Hier kan je informatie vinden over de hobby's in De Sims FreePlay.
Nee, dat maakt niet uit. Je kunt bij de hobby koken elke medaille vrijspelen met de kortste interactie (daarom dat mensen de kookhobby ook gebruiken als manier om LP te verdienen). Je speelt zoals je wel gemerkt alleen niet altijd een nieuwe medaille vrij. Het kan veel pogingen kosten tot je de laatste hebt, dus je kunt het beste veel Sims inzetten.

Advertentie

Heb je een wasbak?
Xo nee plaats een wasbak.
Klik daarna op opruimen. Als de wasbak blauw kleurt klik je er op. Daarna annuleer je de opdracht. Dit is de snelse manier.
Maar met zo veel borden duurt het even.
Een vraag; als er een sim alles van koken heeft ontgrendeld, kunnen dan alle sims alle gerechten maken of moeten deze dan ook op het hoogste niveau zitten? Plus als m'n sim een andere hobby gaat uitvoeren, is dat alles weg of blijf ik alle gerechten kunnen maken (mits je de snijplank hebt).
dekleine88 » 12 maart 2017, 14:18 schreef:Een vraag; als er een sim alles van koken heeft ontgrendeld, kunnen dan alle sims alle gerechten maken of moeten deze dan ook op het hoogste niveau zitten? Plus als m'n sim een andere hobby gaat uitvoeren, is dat alles weg of blijf ik alle gerechten kunnen maken (mits je de snijplank hebt).
Nee en ja,haha.
Je Sim moet zelf steeds een niveau hoger komen om alles te kunnen koken.
En als je Sim een andere hobby neemt en weer terug naar koken gaat begin je wel opnieuw ja.
Elizaa2016 » 12 maart 2017, 15:09 schreef:
dekleine88 » 12 maart 2017, 14:18 schreef:Een vraag; als er een sim alles van koken heeft ontgrendeld, kunnen dan alle sims alle gerechten maken of moeten deze dan ook op het hoogste niveau zitten? Plus als m'n sim een andere hobby gaat uitvoeren, is dat alles weg of blijf ik alle gerechten kunnen maken (mits je de snijplank hebt).
Nee en ja,haha.
Je Sim moet zelf steeds een niveau hoger komen om alles te kunnen koken.
En als je Sim een andere hobby neemt en weer terug naar koken gaat begin je wel opnieuw ja.
Oké, dus hoe speel je dan slim? Want ik begreep van iemand anders dat ze steeds alle sims een hobby van het evenement etc liet doen. Maar bij sommige hobby's duurt het zó lang tot je op het hoogste niveau zit! Dus ik heb nu elke sim één hobby gegeven tot het hoogste niveau. En daar laat ik ze op staan. Daarna zorg ik dat ze qua werk het hoogste niveau hebben. En als ze beide hebben, dan gebruik ik die sim voor de missies etc. Maar op deze manier haal ik nooit de tijdelijke evenementen, omdat ik maar een paar sims heb met geen vaste hobby. En het is nogal een gedoe wie welke hobby vast heeft, dus nu heb ik zelf een heel excell bestand met daarin wie en wat :shock: . Dus ik vind het lastig hoe je nu het beste speelt hihi (zonder dat je er úren per dag aan kwijt bent!)
dekleine88 » 12 maart 2017, 16:14 schreef:
Elizaa2016 » 12 maart 2017, 15:09 schreef:
dekleine88 » 12 maart 2017, 14:18 schreef:Een vraag; als er een sim alles van koken heeft ontgrendeld, kunnen dan alle sims alle gerechten maken of moeten deze dan ook op het hoogste niveau zitten? Plus als m'n sim een andere hobby gaat uitvoeren, is dat alles weg of blijf ik alle gerechten kunnen maken (mits je de snijplank hebt).
Nee en ja,haha.
Je Sim moet zelf steeds een niveau hoger komen om alles te kunnen koken.
En als je Sim een andere hobby neemt en weer terug naar koken gaat begin je wel opnieuw ja.
Oké, dus hoe speel je dan slim? Want ik begreep van iemand anders dat ze steeds alle sims een hobby van het evenement etc liet doen. Maar bij sommige hobby's duurt het zó lang tot je op het hoogste niveau zit! Dus ik heb nu elke sim één hobby gegeven tot het hoogste niveau. En daar laat ik ze op staan. Daarna zorg ik dat ze qua werk het hoogste niveau hebben. En als ze beide hebben, dan gebruik ik die sim voor de missies etc. Maar op deze manier haal ik nooit de tijdelijke evenementen, omdat ik maar een paar sims heb met geen vaste hobby. En het is nogal een gedoe wie welke hobby vast heeft, dus nu heb ik zelf een heel excell bestand met daarin wie en wat :shock: . Dus ik vind het lastig hoe je nu het beste speelt hihi (zonder dat je er úren per dag aan kwijt bent!)
Zodra er een evenement aankomt zet ik diegene aan het werk met die hobby,zoals nu met het hout. Weet eigenlijk niet hoe lang het duurt voordat ze bij 6 zijn. Ik let daar niet bij alle hobbies op.
Je kan er anders ook voor zorgen dat er bij de meeste hobbies ( die ook nuttig zijn voor evenementen ) je tenminste 1 Sim hebt met die hobbies.
En verder moet je ook een beetje geluk hebben met het halen van evenementen!
dekleine88 » 12 maart 2017, 13:18 schreef:Een vraag; als er een sim alles van koken heeft ontgrendeld, kunnen dan alle sims alle gerechten maken of moeten deze dan ook op het hoogste niveau zitten? Plus als m'n sim een andere hobby gaat uitvoeren, is dat alles weg of blijf ik alle gerechten kunnen maken (mits je de snijplank hebt).
Met bakken kunnen wel alle sims alles maken. Dit hangt namelijk mede af of het keukenapparatuur 1,2 of 3 sterren is en of bijvoorbeeld wel of geen broodrooster etc hebt zover ik dit nu heb uitgevonden.

Verder is het met de hobbies ook een beetje wat je speelstijl en bedoeling is. Zo kan je met koken vrij veel ep bijelkaar sprokkelen met korte acties.
Ik heb op dit moment 5 hobby wisselende sims speciaal voor de evenementen etc.
Ik gebruik alleen de kortste actie bij koken is dit 1 min.
Elke keer als ze klaar zijn krijg je een item. Dit heeft niets te maken met de lengte van de actie.
Wil je sneller naar een hoger niveau. Dan zou ik een langere actie kiezen. Dan stijgt het niveau sneller.