Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Het ziet ernaar uit dat ik alleen bouwmunten tekort ga komen. Of ik moet veel geluk hebben met draaien.
De andere grondstoffen ga ik denk ik wel redden.

@Cadenn15:
Welke grondstoffen denk je tekort te komen?

Advertentie

Sim Plist schreef:Het ziet ernaar uit dat ik alleen bouwmunten tekort ga komen. Of ik moet veel geluk hebben met draaien.
De andere grondstoffen ga ik denk ik wel redden.

@Cadenn15:
Welke grondstoffen denk je tekort te komen?
Ja ik kom ook te kort aan de bouwmunten, het glaswerk zou precies moeten kunnen
Mijn ervaring is dat wanneer je meerdere grondstoffen tekort komt, je erg veel achterstand hebt opgelopen en het niet de moeite is om het ontgrendelen te forceren, omdat je dan (te)veel concessies moet doen. Je kan dan beter wachten tot het evenement een keer herhaald wordt en het dan afmaken (of je moet erg gemotiveerd zijn om die prijzen te ontgrendelen).

Blijft het bij één of twee soorten grondstoffen (dit zijn eigenlijk altijd wel het glaswerk en/of bouwmunten) en is je achterstand niet al te groot, dan kun je proberen of je voldoende Sociale Punten (SP's) bijeen kan krijgen om die prijzen te kopen. Dat kopen heeft geen haast: als het evenement is afgelopen krijg je tot twee dagen erna nog de tijd om SP's besteden om die prijzen te kopen. Je kan dus eerst kijken hoever je komt met de glazen voorwerpen/bouwmunten die je nog binnenhaalt.
Let wel op dat je je overschot aan kaarsen wél voor het einde van het evenement omzet in bouwmunten met de draaiplant! Dit kan niet meer in die twee dagen nadat het evenement is afgelopen.

SP's kun je nog binnenkrijgen via Sociale taken, op deze manier kun je gemiddeld dag zo'n 5 SP's binnenhalen.
Als je nog veel speeltijd hebt de komende dagen, kun je een aantal Sims tegelijk Levenspunten (LP's) laten verdienen via de kookhobby. Die LP's kun je later via de Sociale Puntenbloem omzetten in SP's. Reken gemiddeld op iets meer dan 2 LP's per SP.
Met die kookhobby (met 5-10 Sims tegelijk het gerecht van 1 minuut koken) kun je enkele tientallen LP's per uur verdienen.

Bovenstaande berekeningen zijn wel erg ruwweg en afhankelijk van je situatie. Als je de kookhobby nog niet ver genoeg hebt doorontwikkeld, zul je dit eerst moeten doen en krijg je de eerste keren andere beloningen in plaats van LP's.
Met andere hobby's kun je overigens op soortgelijke wijze ook LP's verdienen maar met de kookhobby gaat dit het snelst.
Ook een tekort aan voorwerpen kun je met SP afkopen, maar ik weet zo even niet hoe die kostenverhouding ligt.

Zelf heb ik geluk gehad met draaien, ik krijg alsnog (ruimschoots zelfs) voldoende bouwmunten bijeen.
Heb ff extra Sims aangezet, ik haal het wel zie ik nu :)

Maar vond het alleen jammer dat je 3 dagen minder krijgt en meer voorwerpen moet maken voor dingen vergeleken met de stijlvolle socialite.

Uiteindelijk maar 3 dingetjes niet kunnen kopen dus ben ver gekomen :D