De Sims Mobile is binnenkort gratis beschikbaar voor iOS en Android. Deel hier alles over dit nieuwe spel.
Galdor schreef:
Elizaa2016 » 13 mei 2017, 15:05 schreef:@Galdor:

Jij kan het al spelen?
Zoals je ziet. Op het interweb blijft niks beperkt tot 1 land. Was wel heel verbaasd dat zelfs de ingame tekst nederlands is.
Ik heb gekeken op mijn mobiel in de google playstore. Stond er niet. Op internet gekeken en later in de portugese, braziliaanse versie van google. Daar stond hij wel, maar als ik erop drukte ging ik naar google play store en stond er op de plek waar normaal installeren staat "je apparaat is niet compatibel met deze versie" :cry: . Ligt het aan mijn mobiel of wat anders? Ik heb wel een goede telefoon (denk ik). Heb android 5.0 lijkt me wel goed. Ik hoop dat ik dit later als het echt uitkomt wel kan installeren.

Advertentie

Anoniem iemand » 14 mei 2017, 08:49 schreef:
Galdor schreef:
Elizaa2016 » 13 mei 2017, 15:05 schreef:@Galdor:

Jij kan het al spelen?
Zoals je ziet. Op het interweb blijft niks beperkt tot 1 land. Was wel heel verbaasd dat zelfs de ingame tekst nederlands is.
Ik heb gekeken op mijn mobiel in de google playstore. Stond er niet. Op internet gekeken en later in de portugese, braziliaanse versie van google. Daar stond hij wel, maar als ik erop drukte ging ik naar google play store en stond er op de plek waar normaal installeren staat "je apparaat is niet compatibel met deze versie" :cry: . Ligt het aan mijn mobiel of wat anders? Ik heb wel een goede telefoon (denk ik). Heb android 5.0 lijkt me wel goed. Ik hoop dat ik dit later als het echt uitkomt wel kan installeren.
Nee ligt niet aan je mobiel. Meer de methode. Het zal snel genoeg beschikbaar zijn.
Nefje » 14 mei 2017, 20:21 schreef:@Galdor Leuk dat je al wat screens deelt en je mening! :)

Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het op mijn (niet zo geweldige) hardware gaat draaien :P
Graag gedaan. Als het geen blokker wonder media tablet is zal het wel lukken.
Het loopt bij mij op de test machine vooral vast bij het multipayer gebeuren.
Update
Ondertussen ben ik level 20 ik dacht dat de 2 spellen niet naast elkaar te doen waren maar zelfs tijdens het Luxe wasserette evenement was het te doen. Vermoedelijk is het anders als je niet zoals ik tijdelijk in de ziektewet zit. Op dit moment is mijn oordeel, denk je erover om sims4 te kopen maar houd de prijs je tegen geef sims mobile een kans. Dat is veel meer te vergelijken met sim4 dan sims freeplay is. Deze twee mobiele sims versies kunnen niet meer verschillen.

Beide hebben hun plus en min punten. De grootste minpunt van Sims Mobile is toch het saai te noemen kleurenpalet. Veel minder levendig dan in Freeplay. De kleuren en iets betere details is dus in mijn ogen duidelijk het pluspunt van freeplay.

Wil je veel huizen kunnen bouwen kies voor Freeplay, ben je tevreden met 1 huis maar wil je meer keuze opties hebben in kleuren zelfs per muur kies sims mobile.

Waar je in Freeplay 34 sims op level 55 tevreden en bezig moet houden zijn het in sims Mobile maar 4. Het lijkt niet veel maar elke sim in mobile heeft zijn eigen persoonlijke dagelijkse en levensdoelen waar je redelijk druk mee kan zijn om deze te vervullen. Heel soms ben ik blij dat de Mobile sims even letterlijk een uur moeten slapen.

In beide spellen heb je geld en munten te verzamelen om dingen te kopen.In mobile lijkt de keuze in meubels minder maar je hoeft dan ook maar 1 huis te vullen. De leukere meubels kosten zoals dat heet simcash in mobile wat te vergelijken is met de LP en SP punten uit Freeplay.

Mobile heeft in tegenstelling tot Freeplay live multiplayer opties wat inhoud dat mijn sim een verjaardags feest kan geven en andere spelers kunnen bij mij op bezoek komen en allerlei interacties uitvoeren waarmee alle bezoekers kans maken op beloningen.

Wat een heel groot verschil is je hoeft geen vrienden te worden via social media om toch in game vrienden te kunnen worden. Heb je wel facebook vrienden die het spelen is dit verschil in je vrienden lijst goed te zien door een mini versie van hun profielfoto.

Een belangrijk ding wat ik bijna zou vergeten je kan sims kwijtraken!! :o Sims kunnen relaties ontwikkelen gebeurd dit met de sim van een medespeler dan komt de vraag in beeld sim a vraagt of jou sim b wil intrekken. Zeg je ja dan verhuist jou sim letterlijk naar het huis van de andere speler.

Verder leven sims in mobile niet zo lang. De sim waar je mee begint is jongvolwassene dit duurt 2 dagen, dan zijn ze 4 dagen volwassen en 2 dagen oudere, kortom 8 letterlijke dagen van begin tot eind. Er kunnen babys worden geboren. Maar die sims kunnen pas speelbaar worden gemaakt als ze jongvolwassene zijn dat duurt 4 dagen dus totaal als ik niet ergens iets overhet hoofd heb gezien leeft een sim 12 letterlijke dagen waarvan 8 speelbaar. Er zijn wel ingame mogelijkheden om een sim leven te verlengen.

Dit zijn wel weer genoeg spoilers denk ik.
Eind oordeel geef het een kans.
Langzaam aan raak ik wel uitgekeken op dat Sims Mobile. Het is toch wel heel veel van het zelfde. En daarmee doel ik op de dagelijkse doelen die je sims willen/ moeten uitvoeren
Je bent met die 4 sims gedurende een halfuur tot uur vrij druk en daarna even niks meer omdat de energie op is.
In Freeplay kan je nog kiezen om je sims naar het werk of school te sturen, desnoods langere hobby acties, die toch iets opleveren. Maar in Mobile heb je dat soort mogelijkheden niet die iets opleveren als je even minder tijd of zin hebt. Even nuanceren, ga je dit spel spelen en heb je werk zijn er behalve slapen weinig opties voor je sim om te doen.
Ik vond niet direct de goeie topic dus dan maar hier.
Op zoek naar informatie over een lanceringsdatum voor Sims Mobile kwam ik het volgende tegen op http://www2.ea.com/nl/1/kennisgeving-online-diensten" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Nu hoop ik niet dat het nog zolang gaat duren maar het zou in mijn ogen wel heel goed samen kunnen vallen.
Ps van Mobile is er ondertussen een versie 2 gemaakt met hier en daar wat cosmetische en andere wijzigingen en aanvullingen.