Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
tamara schreef:Bij het politiebureau heb ik voor allebei de sims niveau 7 in verschillende dienstverband. Dus dan zou ik ook al andere werkplekken kunnen bouwen als het goed is.
Met niveau 7 als metropolitie zou je in elk geval de cellen ontgrendeld moeten hebben. En als buitengewoon agent zou je de schetskamer ontgrendeld moeten hebben. Eigenlijk zou op de betreffende plek dan een cirkel zichtbaar moeten zijn die je de kans geeft om die werkplek te bouwen en daarna te verbeteren.

Als je naar de werkplek gaat en op het cirkeltje linksboven klikt, kom je in het werkplekoverzicht terecht. Je zou daar eens kunnen nakijken of de betreffende werkstations inderdaad ontgrendeld zijn (anders moet er nog een slotje zichtbaar zijn) en wat daar voor nodig is (door in het overzicht het betreffende werkstation aan te klikken). Ook zou je in staat moeten zijn om al gebouwde werkstations te verbeteren, mits je voldoende grondstoffen verzameld hebt.
Laat maar eens weten wat je daar aantreft, misschien werpt dat wat meer licht op de zaak.
tamara schreef:Op de plek waar de surveillancewagen staat kan ik nu alleen op de parkeerplaats klikken en dan loopt hij er naartoe maar verder niks.
Je kan inderdaad niets aanklikken, het werkt iets anders. Als je aan een werkdienst begint, zullen er nu af en toe sims verschijnen die de nieuw ontgrendelde werkplek nodig hebben. Dus door die sims te helpen (daarvoor heb je wel je niveau 7 Sim nodig), gaan ze automatisch gebruik maken van de nieuwe werkplek.

Advertentie

tamara » 12 nov 2020, 14:34 schreef:Ik heb een vraagje.

Ik heb in het politiebureau net de surveillancewagen gebouwd. Alleen nu zou deze klaar zijn maar nu kan ik zowel in het politiebureau als op de filmset geen nieuwe dingen meer bouwen en ook de surveillancewagen niet gebruiken.

Ik heb nu ook elke keer als ik ergens anders naartoe ga krijg ik eerst een witte veeg door mijn scherm heen.

Weet iemand waarom ik nu niks meer kan bouwen?

De witte veeg heeft met die kerstmissie te maken. Prutsprogrammeerwerk. Volgens mij moet het omgetoverd worden in besneeuwd maar dat gaat niet goed.

Het bouwen: ik vermoed dat je grondstoffen mist die nodig zijn. Sommige kan je alleen krijgen door te ruilen. Dit gaat via het derde tabblad.
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde probleem! Fijn om te horen dat die witte veeg tijdelijk is ;)
Hopelijk kan ik na de kerst missie ook weer nieuwe carrière plekken bij bouwen, had net bijna genoeg grondstoffen voor de cellen :? iig fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem!
Bedankt voor jullie antwoorden.

Als ik in het overzicht ga kijken staat inderdaad dat ik het vereiste voor surveillancewagen en cellen heb bereikt om te kunnen bouwen.
In het overzicht kan ik ook de werkplek niet aanklikken om te kijken wat ik nog nodig heb.
maar voorheen kon ik bij alle werkplekken gewoon aanklikken om te kijken wat ik nog nodig heb om te bouwen nu kan ik dat meer.

Dit komt allemaal naar dat ik de surveillancewagen heb gebouwd.
En nu staat er ook dat ik de surveillancewagen niet heb gebouwd maar ben wel de grondstoffen kwijt.
Oef.
Aan de ene kant lijkt het of je een stuk voortgang bent kwijtgeraakt, waardoor je de surveillancewagen opnieuw zou moeten bouwen. In dat geval zou je ook van eventuele andere taken een stuk van je voortgang moeten zijn kwijtgeraakt.

Maar als je in het werkplekoverzicht op een afzonderlijk station klikt en je scrollt niet automatisch naar de plek waar de vereisten genoemd worden, dan lijkt er toch meer aan de hand. Want dat werkt bij mij ook bij stations die ik nog niet heb gebouwd.
Geen idee of daar nog kleine verschillen in zijn per soort apparaat / besturingssysteem, ik gebruik zelf een iPhone / IOS 12.

Misschien kun je toch het best eerst proberen het spel opnieuw te installeren:
- je voortgang opslaan in de cloud (via het menu (3 puntjes) en dan het wolkje), vervolgens opgeslagen gegevens uploaden (ook als er staat dat het niet nodig is). Controleer dat je de bevestiging krijgt dat de opgeslagen gegevens met succes zijn geupload (anders niet verder gaan met herinstalleren!).
- Het spel volledig van je apparaat verwijderen.
- Het spel opnieuw installeren. Tijdens de installatie, zodra daarom gevraagd wordt, aangeven dat je de gegevens uit de cloud wil gebruiken (geen nieuw spel starten, dan kun je je cloudopslag overschrijven!).