Hier kan je terecht voor al je De Sims 3 problemen of vragen over laptopaankoopadvies
Ik ben jaren een trouwe Simsfan, maar nu raak ik toch wel uitgespeeld, doordat mijn spel vaak uitvalt en erg veel hapert. Als mijn spel uitvalt, valt het beeld weg, maar hoor ik nog wel de muziek of dan blijft de muziek hangen en soms krijg ik een blauw beeld.

Als het spel hapert dan staat de tijd en de sims stil, maar bewegen de muzieknoten, slaaptekens, golven, ect. nog wel.

De volgende uitbreidingen heb ik:
* Sims Ambities
* Sims Na Middernacht
* Sims Levensweg
* Sims Beestenbende (limited edition)

* Sims Suppersnelle Accessoires
* Sims Buitenleven Accessoires

Het spel updaten lukt niet, omdat Origin niet goed werkt. Als ik het startscherm van de Sims 3 krijg, verschijnt er soms een runtime error en krijg ik een foutmelding over de Sims3 LauncherW.exe Of een fout dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Origin. (Ik heb het programma al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd.)

Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, want ik heb hierdoor geen plezier meer in het spelen van het spel.
* Type/naam pc/laptop: PC
* besturingssysteem (Vista, XP): Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, build 2600)
* processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs)
* Geheugen (RAM): 2048 MB RAM
*Wisselbestand: 729MB gebruikt, 3210MB beschikbaar
* Type grafische/videokaart: ATI Radeon HD 3800 Series (1024.0MB)
*DAC-type: Internal DAC (400MHz)
* Vrije schijfruimte: Capaciteit 298 GB, gebruikt 127 GB, Beschikbaar 171GB

Advertentie

Vervelend om te horen dat je problemen hebt. Jammer genoeg is de oorzaak vaak lastig te achterhalen omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Het ligt in ieder geval niet aan het systeem, aangezien die vrij ruim aan de minimale vereisten voldoet.

Je zou de volgende dingen kunnen proberen:

1) De volgende bestanden verwijderen zodat ze opnieuw worden aangemaakt:
CASPartCache.package
CompositorCache.package
ScriptCache.package
SimCompositorCache.package
Version.tag

De bestanden vind je bij standaardinstallatie hier: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims 3

2) Het .exe bestand waarmee je opstart toevoegen aan DEP
Dit kan je als volgt doen:
Typ het volgende in het zoekvenster van Windows (bij start): systempropertiesperformance

Vervolgens ga je naar het tabblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)".
Je kiest dan voor het 'tweede bolletje' en voegt het volgende bestanden toe: TS3.exe of TS3W.exe
Dit bestand kan je bij standaardinstallatie hier vinden:
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\TS3.exe

Vervolgens moet je de pc opnieuw opstarten. Daarna kan je testen of het heeft geholpen door het spel op te starten via dit bestand (dubbelklikken of rechtmuisknop en dan uitvoeren).


Mocht dit niet hebben geholpen, dan zou ik graag willen weten wat de huidige gameversie is van jouw basisspel en of het blauwe scherm soms de Blue screen of death van Windows is. Daarnaast zou het fijn zijn als je kon aangeven wat de versie van jouw grafische drivers (drivers van de videokaart) is. Als het beeld namelijk zwart wordt, maar het systeem niet uitvalt en het spel gewoon verder draait, dan is er een kans dat de drivers op de een of andere manier 'corrupt' zijn geworden en een update van de drivers het probleem kan verhelpen. Nieuwe drivers kan je vanaf de officiële Radeon website downloaden. Het is ook handig om er zeker van te zijn dat Service pack 2 voor Windows XP is geïnstalleerd. Dit laatste zal in de regel niet veel problemen opleveren, maar het is wel vereist volgens de minimale vereisten.
Hoi,

Daar ben ik weer. Ik heb heb jou tips toegepast, maar het heeft helaas niets geholpen. Ik ben nu maar met een nieuwe familie begonnen en heb daar ( tot nu toe) nog geen (grote) problemen mee. Het is geen blue screen of death wat ik krijg. Maar inderdaad een zwart beeld en de muziek van het spel draait gewoon verder. Hoe kan ik achter de versie van mijn grafische driver komen?? En hoe kom ik er achter dat de Service pack 2 voor windows xp geïnstaleerd is?

Ik heb nu helaas nog een ander probleem erbij gekregen en daar ben ik vandaag achtergekomen.Ik heb al eens eerder spullen uit de store gedownload en die verschijnen ook netjes in mijn spel. Nu heb ik vandaag voor 500SM de MultiTab 6.000 gedownload alleen krijg ik nu de melding bij het startprogramma dat er een fout is opgetreden tijdens het downloaden van de content. Ik moet in het logboek kijken voor meer details (Maar waar ik die kan vinden wordt er niet bij vermeld)

Ik hoop dat je mij kunt helpen. Alvast bedankt voor het reageren.
Jammer om te horen dat het niets heeft geholpen.

Voor de grafische drivers kan je het beste een kijkje nemen op de officiële site van Radeon:
AMD Driver Autodetect detects your graphics card and Windows® operating system. If there is a new driver, the tool will download it with a click of a button and start the installation process.
Als er een update nodig is, dan zou de autodetect dat wel aangeven.

Om te achterhalen welk service pack je hebt, zou je onder meer kunnen kijken in een dxdiag rapport (start > uitvoeren > dxdiag invoeren > dxdiag starten en voor 'alle gegevens opslaan' kiezen). Bovenaan het rapport zal je als het goed is achter "Operating System" meer informatie over het besturingssysteem kunnen vinden.

Voorbeeld:
System Information
------------------
Time of this report:
Machine name:
Operating System: Windows Vista Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2
Soms levert de Store problemen op. Vaak helpt het om op een later tijdstip opnieuw te proberen. Soms wil het ook nog wel eens helpen om De Sims 3 en/of Origin volledig bij te werken.

Het logboek waar ze naar verwijzen is waarschijnlijk Sims3LauncherLogFile in C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Maar vaak heb je daar niets aan. Je kan echter altijd even kijken. Er staat per foutmelding ook een datum en tijdstip bij. Zo kan je snel opspeuren welke melding je krijgt wanneer de download niet wil installeren.

Daar staat dan de foutmelding achter. Voorbeeld:
Store Download Failure. Download manifest server error.
Het probleem is echter dat niet duidelijk is wat je dan moet doen. Bij bovenstaande foutmelding wordt soms geadviseerd om via de in-game modus het item te downloaden, maar ik weet uit eigen ervaring dat dat moeizamer gaat dan normaal downloaden. Maar wellicht dat de helpdesk van EA wel weet wat je moet doen om de foutmelding die je krijgt op te lossen als het niet duidelijk is hoe je het kan oplossen.