Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
Dat kan je inderdaad blijven doen. Behalve verkopen kan je ook gebruiken om je sims onstervelijk te maken als je zou willen. Dan heb je 34 platinabollen nodig.

Advertentie

Indomelissa » 07 sep 2017, 23:25 schreef:Wanneer je LP betaald om weer terug te gaan naar de vorige levensfase bijv. Volwassene. Begint je levensfase als volwassene dan ook helemaal met een lege balk of voor de helft ofzo?
Zover ik weet betaal je LP om ouder te worden dus naar een volgende levensfase. Naar het begin van de levensfase kost niks en ja je levensbalk is dan helemaal leeg
ik heb een vraagje over de levens bollen

is het handiger om ze platina te laten worden,dan verkopen en het een en ander (zoals het ziekenhuis,winkels ect..)
te bouwen en daarna de droom locaties te bouwen?
(momenteel kan ik niks bouwen omdat mijn sims niet rijk genoeg zijn.vandaar)

of eerst de droom locaties en daarna de dingen zoals het ziekenhuis,winkels ect?
door middel van bollen verkopen...
Hangt ervanaf welke dingen je graag het eerst zou willen hebben. Bij de droom locaties krijg ook leuke extra hobby's en daarbij horende beloningen.
Gezien de inzet die het vergt om tot platina te komen zijn beide ideeën best goed. Ga je eerst voor de droomlocaties dan kan je de rest gebruiken om te verkopen
Nefje » 07 mei 2014, 15:46 schreef:Automatisch ouder worden
Je Sims zullen vanzelf ouder worden als je interacties uitvoert. In totaal duurt het leven van een Sim van geboorte tot aan zijn of haar dood 60 actiedagen. Alleen uren dat je Sim met iets bezig is worden gerekend tot deze actiedagen. Als je Sim bijvoorbeeld 24 uren gaat vissen, dan ben je 1 dag kwijt. Doet je Sim niets, dan wordt hij of zij ook niet ouder. Opdrachten die 6 uren duren kunnen ze dus 4 keer doen voordat 1 actiedag voorbij is.

Afbeelding
In de Simtracker kan je zien hoe lang het nog duurt voordat je Sim naar de volgende levensfase gaat. Als het groene rondje helemaal vol is, is je Sim klaar om naar de volgende levensfase te gaan. Uiteindelijk zullen oudere Sims ook sterven. Sims kunnen overigens alleen door ouderdom doodgaan.


Leeftijdbeheersing
Afbeelding
Er is een nieuw tabblad bijgekomen (te herkennen aan het zandloper icoontje) waarmee je de leeftijd van je Sims kan beïnvloeden.

Afbeelding
Met de middelste knop (met de twee pijlen) open je de verouderingscontroller waarmee je je Sim jonger of ouder kan laten worden. De hoeveelheid LP die het kost om terug te keren naar het begin van de levensfase is afhankelijk van hoe oud je Sim is.

Afbeelding
Klik op de rechterknop op het tabblad leeftijdbeheersing om de leeftijd van je Sim te pauzeren of stop te zetten met levensbollen. Met een platina levensbol kan je de leeftijd van je Sim permanent stopzetten.


Volgende levensfase
Afbeelding

Afbeelding
Als je Sim klaar is om naar de volgende levensfase te gaan, dan verschijnt er een verjaardagstaart boven hun hoofd. Op dit moment kan je je Sim ook geen opdrachten meer geven. Als je op de verjaardagstaart klikt krijg je de keuze om je Sim naar de volgende levensfase te laten gaan of tegen betaling van LP in de huidige levensfase te houden.

Hieronder vind je een overzicht hoeveel LP je kwijt bent op de verjaardag van je Sim als je terug wilt naar het begin van de levensfase.

Overzicht terugkeren op verjaardag
Baby - Peuter: 1 LP
Peuter - jonge sim: 3 LP
Jonge sim - tiener:
Tiener - volwassene: 6 LP
Volwassene - oudere: 12 LP
Oudere - dood: 4 LP

Om een baby die op het punt staat om een peuter te worden te laten terugkeren naar het begin van de baby levensfase, ben je dus 1 LP kwijt.

Je kan met de verouderingscontroller je Sim jonger of ouder maken voordat ze het einde van hun levensfase hebben bereikt. In sommige gevallen kan het lonend zijn om je Sim met behulp van de verouderingscontroller net voordat zijn verjaardag is terug te sturen naar het begin van zijn of haar levensfase. Hieronder zie je een overzicht hoeveel je dan kwijt bent.

Keer terug naar het begin van deze leeftijdsgroep
Baby: 1 LP
Peuter: 1 LP
Jonge sim: tussen de 1 LP en # LP
Tiener: tussen de 1 LP en # LP
Volwassene: tussen de 1 LP en 9 LP
Oudere: tussen de 1 LP en 3 LP

Laat de volgende fase van je Sims leven beginnen
Baby: 1 LP
Peuter: 2 LP
Jonge sim: 2 LP
Tiener: 2 LP
Volwassene: 2 LP
Oudere: 2 LP


Het einde van het leven van je Sim
Als je Sim het einde van zijn of haar leven nadert zal je Magere Hein al zien rondhangen bij het huis van je Sims. Hij zal echter niets doen totdat de tijd van je Sims volledig op is.

Afbeelding
Als de tijd van je Sim op is, zal hij of zij Magere Hein een hand moeten geven. Je kan je Sim dan geen opdrachten meer geven. Je kan ervoor kiezen om je Sim naar het hiernamaals te sturen of LP te betalen om je Sim weer terug te laten gaan naar het begin van de levensfase oudere.

Als je Sim sterft, dan krijg je een XP bonus die meestal tussen de 10.000 en 15.000 XP ligt. Zorg ervoor dat je Sim geïnspireerd is als hij sterft om een hogere XP-bonus te krijgen.

Afbeelding
Mocht je Sim een levensbol hebben verdiend, dan laat hij die na bij zijn dood. Als je de levensbol niet meteen toewijst aan een andere Sim of gebruikt, dan blijft de levensbol op die plek liggen totdat je 'm gebruikt. Levensbollen zullen dus niet plots verdwijnen als je bijvoorbeeld het spel afsluit.

Als je op de levensbol klikt, dan kan je 'm toewijzen aan een Sim, in je inventaris stoppen of verkopen. Je kan de levensbol ook geven aan nieuwe Sims die je aanmaakt of via de kledingkast aan Sims die nog geen persoonlijkheid hebben. Let erop dat zilveren, gouden en platina levensbollen meer interacties vergen om deze te voltooien. Je kan deze levensbollen dan ook beter geven aan Sims die net volwassen zijn of jongere levensfases.
Update 16apr18 / Rosemarijn75: voor het uitwisselen van levensbollen hoef je je Sims niet te laten sterven. Na het voltooien van de doelstelling kun je via het menu een andere persoonlijkheid kiezen. Hierdoor wordt je levensbol vrijgegeven (zwerft in je huis). Wil je doorgaan met dezelfde levensbol / persoonlijkheid zonder ouder te worden, kun je weer terugschakelen naar dezelfde persoonlijkheid en de levensbol toewijzen om weer te starten met het upgraden van de levensbol. (Ik kon geen topic vinden waar ik dit in kwijt kon, vandaar deze manier).
Dit is nieuw voor mij, ik heb geen idee sinds welke update dit kan, ik heb het zojuist uit geprobeerd en zowaar het werkt. Je hoeft niet eens de balk op 100% te hebben klik op het omcirkelde icoon en je komt in het keuze scherm om te kunnen wisselen.
Afbeelding
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8