kunstclub!” Wat ze precies bedoelden wisten we niet… dus we gingen maar weer verder slapen.

Afbeelding
De volgende dag bleek Suzanne erg enthousiast te zijn voor klussen en begon ze gelijk alle kapotte dingen in huis te repareren. Nou, liever jij dan ik meid. Ook Nimi vond het klussen erg leuk. Des te beter, dan hoefde ik dat tenminste niet te doen.

Afbeelding
Odie leek helemaal over zijn ontslag heen toen zijn vriendin langskwam. Hij begroette haar nogal spontaan…

Afbeelding
En zij leek Odie’s aanpak wel te waarderen.

Afbeelding
De vonken sprongen er vanaf. En alsof dat nog niet mooi genoeg was, vond Odie ook nog eens een nieuwe baan. Helaas niet in de muziek, maar als danser. Ach, het was tenminste iets.


Langzaam maar zeker werd duidelijk dat iedereen een voorliefde voor iets had. Voor Odie en mijzelf was dat spelletjes en voor Mogway was dat, hoe kan het ook anders, sport. Ze stond er dan ook op dat wel een voetbalgoal zouden kopen voor in de tuin.
“Plek zat” zei Mogway.
“Geen plaats (a) , toch Dieter?” antwoordde ik.
"Inderdaad, de tuin is vééls te klein!"
"Ja, we kunnen beter een tafel om kip te spelen kopen, dat past wel" voegde Odie er aan toe.
"Grumble" “Stelletje samenzweerders hier…”

Afbeelding
Uiteindelijk kwam er dus een spelletjestafel. “Zullen we kip spelen” vroeg ik. “Volgens mij kennen ze hier geen kip” zei Odie.

Afbeelding
Dus gingen we maar een lama spel spelen. “Schiet nou op Odie”.
“Ssst, dit spel vereist uiterste concentratie”

Afbeelding
“Laat maar eens zien hoe goed jij bent” zei Odie terug.
“Euhm… rustig… rustig…”

Afbeelding
Dieter vergezelde ons ondertussen. En nog beter: ik won! Mwhuahah, take that boys!

Afbeelding
Nimi kwam intussen uit werk en riep naar boven dat ze een nieuwe collega had meegenomen. “Nimi, wat is dit??” riep ik uit. “Mijn nieuwe collega, hij is zeer vriendelijk, sociaal, beleefd en…” “harig?” vulde ik aan. “euhm, ja ^^, sorry had jullie misschien moeten waarschuwen”.
Volgende keer dat Nimi weer een collega meeneemt, schuil ik in onze roze bunker met oranje stippen.

Afbeelding
Ik vluchtte maar snel weg naar beneden, naar mijn geweldige Adam. Ik vorderde al erg goed.

Afbeelding
Er kwam zelfs een vrouw mijn werk bewonderen.

Afbeelding
“Hoi, kom je ook Adam vereren?”
“Nee, ik kom je uitnodigen voor de kunstclub”
“Ow, ook goed.”

Afbeelding
Het was alweer donker geworden en Nimi had Pietje uitgenodigd.

Afbeelding
Dit keer had Pietje alle aandacht voor Nimi.

Afbeelding
Maar ik had meer aandacht voor Adam, die inmiddels af was.

Afbeelding
Die verdiend een mooi plekje boven mijn bed. Zo, wat hing hij daar toch prachtig. :wub:


En dat was het weer voor dit deel. Het volgende deel heeft weer veel in petto. Wat allemaal precies? Dat lees je dan.
Deel 5


Afbeelding
De volgende dag stond er een sim voor ons huis. Hij kwam me op de een of andere manier zeer bekend voor…

Afbeelding
En toen wist ik het weer, dat was DeKDeS!
“Hé dekbed!” riep ik.
Er kwam een zucht van de andere kant en vervolgens de vraag waar Mogway was. Ik antwoordde op mijn beurt dat ze nog op werk zat en hij het beste even binnen kon komen om op haar te wachten.

Afbeelding
Maar vlak erna sloop een tiener naast ons om vervolgens onze krant te pikken. Zelfs het synchroon schreeuwen van ons beiden schrok hem niet af. Weg krant. :(

Afbeelding
Even later kwam Mogway thuis. En net toen ik dacht dat die werkoutfits van haar niet erger konden worden, kwam ze met dit aan thuis. _O- *krijgt stoel richting hoofd geslingerd* Owja, vergeten, ik zou geen commentaar meer leveren daarop. Harde en pijnlijke les. Maak dan ook nooit zulke opmerkingen als er stoelen binnen een straal van 3 km zijn…

Afbeelding
Dekdes leek erg blij om Mogway te zien. En volgens mij had hij ook wat andere plannen… :P

Afbeelding

Afbeelding
Hé, ik sta hier ook nog! :O Get a r…

Afbeelding
Ik kon mijn zin niet eens afmaken of ik moest mijn handen voor mijn ogen slaan. “Aah, geruseks! Mijn ogen, mijn ogen!”

Afbeelding
Boven werd er gelijk maar een kamer ingericht voor hen tweetjes. Kunnen ze lekker hen gang gaan. :P

Afbeelding
Die hadden waarschijnlijk nog veel te bespreken.

Even later werd ik wakker. Ik leek wel vuurwerk te horen… Nah, zal ik me vast verbeeld hebben. Waarna ik weer rustig verder sliep.

Afbeelding
De volgende ochtend had Odie blijkbaar honger en snaaide hij gelijk maar de halve koelkast leeg.

Afbeelding
Bah, Odie, moet dat nou? Ik wilde eerst vragen of hij dat thuis ook altijd deed, maar dat liet ik maar achterwege. Tsja, mannen en manieren…

Afbeelding
Maar dat nam niet een mooi moment weg in de tuin.

Afbeelding
Na wat mooie woorden zakte Dekdes door zijn knieën.

Afbeelding
Dat lijkt me een overduidelijke “Ja”! :D

Afbeelding
“Oew, wat glimt ie mooi!”

Afbeelding
“En ze leefden nog lang en gelukkig?” Ow, sorry, ik dacht even dat ik een sprookje vertelde..
En als ik eerlijk moet zijn, stond ik daar wel even van te kijken. Volgens mij Mogway zelf ook.

Afbeelding
Hierna rende Mogway naar de badkamer. Wat was dit nou? Iets vergeten gisteravond? :P

Afbeelding
Ik was ondertussen zo goed geworden in bloemschikken en schilderen, dat ik in een roes kon raken. Dat was best wel een vet gevoel, eigenlijk. :P

Afbeelding
Even later kwam die ene vrouw alweer langs.. Wat zou ze nu toch komen doen?

Afbeelding
“Hé, ik kom Adam helpen vereren!” zei de vrouw.
“Maar… ik ben Adam niet aan het schilderen…”
“Ah, jammer, dan heb deze prijs voor je, die heb je wel verdiend!”
“…”

Afbeelding
Hmm… Het was toch wel een mooie prijs. Gelijk maar aan de muur hangen dus. Is dat mens toch nog ergens goed voor. :P

Afbeelding
Kort hierna zou het grote moment dan eindelijk beginnen. Helaas geen witte duiven, maar gelukkig kan het ook zonder.

Afbeelding
Iedereen was er in zijn nette pak, behalve Odie die moest werken. Hmm… door de jurk van Suzanne ging ik even twijfelen of er misschien een vampier in ons midden was…

Afbeelding

Afbeelding
Iedereen pinkte een traantje weg toen ze de ringen omdeden. Wat kan liefde toch mooi zijn.

Afbeelding
“U mag de bruid kussen”

Afbeelding
Daarna bedachten een paar dat het tijd voor waterpret was. Ik liep met een waterballon richting Dekdes. Mogway was intussen wijs gaan schuilen binnen.

Afbeelding
Het bleek dat ik niet de enige was die op dat idee kwam. Alsof we niet al nat genoeg waren…

Afbeelding
Toen het weer droog was kwam er een apart poesje aangelopen. Het was Maneschijn, voorheen had ik haar nog nooit eerder in mijn spel gezien. Dit kon geen toeval zijn en moest wel wat betekenen.

Afbeelding
Suzanne ging het eerst naar het beestje om haar aan te halen.

Afbeelding

Afbeelding
Het bleek een erg aandoenlijk diertje. Even dachten we erover na om het te houden.

Afbeelding
Toen het echter naar binnenging, bleek het toch een minder lief diertje dan gedacht. En helaas konden we haar toch niet adopteren, aangezien dat niet van de politie mocht. Ze hadden het over ‘maximaal 8 mensen op 1 kavel’ of iets dergelijks… Die politiemensen zijn maar dom hoor, niet eens kunnen tellen tot 6 en daarnaast zijn wij sims en geen mensen. Waren wij maar weer mensen! :O En natuurlijk was Maneschijn een dier, en geen sim. Of was er iets speciaals met haar… Misschien was zij wel onze weg terug?
We zouden daar helaas alleen nooit meer achter komen, omdat ze hierna verdween en we haar de komende tijd niet meer terug zouden zien.

Afbeelding
Tegen de avond was Mogway zo moe, dat ze in haar eten in slaap viel. Erg opvallend was dat ze ook opeens honger voor twee had…

Afbeelding
De volgende ochtend werd de gebeurtenis van gisteren duidelijk: Mogway is zwanger!

Afbeelding
Ik feliciteerde haar als eerste.

Afbeelding
Ondertussen ging het leven door en leerden Odie en Dekdes elkaar beter kennen door het lama-spel te spelen.

Afbeelding
De rest speelde ook gezellig mee om de tijd door te komen en zo nu en dan kwam er iemand om 1 van ons ergens voor uit te nodigen.

Afbeelding
Nimi vond het lama-spel maar niks en zat liever achter de pc erg gefascineerd te spelen.

Afbeelding
Dieter kwam weer terug van werk, ditmaal in een aparte outfit. Hmm… het stond hem eigenlijk best wel.

Afbeelding
Een dag voorbij, en weer groeide de buik van Mogway een beetje. Het zou nu niet lang meer duren.

Afbeelding
Die avond trof Dieter buiten iemand. Ze bleek Cindy te heten.

Afbeelding
Het leek vrij intiem te worden…

Echter namen ze niet veel later alweer afscheid om daarna apart richting bed te gaan.

Afbeelding
De volgende dag keek Mogway vol trots naar haar buik. Ze voelde dat het deze dag ging gebeuren!

Afbeelding
Dieter sprak ondertussen met iemand af.

Afbeelding
Het was wederom met Cindy.

Afbeelding
Samen gingen ze bowlen. Ze hadden het erg naar hun zin.

Afbeelding
De eerste bal die hij gooide, ging wat stuntelig.

Afbeelding
Maar hierna ging het beter en gooide Dieter een strike waarna hij een vreugdedansje deed.

Afbeelding
Een paar banen verder hoorden ze het gejuich van een oud dametje.

Afbeelding
Het was mevrouw Rimpelbil, die net ook een strike had gegooid en het uitbundig vierde.

Afbeelding
Na het bowlen werd het wat knusser.

Afbeelding
Cindy was zeer gecharmeerd van Dieter, dat was wel duidelijk.

Afbeelding
Hierna moest hij alweer afscheid nemen; werk wacht niet. Cindy knuffelde hem nog 1 keer alsof ze hem nooit meer zou loslaten en geef haar eens ongelijk.

Afbeelding
“Nog één kus dan” En snel ging hij terug naar huis.

Afbeelding
Hij had geen seconde later moeten zijn, want net toen hij zat aan het ontbijt met mij, schreeuwde Mogway het uit.

Afbeelding
Waar is Dekdes nou? Straks mist hij nog de geboorte van zijn eigen kind. :O

Afbeelding
Een seconde later kwam hij binnengerend; hij was nog even douchen. Odie sprong ondertussen in de lucht. Ik kon alleen niet bepalen of het nou door het komende kindje kwam of door de aparte goocheltruc van Dekdes… Ik denk het laatste, want zelfs ik doorzie niet deze ‘hand-verdwijn’ truc. Hij is goed zeg. :O


En toen vond ik het een geweldig moment om mijn pen neer te leggen. Ik krijg zowaar kramp; zoveel schrijven kan ook niet goed zijn voor een sim. Dus mochten jullie benieuwd zijn naar het kindje, dan zullen jullie toch nog echt even moeten wachten.