Hier vind je meer informatie over onze gidsen en kan je gidsen, tips en andere leuke weetjes over De Sims 4 delen met andere forummers.
Heb je iets leuks of handigs ontdekt in De Sims 4 wat je graag wilt delen met andere spelers? In dit topic kan je hints en tips posten voor De Sims 4.

Heb jij bijvoorbeeld tips om je Sim snel een bepaald humeur te geven (bijvoorbeeld voor werk of school) of andere tips, laat het dan hier weten!

Advertentie

Je kunt met douchen alleen al een aantal emoties krijgen, neem een snelle douche om Energiek te worden, een stomende douche om Flirterig te worden of een bedachtzaam douche om Geïnspireerd te raken.

Ook weet ik hoe je een ronde bar kan maken
Als je de voorwerpen op kamer sorteert, dan zie je bij de keuken en badkamer rechtsonder het vakje met 'automatisch aanrecht aan/uit' die moet je op uit zetten, en als je dan op een keukeneiland gaat staan bij die kleuren, dan zie je als het goed is een sleutel met een tandwiel, zo niet, klik dan op de 2 tandwielen die je ziet. Dan krijg je allerlei opties, en daar staat ook een ronde bar bij. Dit werkt ook zo voor een hoog keukenkastje.
Eerst een paar kleine tips:
  • Optimaal benutten dat Sims meerdere dingen tegelijk kunnen doen. Tuinieren bijvoorbeeld haalt het plezier omlaag, maar de radio brengt de meter weer omhoog.

    Het duurde heel lang voordat ik doorhad dat Sims die weg zijn (zoals naar het werk) ook dingen kunnen doen, zoals werken aan hun vaardigheden of vrienden maken. Dit kan door rechtsboven op hun portret te klikken en dan een actie te kiezen.
En dan nu de beste tip: Strategisch switchen van ambities.

Elke ambitie (klikken op het sterretje rechtsonder) bestaat uit 4 fases met een paar subdoelen. De eerste fase is vaak relatief makkelijk te halen.
En als je eenmaal een subdoel hebt afgevinkt blijft die altijd staan, ook als je wisselt naar een ander doel.

Stel; je Sim heeft niet de levensambitie om te tuinieren, maar wil wel op dit moment dingen planten. Klik dan op het sterretje en wijzig je ambitie in tuinieren. Dan heb je het planten van dingen al afgevinkt omdat je Sim dat toch al aan het doen is.
Stel: je bent met iemand aan het flirten, en je hebt dat niet als levensdoel, zet het dan wel tijdelijk even aan, zodat je bijvoorbeeld 20x iemand zoenen al afgevinkt hebt.
Enzovoort.

Zo kun je snel aan punten komen voor bijvoorbeeld de "nooit meer slapen" beloning.
leuk nieuwtje voor wie de sims 4 via origin speelt

op origin is er tot 11 januari sale.. ook voor de sims 4 en de game packs, assecoires packs en uitbereidingen ( ja ook de nieuwste.. wordt beroemd.. is daar nu 19,99 euro i.p.v. 39,99. ( ik zelf heb geen origin.. omdat ik daar te jong voor ben.. ik weet dit omdat mijn broer me dit liet zien)
ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus sorry als het op de verkeerde plek staat