Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Vandaag is het Speciale Chocolatierevenement gestart in De Sims FreePlay. Deze week is de Chocolatierhobby tijdelijk beschikbaar. Om aan deze hobby te kunnen beginnen kan je maximaal vier Chocolatierwerkbanken bij de Dumpwinkel kopen. Vervolgens klik je op Chocolatierwerkbank en kies je de actie 'Chocolade maken' (3 uren en 15 minuten).

Als je de Chocolatierhobby binnen de tijdlimiet voltooid dan ontgrendel je een van de 7 Peperkoekmeubelpakketten. Voltooi de collectie 7 keer om alle pakketten te ontgrendelen (een collectie bestaat uit 12 medailles).

Afbeelding

Advertentie

Ik vraag mij af of we echt 7 collecties compleet moeten maken of meerdere pakketten met 1 collectie ontgrendelen. Met 4 keer per dag 4 Sims aan de gang zetten kan je al niet elke dag een pakket ontgrendelen tenzij er een wonder gebeurt en je amper dubbele krijgt. En dan houd je nog niet eens rekening met dat eerst een Sim niveau 6 moet bereiken.

Hobbyvoortgang
1 > 2: 80% per keer (dus 2x)
2 > 3: 70% per keer (2x)
3 > 4: 40% per keer (3x)

En de andere niveaus zullen nog langer duren. Mijn conclusie is dan ook dat dit evenement niet reëel is.

Daarom heb ik gebruik gemaakt van de glitch voor binnenvoorwerpen om de Chocolatierwerkbank te dupliceren. Nu heb ik ruim 20 werkbanken zodat als mijn Sim niveau 6 heeft bereikt je tenminste nog een beetje een eerlijke kans hebt om alles vrij te spelen. In onderstaande video staat de glitch uitgelegd. Het plaatsen van de geglitchte deur is wat lastig bij de werkbank, maar het is mij uiteindelijk gelukt.

Let op dat je eerst het spel opslaat en/of deze glitch niet probeert bij een van je favoriete huizen. Als de glitch mis gaat en je per ongeluk duizenden gedupliceerde deuren krijgt dan kan je nog je oude savegame laden of de kavel plat gooien.
phpBB [video]
Heb best een tijd zitten vechten met die glitch, maar het lukt me niet. Ook niet met andere voorwerpen, overigens.
Grmbl.

Het leek er al enorm op dat heel dat peperkoekhuis een gevalletje "blij maken met een dood vogeltje" was, maar ze maken er wel héél veel werk van om dat idee te bevestigen.
Afbeelding
Bij de glitch was ik deze belangrijke opmerking vergeten. Als je een tablet lay-out hebt dan moet je na de stap waarbij je het item over het andere hebt gesleept (rond de 5 minuten in de video) niet op het groene icoontje drukken, maar op het icoontje in het midden waarmee je terug naar de koopmodus gaat.
Het evenement is inderdaad niet te doen zonder een glitch. Ik heb het peperkoekhuisje zelf ook maar een raar ding gevonden, de Sims Fantasyplay lijkt het soms wel. Ik vind het ook maar een raar evenement, eerst een huisje inclusief de muren en vloeren cadeau doen om dan 2 updates later een evenement te maken waarmee je de items die er al waren en de items die je niet kan kopen te verdienen, een beetje raar. Ik denk persoonlijk dat er meer behoefte is aan de items uit het Tovenaarhuisje die je ook niet kunt kopen in de woonwinkel.