Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.

Advertentie

Het evenement is gestart op 3 december en duurt exact 11 dagen.
Je kan in het spel, via de knop "actieve taken", zien hoeveel dagen je nog te gaan hebt. De laatste dag kun je ook de uren en minuten zien aftellen.

Je kan net zolang doorgaan met verzamelen, tot die tijd helemaal is afgelopen, dus 14 december.
Daarna krijg je nog twee dagen de tijd om voorwerpen die je nog niet ontgrendeld had, alsnog te ontgrendelen. Als je te weinig voorwerpen verzameld hebt, kun je ze met Sociale Punten (SP's) kopen. Dit kan wel erg veel SP's kosten als je een flink tekort hebt, reden voor veel spelers om in dat geval te wachten tot het evenement ooit herhaald wordt en dan verder te gaan waar je gebleven was.

Hou er rekening mee dat je in die laatste 2 dagen niet meer overtollige kaarsen kan omzetten in bouwmunten met behulp van de draaiplant. Dit moet je dus op tijd afgewerkt hebben (binnen die 11 dagen).
molletje83 » 03 dec 2019, 08:18 schreef:Deze is weer begonnen.
Ik heb alles deze keer kunnen verzamelen, gelukkig dat het evenement is teruggekomen want ik moest er nog maar twee kopen deze keer. Een makkie dus:))
Komt elk evenement telkens terug? Want dan zou je eigenlijk bijna nooit SP’s moeten gebruiken.
Het is aan de spelmakers om te beslissen welke evenementen wanneer herhaald worden, maar in de praktijk worden die live evenementen doorgaans wel herhaald. Maar het kan best zijn dat je daar een jaar of langer op moet wachten.

Als je daar liever niet op wacht, kun je overwegen om SP's te gebruiken. Of je dat wil, zal afhangen van hoeveel SP's het nog kost, hoeveel SP's je bijeen gespaard hebt, hoe graag je de prijs meteen wil binnenhalen, hoe snel je SP's bijeen weet te krijgen, wat je verder nog met die SP's wil doen etc.

Ik spaarde ook altijd alle SP's en LP's op, totdat ik merkte dat ik er verder ook niet veel mee deed en ze steeds vlotter bijeen kreeg. Dus nu geef ik ze toch wat gemakkelijker uit.
De live evenement worden vroeg of laat wel herhaald. Deze heeft 10 maanden en een paar dagen laten wachten.
De herhaling in de vorige update was een kleine 8 maanden geleden.

Ik probeer altijd hem 1 keer te halen maar dat lukt meestal niet.
Ik heb voor dit evenement een paar stations waar ik nog voorraad op heb. Als dit evenement is afgelopen en je zet deze in je inventaris en bij de volgende keer weer in een huis, onthoud hij dan die voorraden? :)

(want nu gaat je voorraad weg als je het in je inventaris zet)
Voor zover ik weet blijven de voorraden alleen behouden als je de stations laat staan (als dat tenminste niet inmiddels aangepast is). Zodra je ze in de inventaris plaatst, raak je inderdaad de voorraden kwijt.
Wel heb ik de indruk dat de kaarsenstations sowieso gereset worden bij een nieuw evenement, door die beginopdracht om de kaarsenstations te vullen. Maar de andere stations behouden meen ik hun voorraad.

Als je een live evenement voltooid hebt en je hebt nog voldoende tijd over, zou ik alle stations even in je inventaris plaatsen, weer terugzetten en vervolgens aanvullen. Hopelijk heb je dan voor een volgend live evenement alle stations maximaal gevuld (behalve dan waarschijnlijk de kaarsenstations).
Ik laat ze altijd staan. Als ik tijd over heb maak ze eerst allemaal leeg en vul ik ze weer aan (behalve de kaarsen die laat ik leeg omdat je daar altijd met een leeg station begin)voordat ik hem voltooid
Zodat ik de volgende keer met volle stations begin als je naar de inventaris plaats worden ze leeg gemaakt en moet je ze dus eerst vullen.