Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
chantalle » 06 jan 2019, 13:07 schreef:ik heb net gekeken en het varkensspeeltje deed het wel bij een volwassen hond.. frisbee werkt volgens mij ook bij volwassen honden.. net als de gewone frisbee,s
Ja de meeste dingen zijn voor alle soorten honden. Helaas de bedjes dus niet!

Advertentie

Bij mij is het op een complete mislukking uitgelopen :( .

De laatste paar dagen heb ik vele tientallen crashes gehad, waarbij regelmatig al mijn Sims gestopt waren met werken. Veel tijdverlies dus, waarbij bovendien veel vaker dan nodig alle voorraadstations weer moesten worden bijgevuld (want dat onthoudt het spel dan wel weer als je opnieuw opstart :? ).
Ook nog steeds veel last van "bevriezingen" waarbij het spel om de haverklap niet meer op commando's reageert.
En tenslotte erg traag, soms duurt het wel 10 minuten om naar een ander perceel over te schakelen.

Verder vergat ik even dat je die twee dagen na afloop van het evenement, geen muntbloemperken meer kan gebruiken om je kaarsen om te zetten in bouwmunten. Ik had alle kaarsen opgespaard, wilde zojuist munten gaan draaien.
Scheelt zo'n 250 bouwmunten als ik gemiddeld gescoord had, nou ja, kon der ook nog wel bij :mrgreen: .
Ik heb het gehaald, maar heb wel veel SP ingezet. Ik spendeer veel tijd aan het spel, maar zonder SP in te zetten is het haast onmogelijk voor veel mensen denk ik.

@ Sim Plist: Wat balen zeg voor je! Vooral met al die bevriezingen, om gek van te worden. :(
Vervelend @Simplist heb je met andere apps ook problemen?
Klinkt langzaam toch tijd voor een ander toestel.

Bij de acties met de mops krijg je op het knuffelen na hetzelfde als bij pups en kittens.
Met andere woorden spel eigenschap technisch is de pug gewoon als een puppy geprogrammeerd zoiets dergelijks daarom kunnen pups dus ook op de meubels en grote honden niet.

Maar goed dat het geen chihuahua was, want het is inderdaad goed zoeken.
@Galdor:
Ik heb 1 keer meegemaakt dat Whatsapp een tijdje bevroor, maar realiseerde me pas een dag later dat ik op dat moment waarschijnlijk De Sims Freeplay op de achtergrond had draaien.
Verder heb ik geen problemen ondervonden, maar gebruik eigenlijk ook zelden andere apps.

Geheugenruimte genoeg, tenminste mijn iPhone4 geeft een capaciteit van 13,5 GB waarvan nog 10,3 GB beschikbaar is. Het valt me ook op dat er geen onderscheid lijkt te zijn, zoals bij een PC, tussen (snel) geheugen en (trage) harde schijf-geheugen. Anders zou gebrek aan (snel) geheugen mijn eerste vermoeden zijn.

Een herinstallatie van de app heeft geen verbetering gebracht. Ik heb zelfs een volledige reset van mijn iPhone naar de fabrieksinstellingen geprobeerd gevolgd door een verse installatie, maar moest uiteindelijk mijn backup terugzetten omdat Whatsapp anders niet meer aan de gang te krijgen was (de Whatsapp uit de AppStore ondersteunt mijn IOS niet meer).

Nu dit live-evenement voorbij is heb ik nog steeds last van crashes en bevriezingen, maar wel minder. Kan toeval zijn (even afwachten hoe het loopt), maar het is niet de eerste keer dat ik problemen ondervind na een update, die na verloop van tijd vanzelf weer minderde.

Theoretisch kan het een software-probleem zijn (in het opgeslagen bestand of een bug in het installatiebestand), maar ook een klein defect in het geheugen en zelfs een probleem met de processor lijken me serieuze opties.

Lastig en vooral erg tijdrovend om dit uit te testen en ik vrees dat ik er uiteindelijk weinig mee opschiet.
De ondersteuning voor de iPhone 4 is na deze update voorbij, dus een nieuw apparaat is voor dit spel toch gewenst. Maar ik heb daar op dit moment geen plannen voor, mede doordat de andere apps nog wel werken.

Edit: ik zie in Wikipedia dat de iPhone 4 een werkgeheugen van 512 MB zou hebben, wellicht ligt daar de oorzaak(?)
Werk geheugen van 512 uhm ja dat speelt zeker mee dan zou je regelmatig achtergrond apps moeten stoppen en geheugenn cache legen.

Voor android is momenteel versie 4.0 het laagste over apple ios vind ik niet veel. Het is wel raar dat er meer van het versie wordt uit gegaan dan van de verdere hardware. Zover ik weet ondersteund apple zelf ios 9 al niet meer.

Minder dan 2 GB ram zou ik niet aan raden liefst 4.
De 4 is al sinds 2010 op de markt en blijkbaar vanaf 2017 voor het laatst verkocht
Het hoogste ios is 7.0 verder gaat apple niet voor dit toestel.
De 6 S zou dan een opvolger kunnen zijn die gaat nog ios 12 krijgen of afwegen om bij een abonnements verlenging te upgraden. Maar goed het zijn prijzige dingen. Ik ben alleen benieuwd hoelang je zou kunnen wachten met een ander toestel zonder dat je laatste cloud opslag verdwijnt.
Hoi.,. Ik ben nieuw op deze groep dus ik heb geen idee of ik het hier goed plaats :(
Ik speel de sims al lang en ben bij niveau 50
Alleen nu heb ik al best lang dat ik geen missies kan doen en het staat ook nergens..
weet iemand wat ik moet doen of moet ik misschien nog wat vrij spelen ...?
@Quinty:

Het spel bevat verschillende soorten missies:

In de eerste plaats zijn er de "hoofdmissies", die één voor één in je lijst van actieve taken verschijnen. Dat zijn er maar een beperkt aantal, de laatste is "Levensdromen & Nalatenschap". Als je die hebt afgerond, verschijnen er dus geen hoofdmissies meer in je takenlijst.
Het is goed mogelijk dat je zo rond level 50 door deze missies heen bent, ik denk dat dat bij mij ook ongeveer het geval was.

Daarnaast heb je de "ontdekkingsmissies", die je zelf kan activeren wanneer je wil (en dan verschijnen ze ook pas in je takenlijst).
Die ontdekkingsmissies vind je, door bijvoorbeeld in het park personen aan te klikken die daar rondhangen.
Verder in het stadsoverzicht bij het bouwen van sommige gebouwen (meestal staat het erbij als daar een missie aan gekoppeld zit). In het stadsoverzicht wordt regelmatig zo'n ontdekkingsmissie automatisch als pop-up zichtbaar met de mededeling dat er een nieuwe missie beschikbaar is. Zelf klik ik die pop-ups altijd weg, omdat je ze toch kan starten wanneer je zelf wil (en de tijd daarvoor hebt).
Ik weet even niet zeker of er ook missies kunnen starten bij het upgraden van sommige gebouwen, wel kun je op die manier soms nieuwe hobby's ontgrendelen.
Zelf zit ik op level 54 en heb nog veel ontdekkingsmissies te gaan, omdat ik die bewust heb laten liggen. Anders had ik teveel tegelijk te doen. Dat kan bij iedereen anders zijn, best mogelijk dat iemand met veel lagere level toch al alle ontdekkingsmissies heeft afgerond.

En uiteindelijk zijn er nog de hobby-evenementen / live evenementen en missies die na iedere grote spel-update (zo om de paar maanden) verschijnen. Deze grote spel-updates zul je zelf steeds moeten downloaden en installeren.
De datums en tijdstippen waarop deze missies verschijnen liggen vrij precies vast en worden op de website van EA aangekondigd:

https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims ... s-freeplay

Deze missies zijn voor iedereen beschikbaar, tenzij het apparaat waarop je speelt te oud is en niet meer wordt ondersteund. Daar krijg je in het spel dan ook bericht van. Je kan in dat geval die nieuwe updates niet meer installeren.