Deel hier alles over De Sims 4.
Hallo mensen,
Vanochtend kwam ik er na het opstarten van mijn Sims 4 achter dat al mijn families (op 1, de laatst gespeelde, na) kwijt was. Aangezien ik altijd vergeet mijn families te bewaren in de galerij ben ik echt alles kwijt. Alle tips die ik vind op het internet vertellen me om naar het mapje 'SavedSims' te gaan, het probleem is echter dat deze bij mij niet bestaat. Hij is er gewoon helemaal niet (ook niet in de prullenbak). :? De familie waar ik het meest mee speel bestond uit een moeder met vier kinderen, welke ook weer kinderen hadden gekregen. Op dit moment heb ik enkel de moeder nog. Ik kan de Sims niet opnieuw maken omdat ze dan niet meer op het origineel lijken en alle prestaties en relaties kwijt zijn. Ik hoop heel hard dat iemand mij kan helpen.

Alvast heel erg bedankt,

Een wanhopige Simmer. :cry:

Advertentie

Saved Sims is de map voor De Sims 3. Huishoudens bij De Sims 4 kan je vinden in de Tray map.

Huishoudens bestaan uit de volgende soort bestanden:
– .householdbinary
– .trayitem
– .hhi
– .sgi

Ook huizen bevatten trayitems, dus het is niet zo dat alles huishoudens zijn.

Allereerst zou ik als ik jou was voor de zekerheid controleren of je niet nog een andere De Sims 4 map hebt (bijvoorbeeld als je het spel eens in een andere taal hebt gespeeld).
Voorbeeld: Standaard staan je savegames e.d. in deze map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4
Stel dat je ook in het Engels hebt gespeeld, dan heb je nog een map: Documents\Electronic Arts\The Sims 4

Is er echt geen andere map te bekennen? Maak dan eerst een back-up van je De Sims 4 map zodat je die in ieder geval niet meer kwijt kunt raken. Zet die bijvoorbeeld op een sticky of externe harde schijf. Je kan proberen of je in de Tray (of saves) map nog kunt achterhalen of je familie er toch bij staat, maar soms gaat er gewoon iets mis waardoor je voortgang verliest. Als dat niet lukt zou je nog kunnen proberen om het spel te laten repareren in Origin. Mocht dat ook geen effect hebben, dan zou je als je met Windows werkt met systeemherstel terug kunnen gaan naar een dag waarop je nog wel je families had. Afhankelijk van je Windows versie kan je dit zelfs op map niveau doen. Om te zien of je deze functionaliteit hebt ga je naar de Tray map of de Saves map en klik je met de rechtermuisknop -> Eigenschappen. Onder het tabblad Vorige versies kan je als je geluk hebt herstelpunten zien. Met wat mazzel kan je daarmee je families terughalen.