In dit forum kan je kletsen over De Sims Verhalenreeks (Dierenverhalen en Eilandverhalen) en Simsspellen voor de console.

Advertentie

Hier komen al mijn De Sims Eilandverhalen screens. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In het begin kan je wat speltips volgen om de basisdingen door te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding
Er zijn een aantal nieuwe sneltoetsen bijgekomen. Zo kun je heel makkelijk je sims behoeften vervullen. Als je op een sneltoets drukt, zal je sim automatisch die interactie gaan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Regelmatig zijn er filmpjes in het spel. Voor het spel begint zie je een filmpje van de schipbreuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier stak hij in zijn eigen voet.

Afbeelding
Eindelijk succes.

Afbeelding

Afbeelding
Op elke kavel kan je een of meerdere doorgang(en) vinden met een pijl erboven. Als de pijl groen van kleur is en niks de doorgang blokkeert, dan kan je het volgende gebied op het eiland gaan verkennen.

Afbeelding

Afbeelding
Deze doorgang was geblokkeerd door bamboe. Om de doorgang vrij te maken, moest je eerst een mes vinden om het bamboe weg te snijden.

Afbeelding

Afbeelding
Dit is de kaart van het eiland. Er zijn nog veel meer locaties om te ontdekken, maar die zijn hierop niet zichtbaar. Met 1 druk op de kaart kan je van locatie naar locatie gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je sim houdt zelf een dagboek bij die je ook kan inzien.

Afbeelding

Afbeelding
Ook in Eilandverhalen zijn er carrières (jager, verzamelaar en handwerken) en kanskaarten.

Afbeelding

Afbeelding
De eerste beschaving die je tegekomt! :O (of wat tenminste in de buurt ervan komt...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tijdens het spel moet je voedsel(groen omringd) en grondstoffen(rood omringd) verkrijgen om te overleven. Voedsel kan je verkrijgen door te vissen of fruitbomen te plukken. Grondstoffen door hout of andere dingen te hakken. Daarnaast kan je beide verdienen door te werken. Ook kan je promotie maken als je de juiste vaardigheden en aantal vrienden daarvoor beschikt.
Van voedsel kan je natuurlijk voedsel bereiden. Maar je kan die punten ook gebruiken om bananen aan je harige vriendjes te geven. Grondstoffen kan je gebruiken om allerlei dingen in de nieuwe koopcatalogus(die nu ruilhandel heet) te kopen. Daarnaast kan je er in het dorp kleding, eten en meer van kopen! Ga dus zorgvuldig om met je grondstoffen.
Als laatste is de kaart oranje omringd. Op de kaart zie je alle locaties die je hebt vrijgespeeld, en kan je makkelijk van de ene naar de andere locatie reizen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In de loop van het verhaal kan je allemaal verhaalbeloningen vrijspelen door de doelen te voltooien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Einde?

Afbeelding
Of toch niet? :P
In De Sims Eilandverhalen kan je ook hyena's en apen adopteren.

Voor iedereen die graag een hyena wil adopteren in vrij spelen:
Ga 's nachts naar "De verloren stad". Dan heb je de grootste kans om de groep hyena's tegen te komen.
Je hoeft overigens niet meteen te vertrekken als je geen hyena's ziet. Bij mij duurde het ook even, en opeens verscheen er een troep hyena's. Het is voornamelijk toeval dat je ze tegenkomt, dus als het eens niet lukt, probeer het dan nogmaals. Als je genoeg geduld hebt, zal je ze vanzelf wel eens tegenkomen.
Zorg er wel voor dat je altijd in de avond gaat kijken.

Afbeelding
Ik was dat zingende steen spel aan het spelen toen ik opeens een groep hyena's zag met wel een heel speciale ertussen : Hiki!

Afbeelding
Kies vervolgens één hyena uit die je wilt adopteren. Sommige hyena's willen misschien wel je sim aanvallen, maar die optie kan je linksbovenin wegklikken. Het beste kies je een dier uit die jouw Sim niet wil aanvallen.

Afbeelding
Als de relatie tussen dier en sim hoog genoeg is (zo'n 60 relatiepunten op de dagelijkse balk), kun je de hyena adopteren.

Afbeelding
Hyena's zijn vrijwel hetzelfde als de honden in huisdieren: je kan met ze spelen, ze een stok laten apporteren, kunstjes leren, gedrag aanleren etc.

Afbeelding

Afbeelding
Hier leert mijn sim de hyena het kunstje 'opzitten'. Die kunstjes hebben verder geen nut, want volgens mij kunnen de hyena's geen baan krijgen. Ik ben het iig nog nergens zien staan.

Afbeelding
Daarnaast zijn er ook de gebruikelijke spullen voor de hyena's die je gewend bent uit huisdieren : kussen, voederbak, kauwspeeltje etc.


Afbeelding
Naast de hyena's kan je natuurlijk ook nog Orang oetans adopteren. De jaguar ben ik nog niet tegengekomen in vrij spelen, maar ik denk niet dat je die kan adopteren.
Ja, het is eigenlijk een soort combinatie van De Sims 2 met een eilandsfeer en De Sims Middeleeuwen. Het ziet er grafisch uit als De Sims 2 en veel objecten komen ook uit De Sims 2 of een uitbreiding, maar dan aangepast zodat ze beter bij Eilandverhalen passen. Daarnaast is er een verhaalmodus, waardoor het enigszins iets weg heeft van Middeleeuwen. Op de eerste afbeeldingen zie je ook telkens dat de Sim een doel heeft. Je krijgt dan telkens opdrachten die je moet vervullen en zo speel je andere gebieden en opties vrij. Maar er is ook een vrij spelen modus waarin je geen specifieke opdrachten hebt.

Het is een van mijn favoriete Sims spellen en ik hoop dan nog steeds dat we nog een Sims 3 versie ervan zullen krijgen. Ben alleen bang dat dat er niet in zit, aangezien de Middeleeuwen serie blijkbaar ook niet genoeg aandacht kreeg die EA wilde zien. Ik denk dat ze daarom weinig zin hebben om weer een nieuw project te starten. De verhalenreeks van De Sims 2 is dan wel weer iets anders dan De Sims Middeleeuwen, maar ik heb het idee dat EA niet meer wilt experimenteren. Ik vind dat persoonlijk erg zonde. De Sims Middeleeuwen was dan wel niet zo populair als De Sims 3, maar heeft nog steeds een enorme aanhang in vergelijking tot andere spellen. Ik denk dat er ook wel markt zou zijn voor een De Sims 3 Eilandverhalen. Ik sta dan in ieder geval vooraan mocht het ooit nog gaan gebeuren. :mrgreen: