Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.

Advertentie

Ah ok, ik had even gemist dat zo'n station voor 18x aangevuld wordt. In dat geval is het misschien het overwegen waard, tenminste als je vrijwel zeker weet dat je voorwerpen tekort gaat komen.

Even een rekensom, uitgaande van glas:
2 x 2,5 uur extra om glazen voorwerpen te maken. Je kan in 2,5 uur 620 glazen voorwerpen maken, dus 2 x 620 = 1240 glazen voorwerpen.
Als ik me goed herinner, kost het kopen van prijzen 1 SP voor 100 glazen voorwerpen, dus met 10 SP zit je dan op 1000 glazen voorwerpen. Dat is dus wat minder dan de 1240 voorwerpen die je anders fabriceert.

Van die 1 SP per 100 glazen voorwerpen weet ik niet zeker, zal er volgende keer eens op letten als ik eraan denk. Het is ook wel interessant om na te gaan of het bij de andere voorwerpen dan ook 1 SP voor 100 voorwerpen kost. Die stations produceren minder voorwerpen in dezelfde tijd, voor kaarsen (2 x 250 = 500) en keramische voorwerpen (2 x 375 = 750) zou het dan niet lucratief zijn.
Voor sieraden nog net wel (2 x 565 = 1130).

Toch scheelt het ook niet heel veel SP's, en ik zie ook wel wat risico's in het versneld aanvullen:
Zou je zonder versnellen achteraf gezien toch op tijd klaar zijn geweest (door onverwacht meer speeltijd, of een verkeerde inschatting vooraf), dan verlies je meer SP's dan nodig zou zijn geweest. Je zal vooraf dus vrijwel zeker moeten zijn dat je voorwerpen tekort gaat komen, anders werkt het averechts.
Omdat de verschillen maar klein zijn, zou 1 x onnodig aanvullen in een tijdsbestek van ca. 4 Live evenementen, het voordeel al weer teniet gedaan worden.