Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.

Advertentie

Bij was hij ook donderdag gestart en had net bij het op starten heel even zo'n update balkje in beeld (heel kort was meer zo'n kleine bijwerkingen die je weleens krijg) en zag net dat het icoontje voor het spel was veranderd.
Ik had nog geen echte update verwacht ik kom er toevallig net achter dat ik iets meer te doen heb dan ik dacht.
Hoe zit het nou precies met die bouwmunten en draaiplant? Ik weet dat je dan extra munten kunt winnen, maar het kost ook munten. Kom je dan wel uit bij de prijzen als je ze gebruikt voor de draaiplant?
De "gewone" Draaiplant kost kaarsen (statistisch gezien levert dat 4,7 bouwmunten per 450 kaarsen).
Nadat je voldoende kaarsen verzameld hebt om alle prijzen waarbij die kaarsen nodig zijn, te ontgrendelen, kun je de overige kaarsen gebruiken om bouwmunten mee te draaien. Met dat overschot aan kaarsen kun je verder toch niets meer doen (je krijgt er alleen nog geld voor terug als het evenement is afgelopen).

Heb je dan nog te weinig bouwmunten, dan kunnen Sociale Punten (SP's) uitkomst bieden. Je kan ofwel de prijzen direct kopen met sociale punten, ofwel eerst de "Mega Draaiplant" gebruiken. Bedenk dat Sociale punten ook voor de andere grondstoffen die je tekort komt te gebruiken zijn en bovendien voor andere doeleinden te gebruiken zijn dat alleen Live Evenementen, dus wees er zuinig mee:

De "Mega Draaiplant" kost 25 sociale munten per draai.
Als je op de Mega Draaiplant klikt en vervolgens op "i" (van info), krijg je te zien hoe groot de kans is om een bepaalde combinatie te draaien en wat de beloning is. Aan de hand daarvan is uit te rekenen, dat je statistisch gezien per draai 23,59 bouwmunten per keer draait. Dat is dus (gemiddeld genomen) net iets minder dan 1 bouwmunt voor 1 Sociale Punt (SP).

Ik heb niet gecontroleerd of het bij ieder Live Evenement zo is, maar bij dit evenement kost iedere prijs die je wil kopen precies 1 Sociale Punt (SP) voor elke bouwmunt die je tekort komt.
Dus statistisch gezien is op termijn die Mega Draaiplant (net) niet rendabel en zou ik dus in principe niet gebruiken. Maar het is net als met een loterij: je betaalt (iets) meer als dat je statistisch gezien mag terugverwachten, maar je kan natuurlijk geluk hebben.

Als je te weinig Sociale Punten bijeen kan krijgen om een prijs op tijd te kopen, zou je kunnen overwegen om een (paar) keer een gok te wagen en hopen dat je gunstig draait. Maar ook dan is er wellicht een beter alternatief:
Je kan tot 2 dagen na een Live Evenement nog proberen de overige prijzen te ontgrendelen met Sociale Punten. Je hebt dan dus nog 2 dagen de tijd om de benodigde SP's bijeen te krijgen (met name via Sociale opdrachten en door Levenspunten (LP's) te verzamelen (bijv. via hobby's) die je met de Sociale Puntenbloem kan omzetten naar SP's (gemiddeld 9,75 SP's per 20 LP's).
De Draaiplant en Mega Draaiplant kunnen overigens niet meer gebruikt worden in die 2 dagen nadat het Live Evenement afgelopen is!
Ik had een klein vraagje.... ik speel sims niet lang ben eigenlijk net na kerst begonnen en ik ben ook vol begonnen met het event: Glamoureuze villa, maar ik ga het waarschijnlijk net niet redden om de villa te ontgrendelen...is er nog een manier hoe ik het nog wel zou kunnen redden? Alvast bedankt!! :)