Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
:D Kan iemand mij helpen, ik wil graag weten of de nvidia Geforce GT650M 2GB de sims 3 en uitbreidingen kan ondersteunen! Deze notebook hij heeft een Intel Core i5, processormodel i5-3210M, intern geheugen 8 GB, 2,5 Ghz. :lol:

Het is een Acer Notebook hij kan games aan maar ik weet niet of hij de sims 3 + uitbreidingen aan kan Acer V3-771G-53218G75M-3rd i5-3210M :geek:


Als vast bedankt voor jullie help ;)


Simsfan1988 :mrgreen:

Advertentie

Dat zal geen enkel probleem zijn. De Geforce GT 650M is een prima videokaart voor laptops en zal zeker gezien de specificaties zonder problemen De Sims 3 en uitbreidingen kunnen draaien. Bij notebookcheck kan je zien dat de GeForce GT 650M zelfs veel zwaardere spellen goed kan draaien. De laptop die je noemt heeft verder een vrij goede processor en ook meer dan voldoende werkgeheugen. De Sims 3 en uitbreidingen zouden dus met gemak moeten kunnen draaien. :)
dank je wel Nefje! :D


ik heb nog een vraag je ik heb een desktop die is al een tijdje oud is! Hierop speel ik altijd mijn sims 3 spel: ik heb een HP compaq dc 7100 CMT Base MS Windows XP professionals SP3 Intel Pentium 4 CPU 3,00 Ghz, 2,0 GB RAM, videokaart NVIDIA GeForce 9500 GT,

Soms merk ik dat me sims 3 niet optimaal loopt! wat kan ik het beste doen? nieuwe video kaart plaatsen of kan ik beter een nieuwe desktop kopen :?:

Dus met de Acer laptop zou ik geen problemen ervaren met het spelen van de sims 3 + uitbreidingen dus ook met de nieuwe uitbreidingen bovennatuurlijk + jaargetijden?


alvast bedankt :lol:
De videokaart is nog wel het beste onderdeel van dat systeem. Het probleem zit 'm voornamelijk in de processor denk ik. De Intel Pentium 4 CPU 3,00 Ghz voldoet nét aan de minimale vereisten voor Vista, maar ik zie vaker dat die oude systemen toch wel moeite hebben met De Sims 3 (en zeker met meerdere uitbreidingen).

Om een beeld te krijgen hoe ver deze processor achter loopt kan je eens hier kijken: http://pinguintech.weebly.com/vergelijk ... gina2.html
Onder het kopje processor is de Intel Pentium 4 660 met rood aangegeven. Jouw processor zou daar nog zelfs een beetje onder zitten. In de grafieken eronder zie je dat die processor erg slecht presteert in vergelijking met een aantal 'moderne' processoren. Aangezien De Sims 3 vrij veel leunt op de processor, vrees ik dat het weinig nut zal hebben om dat systeem nog te upgraden. De GeForce 9500 GT is niet de snelste videokaart, maar met een vergelijkbare videokaart kon ik De Sims 3 met een aantal uitbreidingen prima spelen (op hoogste instellingen). Mijn systeem had dan ook een snellere processor.
Meer werkgeheugen kan soms helpen, maar aangezien je waarschijnlijk nog met een 32 bit besturingssysteem zit kan de computer niet meer aanspreken dan ongeveer 3 GB RAM. Daarnaast is het nog maar de vraag of je wel een vrij slot hebt voor meer werkgeheugen en of 1 GB RAM extra echt het verschil zal maken. Je zou nog wel kunnen proberen om de harde schijf waarop De Sims 3 staat een beetje op te ruimen. Als deze bijna vol staat dan kan dat ook nog wel eens de prestaties beïnvloeden aangezien tijdens het spelen extra data wordt opgeslagen.

Ik denk dat je beter De Sims 3 en uitbreidingen kan spelen op de Acer laptop die je noemde. Daar zal het inderdaad een stuk beter op moeten lopen.
Nefje bedankt voor de info!
Ik had al een vermoede dat het het aan me processor lag het is een erg oud systeem whahaha :lol: ik ga denk ik wat accessoirespakketten en uitbreidingen denk ik ervan af gooien, misschien wordt hij ietsjes sneller of eventueel me schijf opruimen! Ik heb toen de sims 3 uit kwam de desktop tweede hands gekocht het was toen die tijd en goed systeem, sinds dat de sims 3 beestenbende uit is heeft mijn systeem af en toe probleempjes! maar dat is ook logisch :mrgreen:

Ik denk dat dit offtopic is maar is een acer een goed merk, het is een nieuwe serie van laptops! ik denk dat ik hem ga kopen hij is wel duur 800 euro whaahah maarja dat heb ik er wel voor over!
Geen probleem. Acer schijnt de afgelopen jaren te zijn verbeterd, maar de meningen verschillen nog wel eens. Sommige vinden het een goed merk, andere mensen weer wat minder. Het hangt ook heel erg af van het model. De ene laptop van Acer kan totaal anders zijn dan de ander laptop van hetzelfde merk.

Ik ben jammer genoeg geen reviews tegengekomen van dit specifieke model, maar wel van een andere laptop uit dezelfde serie: http://www.notebookcheck.net/Review-Ace ... 597.0.html
Er zit een andere processor in en daarnaast heeft die van de review ook nog een SSD, maar ik denk dat het toetsenbord/touchpad etc. wel hetzelfde is. Ook het deel over de temperatuur is wel interessant hoewel de componenten natuurlijk deels anders zijn. Ze zeggen dat de processor vrij snel erg warm wordt. Misschien is dat bij een andere processor wat minder, maar anders zou je misschien een laptopkoeler kunnen overwegen (de test van hardware.info is uit 2009, maar je kan daar ook een vergelijkingstabel maken met meer recente producten). Dat is sowieso wel handig als je wilt gaan gamen op een laptop. Je kan natuurlijk ook eerst proberen hoe het gaat en later alsnog voor een laptopkoeler kijken.
Hey Nefje,

Ik heb inmiddels een nieuwe laptop aangeschaft! Ik heb niet de acer genomen, maar een Asus model K55V windows 7 intel i7- 3610QM 3rd generatie, 2,3 Ghz, videokaart nvidia geforce 610 M 2 GB werkgeheugen 6GB en HHD 500 GB. En computerwinkel heeft mij deze laptop aangeraden! Ik heb inmiddels al de sims 3 opgespeeld met alle uitbreidingen! Hij speelt de sims 3 probleemloos, hij laad super snel! vooral de beestenbende en bovennatuurlijk is grafisch beter dan op mijn pc.

kan ik eigenlijk de sims 3 jaargetijden ook probleemloos spelen met mijn laptop :D

Ik wil je nogmaals bedanken voor je advies!


gr,

simsfan1988
Mooi dat je een laptop hebt gevonden waar je blij mee bent. :)

EA heeft aangegeven dat de minimale vereisten niet veranderen met De Sims 3 Jaargetijden. Dus in principe zal Jaargetijden ook moeten kunnen draaien als De Sims 3 met uitbreidingen ook goed draaien. Met elke uitbreiding wordt het spel echter zwaarder, waardoor het spel enigszins wat trager kan worden. Maar ik denk dat je wel goed zit met jouw laptop als Beestenbende geen problemen oplevert. Alleen de mensen met computers die niet aan de minimale vereisten voldoen maar De Sims 3 toch redelijk konden draaien, kunnen voor een verrassing komen te staan. Dat was ook het geval bij Beestenbende: er werd ineens meer gevraagd van de videokaart (maar niet meer dan de minimale vereisten).

Hoe zwaar De Sims 3 Jaargetijden de praktijk precies zal zijn is niet bekend, maar als EA gelijk heeft dan zullen de meeste mensen geen problemen hebben. Jouw laptop zal het in principe aan moeten kunnen (wellicht met instellingen iets lager dan normaal).
Hallo

Ik heb een nieuwe laptop op het oog en ik vroeg mij af of deze sims 3 aan kan.

Dit zijn de specificaties:

Processor: 2e generatie Intel® Core™ i5-2450M Processor (2.50 GHz, met Turbo Boost 2.0, tot 3.10GHz)
RAM: 4GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Videokaart: Grafische oplossing: Intel® HD grafische 3000 oplossing
Hardeschijf: 500GB

Ik heb niet zoveel verstand van laptops dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt bij voorbaat!
Irisjnn schreef:Hallo

Ik heb een nieuwe laptop op het oog en ik vroeg mij af of deze sims 3 aan kan.

Dit zijn de specificaties:

Processor: 2e generatie Intel® Core™ i5-2450M Processor (2.50 GHz, met Turbo Boost 2.0, tot 3.10GHz)
RAM: 4GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Videokaart: Grafische oplossing: Intel® HD grafische 3000 oplossing
Hardeschijf: 500GB

Ik heb niet zoveel verstand van laptops dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt bij voorbaat!
De processor is in ieder geval meer dan voldoende om De Sims 3 met uitbreidingen te draaien. Het RAM is ook in orde. De 'videokaart' is het zwakste punt in de laptop. Er is geen aparte grafische kaart, maar het is een geïntegreerde grafische chipset. Nou zou het zeker geen problemen opleveren op de laagste instellingen, maar daarboven is het lastig te voorspellen. Een deel van de Simsspelers met geïntegreerde Intel chipsets vinden dat het spel goed draait, terwijl een ander deel weer klaagt over de prestaties. Voor alleen het basisspel moet het echter wel voldoende zijn om De Sims 3 op medium/hoge instellingen te kunnen draaien. Zie ook de testresultaten van notebookcheck:

Medium instellingen: 45 fps
Testsysteem:
Intel Core i5 2467M 1.6GHz
HD Graphics 3000 (350MHz)(665MHz)
4096MB RAM


Hoogste instellingen: 23 fps
Testsysteem:
Intel Core i5 2467M 1.6GHz
HD Graphics 3000 (350MHz)(665MHz)
4096MB RAM


Uitbreidingen moeten in principe ook wel lukken, maar je moet er rekening mee houden dat je soms met wat mindere prestaties genoegen moet nemen. Als je betere prestaties wilt, dan zou je een laptop kunnen overwegen met een betere aparte grafische kaart.