Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Je kan nu de ontdekkingsmissie Pup op avontuur starten in het park. Als je naar de kaart gaat krijg je een melding dat er een puppy in het park op je staat te wachten. Als je op de puppy klikt dan kan je deze missie starten. In dit topic kan je een walkthrough vinden hoe je deze missie kan volbrengen.

Beloningen
Begin aan deze missie om de pup te redden en zijn baasje te vinden. Als je dat doet, kun je nieuwe huisdieren en activiteiten ontgrendelen, zoals:
- Pups als huisdieren
- Kittens als huisdieren
- De hobby Pupmaatje
- De hobby Internetkitten

Bonus: Voltooi de missie binnen de tijd en verdien schattige nieuwe outfits voor jouw pups en kittens!


Pup op avontuur Walkthrough
1. Begroet het hondje (1 minuut).
2. Roep de pup (5 minuten).
3. Aai het kleine hondje in het park (45 minuten).
4. Lees de halsband van de pup (5 minuten).
5. Wacht in het park op het baasje (parkbank, 9 uren).
6. Pak de pup op (4 seconden).
7. Keer met de pup terug naar huis.
8. Laat de pup los op de grond (3 seconden).
9. Bekijk advertenties voor vermiste pups op een computer (9 uren***, 10 uren en 30 minuten**, 11 uren en 25 minuten*).
10. Koop een voederbak (§ 5000). Plaats voor de pup een Voederbak voor Honden in een huis. Je vindt dit product binnen de categorie 'Huisdieren' in de Woonwinkel.
11. Kijken of er voer voor pup is (koelkast, 4 minuten***, 4 minuten en 30 seconden**, 5 minuten*).
12. Stop voer voor pup in de bak (1 minuut).
13. Lees een boek over pups (19 uren***, 21 uren en 30 minuten**, 24 uren*).
14. Beluister voicemails (telefoon, 4 minuten***, 4 minuten en 30 seconden**, 5 minuten*).

Belangrijk: *wegens een bug is het aan te raden om de puppy door een Sim te laten oppakken voordat je taak 15 afrondt. Er is anders een kans dat de puppy verdwijnt voordat je opdracht 16 kan doen. Je kan ook de puppy binnenhouden en de deur verwijderen*

Er is nog geen algemene oplossing voor het probleem dat de puppy verdwijnt. Maar Firemonkeys (= makers van het spel) kan wel de puppy in een individueel spel terug krijgen. Hiervoor kan je in het Engels (aangezien ze in Australië zitten) op deze pagina contact met ze opnemen: https://help.firemonkeys.com.au/hc/en-us/requests/new" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie voor specifieke instructies dit bericht van Beautevil.

15. Bel het nummer terug (4 minuten***, 4 minuten en 30 seconden**, 5 minuten*).
16. Ga met de pup ergens zitten (pak de pup op en klik op een bank “Met pup gaan zitten”, (19 uren***, 21 uren en 30 minuten**, 24 uren*).
17. Osiris begroeten (5 minuten).
18. Laat de pup aan Osiris zien (3 seconden). Laat een Sim die een pup vastheeft het dier op de 'X' plaatsen bij Osiris, zodat die de pup kan zien.
19. Aai de pup om afscheid te nemen (15 uren en 15 minuten).
20. Afstand houden (stoel, 2 minuten en 24 seconden***, 2 minuten en 42 seconden**, 3 minuten*). Opmerking: zorg ervoor dat er geen huisdieren in de buurt zijn, om hen tegen de dimensionele sprong te beschermen.
21. Aai de kitten (10 minuten).
22. Vertel Osiris over de pup (10 uren en 15 minuten).
23. Neem een kijkje in de Dierenwinkel. Ga een kijkje nemen bij de Dierenwinkel op de kaart van SimStad.
24. Neem afscheid van Osiris (14 uren en 15 minuten).

Advertentie

Een waarschuwing vooraf: versnel deze missie niet met LP tenzij je taak 16 al hebt gedaan. De officiële pagina staat vol met problemen dat de puppy is verdwenen voor taak 16 om met de pup op de bank te gaan zitten. Niet iedereen heeft hier last van, maar persoonlijk zou ik dus wachten met het versnellen van opdrachten totdat hier meer duidelijkheid over is. Van wat ik heb begrepen staat de puppy niet meer bij de Simtracker bij de mensen die last hebben van deze bug.

Je kan eventueel ook wachten met het starten van deze missie totdat duidelijk is dat de bug voor iedereen verholpen is. Als je al bezig bent met de missie dan raad ik aan om je spel bij taak 15 op te slaan. Als je last hebt van de bug dan kan je eventueel je oude save laden. Misschien maakt dat geen verschil, maar misschien dat het helpt.

Hopelijk wordt de bug snel opgelost voor iedereen.
Als je de missie voltooid hebt en de hobby's dus ontgrendeld hebt ontvang je:
- Pupmaatje: de eerste keer binnen de tijd van 7 dagen een kleding pakket én een nieuw ras puppy/hond, voltooi je deze niet binnen 7 dagen dan ontgrendel je alleen het kleding pakket. De tweede, derde, vierde, vijfde en zesde keer ontgrendel je per keer 1 nieuw design vloerkleden.
- Internetkitten: op deze hobby zit geen tijdsbonus. De eerste keer speel je een nieuw ras kitten/kat vrij, de tweede, derde, vierde, vijfde en zesde keer telkens een nieuw design vloerkleden.
Laatst gewijzigd door frankberg60 op 04 jan 2016, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt :) En ook bedankt voor de toevoeging.

Ik had zelf gelukkig ook geen last van de bug, maar ik zag een stuk of 10 berichten over de bug. Dat er al zo snel zoveel berichten zijn verschenen betekent waarschijnlijk dat veel spelers er last van hebben of zullen krijgen.
Jana » 04 jan 2016, 23:01 schreef:Het lijkt me ook makkelijk te halen binnen 7dagen of denk ik dat alleen maar... ;)
Je kan de opdracht inderdaad makkelijk binnen 7 dagen halen zonder LP :o

Aanvulling:
Om een puppy of kitten te verouderen moet je de verjaardagskoekjes bakken, deze kosten 15 LP per keer en het duurt een dag om de koekjes te bakken.
Ik zit bij 16 vast helaas vind wel erg jammer dat dit is gebeurd ik wilde zo graag deze missie afgerond hebben moest nog 9 opdrachten doen. Wat baal ik zeg pfff :(

Ik was aardig ver tot dat ik met de puppie op een bank moet gaan zitten kan de pup nergens vinden ik baal echt ik moet nog 9 opdrachten doen dan had ik het gehaald. Wilde deze opdracht zo graag halen die andere zijn ook allemaal goed gegaan en deze gaat weer fout snap er niks van zo word sims niet leuk meer.. :(
Inmiddels staan er tientallen berichten op de officiële pagina over de bug dat de puppy verdwijnt bij taak 16. Firemonkeys is momenteel nog het probleem aan het onderzoeken en er is helaas nog geen oplossing. Dit probleem kan je mogelijk wel voorkomen door de puppy door een Sim op te laten pakken als je nog bezig bent met taak 15. Een andere optie is om de puppy binnen te houden en de deur te verwijderen. Het schijnt namelijk dat de puppy anders naar de brievenbus loopt en zal verdwijnen. Ik heb inmiddels een waarschuwing gezet bij de walkthrough.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13