Deel hier alles over SimCity BuildIt voor de tablet en gsm.

Advertentie

Persoonlijk lijkt mij de meest makkelijke manier om je spel te koppelen aan Google Play of Facebook. Als je een tweede apparaat hebt, dan kan je daarop SimCity BuildIt installeren en de voortgang van je eerste apparaat downloaden (als je bent ingelogd kan je de voortgang delen tussen meerdere apparaten). Dan weet je 100% zeker dat je de voortgang niet kwijt raakt. Mocht na de update inderdaad je data verloren zijn, dan kan je op je eerste apparaat de voortgang downloaden. Volgens mij wordt de voortgang aan het account gekoppeld en niet aan het apparaat, dus als het goed is heb je geen tweede apparaat nodig (maar als je die wel hebt dan zou ik het voor de zekerheid toch eerst overzetten).

Verder slaat het spel op de volgende locatie informatie op: Android\data\com.ea.game.simcitymobile_row
Ik weet alleen niet zeker of je een goede back-up hebt als je van die map een kopie maakt. Bij De Sims FreePlay (ook een spel voor gsm's/tablets) is er bijvoorbeeld een map savegames. Ik heb daarmee eens geprobeerd mijn spel te herstellen, maar dat lukte toen niet. Ik denk dat de reden daarvan is dat de voortgang in de cloud wordt opgeslagen. Aan de ene kant is dat wel fijn omdat je dan niet door een fout op je apparaat de voortgang kwijt kan raken, maar aan de andere kant weet je ook niet 100% zeker of er wel een back-up is van je gegevens.

Als je echt zeker van je zaak wilt zijn dan kan je het beste contact opnemen met de EA Helpdesk. Die kunnen je vast wel uitleggen hoe je dit het beste kan aanpakken.