Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Hallo allemaal,

Zodra ik naar de stad van een buur wil gaan zet hij mijn hele spel uit.
Is dit een bekend probleem? Of kan ik daar iets aan doen?

Groetjes, Christina

Advertentie

Hoi,

Voor mij is het probleem nieuw.
Zelf ondervind ik sinds de laatste update problemen met o.a. crashes, maar niet specifiek als ik bij buren op bezoek ga.

Eerst een aantal vragen:

1. Welk apparaat gebruik je?
2. Op welke manier ben je verbonden met je buren: via Facebook, Gamecenter?
3. Kun je het spel nog wel opslaan in de Cloud?
4. Wordt alleen het spel afgesloten of start je apparaat meteen helemaal opnieuw op?
5. Heeft het ooit wel goed gewerkt? Doet het probleem zich pas sinds kort voor (misschien na de laatste update)?
Hoi,

Eerder kon ik inderdaad wel bij mijn buren op bezoek. Ik gebruik een iPad4 en ik ben verbonden via gamecenter en via Facebook. Ik kan het spel opslaan in cloud en kan dan ook via mijn Samsung verder spelen. En alleen het spel sluit zich af. Als ik hem dan opnieuw aanzet kom ik ook gewoon bij mijn huis terecht. Ik heb het nu bij buren geprobeerd die ik via Facebook heb en gamecenter maar bij beiden blijft die dat doen.

Groetjes
1. Kijk eens of je kan achterhalen of je nog genoeg geheugenruimte vrij hebt op je iPad.
Het verschilt per besturingssysteem, maar vermoedelijk is dit altijd ergens onder "instellingen - algemeen".
Bij het besturingssysteem IOS 10 zou dit vervolgens via "Beheer opslagruimte - Opslag - Beheer opslag" te vinden moeten zijn.
Bij mijn iPhone 4 (IOS 7.1.2.) staat het onder "Info".
Ook de totale geheugencapaciteit zal daar wel te vinden zijn. Als je het toevallig weet of tegenkomt, laat dan ook even weten welke IOS-versie je gebruikt.

Als je denkt dat gebrek aan geheugen de oorzaak kan zijn, kun je proberen of het helpt om geheugenruimte op je apparaat vrij te maken door foto's / video's elders op te slaan en vervolgens van je apparaat te verwijderen.

2. Heb je de laatste update (Trendy Tuinhuis Update) geïnstalleerd (via de Appstore)?
Zo nee: installeer deze en probeer of alles weer werkt. Voor de zekerheid zou je het best een buur kunnen bezoeken die ook de laatste update geïnstalleerd heeft.
Zo ja: zijn de problemen direct na de installatie van die update ontstaan?

3. Om alvast een en ander uit te sluiten, kun je het spel eens opslaan in de Cloud en opstarten op je Samsung. Zorg er wel eerst voor dat je op beide apparaten de laatste update (Trendy Tuinhuis Update) geïnstalleerd hebt.
Kijk eens of het op de Samsung ook crasht als je naar de buren gaat.

4. Er kan een probleem zijn met de laatste update.
Dat kan ofwel een programmeerfout zijn of er is iets misgegaan tijdens de download / installatie van de update.
- Als het een programmeerfout betreft, kun je ofwel de spelmakers Firemonkeys aanschrijven (laatste redmiddel, vaak een heel gedoe en Engelstalig) ofwel afwachten en hopen dat ze de fout zelf ontdekken en een patch uitbrengen die dit oplost.
- Als het een installatiefout is, zou een herinstallatie van het spel (eerst in cloud opslaan en aangeven tijdens het opnieuw installeren dat je de opgeslagen gegevens wil gebruiken!) het probleem moeten verhelpen.
Heb je dit op beide toestellen dus zowel de Ipad4 als de Samsung dat was mij niet helemaal duidelijk.

Ik zou de laatste tip van Simplist als eerste uitvoeren dus opslaan in de cloud en herinstalleren, heb je de Ipad ook al eens helemaal uitgezet daarmee wordt het werkgeheugen schoongemaakt dat zou ook kunnen schelen. Dit is altijd verstanding regelmatig alle achtergrond apps sluiten en de geheugen cache wissen.
Hallo,

Bij mij loopt het spel regelmatig vast. Ik heb een Samsung a5 en nieuwste update is geïnstalleerd.
Ene keer wacht ik met het opnieuw openen van het spel, andere keer doe ik het gelijk.
Vervelendste is nog dat alle acties van de sims opnieuw gedaan moeten worden.... zo kom ik met missies en evenementen niet verder.
Kan ik hier iets aan doen?
Hoi SaskiaNR,

Zijn de problemen pas ontstaan na de laatste update, of had je deze problemen al eerder?

Het probleem dat na een crash regelmatig je Sims hun taken hebben afgebroken, is bij mij heel herkenbaar. Ik heb daar op dit moment ook last van (sinds de laatste update), erg vervelend inderdaad.

Wat je kan proberen:
- Controleren of het geheugen van je Samsung bijna vol is (ik heb zelf geen Samsung, hopelijk weet je het zelf te vinden). In dat geval (zoals in mijn vorige post aangegeven bij punt 1.) geheugenruimte proberen vrij te maken.
- Een herinstallatie uitvoeren, zie ook weer mijn vorige post bij punt 4.

Bij mij heeft dat helaas niet geholpen, maar onze problemen hoeven niet dezelfde oorzaak te hebben.
Geheugen controleren / vrijmaken en een herinstallatie uitvoeren, zijn relatief eenvoudig te doen, dus ik zou het zeker proberen.
Mocht dat niet baten, dan vrees ik dat je net als ik bij punt 4 uit mijn vorige post bent aangeland.
Zelf wacht ik op dit moment af of toekomstige updates de problemen verhelpen, aangezien het aanschrijven van de spelmakers Firemonkeys tijdrovend zou kunnen worden.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit sinds september. Toen waren wij op vakantie. Ik dacht dat het eerst te maken had met tijdsverschil (zou niet mogen kunnen maar toch), was maar 1 uur enheb wel de tijd handmatig op mijn telefoon aangepast toen we op bestemming waren.
Na de vakantie en laatste update had ik het nog steeds. Niet consequent trouwens....
Ik heb nog min. 1,5 gb beschikbaar, daar kan het ook niet aan liggen.
Ik kan nog wel die cloud proberen ja.