Ik heb laatst De Sims (1) gekocht :D . Ik had hem geïnstalleerd en geopend. Toen ik dat deed kwam er een foutmelding in beeld te staan, ik weet niet precies wat er stond maar volgens mij had het iets met een oudere versie te maken :( . Kan ik dit oplossen zo ja, hoe? Dankjewel voor je hulp :roll:

Advertentie

Ik heb ook De Sims 1 (met alle uitbreidingen) geïnstalleerd op Windows 7 en dat draaide altijd zonder problemen. Door jouw bericht testte ik het vandaag en ineens startte het niet meer op. Ik kwam uiteindelijk dit topic tegen waarin staat dat de oorzaak een Windows update is van 9 september (KB3086255).

Bij Windows Update klik je op de geïnstalleerde updates.
Afbeelding

Vervolgens zoek je de beveiligingsupdate KB3086255 op. Deze is vermoedelijk rond 9 september geïnstalleerd (afhankelijk van wanneer je je systeem liet updaten). In dit overzicht kan je de update eventueel verwijderen.
Afbeelding

Nadat ik deze beveiligingsupdate had verwijderd startte De Sims 1 meteen weer op. Het kan misschien nog nodig zijn om De Sims 1 op te starten met de compatibiliteitsmodus op Windows XP SP3. Iemand anders merkt overigens daar ook al op dat het niet altijd even slim is om beveiligingsupdates te verwijderen.

Op de site van Microsoft zijn ook problemen bekend met deze update en games en daar geven ze als tip om tijdelijk een bepaalde service in te schakelen als je het spel wilt starten. Maar ook deze oplossing zou je computer volgens Microsoft kwetsbaarder kunnen maken.
After you install this security update, some programs may not run. (For example, some video games may not run.) To work around this issue, you can temporarily turn on the service for the secdrv.sys driver by running certain commands, or by editing the registry.

Note When you no longer require the service to be running, we recommend that you turn off the service again.

Warning This workaround may make a computer or a network more vulnerable to attack by malicious users or by malicious software such as viruses. We do not recommend this workaround but are providing this information so that you can implement this workaround at your own discretion. Use this workaround at your own risk.