Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
al een heletijd staan we vast op level 55 en krijgen we af en toe wat opdrachten de xp's gaan verloren.
is het spel afgelopen of komen er nog nieuwe levels aan? 8-)

Advertentie

Het hangt er denk ik van af wat je leuk vind in het spel.
Als je alleen een zo hoog mogelijk level wil halen...ja dan is het daar wel afgelopen. Ik zit op level 54 (en driekwart), het gaat nog maar heel langzaam vooruit. Inderdaad hebben de XP's dan geen waarde meer.

Persoonlijk maakt me het level niet zoveel uit. Ik doe het spel voor de uitdaging om opdrachten binnen de tijd af te ronden, alles zover mogelijk te upgraden en nieuwe spullen te winnen. Ook wil ik nog een hoop gaan bouwen/inrichten maar kom er niet eens aan toe. Verder heb ik nog een hoop ontdekkingsmissies te gaan.

Omdat er steeds weer nieuwe updates worden uitgebracht, is het spel steeds aan verandering onderhevig, dus er is altijd hoop dat er weer nieuwe dingen voorbij komen die je leuk vindt om te doen of voor te sparen.

Hoe dan ook genoeg te beleven na het bereiken van level 55, maar het is dus net wat je aantrekkelijk vindt in het spel.
het gaat mij niet om hogere levels te halen
maar je krijgt er nu geen nieuwe sims meer bij dus wat krijg je huizen zonder sims.

maar het blijft jammer ze kunnen van ieder spel meerdere nieuwe levels maken en van dit spel niet
Een nieuw level maken is nog wel iets anders dan nieuwe Sims toevoegen.

Een nieuw level heeft als doel om de speler nieuwe uitdagingen te geven.
In sommige spellen gebeurt dat door een nieuwe omgeving te creëren of een uitbreiding van de omgeving, of door de moeilijkheidsgraad te verhogen.
In dit spel gebeurt dat door steeds updates uit te geven met nieuwe evenementen, nieuwe voorwerpen of andere attributen.
Dat kan soms wat meer geheugen vergen van het apparaat waar je op speelt, maar dat geheugen heb je doorgaans wel of kan desnoods worden vrijgemaakt door andere apps of foto's/video's te verwijderen.

Het toevoegen van Sims daarentegen, zou betekenen dat ook de rekensnelheid van je apparaat zwaarder belast wordt, omdat van iedere Sim de bewegingen, positie e.d. berekend moet worden. Maar de snelheid van je apparaat kun je niet veranderen (tenzij je een snellere koopt). Dat kan dan leiden tot een tragere werking van het spel.
Ik kan me daarom wel voorstellen dat de spelmakers voorzichtig hiermee zijn, omdat de wat oudere apparaten dan eerder onbruikbaar worden. Het blijft dus steeds een afweging die gemaakt moet worden.

Ik weet overigens niet zeker of dat de reden is om geen extra Sims toe te voegen, maar ik zou het me goed kunnen voorstellen. En als de ondersteuning voor de wat oudere apparaten weer wordt bijgesteld, ontstaan wellicht mogelijkheden voor de programmeurs om extra Sims toe te voegen. Maar het blijft afwachten of dat dan ook gaat gebeuren.
Je kan uiteraard wel 1 of 2 sims toevoegen dat kost wel serieus geld.
Zelfs dan heb je meer plots dan sims zeker als je 2 of 3 gezinnen hebt dan staat er veel leeg. Nu hoef je uiteraard niet alles vol te bouwen.
Verder ik ben nu een jaar of 2 level 55, bij elke update is er voor mij vaak maar 1 uitdaging nieuw. De simsraces zijn nieuw niet heel byzonder maar geeft wel iets te doen.

Voor nieuwe spelers is er wel veel meer te doen dus zal je goede keuzes moeten maken.
Ben je lvl 55 hrb je vaak nog genoeg te doen. De ijshal en andere locaties op het eiland, de beroepsplekken upgraden het ziekenhuis duurde heel lang.

Daarna tja huizen veranderen het is echt maar wat je leuk vind.