Informatie en tips over De Sims FreePlay. Stel hier je vragen over het spel en vind nieuwe buren in het De Sims FreePlay burentopic.
adriennn » 31 dec 2016, 20:40 schreef:@biancasmeets
Bij filmstudio heb je nog een trucje!
Nadat jouw sims 1 of 2 werkshifts erop heeft zitten, kan je die sim nog trainen!
Dit doe je door een filmcamera uit de dumpwinkel te kopen, op je kavel te plaatsen en je sim selecteren die een baan heeft bij de filmstudio.
Per keer duurt het 3u, en je sims gaan er snel door op vooruit! En het ziet er ook nog eens grappig uit ;)
De tweede gouden tip haha! dankje ! :D

Advertentie

Wat is jullie status?

Ik ben die beroepen zo beu als koude pap... Gelukkig einde in zicht (alhoewel). Aan nieuwe beroepen begin ik niet meer.

Mijn status :
Politie: helemaal klaar

Filmstudio: laatste werkplaats aan het unlocken op dit ogenblik. Ik heb genoeg grondstoffen om de werkplek continu te kunnen upgraden tot 20. De rest is klaar.

Ziekenhuis: beide beroepen zijn lvl 10, de werkplekken zijn 17-17-17-17-17-18-20-20-20-0-0. Eerst alle open werkplekken naar 20 nu en dan 28 gouden dokterstassen verzamelen voor ik de laatste 2 unlock. Zal nog even duren dit dus ;(
Verwijderd
Laatst gewijzigd door biancasmeets op 12 feb 2017, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kreeg weer een melding dat er binnenkort een evenement komt in de filmstudio. Nogmaals een herinnering aan deze geweldige tips.
Shadowz » 19 okt 2016, 06:23 schreef:Ik zie heel veel mensen klagen over dat het heel erg lastig is om fatsoenlijk de taken te kunnen af krijgen. Ik heb inmiddels voor mijzelf een strategie ontwikkeld die ik graag met jullie wil delen. Niet alleen is het makkelijker om grondstoffen te krijgen, maar ik heb bv de politiehond al maximaal geupdate zonder al teveel moeite.

Ik heb begrepen dat sims op een gegeven moment automatisch verouderen? Zover ben ik nog niet, omdat ik de hollywoodopdracht open heb gelaten, zodat ik eerst alle gebouwen en dergelijke kan aanschaffen. Het begon me nl een beetje boven het hoofd te groeien. Maar goed, genoeg daarover, hier mijn strategie.

Ik begin bij elk beroep 4 sims aan te stellen. Je kunt er maar 2 per keer tegelijk aanzetten (tenzij je de glitch gebruikt), maar dat is ook de bedoeling. Zo kan je in het begin een dubbele dienst spelen zonder dat het je die oranje punten kost. Ik ga zo door tot ik level 6 heb behaald. Ondertussen verbeter ik de aanwezige kamertjes wel tot het maximale wat op dat moment mogelijk is. En spaar ik zoveel mogelijk munten op om de voorraadkamer steeds te upgraden en verzamel ik ook om nieuwe kamers te bouwen.

Zodra ik bij level 6 ben aangekomen, ga ik niet meteen 2 sims aanstellen voor een nieuw beroep. Want ongeacht of je de kamer hebt gebouwd of niet, mijn ervaring is dat er meteen nieuwe opdrachten komen die je en niet kunt doen en ontzettend veel tijd kosten. Dus spaar ik door tot minstens 1 kamer. En daar komt het.

Op het moment dat ik een nieuwe kamer kan bouwen, wacht ik tot aan het einde van een dienst. Daarna stel ik 1 sim aan die het aangewezen beroep krijgt en die gebruik ik voorlopig niet meer. Als die gaat werken, dan gebruik ik de laatste optie: werken op externe locatie. Resultaat: de nieuwe opdrachten komen ook niet tevoorschijn als de rest gaat werken. En dan heb je na een tijdje genoeg om kamer 2 te bouwen en herhaal je de stap die ik hiervoor heb gedaan.

Het mooie is, is dat de nieuwe grondstoffen wel mooi voorbij komen in het spel, dus je kunt en sparen voor nieuwe kamers, maar ook de bestaande kamers upgraden naar het maximale.

Tegen de tijd dat dat is gebeurd, haal ik de 2 beroepssims weer tevoorschijn, maar gebruik er 1 tegelijk. Dus 1 sim met beroep en 1 zonder. En steeds dezelfde beroepssim (dit omdat die opdrachten vaak blijven staan en dan hang je). Op het moment dat je beroepssim promotie maakt, zorg je ervoor dat zijn opdrachten gemaakt worden en de rest van de gewone opdrachten open blijven staan. Dus de andere sim heeft een dagje niks te doen en je zult die betreffende dag geen bonus verdienen, eenvoudig omdat je de quota niet haalt. Maar deze stap is heel belangrijk, want het betekent dat de dag erna je 2 sims zonder beroep, weer verder kunnen spelen zonder gezeur. En je kunt de nieuwe kamer bouwen en alles weer verder upgraden.

Ik hoop dat het voor iedereen een beetje duidelijk is geworden en dat het op deze manier ook een stuk leuker wordt om te spelen. Want ik was het op een gegeven moment ook erg zat en ben strategisch gaan kijken hoe ik het spelen leuker kon krijgen en het resultaat is nu dat ik nu tenminste leuk kan spelen.

Het ziekenhuis is overigens te lang om 2 shifts achter elkaar uit te spelen heb ik gemerkt, maar de tweede shift niet uitspelen is niet zo erg, het gaat erom dat je grondstoffen verzamelt.

Nou, ik hoop dat mensen er nu meer plezier in gaan krijgen. :)
adriennn » 31 dec 2016, 19:40 schreef: Bij filmstudio heb je nog een trucje!
Nadat jouw sims 1 of 2 werkshifts erop heeft zitten, kan je die sim nog trainen!
Dit doe je door een filmcamera uit de dumpwinkel te kopen, op je kavel te plaatsen en je sim selecteren die een baan heeft bij de filmstudio.
Per keer duurt het 3u, en je sims gaan er snel door op vooruit! En het ziet er ook nog eens grappig uit ;)