Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.

Advertentie

Bedankt Sim Plist.

Heb het gelezen, maar het blijft wat onduidelijk.
Ingewikkeld event/missie vind ik.

Ik hoor je nog wel als je bent begonnen! ;)
Leuk dat ze wat anders verzinnen, maar kost veel tijd en LP's.
Daar word ik wel moe van bij dit spel.
Je moet heel veel moeite doen om vooruit te komen en als het mislukt moet je 8 uur wachten. :(
Ik ben inmiddels ook gestart, maar voor mij is ook nog een en ander onduidelijk. Ik heb ook geen zin om alles precies na te gaan lezen, dus probeer het wel een beetje uit en gebruik de handleiding als ik echt specifiek iets wil weten.

Hopelijk is het niet nodig om, net als bij die Sim-races, een karrenvracht aan SP's / LP's te gebruiken. Ik heb me voorgenomen om dat hier ook niet te doen (hooguit heel weinig helemaal op het laatst, als dat net het verschil maakt en ik dan nog niet heb opgegeven, maar zo te zien zijn we dan wel drie maanden verder).
Edit: die 97 dagen (ca. 3 maanden) die ik zag staan schijnt niet te kloppen, het evenement schijnt maar 10 dagen te duren.

Wat ik er tot nu toe van denk te begrijpen (in grote lijn), is dat je bij iedere Sim die je probeert te beïnvloeden, kan kiezen uit twee acties.
De ene actie levert ergens willekeurig tussen 1-20 invloed-punten, de ander tussen de 20-45 invloed-punten.
De kunst is om hoger te scoren dan je rivaal, dus je wil zo hoog mogelijk komen. Maar: je wil vermijden dat je in het rode gebied komt (boven de 100 invloed-punten), want dan verlies je alle voortgang.
Ik heb twee keer gegokt (de kans was heel klein dat ik boven de 100 kwam) maar het ging in beide gevallen mis :o .

Ik heb daardoor ook nog weinig zicht op hoeveel tijd het vergt, want na een goede start , lag ik er ineens binnen de kortste keren uit en moest 8 uur wachten :roll: .
Ik probeer het vannacht nog wel een keer, misschien dat me dan een en ander duidelijker wordt.
Oké, dat was weer vlug voorbij :lol: .

Deze keer was ik het zelf schuld, want bijna op het eind van de uitdaging wilde ik geen risico nemen, maar vergat dat ik nog 3 gratis chocoladerepen kan gebruiken per uitdaging. De rivaal was me daardoor voor en kennelijk is een zo'n misser voldoende om weer 8 uur te moeten wachten.
Ja die 8 uur wachten slaat nergens op.

Vind ook wel dat je heel veel acties moet uitvoeren om clanmaatjes met iemand te worden.
Die 8 uur wachten is idd erg lang! En het kan soms heel snel gaan dat je er weer uit ligt! Ik denk dat het geen lp's etc hoeft te kosten, behalve als je zeker wilt weten dat je wint; Maar ik vraag me af of het een garantie is. Ik doe het dus maar liever niet.
Ik begrijp alleen die chocola niet: Ik dacht die kun je inzetten als er wat fout gaat, of als je er bijna bent, maar dat lukt me dus niet. Weet iemand wat ik fout doe?
Ik stop ermee. Was bij stap 10 en toen ging het mis.
Dan ben je alle stappen kwijt en kan je wachten en opnieuw beginnen. Heb daar geen zin in.

Die chocola kan je gewoon geven tijdens het overtuigen van een persoon. Maakt niet uit wanneer.
Ik heb de uitdaging nu wel gehaald, maar moet nu ook weer wachten op de volgende ronde. Jekan dus kennelijk maar 1 uitdaging per keer afwerken.
MasjaD schreef:Ik begrijp alleen die chocola niet: Ik dacht die kun je inzetten als er wat fout gaat, of als je er bijna bent, maar dat lukt me dus niet. Weet iemand wat ik fout doe?
Als je al iets fout hebt gedaan, ben je te laat. De chocola kun je gebruiken net als die twee andere acties. Het voordeel is dat die nooit over de 100-punten grens schijnt te gaan, dus die kun je veilig gebruiken. Je hebt er alleen maar 3 (gratis), dus die gebruik je het best als je een groot risico denkt te lopen om anders de uitdaging te verliezen.

De eerste keer dat ik chocola wilde gebruiken, kreeg ik wat uitleg maar gebeurde er ook niets. Pas toen ik het opnieuw probeerde, werd de chocola gebruikt. Misschien is bij jou hetzelfde gebeurd, maar heb je het daarna niet nog een keer geprobeerd om de chocola te gebruiiken.
Elizaa2016 schreef:Ik stop ermee. Was bij stap 10 en toen ging het mis.
Dat is wel balen. Bij mij ging het ook vaak mis op het eind. Ik zag dat ik over zo'n uitdaging 10-15 minuten deed (afhankelijk van het aantal stappen: 6,8 of 10). Ik heb daar zelf niet zo'n probleem mee, heb op dit moment toch geen missie waar ik actief mee bezig ben.

Dit evenement vind ik wel een flinke verbetering t.o.v. de Sim races. Daar word je gedwongen om een hoop Simdollars te investeren om verder te komen, hier is dat (SP's in dit geval) alleen optioneel.
Als je niet voor de hoofdprijs gaat, kun je ook overwegen voortijdig de uitdaging af te breken en de muntjes die je verdiend hebt, gebruiken om iets te kopen (als er tenminste iets tussen de prijzen zit wat je graag wil hebben).

Ook heb je ruime keuze wanneer je een nieuwe uitdaging begint, je kan het doen net als je tijd hebt (zolang het maar binnen de periode van 8 uur is). Dat vind ik toch wat prettiger dan al die missies met opdrachten waarbij je steeds precies op tijd een volgende opdracht moet geven om geen tijdsachterstand op te lopen.