Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Ik heb sinds de release van patch 1.42 alleen maar problemen. Het probleem nu is dat ie in CAS steeds vastloopt. Ik gebruik alleen officiele downloads van de store. Mijn spel nu voor de 3e keer gedeinstalleerd!
In de installatievolgorde staat dat ik na het basisspel de patch 1.42 moet intstalleren. Daarna gewoon de rest.
Maar na bijna elke uitbreidings/accessoire pakket, meld ie dat er weer updates zijn.
Moet ik die nu wel of niet installeren???
Ook geeft ie aan dat er een patch voor de sims 3 store is.
Ik hoop dat met de release van jaargetijden alles weer normaal gaat doen, maar hoop toch voor die tijd weer te kunnen spelen.

Advertentie

Sinds patch 1.22 is EA over gestapt naar een systeem waardoor bij de patches de updates voor alle spellen zitten (dus ook voor de uitbreidingen). Daarvoor moest je nog iedere uitbreiding apart updaten. Als je een uitbreiding installeert kan je daarom ook nog een melding krijgen van het oude systeem, maar in principe hoef je daarmee niets te doen. Die melding krijgt iedereen en als je De Sims 3 hebt bijgewerkt naar de recentste versie dan kan je die meldingen dus verder negeren en de uitbreidingen installeren.

Als alleen patch 1.42 bij jou problemen oplevert, dan kan je misschien maar beter niet meer meteen patch 1.42 uitvoeren als je alles installeert, maar bijvoorbeeld patch 1.39: http://akamai.cdn.ea.com/eadownloads/u/ ... update.exe
Je mist dan wel de mogelijkheden patch 1.39 en je kan niet meer in het spel inloggen op je profiel, maar het lijkt me een betere optie dan dat je niet helemaal fijn speelt met patch 1.42.

Als het alleen CAS is die vastloopt, dan kan je eens proberen om elke categorie apart rustig te laten laden als het lukt. Mocht dat niet lukken, dan is het in ieder geval aan te raden om de shopmodus uit te zetten: http://www.pinguintech.nl/simclopedie/s ... de-sims-3/
Misschien heeft het spel moeite om deze FeaturedItems te downloaden en loopt ie daarom vast.
Bedankt voor dit duidelijk antwoord!
Ik ga het gewoon nog een keer proberen met alleen patch 1.42. Als het dan nog steeds fout gaat, speel ik niet meer tot de release van jaargetijden.
Er kwam rond die tijd toch ook weer een patch?
Heb overigens gehoord dat ik niet de enige ben die problemen heeft sinds 1.42, dus laten we hopen dat EA met een oplossing komt.
Graag gedaan. :)
Het is niet zeker of er met De Sims 3 Jaargetijden weer een patch komt. Normaal komt er inderdaad met elke uitbreiding een nieuwe patch, maar nu was patch 1.42 wel erg vroeg. Patch 1.42 bevat dingen die eigenlijk bij de jaargetijden patch zouden zitten (in de zee zwemmen, jaargetijden kavelmarkeerder etc.), dus ik denk dat er geen nieuwe patch komt met de release. Maar misschien komt er binnenkort wel een patch die andere bugs moeten oplossen.
Helaas, de installatie van jaargetijden mocht niet baten.
Blijf hetzelfde probleem houden. Spel loopt gewoon vast.
Niet alleen in CAS, ook gewoon met spelen als ik een huishouden selecteer.
Voor patch 1.42 nooit problemen gehad. Dus ik ga nu voor de 4e keer alles deinstalleren en installeren.
Laptop elke keer weer helemaal schoongemaakt met programma's dus daar kan het niet aan liggen.
Ik ga het nu gewoon proberen met update 1.39.
Die kan ik selecteren in de lijst van updates toch? Als ik niet automatisch updaten selecteer?
Je kan inderdaad patch 1.39 downloaden en installeren, maar daar heb je niets aan als je daarna De Sims 3 Jaargetijden installeert. Deze zal namelijk automatisch patch 1.42 installeren, waardoor het geen verschil zal maken.

Er is een kans dat de beveiliging van Windows (DEP) het spel afsluit. Je zou eens kunnen proberen om het bestand waarmee je het spel opstart toe te voegen aan de uitzonderingen bij DEP zoals hier staat bij tip 5: http://www.pinguintech.nl/simclopedie/t ... de-sims-3/
Mocht het niet helpen, dan kan je het altijd weer ongedaan maken.
Maar hij sluit niet af. Hij loopt gewoon vast waardoor ik gedwongen ben ctrl alt del te gebruiken.
Ik zal het eens proberen. Sowieso eerst 1.39 en dan laat ik 1.42 wel installeren door jaargetijden, mss dat dat verschil maakt (hoop doet leven) Ik zal die tip5 eens proberen. Ziet er wel ingewikkeld uit.
En anders vrees ik het ergste, wachten op een nieuwe patch snik snik snik
Hangt er vanaf of je daarmee opstart. Als je opstart via het startprogramma dan zou ik dat voor de zekerheid wel doen.
Je kan ook opstarten via het directe toepassingsbestand (bijvoorbeeld TS3.exe). In dat geval hoef je alleen dat bestand toe te voegen.