Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Het Nacht van de snoepmonsters evenement start meteen als je de monsters en magie update (halloween update) hebt geïnstalleerd. Dit evenement is opgedeeld in 5 delen. Door alle taken te volbrengen kan je kostuums voor je Sims vrijspelen. In dit topic kan je een walkthrough vinden hoe je deze missie kan volbrengen.

Beloningen
- Voltooi alle doelen binnen de tijdlimiet om een kostuumpakket met daarin een heks, spook, piraat, zombie en meer te ontvangen!
Deel 1: magisch hertje en zombie outfit
Deel 2: astronautenkostuumset voor peuters
Deel 3: Eenhoorns- en Leeuwenkostuums voor jonge Sims
Deel 4: schattige fee en enge vogelverschrikker kostuums voor tieners
Deel 5: Halloweenkostuumpakket

Nacht van de snoepmonsters - Deel 1
1. Zoek naar een kostuum op de computer (48 seconden***, 54 seconden**, 1 minuut*).
2. Bel een kostuumwinkel (4 minuten***, 4 minuten en 30 seconden**, 5 minuten*).
3. Ga naar het park.
4. Benader het paarse monster (2 seconden).
5. Verstoppen in het park (2 uren en 20 minuten).

Afbeelding
6. Praat met Misty in het park (5 minuten).
7. Bekijk het Halloweennieuws op tv (19 uren***, 21 uren en 30 minuten**, 1 dag*)
8. Praat opnieuw met Misty (25 minuten).
9. Bangmaken op een Sim oefenen (8 seconden).
10. Moed opbouwen. Laat een Sim zittend 'Moed opbouwen'. Dit kan op een stoel, woonkamerstoel of bank (5 uren***, 6 uren**, 6 uren en 30 minuten*).
11. Snoep verzamelen (5 uur per keer). Je moet 5 stuks snoep verzamelen om deze opdracht te voltooien. Tik op de Paarse Monsters om ze 'bang te maken'. Deze actie duurt 5 uren en na afloop krijg je 1 of 2 snoepjes. Elke 5 minuten verschijnt er een nieuw paars monster die je kan bang maken. Het is aan te raden om voor deze opdracht 5 Sims aan de gang te zetten zodat je zeker bent dat je alle 5 snoepjes verzamelt.

Afbeelding


Nacht van de snoepmonsters - Deel 2
1. Een feestplan vormen met een andere Sim (5 minuten).
2. Uitnodigingen voor Halloween versturen (computer, 12 minuten***, 14 minuten**, 15 minuten*).
3. Vraag Misty om advies (7 uren en 30 minuten),
4. Bangmaken oefenen (8 seconden).
5. Bangmaakvaardigheid showen (8 uren en 30 minuten).
6. Maak het Oranje Monster bang (8 seconden).
7. Zittend pruilen (bank/woonkamerstoel/stoel, 10 uren***, 11 uren en 30 minuten**, 12 uren en 30 minuten*).
8. Misty vragen wat er gebeurd is (25 minuten).
9. Snoep verzamelen (4 uren en 30 minuten per keer). Je moet 30 stuks snoep verzamelen om deze opdracht te voltooien en je krijgt maximaal 4 snoepjes per keer. Tik op de Paarse Monsters om ze 'bang te maken'. Het kan zo zijn dat er na 5 minuten een nieuw paars monster verschijnt die je kan bang maken. Het is aan te raden om veel Sims aan de slag te zetten voor deze opdracht.


Nacht van de snoepmonsters - Deel 3
1. Anderen over kostuums vertellen (computer, 4 minuten***, 4 minuten en 30 seconden**, 5 minuten*).
2. Een oplossing bedenken (bank/woonkamerstoel/stoel, 6 uren***, 7 uren**, 7 uren en 30 minuten*).
3. Grappige selfies maken. Selecteer een Sim en tik om de Sim 'Grappige selfies te laten maken'. (1 uur en 30 minuten).
4. Selfies e-mailen (computer, 16 minuten***, 18 minuten**, 20 minuten*).
5. Maak grappen met een Sim (5 minuten).
6. Nachtmerries hebben. Tik op een bed om een Sim 'Nachtmerries te laten hebben' om weerstand tegen monsters op te bouwen. (7 uren en 30 minuten***, 8 uren en 30 minuten**, 9 uren en 30 minuten*).
7. Snoep verzamelen (3 uren en 30 minuten per keer). Je moet 100 stuks snoep verzamelen om deze opdracht te voltooien en je krijgt maximaal 5 snoepjes per keer. Tik op de Paarse Monsters om ze 'bang te maken'. Het kan zo zijn dat er na 5 minuten een nieuw paars monster verschijnt die je kan bang maken. Het is aan te raden om veel Sims aan de slag te zetten voor deze opdracht.


Nacht van de snoepmonsters - Deel 4
1. Naar feestbenodigdheden voor Halloween vragen (5 minuten).
2. Voedselvoorraad controleren (koelkast, 8 minuten***, 9 minuten**, 10 minuten*).
3. Geroosterde pompoen maken (grill/bbq, 6 uren***, 7 uren**, 7 uren en 30 minuten*).
4. Koop een stereo in de woonwinkel (§ 300).
5. Zet de stereo aan.
6. Naar griezelige muziek luisteren (5 uren***, 6 uren**, 6 uren en 30 minuten*),
7. Misty vragen wat te doen (8 uren en 30 minuten).
8. Snoep verzamelen (2 uren en 30 minuten per keer). Je moet 225 stuks snoep verzamelen om deze opdracht te voltooien en je krijgt maximaal 6 snoepjes per keer. Tik op de Paarse Monsters om ze 'bang te maken'. Het kan zo zijn dat er na 5 minuten een nieuw paars monster verschijnt die je kan bang maken. Het is aan te raden om veel Sims aan de slag te zetten voor deze opdracht.


Nacht van de snoepmonsters - Deel 5
1. Laat Misty bangmaakvaardigheden zien (verbeterde vaardigheden tonen, 5 minuten).
2. Stuur een Sim naar het park.
3. Maak het oranje snoepmonster bang ( 2 uren en 30 minuten).
4. Achter een parkbank verstoppen (2 uren).
5. Praat met Misty (9 uren en 30 minuten).
6. Snoep op de grond leggen. Laat een Sim wat snoep op de X thuis leggen. (4 uren en 30 minuten),
7. Stuur een Sim naar het park.
8. Leid het Oranje Snoepmonster af (6 uren en 30 minuten).
9. Plaats snoep rond het Oranje Monster (1 uur en 25 minuten).
10. Het Oranje Monster bangmaken (1 seconde).
11. Het Oranje Monster omhelzen (6 seconden).
12. Breng 4 Sims samen in een huis.
13. Op griezelige feestmuziek dansen (12 minuten***, 14 minuten**, 15 minuten*). Laat 4 Sims dansen op griezelige feestmuziek bij een stereo.

Advertentie

Krijg je altijd 2snoepjes want bij toen ik naar 5 minuten bij een ander huis ging kijken liepen er meerdere paarse monsters heb er nu 2 sims op gezet.

Update:
Je krijgt niet altijd 2 snoepje kreeg toen ze klaar waren 2x 1 snoepje dus kon nog een keer 5 uur wachten.
had ik nu maar een 3de simin gezet maar die had ik op dat moment niet maar wel een uur later.
@ molletje83
Goed dat je het doorgeeft, ik heb het aangepast. Het volgende deel start overigens pas toch morgen tenzij je 5 LP betaalt om meteen verder te gaan.

@ kschuitmaker
Er zijn dit keer geen opdrachten die je eerder kan inplannen. Ook moet je tussen elk deel wachten voor je verder kan als je vroeg klaar bent met de opdrachten. Ik zal morgen kijken om de andere delen toe te voegen. Ik kan al wel vertellen dat je heel veel Sims bij de andere delen aan het werk mag zetten voor de snoepjes, want ze vragen echt krankzinnig veel. Mensen met weinig Sims kunnen deze missie wel schudden.
Waarom komen er ineens meer snoepmonsters voor mijn huis? Ik bedoel dat ik eerst 1 snoepmonster had en nu veel meer. Nu denk ik dat het me niet meer lukt om de missie binnen de tijd te voltooien :!:
Ps is er nog steeds een beloning als ik het niet binnen de tijd voltooi?
PPS wie vindt die paarse monsters ook schattig!?
Hoi simgek,

Ik heb deze opdracht al voltooid en ben met deel 2 bezig.
Je kunt 5 Sims tegelijkertijd een snoepmonster aan klikken en dan snoepjes laten zoeken,zo heb je binnen 5 uur alle snoepjes in 1 keer en heb je de missie deel 1 voltooid,
Succes!
@Tasja1985 Bedoel je alle delen? Deel 2 kan je vanaf vandaag doen (of eerder als je LP hebt gebruikt). Als je klaar bent met alle delen dan is er voorlopig even geen nieuwe missie.
Er komt begin november een nieuwe missie aan maar wanneer precies is nog niet bekend. De nieuwe missie gaat over de tovenaar en je moet eerst de spreukenboek missie afgerond hebben om eraan te beginnen. Met de nieuwe missie kan je de hobby Drankjes brouwen vrijspelen, dus binnenkort is er weer genoeg te doen als je al klaar bent met dit evenement :)

@ Simsgek152 De snoepmonsters verdwijnen vanzelf weer als de opdracht gehaald is. Meer snoepmonsters is juist handig omdat je niet alle snoepjes in 1 keer kan verzamelen.

@chantalle Voor het eerste deel heb je 5 snoepjes nodig, dus dan zijn 5 Sims voldoende. Voor de andere delen heb je echter veel meer snoepjes nodig. Na een tijdje kwamen er bij mij geen nieuwe monsters meer na 5 minuten, dus ik weet niet zeker of er een limiet op zit maar anders dan zou ik gewoon alle Sims die je hebt inzetten. Stel bijvoorbeeld dat je bij deel 4 bent en 5 snoepjes per keer verzamelt (volgens mij kan dit ook minder zijn): dan moet je al 35 keer een Sim snoep laten verzamelen. Dat is gewoon niet te doen als je minder dan 5 Sims inzet en/of niet versnelt met LP.