In dit forum kan je kletsen over De Sims Verhalenreeks (Dierenverhalen en Eilandverhalen) en Simsspellen voor de console.
Afbeelding

Releasedatum: 31 januari 2008

Algemene informatie
De Sims Eilandverhalen is het derde deel in de nieuwe productlijn 'De Sims Verhalen'.
Dit keer zijn je Sims aangespoeld op een tropisch eiland. In deze makkelijk te spelen versie van De Sims die zeer geschikt is voor laptops, help je ze een nieuw leven op te bouwen in een onbekend paradijs.
Je kunt De Sims Eilandverhalen op twee leuke manieren spelen. In het nieuwe, boeiende speltype 'Verhaal' verken je het eiland, bouw je een hut, leer je voedsel te vinden en maak je het leven van je Sims zo leuk en comfortabel als je maar kunt. Je speelt daarnaast beloningen vrij wanneer je bepaalde doelen bereikt.
In het open speltype 'Vrij spelen' creëer je je eigen Sims en bepaal je hoe ze zich ontwikkelen op hun nieuwe eiland. Je bepaalt hun leven in een omgeving waar alles (of iedereen) zomaar aan land kan spoelen.

Kenmerken
Een gloednieuwe omgeving om in te spelen
Speel spannende nieuwe verhalen als schipbreukeling op een afgelegen eiland, die zijn of haar leven weer helemaal vanuit het niets moet opbouwen. Creëer Sims en pas ze aan je eigen smaak aan. Bepaal hun leven in 24 nieuwe, bruisende hoofdstukken. Adopteer een orang-oetang, hou wolven op afstand en kies iemand om van te houden in een avontuur waarin jij alles voor het zeggen hebt.

Vertel je eigen verhaal steeds weer anders
Creëer verschillende profielen, waarmee je elke keer weer een ander verhaal vertelt.

Twee leuke nieuwe manieren om te spelen
Volg het 'Verhaal' of speel het open speltype 'Vrij spelen'.

Spelen op je laptop was nog nooit zo makkelijk
Met handige sneltoetsen en een nieuwe pauzemogelijkheid. Je kunt de game eenvoudig onderbreken en hervatten door je laptop open en dicht te doen.

Hou contact tijdens het spelen
Tijdens het spelen kun je gewoon in contact blijven met je vrienden. Gebruik instant messenger en e-mail terwijl je de game speelt in een eigen venster.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Advertentie

Het lijkt mij een erg leuk spelletje. Ik heb even gegoogled maar ik geloof dat hij zowat alleen nog maar 2e hands te krijgen is...

Weet je misschien nog een winkel of webshop waar je hem kan kopen, aangezien dit me een erg geschikt spel lijkt voor bv. op vakantie vanwege de laptopvriendelijkheid ;)
Ik heb eens voor je rond gekeken maar inderdaad is hij nergens meer leverbaar (de Engelse naam is overigens Castaway Stories maar ook daarop is niets te vinden). Voor het laatst werd dit spel geloof ik rond 2010 verkocht, dus misschien ligt ie nog in budgetbakken bij enkele filialen.

Ook de digitale download van EA (Origin) werkt niet meer. Wel vreemd, want andere (oudere) spellen staan er nog wel tussen. Het is wel jammer, want ik heb mij behoorlijk vermaakt met dit spel en speel zelfs nog af en toe. :) Maar denk dat je er dan alleen nog tweedehands aan kan komen.
Ik wil Eilandverhalen nu ook al een tijdje hebben, en ik heb inderdaad ook nergens een nieuw exemplaar kunnen vinden. Maar een paar dagen geleden had ik opeens geluk en bood iemand hem op marktplaats aan. Na het zien van deze screenshots krijg ik nog meer zin om hem te spelen (:

Misschien ook een idee voor jou om eens op marktplaats o.i.d. te kijken, rembrandt? Je zou ook altijd zo'n 'gezocht' advertentie kunnen plaatsen.