Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.

Advertentie

Als je al Facebook hebt, via mijn Facebookpagina (Facebooknaam Sim Plist).
Anders zul je je eerst moeten registreren bij Facebook om een pagina aan te maken.
Bedoel je rondom het icoontje van de Sims?
In dat geval heb je, als het goed is, de (laatste) hoofdmissie "Levensdromen en nalatenschap" afgerond.
Het groene lijntje komt uiteindelijk bij iedere Sim.

Je Sims kunnen dan opgroeien naar een volgende levensfase (Baby-Peuter-Jonge Sim-Tiener-Volwassen Sim-Oudere). Zodra het groene balkje bijna rond is, wordt het rood. De Sim zit dan bijna op het eind van zijn levensfase.
Als het balkje helemaal rond is, krijg je een melding dat je Sim klaar is om over te gaan naar de volgende levensfase.
Een oudere Sim komt dan te overlijden.

Gelukkig hebben de spelmakers (na klachten van spelers), de mogelijkheid ingebouwd om die tijd weer terug te zetten. Mocht je dat een keer vergeten, dan is er nog niets aan de hand, want je krijgt zelfs bij het moment van overgang naar de volgende levensfase, nog de mogelijkheid om dit terug te draaien.
Het terugdraaien van de tijd kan, door in de Simtracker op het tabblad met de zandloper te klikken ("leeftijdsbeheersing"). Je kan dan per Sim de tijd terugzetten, door op de knop met de twee pijlen te klikken. Je komt dan in de verouderingscontroller, waar je kan kiezen voor "terugkeren" (gratis).

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het spel wil spelen, maar zelf behoud ik graag mijn Sims die flink getraind zijn in beroep en hobby.
Slechts een paar Sims die ik gebruik om levensbollen te verzamelen, laat ik steeds overlijden (anders kun je geen levensbollen krijgen). Die levensbollen kun je o.a. gebruiken om op het grote eiland de Kermis , het strand etc. en onderdelen daarvan, te bouwen.
Begrijp ik goed dat je al een oudere Sim hebt met een bronzen levensbol en je levensdroom klaar is?

Dan kan je via de Simtracker, tabblad levensbeheersing, je Sim laten overlijden. De zilveren levensbol blijft dan achter, die kun je vervolgens in je inventaris stoppen.