Hallo,
Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft :cry:
Ik heb Windows 8.1 en gisteren heb ik de Sims 1 Deluxe editie geïnstalleerd en aan de praat gekregen. Ik heb eerst de Windows Security Update KB3086255 verwijderd en de compatibility modus for Windows xp aangezet. Dit was dus de oplossing en ik kon heerlijk simmen.

Tot vanochtend.
Ik heb meteen gekeken of die update er weer was, en dat was het geval. Uiteraard verwijderd en verborgen en weer geprobeerd om te simmen. Helaas. Ik kan klikken op spelen, krijg het Sims Deluxe logo te zien en dat was het.
Ik heb al een paar keer de game opnieuw geïnstalleerd.
Iemand nog een oplossing?

Advertentie

Hallo,

Aangezien het in eerste instantie werkte, lijkt me dat het weer zou moeten werken als alle instellingen hetzelfde zijn als de eerste keer.

Heb je er wel aan gedacht om na herinstallatie opnieuw de compatibiliteitsmodus in te stellen?
En anders zou ik zeker nog eens allerlei combinaties van compatibiliteitsinstellingen uitproberen om te zien of je het werkend krijgt: XP SP3 , XP SP2 , administrator-rechten aan/uitvinken etc.

Eén detail verschil kan het verschil maken tussen wel/niet werken, is mijn ervaring met de compatibiliteitsinstellingen van verouderde spellen. Zelf bezit ik het spel niet, dus kan het helaas niet voor je uittesten.

Bij oudere spellen wil het installatiemedium (CD/DVD) ook wel eens corrupt raken en dan houdt het op, maar waarschijnlijk had je dan een foutmelding tijdens het installeren gekregen.

Regelmatig blijven bij spellen die gedeïnstalleerd worden, nog resten van het spel achter die bij herinstallatie van het spel kunnen dwarsliggen. Geen idee hoe je hier handmatig eventuele resten kan verwijderen, maar als alternatief kun je ook proberen het spel in een andere map te installeren.
Daarbij kunnen de standaard mappen waarin Windows een spel installeert, wel eens problemen geven bij oudere spellen, dus het kan geen kwaad om de map "program files" of "program files (x86)" te mijden of anders op zijn minst bij de compatibiliteitsinstellingen "run as Administrator" aan te vinken.

Mocht je de Engelse taal redelijk beheersen, dan is er met de zoekopdracht "sims 1 windows 8.1" wel een en ander te vinden.