Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Door de Verbouwingen voor meerdere verdiepingen missie te volbrengen in De Sims FreePlay ontgrendel je de mogelijkheid om huizen met meerdere verdiepingen te bouwen. Als je deze missie binnen 6 dagen afrondt ontgrendel je bovendien roltrappen en liften.


Versie 1
Afbeelding

Afbeelding
1. Bouw het buurtcentrum. De vereisten zijn afhankelijk van hoeveel openbare gebouwen je al hebt gebouwd.
2. Stuur een Sim naar het buurtcentrum.

Afbeelding
3. Praat met Woppie (2 minuten). Dit is de Sim in het konijnenpak bij het buurtcentrum.

Afbeelding
4. Druk terwijl je in het buurtcentrum bent op 'boven kijken'.

Afbeelding
5. Houtmeesterwerk (12 uren en 30 minuten). Laat een volwassen Sim een houtmeesterwerk maken achter de Houtsnijwerktafel.
6. Ga naar Woppie toe voor een psychoanalyse (7 minuten).
7. Leg ideeën uit aan Woppie (Ideeën uitwisselen, 3 minuten en 30 seconden).
8. Bel de hulplijn van de woonwinkel (telefoonlijn bellen, 9 uren***, 10 uren en 30 minuten**, 11 uren 30 minuten*). Let op: deze taak krijg je later weer bij taak 13. Als je deze opdracht krijg kan je een tweede Sim in een ander huis ook deze opdracht geven om tijd te besparen. Dit huis bezoek je dan pas weer als je taak 13 krijgt.
9. Zoek op internet (internetten, 4 minuten***, 4 minuten en 30 seconden**, 5 minuten*).
10. Bak bananenbrood (20 uren). Deze opdracht kan je inplannen.
11. Check je e-mail (36 seconden***, 40 seconden**, 45 seconden*).
12. Ga creatief kletsen met een Sim (2 minuten en 48 seconden).
13. Bel de hulplijn van de woonwinkel (telefoonlijn bellen, 9 uren***, 10 uren en 30 minuten**, 11 uren 30 minuten*).
14. Praat met Woppie (2 minuten).
15. Ga naar Woppie toe voor een psychoanalyse (7 minuten).
16. Laat 3 Sims op muziek uit de stereo-installatie dansen.


Versie 2 (tijdlimiet: 6 dagen)
1. Bouw het buurtcentrum. De vereisten zijn afhankelijk van hoeveel openbare gebouwen je al hebt gebouwd.
2. Stuur een Sim naar het buurtcentrum.
3. Praat met Woppie (5 minuten).
4. Druk terwijl je in het buurtcentrum bent op 'boven kijken'.
5. Houtmeesterwerk (12 uren en 30 minuten). Laat een volwassen Sim een houtmeesterwerk maken achter de Houtsnijwerktafel.
6. Ga naar Woppie toe voor een psychoanalyse (16 uren en 30 minuten).
7. Leg ideeën uit aan Woppie (Ideeën uitwisselen, 4 uren en 20 minuten).
8. Bel de hulplijn van de woonwinkel (telefoonlijn bellen, 19 uren bij een telefoon met 3 sterren). Let op: deze taak krijg je later weer bij taak 14. Als je deze opdracht krijg kan je een tweede Sim in een ander huis ook deze opdracht geven om tijd te besparen. Dit huis bezoek je dan pas weer als je taak 14 krijgt.
9. Zoek op internet (internetten, 4 minuten).
10. Bak bananenbrood (20 uren). Deze opdracht kan je inplannen.
11. Check je e-mail (36 seconden).

Afbeelding
12. Maar de eerste set houtsnijwerken. Volbreng deze opdracht niet eerder, aangezien je anders ook de tweede set moet volbrengen om deze taak te voltooien.
13. Ga creatief kletsen met een Sim (12 uren en 30 minuten).
14. Bel de hulplijn van de woonwinkel (telefoonlijn bellen, 19 uren bij een telefoon met 3 sterren).
15. Praat met Woppie (5 minuten).
16. Ga naar Woppie toe voor een psychoanalyse (16 uren en 30 minuten).
17. Laat 3 Sims op muziek uit de stereo-installatie dansen.

Laatst gewijzigd: 3-4-2016

Volgende missie: Opgroeien (Tienersim)
Vorige missie: Een buitenaards concept

Advertentie

Ik heb even jullie hulp nodig :) ik heb deze missie allang afgerond, maar het bouwen van trappen lukt mij nog steeds niet. Ik zie de trappen wel staan, maar zodra ik die probeer te bouwen, kan ik niet op het groene vinkje klikken. Het ligt in ieder geval niet aan de ruimte, want die is er voldoende. De verdieping zelf heb ik al wel gebouwd. Ligt het misschien daar aan, dat ik het in de verkeerde volgorde heb gebouwd?
Rogo1120 » 28 jul 2015, 11:45 schreef:Ik heb even jullie hulp nodig :) ik heb deze missie allang afgerond, maar het bouwen van trappen lukt mij nog steeds niet. Ik zie de trappen wel staan, maar zodra ik die probeer te bouwen, kan ik niet op het groene vinkje klikken. Het ligt in ieder geval niet aan de ruimte, want die is er voldoende. De verdieping zelf heb ik al wel gebouwd. Ligt het misschien daar aan, dat ik het in de verkeerde volgorde heb gebouwd?
Heb je ook al een kamer indelingen gemaakt op de tweede verdieping. Dit moet eerst voordat je een trap kan plaatsen.
@ angkuh Heb je het buurtcentrum gebouwd voordat deze missie begon? In dat geval lijkt het erop dat je een oude gameversie was waardoor dit mogelijk was. Als je zeker bent dat de "Verbouwingen voor meerdere verdiepingen" missie is begonnen terwijl je het buurtcentrum al hebt gebouwd, dan heb je te maken met een bug en kan je het beste contact opnemen met EA of Firemonkeys.

@Ilse De eerste verdieping kost momenteel 300.000 en je kan maximaal 5 verdiepingen bouwen.
Graag gedaan, ik ben blij dat je er wat aan hebt gehad :) Het is inderdaad wel handig als je weet wat er komt, vooral bij opdrachten die je eerder kan starten. Helaas zijn er bij de nieuwe missies steeds minder opdrachten die je eerder kan beginnen.
Ja, daar zullen ze langzamerhand wel slimmer in zijn geworden, uiteindelijk denk ik dat ze toch wel hopen dat je geld of lp's koopt om dingen op tijd af te krijgen. Heb net zitten rekenen ahv het tijdpad hierboven en ik ga het helaas niet halen, met nog 8 uur te gaan, 9 lp en in fase 9. Het duurde helaas een volle dag voor ik genoeg geld had om het buurtcentrum te bouwen.

Nou ja, maakt niet uit, het is een leuk spel vind ik en ik ga de komende walkthroughs iets beter plannen. Met het inplannen van dat bananenbrood had ik het misschien wél gehaald.
Ja precies, soms duren opdrachten ook ineens veel langer als iedereen de missie ruim op tijd kan halen. Andersom is het ook een paar keer gebeurd dat de tijden korter zijn geworden, maar dat gebeurt steeds minder helaas. Als je zeker bent dat je de missie niet gaat halen en geen LP wilt uitgeven om de taken te versnellen, dan kan je ook wachten en eerst wat geld verzamelen. Dat heb ik ook gedaan bij missies die ik toch niet meer zou gaan halen, dan heb je weer genoeg geld voor de volgende. De missie die na "verbouwingen voor meerdere verdiepingen" komt is Sous-beoordeling waar je meteen het restaurant moet bouwen (in dit topic kan je overigens een overzicht vinden van de missies op volgorde van vereisten). De beloning is niet zo speciaal vind ik, maar sparen in het begin is wel handig omdat de missies allemaal achter elkaar komen. Toen de missies voor het eerst verschenen zat er wel tijd tussen (elke missie was een nieuwe update), dus toen had je wel voldoende tijd om geld te verzamelen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7