Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Hoi allen,

Ik ben nu in de stad van de buren..maar snap 1 ding niet:

De opdracht is: dat ik toespraak moet oefenen voor de spiegel van de buren. Maar ben overal geweest en kan geen 1 spiegel vinden. Willen jullie me aub helpen??

Grt,

frankieboy1992

Advertentie

Het probleem is dat de stad die in het spel zit (Nog een Simstad) geen spiegel heeft.
En de stad mist wel meer voorwerpen die je nodig hebt voor je sociale opdrachten.

Er zijn een paar mogelijkheden om aan Sociale Punten (SP) te komen:

1. Het beste is om een Facebookpagina aan te maken (je kunt je gratis registreren via de webpagina van Facebook).
Daarna kun je dan andere spelers zoeken (via dit forum) die Sims Freeplay spelen en buur willen worden. Je kan dan hun steden bezoeken en kijken of ze een spiegel hebben, of het ze vragen.

2. Als je geen Facebook wil gebruiken, kun je ervoor kiezen om de opdracht over te slaan via het menu met de "actieve taken".
Dat heeft als nadeel dat het 10 LP kost voor iedere opdracht die je overslaat. Bovendien, als je alleen de stad gebruikt die het spel heeft, zal je al snel weer nieuwe opdrachten krijgen die je niet in deze stad kan uitvoeren. En dan zou je dus opnieuw die opdracht moeten overslaan, wat dan weer 10 LP kost.

3. Je kan kiezen om de opdracht gewoon te laten staan en er verder niet naar omkijken. Om dan toch aan SP's te komen, kun je de Sociale Puntenbloem gebruiken. Je hebt dan dus helemaal geen buren nodig.
Maar dat heeft als nadeel dat de Sociale Puntenbloem 20 LP kost voor iedere keer dat je hem gebruikt. Hij levert gemiddeld wat minder dan 10 SP per keer op.
In dat geval is dit denk ik het beste alternatief:

Als je ca. 5 Sims gebruikt op een perceel met 5 fornuizen en ze allemaal steeds een gerecht van 1 minuut laat bakken, kun je in een paar uur tijd tientallen LP's verzamelen.

Die LP's kun je dan omzetten naar SP's via de Sociale Puntenbloem (zie punt 3 van mijn vorig bericht).
Sorry, mijn fout. In plaats van "bakken" moet je voor "koken" kiezen.
Het werkt als volgt:

Iedere keer dat je een gerecht gekookt hebt, verdien je een "kookaccessoire".
Welke kookaccessoires je al verzameld hebt, kun je altijd opzoeken via de "Sim-tracker" (het overzicht met al je Sims). Klik vervolgens bovenaan op het tabblad "hobby's" en tenslotte op het ronde icoontje naast de Sim die je voor de kookhobby gebruikt.
Als je op die pagina een beetje naar beneden gaat, zie je de hokjes met de kookaccessoires die je verdiend hebt.

Zodra je alle verschillende kookaccessoires verzameld hebt, win je een prijs.
Het is belangrijk dat je, steeds wanneer je alle verschillende kookaccessoires verzameld hebt, op de groene knop klikt met de tekst "Start een nieuwe collectie"!
Je begint dan weer opnieuw, maar deze keer kun je een andere prijs verdienen.
Als je enkele van deze prijzen verdiend hebt, krijg je bij de kookhobby uiteindelijk steeds 5 LP's als prijs.

Gemiddeld zul je (schat ik ruwweg) zo'n 75 keer moeten koken om alle kookaccessoires te verzamelen. Met 5 Sims is dit dan gemiddeld zo'n 15 keer.
zo doe ik het ook

maar ik sla op na het koken van 20 lp.. daarna draai ik de sp bloem.. en als ik vindt dat ik te weinig sp krijg dan haal ik de opgeslagen data terug en dan hoop ik meer te krijgen.. misschien een beetje eigenwijs..maar ik heb zo weleens 40 sp gewonnen (denk 10 keer).. en ook weleens 500.. ( 2 keer ofzo) ik herhaal dit net zolang tot ik minstens 15 sp per keer krijg.. maar soms krijg ik er op die manier ook weleens 3 sp voor..