Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.

Advertentie

Wie heeft hem al helemaal vrijgespeeld?
Ik ben bijna klaar :) .

Nog even een vraagje:
Die tafels om kaarsen, potten, sieraden en glazen te ontwerpen. Moet je die bij een volgend evenement weer opnieuw kopen als je ze in je inventaris opsla of hoe zit dat precies als je dezelfde tafels bij een ander evenement in de toekomst misschien nodig hebt?
Ja, maar ik heb wel ruim over de 100 SP's moeten gebruiken vanwege een tekort aan bouwmunten (weinig geluk gehad met bouwmunten draaien en ook wat tijd verloren).

Die zogenaamde ambachtenstations hoef je maar één keer aan te schaffen. Als je ze in je inventaris opslaat, kun je ze een volgend keer gewoon weer eruit halen.

Toch is het beter om de stations op een vaste plek te laten staan. Als je ze verplaatst of in je inventaris plaatst, verdwijnt de voorraad die nog over is en zul je een volgend keer eerst de stations moeten aanvullen.
Alleen voor de kaarsenstations maakt dat niet uit, die worden altijd eerst opnieuw (versneld, maar beperkt) aangevuld aan het begin van een Live Evenement.

Als je een evenement gehaald hebt en je hebt nog voldoende tijd over, kun je overwegen om de stations eerst leeg te maken (bijv. in je inventaris plaatsen en weer terug zetten) en vervolgens aan te vullen voor een volgend Live Evenement (behalve die kaarsenstations dus, dat heeft geen zin).
Sim Plist » 13 mei 2020, 02:19 schreef:Als je een evenement gehaald hebt en je hebt nog voldoende tijd over, kun je overwegen om de stations eerst leeg te maken (bijv. in je inventaris plaatsen en weer terug zetten) en vervolgens aan te vullen voor een volgend Live Evenement (behalve die kaarsenstations dus, dat heeft geen zin).
Aanvulling hierop: als je het evenement gehaald hebt, moet je niet de laatste prijs kopen, want dan is het evenement direct afgerond. Sims die dan nog kaarsen etc. staan te maken worden onderbroken in hun werk en wat er over is wordt direct verkocht.

Ik heb het dit keer gehaald met nog 23 uur over en ik heb weinig geluk gehad met het draaien voor de bouwmunten. Enkele keren had ik er 20, dat was het. Ik zet echt een timer om ze elke 2,5 uur weer opnieuw aan het werk te zetten. ‘s Nachts gaat het op 8,5 uur en 1 keer heb ik ze 6,5 uur aan het werk gezet omdat ik die dag was gaan fietsen. Ik zag dit altijd als een soort val, dat je het eigenlijk niet kunt afronden zonder sociale punten, maar het kan dus wel. Nu ik thuiswerk ivm corona, kan ik wel vaker even tussendoor de bonus ophalen na 10 minuten maar dat doe ik maar zo’n 10 keer per dag.
Juniexmeloenie » 13 mei 2020, 09:39 schreef:Hii,
Ik heb een vraagje. Ik zit al heel lang vast bij de buurtmissie dat ik moet veilen bij mijn buren. Jammergenoeg heeft geen van mijn buren een veilingpodium. Heeft iemand dat hier wel toevallig?! :)
Hoi, je kan dit het beste uitvragen in het topic ‘Nieuwe buren’’. Dit is geen opdracht die je moet doen voor galerie Française. Ik heb overigens een veilingpodium.
Mij ergeren die roltrappen, van de 2e naar de 3e, de zijkanten staan voor de deur boven. Dus ik wil de roltrappen 1 ruit naar voren verplaatsen, maar dat lukt niet. Weet iemand waarom? Want er lijkt niets in de weg te staan op beide etages.

Sorry, zie het al: balkons boven zijn te kort.
Sim Plist 
Diamanten Plumbot 
 13 mei 2020, 01:19

Ja, maar ik heb wel ruim over de 100 SP's moeten gebruiken vanwege een tekort aan bouwmunten (weinig geluk gehad met bouwmunten draaien en ook wat tijd verloren).

Die zogenaamde ambachtenstations hoef je maar één keer aan te schaffen. Als je ze in je inventaris opslaat, kun je ze een volgend keer gewoon weer eruit halen.
Ja, dat is wel jammer ja. Heb je er net zo lang voor gespaard en ben je zoveel SP kwijt. Ik heb er ook heel veel SP in moeten steken. En vooral tijd :lol:

Dankjewel voor je reactie.

En nog een vraagje, nu je dat huis ontgrendeld hebt kreeg je daarnaast nog meer cadeau. Onder andere ramen, deuren, trappen, liften. Dat was nog een leuk extraatje. Maar ik heb de missie verdiepingen nog niet gehad. Ik ben druk bezig met allerlei missies en evenementen. Maar weten jullie als ik straks de verdieping missie ontgrendeld heb of ik dan alsnog de trap/lift krijg van dat huis van Galerie Francaise?
Was lekker bezig een beetje de galerie aan te passen zodat het meer een woonhuis werd met keuken, eetkamer en een etage voor werken en vergaderen.

Wat je NIET moet doen, is proberen die statige trap te verplaatsen, want die krijg je daarna niet meer op dezelfde plek terug. Als iemand een truc weet, hou ik me aanbevolen (ik vermoed iets met heen en weer aanpassen van de entresol?). Mijn statige trap staat nu een stap teveel richting voordeur, waardoor je niet meer rechts van de ontvangstbalie er langs kan. Erg jammer.

UPDATE
Je kan het inderdaad met de entresol verkleinen en daarna weer vergroten het oplossen. Pfiew! Maar dan moet je dus wel entresollig gedaan hebben.
LieztB schreef:Maar weten jullie als ik straks de verdieping missie ontgrendeld heb of ik dan alsnog de trap/lift krijg van dat huis van Galerie Francaise?
Ik kan het niet uittesten (en dus niet met zekerheid zeggen), maar ik acht het wel waarschijnlijk dat je dergelijke voorwerpen alsnog krijgt.
In veel soortgelijke gevallen heb ik gezien dat dat ook zo werkt, dus ik denk dat die voorwerpen alleen verborgen blijven totdat je al het benodigde ontgrendeld hebt.