Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
Is er vandaag, 12 Mei, bij jullie dit evenement gestart? Bij mij niet.
Op de site van EA staat dat dit vandaag zou beginnen.

Advertentie

Bij mij is er ook geen live evenement gestart.
Op de website van "The Girl Who Games" staat 13 mei i.p.v 12 mei genoemd, dus misschien start het morgen.
Hoi,

Balen, maar het is inderdaad lastig om in een keer te halen. Mijn ervaring is dat Ieder beetje vertraging dat je oploopt bij een live-evenement al opgevangen moet worden met SP's. Zelf heb ik dit keer weinig vertraging opgelopen maar toch wel iets, waardoor ik nog ruim 100 SP's nodig had om het te halen.

Doorgaans worden live-evenementen vroeg of laat wel herhaald, maar het is nooit bekend wanneer. Dat kan best een of meerdere jaren duren.

Het best kun je in perioden dat er wat minder te doen is in het spel, zoveel mogelijk LP's en SP's bijeen sparen voor dit soort evenementen. LP's kun je bijv. via de kookhobby snel bijeen krijgen, SP's via buuropdrachten. Ook via de reclameboodschappen kun je LP's en SP's winnen.
LP's kunnen via de sociale puntenbloem zo nodig omgezet worden naar SP's, die je dan weer kan gebruiken bij deze live-evenementen.

Na afloop van het live-evenement krijg je meestal wel een dag om nog prijzen te ontgrendelen. Als je niet heel veel meer tekort komt, kun je proberen nog snel wat SP's en LP's (omzetten naar SP's) te verzamelen om het alsnog te halen.
Ik heb de missie gekregen om een hond na schat te laten zoeken op een simoliaanse begraafplaats. Hiervoor heb ik natuurlijk een hond nodig, maar de vraag is waar ik deze kan kopen? Krijg alleen de woonwinkel te zien.
Daarvoor zal je bij de dierenwinkel moeten zijn, te bereiken via het stadsscherm.
Als je die nog niet hebt, kun je die via het stadsscherm kopen, ergens in de buurt van het park.