Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
@Galdor,

Bedankt voor je antwoord.
Ik denk dat dan inderdaad het werkgeheugen wel eens de oorzaak van alle problemen zou kunnen zijn. Het zal ook niet voor niets zijn dat de ondersteuning voor de iPhone 4 wegvalt. Wellicht hebben de spelmakers bij het testen gemerkt dat de Sims Freeplay hierop niet lekker meer draait door verouderde hardware.

Voorlopig houd ik het daar maar op, tenzij iemand zich meldt die ook wat verder gevorderd is in het spel en aangeeft met de iPhone 4 geen problemen te ondervinden.
Galdor schreef:Ik ben alleen benieuwd hoelang je zou kunnen wachten met een ander toestel zonder dat je laatste cloud opslag verdwijnt.
Ja, daar maak ik me ook zorgen om. En dat zouden mijn buren vast ook niet leuk vinden, want dan kunnen ze mijn speciaal voor buren ingerichte perceel niet meer bezoeken.
Hopelijk laten de spelmakers dat dan nog wel van te voren weten. Dan kan ik in elk geval nog snel een backup maken voor als ik ooit een nieuw apparaat heb.

Advertentie

Game crashes

Low device memory Low device storage space Bad internet connection.
Je hebt dus 1 uit drie, geheugen is niet makkelijk of eigenlijk niet uit te breiden, opslag dat weet ik van lphone's niet ik dacht dat er geen sd kaartjes in kunnen, maar dat is verder het probleem niet. Internet zal wel goed zitten er staat op de Firemonkey site wel meer maar dat is bijna zeker niet van toepassing.
How long does my save data stay on the Cloud? 

Your saved game data will be available for a week. We recommend that you save every time you play.

Blijkbaar dus een week, hoewel dat mischien niet heel letterlijk is afhankelijk van hun server ruimte.
Ik zal al ik er aan toe kom of mischien ga je het zelf wel eens op zoek hoe strikt die week is.
Galdor schreef:Your saved game data will be available for a week.
Galdor schreef:Blijkbaar dus een week, hoewel dat mischien niet heel letterlijk is afhankelijk van hun server ruimte.
Het stoppen van de ondersteuning door Firemonkeys heeft in eerste instantie betrekking op de nieuwe grote updates die om de paar maanden uitkomen. Of ze dan ook stoppen met het opslaan van mijn bestand in de Cloud, is een heel andere vraag. Het is heel goed mogelijk (en ik verwacht dit eigenlijk ook wel) dat ik de Cloud kan blijven gebruiken en het spel ook kan blijven spelen zonder die updates. En dan is die week niet zo belangrijk, die geldt sowieso altijd al voor iedereen, ook als je een heel nieuw apparaat hebt.

Desondanks maak ik me wel enige zorgen om de vraag of (en wanneer) Firemonkeys wellicht toch stopt met het opslaan in de Cloud (voor alle apparaten met IOS 7 (en lager)).
Zoals gezegd verwacht ik niet dat dat gebeurt, maar de gevolgen zouden anders natuurlijk wel heel vervelend zijn.
Ik had ooit 2 accounts maar van dat tweede account kan ik niks meer terugzetten vandaag geprobeerd. Dus het valt mee zolang je kan spelen en je saved naar de cloud komt het wel goed. Alleen de evenementen zal je missen maar met de herhalingen komt dat wel goed. Ik vermoed ook dat het wel meevalt bij de laatste aankondiging over android werd ook alleen geschreven dat enkel de updates stoppen.
Dat lijkt inderdaad logisch.

Je tweede account is dus als ik het goed begrijp nergens meer lokaal opgeslagen geweest, naar ik aanneem lokaal overschreven door je andere account (en na een week niet meer gebruikt te zijn waarschijnlijk ook niet meer in de Cloud aanwezig geweest en aldus verloren gegaan).

In feite kun je (met één account) zelfs zonder Cloud-ondersteuning nog verder spelen, alleen kun je daarna je spel nooit meer overzetten op een ander apparaat. En als je eigen apparaat opnieuw geïnstalleerd moet worden, raak je zonder eigen backup ook alles kwijt.
Vervelende van die backups vind ik echter dat je alleen een totale backup kan maken (althans bij mijn iPhone) en niet een backup van slechts één losse App.

Maar laten we hopen dat ons vermoeden juist is. Dan kan ik in elk geval, op de nieuwe updates na, gewoon verder spelen en in de Cloud opslaan.
Klopt daarmee speelde ik op een ander toestel meer dan een half jaar niet gebruikt viel mee dat ik ik de logins voor facebook en google nog wist. Dus ook fysiek gescheiden dus ja logisch dat a de spelvoortgang er niet meer was alles verwijderd en b inderdaad geen cloud opslag meer gemaakt. Pas als een toestel echt kapot, dus totaal onbruikbaar heb je 7 dagen de tijd. Gebeurd het op dag 6 dan krijg je dus de cloud van dag 1 dat is dan nog het minst erge lijkt mij.
Het kan natuurlijk goed zijn, dat je alle ontdekkingsmissies al gedaan hebt.
Of bedoel je, dat je nog nooit een ontdekkingsmissie hebt gedaan, omdat er bij jou nooit Sims met zo'n bel boven hun hoofd rondliepen in het park?

Die ontdekkingsmissies zijn, zoals gezegd, niet altijd Sims met zo'n bel boven hun hoofd (volgens mij zijn die alleen in het park te vinden). Maar soms start er ook een missie bij het bouwen van bepaalde gebouwen in het stadsoverzicht.
Zo heb ik recent in dat stadsdeel, waar je met de metro naartoe gaat, nog een school gebouwd. Daar zat ook een missie aan verbonden.
En op het eiland met die vulkaan, kun je bijvoorbeeld een kasteel bouwen waaraan een missie verbonden zit.

Het kan natuurlijk best, dat je ook die gebouwen met de daaraan verbonden missies al allemaal gehad hebt.
In dat geval zul je moeten wachten op de eerstvolgende grote update (altijd zelf installeren zodra die uitkomen!) en de missies doen die daaraan verbonden zijn.