Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
De missie die je krijgt als je op Bree in het park klikt (missie "Beter Balkon"), is een andere missie dan de missie "verbouwingen voor meerdere verdiepingen".

De missie "verbouwingen voor meerdere verdiepingen" is een zogenaamde "hoofdmissie" (ook met Bree).
Hoofdmissies krijg je één voor één in een bepaalde volgorde.
In de lijst van "aktieve taken" kun je zien met welke hoofdmissie je op dit moment bezig bent. Die missie zul je dus eerst moeten afronden, voordat je een nieuwe hoofdmissie krijgt. Uiteindelijk zul je vanzelf een keer de missie "verbouwingen voor meerdere verdiepingen" krijgen.

Een lijst met de volgorde van de (hoofd)missies kun je hier vinden:

viewtopic.php?f=48&t=552

Advertentie

Ik kon nog nergens iets vinden over het Ontwikkelingsevenement. Ik zou het verwachten bij de ontdekkingsmissies. Maar hierbij mijn ervaringen tot nu toe.

Tijdens het Ontwikkelingsevenement bouw je de woontoren in het stadsgedeelte achter het ziekenhuis. Als je alles haalt binnen de tijd, is de prijs een volledig ingericht stadsappartement met drie verdiepingen.

Afwisselend krijg je bouwvergunningen om te graven naar scherven. De bouwvergunning duurt steeds 24 uur. Zodra de vergunning afloopt, krijg je een nieuwe vergunning. Tijdens een vergunning kan je maar naar één type grondstof zoeken: graniet, glas of goud.

Je verzamelt scherven. Graniet bestaat uit 2 scherven, glas uit 3 en goud uit 4. Binnen de vergunning moet je dus zorgen steeds een meervoud van dat aantal te halen, want alleen volledige grondstoffen worden bewaard tijdens een vergunningsfase. Heb je dus bijvoorbeeld na het verlopen van de vergunning twee scherven glas, dan ben je die kwijt, omdat een stuk glas uit 3 scherven bestaat.

De vergunningen om te graven zijn steeds op wisselende locaties: de nachtclub, het zwembad, het park, de interactieve beroepslocaties. Elke Sim kan deze beroepslocaties bezoeken, ongeacht hun beroep. Tegelijkertijd kunnen de Sims die er werken gewoon hun werk doen.

De locatie om te graven wordt aangegeven door twee goudgele kruizen op de grond. Tik erop om je Sims aan de slag te laten gaan met metaaldetector en schep.

Tijdens de vergunning kan je steeds twee Sims aan het werk zetten. Het zoeken naar alle typen scherven kost precies 3 uur en 55 minuten.

Als je binnen de bouwfase niet alle grondstoffen op tijd hebt gehaald, moet je flink in je buidel met simdollars tasten om de volgende fase te starten (meer dan 100k). Zodra je hebt betaald start de volgende set fasen en de timer, dus het is mogelijk deze lange missie op deze manier te pauzeren.

De bouwfases duren enkele dagen, de laatste set fases (6 t/m 9) zelfs 15 dagen.
Er zijn gedurende de bouw mijlpalen, aan het eind van een fase, waarin je simdollars, social of levenspunten verdient. Als je aan het einde bent gekomen van de tussentijdse timers, en je hebt je doel behaald, dan zie je de wolkenkrabber weer een stukje verder gebouwd zijn in je stad.
Laatst gewijzigd door Belle op 20 jan 2020, 12:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Hiiii, even kort gezegd ik heb €25 aan de Sims uitgegeven en later heeft mijn nichtje per ongeluk de app verwijderd en nu kan ik alleen de gegevens gebruiken van wat de iCloud bewaard heeft, maar dat is voor dat ik dat allemaal gekocht heb :( is er een mogelijkheid dat ik dat terug krijg?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18