Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
De gratis Febreze 'reclamevoorwerpen' zijn inmiddels geloof ik uit het spel gehaald. Af en toe zijn er bepaalde merkspullen gratis in de koopmodus, maar bij een nieuwe update kunnen die weer verdwijnen. Aangezien er ondertussen weer een nieuwe update is verschenen (de tiener update) lijkt het mij dat je ze niet meer kunt krijgen.

Advertentie

Ik heb even twee nieuwe screens gemaakt om het te verduidelijken.

Vlakbij de brug zie je een icoontje met een soort vuurbal erop (dat is het aarderijkdom):
Afbeelding

Als je daarop klikt dan zie je welke grondstoffen je nodigt hebt om het aarderijkdom te verbeteren:
Afbeelding

Ik ben een paar niveaus verder, maar voor de rest geldt hetzelfde. Als je alles hebt verzameld dan wordt geloof ik die knop aan de rechterkant groen zodat je 'm kan verbeteren. Mocht dat bij jou niet gebeuren, dan lijkt het erop dat je een bug in je spel hebt.
Ik zit met hetzelfde probleem als een eerdere gebruiker. Ik kan enkel maar huizen bouwen. De icoontjes van de brug, een ijspiste en twee sims met een pc voor zich, blijven in het grijs staan. Ik heb 158.327 simdollars, zit in niv. 21, heb 9 sims en een stad met een waarde van 213.879.

Kan er me iemand verder helpen of moet ik van voor af aan beginnen?
Kan je wel andere locaties bouwen en heb je al eens eerder locaties zoals de dumpwinkel, het park etc. kunnen bouwen? Als dat zo is dan snap ik ook niet wat het probleem kan zijn. Ik vind het erg vervelend voor je, maar als ik de reacties zo lees op het officiële Engelse forum dan is er geloof ik weinig aan te doen. Je zou dit eventueel nog als bug kunnen reporten. Ondertussen zouden ze wel op de hoogte van dit probleem moeten zijn lijkt mij, maar misschien dat ze nog tips kunnen geven wat je het beste kan doen.
Zo te zien is het inderdaad een bug dat men de opdracht om de brug te bouwen niet kan voltooien.
We are aware of an issue where some players will become stuck on goals that are not able to be skipped with Lifestyle Points after experiencing a crash. This problem will be fixed for the following goals in an update:

Build the Bridge to the Mystery Island (When the Bridge is already built on the Town Map)
Build the Children's Store (When the Children's Store is already built on the Town Map)
Build a Business on the Town Map (When you have already completed this goal previously)

If you are experiencing this problem on a goal that is not currently in the list above, please include the name of the goal in your support request.
bron: https://firemonkeys.zendesk.com/entries ... pable-Goal

De makers van het spel hebben bovenstaand op 28 november gepost. Ik weet niet of het probleem ondertussen al is verholpen. Maar anders is er dus jammer genoeg niets aan te doen.

Update: Het probleem zal als het goed is sinds 4 februari verholpen moeten zijn met een update.
UPDATE: 4/02/2014: This issue should be resolved in the latest version of the game. Please ensure that you update your app to the All Grown Up update (version 5.2.1) to correct these issues.
Bron: https://firemonkeys.zendesk.com/hc/en-u ... pable-Goal
Hallo
Ik ben ook bezig met deze opdracht ik ben bij het gedeelte dat je grondstoffen moet sparen voor dat standbeeld ik heb al bijna alles allen de laatste steen soort krijg ik niet. Weet iemand hoe ik die kan verzamelen?

Groetjes SasOneLove
Jammer genoeg zijn sommige grondstoffen erg zeldzaam en kan je helaas niet forceren om een bepaalde grondstof te vinden.

Snel grondstoffen verdienen
Grondstoffen kan je willekeurig vinden door bepaalde interacties uit te voeren zoals tuinieren, bakken, werken of gebruiksvoorwerpen te gebruiken. De tijdsduur maakt daarbij niets uit, dus als je snel grondstoffen wilt vinden dan kan je erg korte interacties gebruiken. De snelste methode is om je Sim continu zich te laten omkleden bij de kledingkast. Omwisselen van alledaagse kleding naar zwemkleding en omgekeerd duurt slechts één seconde zodat je dit vaak kan herhalen. Bijkomend voordeel is dat als je het Wijsheidsvuur monument hebt gebouwd je kans maakt om telkens een EP bonus te krijgen. In de wereld van buren krijg je trouwens de bonus die zij ook krijgen. Als je dus een buur hebt die alle monumenten al (bijna) volledig heeft gebouwd, dan kan je daar grote bonussen verdienen.

Let op: sommige grondstoffen in De Sims FreePlay zijn erg zeldzaam (goud, windextract, lavastenen en parels). Het kan dus gebeuren dat je bij elk monument van twee grondstoffen veel hebt, terwijl je van één element vrijwel niets krijgt. Dit probleem heeft iedereen en er is helaas weinig aan te doen. Het schijn dat je makkelijker goud krijgt door veel maïs te planten, maar dit werkt niet voor iedereen. Als je echt alle monumenten wilt verbeteren dan kan je dan ook beter veel LP proberen te verdienen zodat je de grondstoffen kan kopen.
http://www.pinguintech.nl/forum/viewtop ... f=27&t=409