Deel hier alles over SimCity BuildIt voor de tablet en gsm.
Bij SimCity BuildIt krijg je telkens als je een niveau stijgt meer mogelijkheden. Soms moet je ook ineens een bepaalde dienst plaatsen. In dit topic kan je een overzicht vinden van alle nieuwe mogelijkheden die je krijgt bij een bepaald niveau (dit overzicht is nog niet compleet). Ook kan je hier tips uitwisselen op welk niveau je beter even wat langer kan blijven om te sparen voordat je verder gaat.


Nieuwe mogelijkheden per niveau
De nieuwe mogelijkheden voor het volgende niveau kan je ook in het spel bekijken als je op je huidige niveau klikt.

Niveau 3
Parken
Nieuwe fabriek
Bouwmateriaal: planken (bouwmarkt, benodigdheden: 2 hout, productietijd: 30 minuten)
Afbeelding


Niveau 9
Mogelijkheid om wegen te upgraden.
Bouwmateriaal: schep (gereedschapswinkel, benodigdheden: 1 metaal, 1 hout en 1 plastic, productietijd: 30 minuten)
Afbeelding


Niveau 10
Specialisaties: onderwijs en transport
Winkel: meubelwinkel
Bouwmateriaal: stoelen (meubelwinkel, benodigdheden: 2 hout, 1 spijker en 1 hamer, productietijd: 20 minuten)
Afbeelding


Niveau 11
Grondstof: mineralen (productietijd: 30 minuten)
Afbeelding


Niveau 12
Diensten: politie
Nieuwe fabriek: massaproductiefabriek
Afbeelding


Niveau 13
Grondstof: chemicaliën (productietijd: 2 uren)
Bouwmateriaal: bakstenen (bouwmarkt, benodigdheden: 2 mineralen, productietijd: 20 minuten)
Afbeelding


Niveau 14
Diensten: afvalverwerking
Winkel: tuinwinkel
Bouwmateriaal: gras (tuinwinkel, benodigdheden: 1 zaden, 1 schep, productietijd: 30 minuten)
Bouwmateriaal: cement (bouwmarkt, benodigdheden: 2 mineralen, 1 chemicaliën, productietijd: 50 minuten)


Niveau 15
Grondstof: textiel (productietijd: 3 uren)
Bouwmateriaal: lijm (bouwmarkt, benodigdheden: 1 plastic, 2 chemicaliën, productietijd: 1 uur)



Benodigde hoeveelheid geld per niveau
Als je niet genoeg geld hebt om diensten en voorzieningen te bouwen, dan kan je beter even pauzeren met upgraden en geld gaan sparen door dagelijks de belasting te innen en voorwerpen te verkopen.

Houd ermee rekening dat je naast onderstaande dingen ook moet zorgen voor voldoende capaciteit aan elektriciteit, water, riolering en afvalverwerking voordat je gaat upgraden. Winkels zijn niet direct nodig, maar wel handig aangezien je die bouwmaterialen op een gegeven moment nodig hebt voor upgraden of bij het vrachtschip. Daarnaast moet je ook je parken elk gebied bedekken als je jouw inwoners 100% tevreden wilt houden.

Niveau 3
- Parken: 4000
Om je inwoners 100% gelukkig te houden moet je zorgen dat elke woonwijk binnen het dekkingsgebied van een park staat. Op dit niveau is één park van 4000 waarschijnlijk al genoeg.

Niveau 5
- Brandweer: 6100-12200
Om je inwoners 100% gelukkig te houden moet je zorgen dat elke woonwijk binnen het dekkingsgebied van de brandweer staat. Afhankelijk van je indeling heb je minstens één kleine brandweerkazerne van 6100 nodig.

Niveau 8
- Riolering: 4000 (of meer, afhankelijk van de vraag)

Niveau 9
- Verkeer: ongeveer 3000-3500 (Je zal meteen één of meerdere wegen moeten upgraden omdat je inwoners anders ontevreden zijn omdat de oude wegen het verkeer niet aan kunnen. Afhankelijk van je indeling ben je hier ongeveer 3000 tot 3500 aan kwijt. Bij de latere niveaus zal je af en toe weer moeten upgraden.)
Afbeelding

Niveau 10
- Meubelwinkel: 8000
De specialisaties onderwijs en transport zijn optioneel. Je inwoners kunnen ook 100% gelukkig zijn zonder deze specialisaties (in tegenstelling tot parken). Maar het kan geen kwaad rond de 40.000 te sparen (en een aantal sleutels) om een specialisatie te kunnen plaatsen.

Niveau 12
- Politie: 10100 - 30300
Vanaf niveau 12 moet je politie hebben in je stad. Afhankelijk van je indeling gaat dit waarschijnlijk minstens 20200 kosten (de kosten van tweemaal een klein politiebureau).

Niveau 13
-

Niveau 14
- Afvalverwerking: 6000 (of meer, afhankelijk van de vraag)

Niveau 15
- Verkeer: ongeveer 30.000-40.000 (je zal drukke wegen nu moeten upgraden naar een zesbaansweg).

Advertentie