Heb je De Sims 4 problemen of vragen over laptopaankoopadvies? In dit forum kan je om hulp vragen of medeSimmers helpen met hun problemen.
dustysunflowers » 01 sep 2018, 19:12 schreef:
CatchingWolfEyes » 23 jul 2018, 20:57 schreef:Spannend..... Geniet (extra) van je vakantie en wij horen van je! :)
Oke!!
Ik heb de laptop 3 weken lang getest en ben tot de conclusie gekomen dat ik hem ga houden (hoera hoera hoera)!!
Ik zal alles wat mij is "opgevallen" even op een rijtje zetten, of eerder, een lijstje pros en cons

PRO'S
- De Sims doet het echt geweldig. Ik kan nu zonder problemen op ultra spelen en ik heb nog geen enkel effect gemerkt van de vele mods die ik er al in heb gemikt. Daarnaast doet reshade het uitstekend. Enige dingetje is dat ik af en toe een melding krijg dat de videokaart niet herkend wordt... maar het heeft verder geen effect op het spel, dus ik laat het maar :)
- Prestaties bij programma's als Blender en Photoshop echt niks op aan te merken
- Al die opslagruimte!! Waah

CONS (dit lijken er misschien heel veel maar ze zijn erg klein naar mijn mening en dus niet genoeg om de laptop te retourneren c:)
- Accu is vrij snel leeg, maar sinds ik hem toch altijd thuis gebruik is dat geen probleem. Wel een erg korte oplader, dus ik kan er niet echt "vrij" mee bewegen zeg maar omdat ik altijd dicht bij een stopcontact/verlengsnoer moet zitten
- Ventilator maakt veel geluid, maar daar ben ik inmiddels al aan gewend haha
- Trackpad is niet zo goed als die van een MacBook (maar die zijn volgens mij niet te overtreffen...), maar ik heb hem wel uitgevogeld en kan er redelijk mee overweg. Voor de Sims gebruik ik sowieso een muis :)
- Ik zet mijn laptop altijd op een laptophouder ivm spieren in m'n nek, en heb dus altijd muis/extern toetsenbord nodig. Helaas lijk ik niet beiden te kunnen gebruiken...? Of nou ja, kan wel, maar niet die die ik altijd gebruikte. Misschien ziet ik op de verkeerde plek te zoeken, geen idee. Ga ik nog oplossen :)

Kortom, echt gewoon een goede laptop die doet wat ik ervan vroeg. M'n portemonnee doet wel een beetje pijn haha, maar dan heb je ook wat. Sims en andere programma's doen het geweldig. Echt superblij mee! Bedankt voor alle hulp dus :)

(Ik ga denk ik wel m'n oude macbook nog gebruiken voor school, omdat je daar die handige functie op hebt waarbij je zeg maar meerdere schermen tegelijk kan hebben (wat niet kan op Windows) en dat is handig voor informatie zoeken en tegelijkertijd typen - maar dat is puur omdat ik Apple gewoon wat praktischer vind in dat opzicht dan Windows haha)
Heyy!
Ik zit erg te twijfelen om de Asus VivoBook S S510UN-BQ349T ook te kopen maar had een aantal vraagjes. Speel jij namelijk met alle uitbreidingen van de sims en cc? Zo ja, werkt die dan nog steeds op hoge instellingen en heeft hij korte laadschermen?

Advertentie

Isabelimmerzeel » 22 sep 2018, 20:04 schreef:
dustysunflowers » 01 sep 2018, 19:12 schreef:
CatchingWolfEyes » 23 jul 2018, 20:57 schreef:Spannend..... Geniet (extra) van je vakantie en wij horen van je! :)
Oke!!
Ik heb de laptop 3 weken lang getest en ben tot de conclusie gekomen dat ik hem ga houden (hoera hoera hoera)!!
Ik zal alles wat mij is "opgevallen" even op een rijtje zetten, of eerder, een lijstje pros en cons

PRO'S
- De Sims doet het echt geweldig. Ik kan nu zonder problemen op ultra spelen en ik heb nog geen enkel effect gemerkt van de vele mods die ik er al in heb gemikt. Daarnaast doet reshade het uitstekend. Enige dingetje is dat ik af en toe een melding krijg dat de videokaart niet herkend wordt... maar het heeft verder geen effect op het spel, dus ik laat het maar :)
- Prestaties bij programma's als Blender en Photoshop echt niks op aan te merken
- Al die opslagruimte!! Waah

CONS (dit lijken er misschien heel veel maar ze zijn erg klein naar mijn mening en dus niet genoeg om de laptop te retourneren c:)
- Accu is vrij snel leeg, maar sinds ik hem toch altijd thuis gebruik is dat geen probleem. Wel een erg korte oplader, dus ik kan er niet echt "vrij" mee bewegen zeg maar omdat ik altijd dicht bij een stopcontact/verlengsnoer moet zitten
- Ventilator maakt veel geluid, maar daar ben ik inmiddels al aan gewend haha
- Trackpad is niet zo goed als die van een MacBook (maar die zijn volgens mij niet te overtreffen...), maar ik heb hem wel uitgevogeld en kan er redelijk mee overweg. Voor de Sims gebruik ik sowieso een muis :)
- Ik zet mijn laptop altijd op een laptophouder ivm spieren in m'n nek, en heb dus altijd muis/extern toetsenbord nodig. Helaas lijk ik niet beiden te kunnen gebruiken...? Of nou ja, kan wel, maar niet die die ik altijd gebruikte. Misschien ziet ik op de verkeerde plek te zoeken, geen idee. Ga ik nog oplossen :)

Kortom, echt gewoon een goede laptop die doet wat ik ervan vroeg. M'n portemonnee doet wel een beetje pijn haha, maar dan heb je ook wat. Sims en andere programma's doen het geweldig. Echt superblij mee! Bedankt voor alle hulp dus :)

(Ik ga denk ik wel m'n oude macbook nog gebruiken voor school, omdat je daar die handige functie op hebt waarbij je zeg maar meerdere schermen tegelijk kan hebben (wat niet kan op Windows) en dat is handig voor informatie zoeken en tegelijkertijd typen - maar dat is puur omdat ik Apple gewoon wat praktischer vind in dat opzicht dan Windows haha)
Heyy!
Ik zit erg te twijfelen om de Asus VivoBook S S510UN-BQ349T ook te kopen maar had een aantal vraagjes. Speel jij namelijk met alle uitbreidingen van de sims en cc? Zo ja, werkt die dan nog steeds op hoge instellingen en heeft hij korte laadschermen?
hoi!
ik speel (helaas haha) niet met alle uitbreidingen; ik heb momenteel 3 expansion packs en 1 game pack. daarnaast heb ik 2 GB aan cc. van deze dingen merk ik echt absoluut helemaal niks aan mijn lag en laadschermen. mijn laadschermen duren max 10 seconden en meestal minder. ik speel ook op ultra instellingen zonder problemen.
ik hoop dat dit helpt, sorry dat ik geen info kon geven over meer uitbreidingen/cc!
Heel fijn om te horen @dustysimflowers. Ik vond het leuk om met jou op jacht te gaan :) Wat is je Origin naam? Ik zou het leuk vinden om je toe te voegen op Origin.
CatchingWolfEyes » 30 sep 2018, 19:55 schreef:Heel fijn om te horen @dustysimflowers. Ik vond het leuk om met jou op jacht te gaan :) Wat is je Origin naam? Ik zou het leuk vinden om je toe te voegen op Origin.
mijn origin naam is roostheapple! maar ik doe eigenlijk niks met de galerij etc haha :)
Wat een handig topic is dit! Ik ga hier maar even verder, als ik beter een nieuw topic kan openen dan is het ook goed. Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat voor laptop ik het best kan gebruiken voor de Sims 4 met veel uitbreidingen. Ik gebruik hier nu een Macbook Pro voor, maar deze is erg verouderd. Het spel loopt wel, maar ik heb alle instellingen op laag staan. Ik wil graag wat betere prestaties, maar niet de hoofdprijs betalen, dus een overstap naar Windows ;)

In dit topic las ik goede recensies over de Asus Vivobook SK510: https://tweakers.net/pricewatch/1165349 ... q297t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze wordt niet meer verkocht voor zover ik kan zien, dus kwam ik uit op de Asus VivoBook S S510UN-BQ349T‎: https://tweakers.net/pricewatch/1170063 ... q349t.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de hele middag gekeken naar naar GeForce GTX 1050 videokaarten, maar lees in dit topic toch goede verhalen over de GeForce MX150, is dit verschil erg groot? Als ik de Sims op Hoge kwaliteit goed/snel kan spelen dan ben ik tevreden.

Naast de Asus Vivobook kwam ik nog deze laptop tegen Lenovo Legion Y520-15IKBN: https://tweakers.net/pricewatch/742813/ ... 04smh.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een betere (?) videokaart, iets duurder, maar de Vivo is wat handzamer/lichter (en vind ik ook iets mooier). Als het verschil tussen de MX 150 en GTX 1050 gigantisch is zijn de looks en de prijs prima, maar als ik de Sims op de Asus Vivo ook goed kan spelen gaat daar mijn voorkeur naar uit.

Kan iemand mij hierbij helpen? Of zijn er nog andere alternatieven tussen de €700,- en €800,-?
Nefje » 16 jul 2018, 23:36 schreef:Als je twijfelt tussen de Asus VivoBook S K510UN-BQ297T en de Acer Aspire A515-51G-55W9, dan zou ik voor de Asus gaan. De specificaties zijn grotendeels gelijk, maar de Asus heeft een IPS-beeldscherm en de Acer een TN-beeldscherm. De kijkhoeken en kleuren zijn over het algemeen een stuk beter bij een IPS-beeldscherm dan bij een TN-beeldscherm. Asus staat daarnaast bekend als een goed merk en de laptop is ook nog eens wat lichter dan die Acer.
Hallo, misschien kunt u mij hierbij adviseren/helpen. Ik wil graag De Sims 4 kopen (uiteindelijk ook uitbereindingspakketten.) Paar jaar geleden speelde ik DS2 & DS3 op een vaste computer.
Nu wil ik toch echt overgaan op een laptop... ik ben alleen TOTAAL niet technisch. De prijs maakt niet veel uit, als ik er maar zeker van ben dat het beeld en het techniesche in orde zijn.
Zat zelf naar game-laptops te kijken, maar geen idee welke er het beste is voor DS4 + uitbereiding.

Kan je op een game-laptop ook nog normaal op internet of foto's opslaan?

Kunnen jullie mij een top 3. beste laptops advieseren ? Of waarop jullie het zelf spelen ?

p.s. ik kan niet vinden hoe ik zelf een form. aanmaak.. vandaar op deze manier.

Hoor het graag!
Groetjes, C'