Hier kan je walkthroughs vinden voor de missies en evenementen in De Sims FreePlay.
In mijn ervaring met de live evenementen is het ook niet echt nodig die 10 minuten bonus op te halen. Waar het bij mij meestal op neerkomt zijn de bouwmunten, de materialen is nooit echt een probleem hoewel de glazen kannen soms lijken te mislukken.

Advertentie

De glazen voorwerpen en bouwmunten zijn ook hier weer de uitdaging. Belangrijk dus dat je de eerste paar dagen geen tijdverlies hebt, om het glasstation zo snel mogelijk te ontgrendelen.

De afgelopen week heb ik door andere bezigheden best wat tijdverlies opgelopen.
De keramische voorwerpen en sieraden zijn weer geen probleem, die had ik ondanks het tijdverlies gisteren al bijeen.
De glazen voorwerpen ga ik niet halen, de bouwmunten vermoedelijk alleen als ik een keer de jackpot draai in de 100-150 draaiingen die ik met de overgebleven kaarsen kan doen.

Vermoedelijk zou ik het alleen halen, alleen als ik iedere dag net een extra 2,5 uur zou kunnen draaien, maar dat past bij mij doorgaans heel slecht. Daarvoor slaap ik denk ik te lang :lol: .
Maar het moge duidelijk zijn dat dit evenement weer zeer krap bemeten is. Alleen als je 12 dagen aan een stuk overdag voortdurend 2,5 uur kan gebruiken en niet te lang slaapt, heb je denk ik een goede kans.

Nu maar hopen dat ik voldoende SP's en LP's bijeen gespaard heb.
Ik ben er nog niet uit of het, statistisch gezien, slim is de megadraaiplant te gebruiken of de voorwerpen rechtstreeks te ontgrendelen. Moeilijk om data te verzamelen, want zo vaak kun je die megadraaiplant niet gebruiken. Maar als het krap aan te halen is door rechtstreeks voorwerpen te ontgrendelen, is het sowieso beter het risico van de megadraaiplant te vermijden (anders kom je misschien ineens net iets te kort).
Sim Plist » 15 apr 2018, 12:07 schreef:De glazen voorwerpen en bouwmunten zijn ook hier weer de uitdaging. Belangrijk dus dat je de eerste paar dagen geen tijdverlies hebt, om het glasstation zo snel mogelijk te ontgrendelen.

De afgelopen week heb ik door andere bezigheden best wat tijdverlies opgelopen.
De keramische voorwerpen en sieraden zijn weer geen probleem, die had ik ondanks het tijdverlies gisteren al bijeen.
De glazen voorwerpen ga ik niet halen, de bouwmunten vermoedelijk alleen als ik een keer de jackpot draai in de 100-150 draaiingen die ik met de overgebleven kaarsen kan doen.

Vermoedelijk zou ik het alleen halen, alleen als ik iedere dag net een extra 2,5 uur zou kunnen draaien, maar dat past bij mij doorgaans heel slecht. Daarvoor slaap ik denk ik te lang :lol: .
Maar het moge duidelijk zijn dat dit evenement weer zeer krap bemeten is. Alleen als je 12 dagen aan een stuk overdag voortdurend 2,5 uur kan gebruiken en niet te lang slaapt, heb je denk ik een goede kans.

Nu maar hopen dat ik voldoende SP's en LP's bijeen gespaard heb.
Ik ben er nog niet uit of het, statistisch gezien, slim is de megadraaiplant te gebruiken of de voorwerpen rechtstreeks te ontgrendelen. Moeilijk om data te verzamelen, want zo vaak kun je die megadraaiplant niet gebruiken. Maar als het krap aan te halen is door rechtstreeks voorwerpen te ontgrendelen, is het sowieso beter het risico van de megadraaiplant te vermijden (anders kom je misschien ineens net iets te kort).
Dit evenement in er nu voor de 3de keer dus zal nog wel een keer herhaald worden ik heb hem in 2 keer gehaald.
molletje83 schreef:Dit evenement in er nu voor de 3de keer dus zal nog wel een keer herhaald worden ik heb hem in 2 keer gehaald.
Ja, ik denk dat ik daar maar op ga wachten. Waarschijnlijk heb ik ook geen keus.
Met nog 10 uur te gaan, heb ik nog ca. 9000 glazen voorwerpen nodig en 300 bouwmunten. De bouwmunten kosten 1 SP per stuk, dus dat alleen al zijn 300 SP's. Zoveel heb ik er niet eens.

Het gebruik van de Megadraaiplant lijkt me, na eens wat op internet te hebben gezocht, statistisch gezien toch niet helemaal lucratief (of je moet net veel geluk hebben). Het kost 25 SP's per draai, ik denk niet dat je daar gemiddeld 25 bouwmunten uit haalt.
En de sociale puntenbloem gebruiken, lijkt me zonde van de LP's. Waarschijnlijk ruil je gemiddeld 20 LP's tegen zo'n 7 SP's. Dat schiet niet heel hard op.

Ik ga de overgebleven tijd maar gebruiken om de stations helemaal aan te vullen, zodat ik bij een volgend evenement snel uit de startblokken kan.
Sim Plist » 16 apr 2018, 01:41 schreef:Ik ga de overgebleven tijd maar gebruiken om de stations helemaal aan te vullen, zodat ik bij een volgend evenement snel uit de startblokken kan.
Dat is inderdaad nuttig maar op de kaarsenstations na moet je ze dan wel laten staan anders begin je leeg, en begin meteen bij de start opdrachten met 4 kaarsenmaak stations tegelijk het is niet veel maar toch 150 kaarsen extra.
Klopt, ik laat daarom tegenwoordig ook alles staan.

Het idee van het bijvullen is vooral dat je de kans vergroot om vroeg of laat een extra bijvul beurt van 2,5 uur uit te sparen. Daardoor is de kans ook groter dat je eerder alle ambachtenstations ontgrendeld hebt, wat ook voor die stations weer een extra beurt zou kunnen schelen.

Het zijn allemaal geen grote winsten op het totaal gezien, maar als je op het einde van zo'n evenement nog SP's gaat besteden om het evenement op tijd te halen, dan is een extra beurt van bijv. 2 x 2,5 uur glasstation en 4 x 2,5 uur kaarsenstation (dus 2 extra draaien voor bouwmunten) een welkome aanvulling. Dan kan zomaar tien of zelfs tientallen SP's schelen, wat overeenkomt met enkele dagen sociale taken bij de buren vervullen.

Dat is natuurlijk wel een wat extreem voorbeeld (al kan het nog veel extremer worden als je net op het laatst de jackpot zou draaien), gemiddeld genomen zal de winst wel wat lager liggen. Ook is geen rekening gehouden met het feit dat je Sims nodig hebt om de ambachtenstations te vullen, die in dezelfde tijd ook iets anders nuttigs hadden kunnen doen.
Dit evenement is weer verder gegaan voor de mensen die hem nog niet helemaal gespeeld hadden (zoals ik). Ik had nog niet alles bij elkaar gespaard de vorige keer, maar nu kan ik niet meteen weer mijn andere werkstations gebruiken, alleen die van de kaarsen.... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of een tip waardoor ik ze wel uit de vergrendeling krijg?

Ik hoef alleen nog de laatste munten te ontgrendelen, en dan is mijn villa ook ontgrendeld. Maar heb nog wel een aantal voorwerpen die ik moet kopen, daar had ik de vorige keer dus niet genoeg grondstoffen voor. Maar nu kan ik dus alleen maar kaarsen maken en de rest niet...

Help?
ik ben blij dat dit evenement weer terug is

en ik begon al goed. met de eerste gratis draai aan de muntbloem won ik gelijk 3 sprinkhanen
gelijk al 125 bouwmunten binnen. jippie :D
baasnicole » 15 feb 2019, 16:00 schreef:Dit evenement is weer verder gegaan voor de mensen die hem nog niet helemaal gespeeld hadden (zoals ik). Ik had nog niet alles bij elkaar gespaard de vorige keer, maar nu kan ik niet meteen weer mijn andere werkstations gebruiken, alleen die van de kaarsen.... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of een tip waardoor ik ze wel uit de vergrendeling krijg?

Ik hoef alleen nog de laatste munten te ontgrendelen, en dan is mijn villa ook ontgrendeld. Maar heb nog wel een aantal voorwerpen die ik moet kopen, daar had ik de vorige keer dus niet genoeg grondstoffen voor. Maar nu kan ik dus alleen maar kaarsen maken en de rest niet...

Help?
Pffff dacht al dat het aan mij lag, ik heb hetzelfde probleem :cry:
baasnicole » 15 feb 2019, 16:00 schreef:Dit evenement is weer verder gegaan voor de mensen die hem nog niet helemaal gespeeld hadden (zoals ik). Ik had nog niet alles bij elkaar gespaard de vorige keer, maar nu kan ik niet meteen weer mijn andere werkstations gebruiken, alleen die van de kaarsen.... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of een tip waardoor ik ze wel uit de vergrendeling krijg?

Ik hoef alleen nog de laatste munten te ontgrendelen, en dan is mijn villa ook ontgrendeld. Maar heb nog wel een aantal voorwerpen die ik moet kopen, daar had ik de vorige keer dus niet genoeg grondstoffen voor. Maar nu kan ik dus alleen maar kaarsen maken en de rest niet...

Help?
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben maar gewoon kaarsen gaan maken, maar was de vorige keer bijna klaar. Ik hoop dat de andere werkstations vanzelf ontgrendeld worden.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12