Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Allebei heel erg bedankt. Maar als ik dan met die andere 5 Sims ga koken?? Dan ben ik wel die andere hobby's kwijt. Maar dat kan ik altijd nog veranderen he? Qua hobby's. Nogmaals bedankt en ik ga daarmee aan de slag. Komt helemaal goed...

Advertentie

frankieboy1992 » 01 jan 2019, 22:08 schreef:Maar als ik dan met die andere 5 Sims ga koken?? Dan ben ik wel die andere hobby's kwijt.
Klopt, als je geen Sims meer over hebt die nog zonder hobby zitten, zul je moeten kiezen.
Ofwel een paar Sims gebruiken die al een andere hobby hebben (die andere hobby raak je dan inderdaad kwijt), ofwel met minder dan 5 Sims de kookhobby uitoefenen.

De kookhobby is vooral handig als je op korte termijn veel LP's bijeen wil krijgen. En dat werkt alleen als je voldoende tijd hebt om te spelen, want het is erg intensief omdat ze iedere minuut klaar zijn met hun gerecht.

5 Sims voor de kookhobby vind ik zelf een prettig aantal, maar het kan best zijn dat jij of andere spelers beter met iets meer of iets minder Sims uit de voeten kan. Met meer dan 5 Sims hou ik het niet zo goed meer bij (of het wordt wel erg intensief doorwerken), met minder dan 5 Sims heb ik veel wachttijd over en komen er natuurlijk minder snel LP's binnen.

Meestal maak ik pas gebruik van de kookhobby als ik niet te druk bezig hoef te zijn met mijn andere Sims (en, zoals gezegd, zelf veel speeltijd heb). Anders blijft er weinig tijd meer over om ook nog steeds met koken bezig te zijn.
Steeds weer heen en terug schakelen naar een ander perceel loont zich dan niet zo, zeker in mijn geval niet omdat mijn oude iPhone erg traag is.

Als je al flink in de reserves zit met je LP's of maar af en toe tussendoor wat speeltijd hebt, kun je net zo goed de andere hobby's gebruiken die wat langer tijd nodig hebben om LP's te verzamelen.
Het is sowieso verstandig om Sims die niks staan te doen, hun eigen hobby te laten uitoefenen. Als je dat iedere dag consequent volhoudt, hou je daar op termijn flink wat extra LP's aan over.
Ik stuur mijn Sims naar het zwemcentrum, en gebruik de duikhobby om LP's te verdienen. Ik verdien er meestal 3 Lp's per dag dat ik ze er heen stuur mee, makkelijke hobby om te voltooien vind ik. SP's krijg ik tijdens het verzamelen van voorwerpen, tijdens een evenement.